Nejste přihlášen/a.
Chtěl bych poradit, jak dál postupovat při reklamaci obuvi. Na konci května r.2009 jsem zakoupil obuv, za dva měsíce jsem ji byl reklamovat - vada - lepený bok boty se celý odlepil.Za měsíc jsem si byl reklamovanou obuv vyzvednout /vada byla opravena/ a uložil do skříně. Boty znovu obuv v březnu r. 2010 a za 14 dní stejná vada a stejný kolotoč s reklamací - po měsíci při vyzvednávání obuvi při byla doručena obuv nová tu sem nosil úspěšně další dva měsíce a zase reklamace se stejnou vadou. Při reklamaci jsem prodavačce zdůraznil, že je to již má třetí reklamace a požaduji vrácení pěněz. Boty vrátili stím, že vadu opravili a nárok na vrácení peněz zamítli. Obuv jsem opět nenosil. Nyní jsem obuv znovu obul, opět stejná vada, stejný postup s reklamací a nyní mi bylo rečeno, že je již po záruce a obuv je obnošená, tudíž již nemám nárok ani na novou ani na opravu. Prosím poraďte, jak dál postupovat. Vyhrožoval jsem i obchodní inspekcí, ale neúspěšně. Chtěl bych vědět zda-li je záruční lhůta posunuta o to, jak bylo zboží dlouho na reklamaci. Prodávající mě ubezpečuje, že nárok opravdu nemám, že si nemám plést lhůtu záruční a lhůtu spotřební-obnošenost. Že lhůta záruční se nevztahuje na obuv novou, která mi byla dána za reklamované zboží, ale na zboží prvně zakoupené, kde je pravda.
Tak mam pocit jeslti jste nereklamoval obuv v nasi prodejne zrovna vcera jsem se tam pohadala s prodavackou Jeji argumentace, ze boty jsem koupia jiz pred rokem a tutiz jsou jiz onosene a tak mi neuzna reklamaci me fakt dostala. No nic to jen na okraj.
Tak odpoved na nekolik vasich dotazu:
1) zarucni doba se prodluzuje o dobu co byl vyrobek v reklamaci. Tedy pokud reklamace trvala treba 14 dni pak se zarucni doba prodluzuje o 14 dni. Pokud byl vyrobek v reklamaci treba 2 x mesic tak se prodluzuje o dva mesice.
2) pokud bylo zbozi vymeneno, tak se na nej vztahuje nova zaruka - tedy opet 2 roky. Po výměně věci začne běžet záruční doba znovu - §627 odst. 2 občanského zákoníku
3) Pokud se bojevi 3x stejna nebo 4x ruzna vada. Tak mate pravno na dstoupeni od smlouvy a tudiz na vraceni penez...
Ovsem pokud je to teorie praxe je takova, ze sice v pravu jste, alep okud prodavajici to neuzna nezvyva vam nic jineho nez se obratit na bud na soudniho znalce an echat udelat posudek ci na pravnika, ale to obe zaplatite. Popripade vyhorzovat soudem, ktery¨nejspis vyhrajete, ale kdo na to ma cas a nervy Jedine, ze by to prodavajiho odradilo, ale ze sve zkusenosti oni vi, ze vetsina lidi se na to vykasle jit za svym pravem a radsi boty vyhodi a koupi jine. Coz jsme nakonec udelala i ja - nebot jsme se s ni nechtela hadat pred detmi a mam zkusenost ac jsme v tomto obchode kupovala vetsinu bot pro nasi rodinu (takze za neko,ik tisic rocne) tak uz je tam kupovat nebudu.
Pokud reklamujete závadu, tak to není opotřebení. Máte jedinou mžnost žalobu. Páč klidně se může stát, že firma obuv pošla na posouzení, přijde vyjádření s kulatým razítkem že závada je vinou špatného nošení a ...pak se zjistí že to razítko tam dala firma co nemá nic s dočiněním ohledně obuvi...
Takže vlastní posudek a soud...
kdo to déle vydrží?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.