Nejste přihlášen/a.
Bavi te technika?
V necem se vrtat, rozebirat, montovat, vyrabet?
Premyslet, jak veci funguji? Co je na nich spatneho, co je naopak chytry napad?
Baví mě pořád něco konstruovat. Má-li se dělat dobře, je to náročné. Nejdůležitější je technické myšlení,+ fantazie= bez ní nejde nic nového vymyslet. V duchu probíráte mnoho kombinací, až Vás napadne řešení. Dobrý nápad se objeví v mysli kdykoliv, i třeba na výletě. Například jeden konstruktér řešil výrobu kuličkových ložisek. Lámal si hlavu, jak levně a rychle vyrábět ocelové kuličky. Až si všiml manželky, která dělala švestkové knedlíky. Švestku obalila těstem, vzala ji mezi dlaně, zarolovala jimi proti sobě-a kulička byla hotová. To je nápad. Realizace: Proti sobě se otáčí dvě litinové desky. Prostředkem jedné z nich padají kousky rozžhavené kulatiny, kterou protiběžící desky zrolují do kuličky.
1)
Velmi. Bavi me na tom vyzvy, kdy musim nalezt nove, lepsi reseni. Inovace, zdokonalovani, zefektivneni - funkcni, cenove, vyrobni, esteticke...
Clovek premysli, vyloupne se myslenka, pak je ji potreba rozvest a propracovat, dotahnout az do nejmensich detailu. Nic neopomenout, nekolikrat klidne cele predelat, dokud to neni dostatecne dobre (schvalne nepisi perfektni).
Zrovna ted resim jeden ukol, jak nacpat neco do prostoru, ktery je polovicni, nez je bezna velikost te veci, co tam mam nacpat. Dva dni sem nad tim badal, nez se zacal rysovat hruby koncept. Ted uz sem ve fazi vylepsovani a cekaji me detaily.
Pak se to hodi na "papir" a pocit, kdy clovek vidi prvni vyrobeny kousek, neco co vymyslel, na co muze byt pysny a pak i vidi, ze to i dobre funguje a je treba i lepsi nez konkurence, to je velmi uspokojujici pocit.
-
Samozrejme to ma i svoje stinnejsi stranky. Frustrace, kdyz se neco nepovede, ale to cloveka zene dal, udelat to lepe a znova, vzit si z toho ponauceni a pak nudna rutina, kdy se je potreba udelat milion papirovani, sprava dat a pod.. Ale to je vsude.
No a pak asi nejstinnejsi stranka, kdyz clovek skejsne ve velke firme, kde se zbytek zivota zabyva dokola tim samym. Co treba cely zivot nedelat nic jineho, nez konstrukci tretiho brzdoveho svetla? Sice je takovy clovek naprosty expert, ale prace nic moc, ze? Ale to uz je, jak se rika, kazdy sveho stesti strujcem.
-
Dalsi zabavna stranka veci je, ze clovek se muze podivat i do sveta. Jezdi se za zakaznikama, za dodavatelama, kontrolovat treba montaze, provoz, skolit, potkavaji se dalsi odbornici, rozsiruji se obzory...
2) Fyzicky urcite ne. Psychicky asi taky ne, obcas muze byt z neceho tezka hlava, jak se rika.
Neni to tezke povolani, ale ne kazdy to zvladne delat na stejne urovni. Obcas vidim neci praci a rikam si Boze proc? Ale ti lide to delaji na sve urovni a netrapi se. Proste se to nejak zpachti, v jejich ocich je to v poradku a jede se dal. Ani nevi, ze to stoji za starou backoru. Takze to vlastne tezke (pro ne) neni.
Co me treba velmi bavi je hledani vhodnych zdroju. Je potreba nestandardni lozisko? Specialista pro vyrobu neceho netradicniho? Co tam pouzijeme?... internet, telefony, veletrhy... dneska je to sranda, shanet zdroje.
3) Dulezite je byt pozorny, dukladny, peclivy, nenechat si zkratka nic uniknout.
Strasne dulezite je nebyt liny. Jak si clovek neco zjednodussi, obycejne se mu to vrati jako bumerang. V lepsim pripade si pouze pridela praci, v horsim pripade mu to zakaznik hodi na hlavu. Ale to je take vsude.
Dulezite je neustale na sobe pracovat, vzdelavat se, nenechat mozek zakrnet, ucit se z vlastnich chyb, od konkurence. Pouzivat moderni technologie, postupy, materialy.
Je toho hodne.
-
Rozhodne je zabava byt strojni konstrukter.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.