Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Je lepsí se učit se starým nebo novým autem?

Od: venacz* odpovědí: 21 změna:

Myslíte si, že čerstvý řidič by se měl učit spíše na starém autě bez posilovače čehokoli nebo novém autě se všema vymoženostma? Podle mě je lepší staré auto (sám jsem jezdil s passatem z 85). Na druhou stranu nezkušený řidič je bezpečnější pro společnost v autě se všema bezpeščnostníma prvkma.

 

 

21 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hop®

0x

Podle mne je lepší se učit na autě starším, složitějším na ovládání, a v co nejhustším, nejlépe pražském, provozu. Jak se říkalo na vojně - těžce na cvičišti, lehce na bojišti, asi to má analogii i v tomto případě. To se bavím o výcviku, o autoškole. Samozřejmě, pokud pak jede řidič samostatně, je lepší pro začátek fungující jednodušší auto, než člověk získá automatické řidičské návyky, pak už začíná být schopen "odjet" i s něčím jiným.

Ovšem důležitější, než auto je rozumné chování řidiče, pokud se bude přeceňovat či předvádět, může z něj být vrah i v Trabantu...

ludek*

To je nesmysl. Do prahy by vlastním autem vjel jen sebevrah. Jezdit umím ale když sem to tam viděl, to je na blití. Řídit umím dobře ale to ti nepomůže k tomu, abys poznal do jakýho pruhu se máš kde zařadit, kde odbočit, nepomůže ti to od zácp a čekání na křižovatkách apod.

Lepší je rozhodně starší auto, nová auta jednak vůbec nejsou slyšet, a když si zvykne někdo jezdit v novém tak pak s normálním autem to vůbec nebude umět. Zkrátka nová auta dělají z řidičů dementy.

hop®

Ludek: CO JE NESMYSL? Pokud mluvím o výcviku v pražském provozu, stále se bavím o autoškole!

Jestli jsi dělal autoškolu v Horní-Dolní, tak chápu, že se bojíš do Prahy. Ale lidé,kteří dělali autoškolu v Praze, by snad tu Tvoji Horní-Dolní zvládli - o tom to je!

pb®

A co teprve provoz v Italii nebo v Parizi treba kolem Vitezneho oblouku? To bys teprve cubrnel. Jeden pan, co dela skoleni profesionalnich ridicu a pise ucebnice pro autoskoly rika, ze neni potreba umet ridit, ale je potreba umet ridit v Praze. Protoze jet rovne z vesnice do vesnice a v okresnim meste se naucit jedinou krizovatku, to zvladne kazdy.

hop®

PB: Paříž, to je pro Pražáka sranda! Ale zkus vyjet z trajektu do Anglie, to je překvápko! Jedině velká cedule "continental driver" na zadním skle Tě zachrání před fyzickými útoky místních klidných řidičů. Protože pochopí...

ludek*

Tak do Anglie se přece nedá jet českým autem, to by zkoušel jedině blázen. Tam bys musel mít volant na druhé straně, a taky se učit prvně všechno naopak

A ještě bysis musel asi překreslit stupnici na tachometru na míle za hodinu

hop®

Mít volant na určité straně není povinnost, tachometr musí fungovat, o jednotkách není psáno!

Ségra odjela autem do Anglie a po pár měsících úspěšného provozu ho prodala. Před měsícem se vrátila s anglickým autem a stále drandí po Praze. Je to trošku nezvyk, hodně nepraktické, ale holt, kdo umí...

cepagis*

To ludek: "Řídit umím dobře" a "do Prahy by vlastním autem jel jen sebevrah". Ty dva výroky se snad vylučují, ne? Neříkám, jízda po větším městě je trošku o asertivitě i agresivitě, ale pak o sobě přece nemůžu tvrdit, že jsem dobrý řidič, když se Prahy bojím. Jízdu mezi dvěma vesnicemi zvládne většina řidičů. Ale dobrý řidič se pozná právě podle rychlosti úsudku, vyhodnocení a reakce. A zrovna na to je ta Praha dobrá. A obecně každé větší město, kde které není placka a je v něm tramvajový provoz. Mě napadá třeba Liberec. Není nic horšího než absolvovat autoškolu v malém městě právě proto, že se bojím provozu... Ale s těmi staršími auty - naprostý souhlas. Podle mě by se měly výcviky provádět na Š120 - člověk se naučí točit volantem, brzdit, podle zvuku včas řadit a především pozná fyzikální podstatu jízdy, bez ABS, ESP a stovky koní pod kapotou...

ludek*

Nevylučuje se to. Řídit umím dobře, zatáčky beru často smykem, předjíždím s embéčkem i mnohem novější auta, ale do Prahy bych nejel - už jen kvůli těm tramvajím. Třeba si nedovedu představit co by se stalo kdybych zaparkoval na kolejích a pak tudyma za chvíli jela tramvaj. Už jen kvůli tomu parkování bych tam nejel. Sem z okresního města a i tady se k centru nedá vůbec zajet, respektive zajet jo ale blíž než 1 km od náměstí na žádnou stranu není kde zaparkovat. Respektive je, ale všechny parkoviště sou budto rezervované anebo placené a to po hodině. Takže kdybych chtěl v Praze třeba zaparkovat a jít tam někde přespat v hotelu, tak bych asi musel každou hodinu běhat k automatu na parkovišti platit parkovné? To si nedovedu představit jak by se dělalo proto do centra autem nejezdím.

cepagis*

Luďku, nic proti, ale už ten Tvůj názor s Anglií je dost mimo. To si fakt myslíš, že když vyjedeš z trajektu, tak musíš přehodit volant na druhou stranu? Tuhle funkci nějaké auto má? Osobně jsem tady v ČR už několikrát viděl v provozu auta s volantem vpravo a MPZ GB. A že bereš zatáčky smykem se čtyřicet let starým autem vážně neznamená, že umíš dobře řídit. Řízení vozidla přece není jen o zvládnutí vozidla, ale i o té orientaci v provozu. Potom by Tě nemohly napadnout takové dotazy, jako co by se stalo při zaparkování na kolejích (proč bys to proboha dělal)? Nebo když jdeš spát do hotelu tak každou hodinu vstávat a nakrmit parkomat Trošku mi ro připomíná kolegu, v životopise psal, jak je skvělý je řidič. Dostal služební auto a ouha - do Prahy odmítal jezdit, bál se. A moje otázka, k čemu je takový řidič?

S tou tramvají mohu odpovědět: tramvaják by chvíli nadával, cestující by vystoupili a šli pěšky a tramvaják by zavolal odtahovku. To jsem zažil jako ten cestující, co šel pěšky; naštěstí jsem to už neměl daleko. (A to ten autořidič nezaparkoval přímo na kolejích, ale tak blízko, že nešlo projet.)

 

radarbrdy*

0x

Podle mě je lepší pro výcvik moderní auto s posilovačem. Poněvadž v autoškole, když jsem sedl do fábky a při dvojce jsem sundal nohu s plynu, byl jsem vyděšený, že auto jede dál stejnou rychlostí a nemá vůbec tendenci zpomalovat. Ze své zkušenosti můžu říci, že v autoškole jsem se mnoho nenaučil, nejvíce jsem se naučil až když jsem v práci najezdil prvních 1000 km se služebním autem. Myslím, že je na místě určitá zdrženlivost čerstvých řidičů během jejich prvních tis. km, než dojde k souladu dvojic řidič - automobil, a řidič - provoz.

ludek*

Já zase když sem jel v novým favoritu, a dal sem nohu z plynu, tak hned to škublo a zpomalilo. Pak teprve sem se naučil že když pouštím plyn tak vždycky rovnou sešlapávám i spojku. Starší auta mají jednu geniální věc a to je volnoběh, takže nemusíš pořád šlapat na spojku nebo vyřazovat.

hop®

Ludek, myslím, že "volnoběh" mají dnes všechna auta, pokud tím tedy myslíš to, co se tím většinou označuje...

Jestli jsi vyškolen na Wartburgu nebo Trabantu, tak asi myslíš volnoběžku, ovšem pokud to neumíš pojmenovat, tak svého školitele zahoď na smetiště, at vrátí peníze za špatné školení!

ludek*

Jo to myslím - volnoběžku. A co to je volnoběh? Já myslel že to co má trabant na čtverce.

jakubdeda*

ludku,nechci Vás urazit,ale co tu píšete,tak to vypadá,že nejezdíte na volnoběžku,ale máte koloběžku.Nejsem ještě řidič,ale co píšete je na usměv,hlavně ta Anglije a Praha.

hop®

To, co má Trabík na čtyřce nafurt a Warták na všech kvaltech vypínatelně, je volnoběžka.

Volnoběh je běh motoru bez přidaného plynu a bez zařazeného kvaltu.

 

 


0x

Venacz, debata se ubírá s úsměvem jinam, ale zkusím naznači, jak to vidím já.

Je jedno s jaký, autem se naučí řidič jezdit, protže těžko definujete staré a nové. Proč bych se (ne)měl učit na autě s (bez) posilovače a pak přešel na jiné...

naučit se na tom svém autě je nejlepší...

 


0x

Vzhledem k tomu, že řidič-začátečník prakticky ničí spojku (prudčejí pouští nebo naopak dlouho nechá prokluzovat), ruční brzdu (zapomene zataženou a rozjede se) a zejména dvouhmotový setrvačník ( rozjezdy poskokem nebo i se zastavením motoru při zařazeném rychlostním stupni, silné podtáčení motoru), naráží karoserii při parkování (nemá odhad vzdálenosti), je lepší, když se zdokonalí v řízení staršího auta a teprve pak přejde na moderní nový vůz.

Rovněž je pro vůz škodlivé, když se v jeho řízení střídají třeba i jen 2 řidiči a každý má jiný způsob řazení a jízdy.

doplněno 25.08.11 22:38:

Když jezdí ve starším autě pomalu a opatrně, tak má stejnou bezpečnost jako ten v tom novém autě)

 


0x

Myslím si, že je lépe učitse ve starším typu auta, pořádně se naučit řadit a řídit takové auto, kde je řízení těžší. Na lepší se pak nechá přesedlat vždycky. Byla u nás na návštěvě známá, má řidičák asi půl roku, koupila si starší felicii a je hrozně nejistá. Dopředu pomalu to ano, ale třeba zacouvat k nám na dvorek jsem jí musela sama. Prý jezdila s nějakým moderním novým fárem a tak ji nic moc nenaučili. Neučila se prý ani rozjíždět do kopce /na ruční brzdu/. To my kdysi ano, pan učitel nás s tím pořád trápil. Takže dneska se ti noví adepti asi tolik nenaučí, jako kdysi my. Já jezdila se Š 100 a to bylo v roce 1973 nějaké "brko". Jaga.

 

dery*

0x

Já doteď - 10 let po získání řidičáku - řídím pouze škodovku 120 a samozřejmě jsem se na ní i učila. A když se pak sedne do nového auta, jde to jako po másle. Určitě není na škodu umět "složitější řízení", určitě je to lepší než hned sednout do auta s automatem...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]