Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Hledám poctivého technika!

Od: suzymon® odpovědí: 9 změna:

Dobrý den všem. Mám elektrokotel Protherm Rejnok 9-24 k, který přestal nahřívat vodu do radiátorů. Podle všech příznaků, to bude porouchané tepelné čidlo, které dává impuls k nahřívání, a kotel si teď "myslí", že je přehřátý a svítí červený signál. Zatím jsem technika nevolala, protože máme s kamarádkou stejný kotel a vloni jsme shodou okolností měly stejný problém, bohužel jsme o tom mluvily, až když ona naletěla. Jednalo se o relátko, které dává impuls k rozvodu horké vody do radiátorů. Ona zavolala technika, a on jí řekl, že musí vyměnit celý ovládací panel, zaplatila 6.000 kč. Já jsem to řekla kamarádovi, který se do toho kouknul, a závadu během chvilky, za pomoci pájky odstranil. I nyní jsem ho zavolala, a on celý kotel, zkoušečkou prošel a zjistil, že to je tím čidlem. Jenomže on je pouze šikovný amatér a to čidlo nemá, ale řekl mi, že to je záležitost několika stovek. Jenomže já se obávám, že až toho technika zavolám, dopadnu jako ta má kamarádka. A protože moje finanční situace není ani trochu růžová, tak to neustále oddaluji. Ještě že už je trochu teplo, ale před dvěma měsíci byla zima, a já tady drkotala zuby. Ale řešit to musím, protože si to léto snad ani neužiji, jak na to neustále myslím, a nevím jak to zařídit. Ráda zaplatím za normální opravu, ale bojím se, že nikoho poctivého nenajdu. Kdyby někoho z Vás napadla nějaká rada, budu moc vděčná.

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

v365

0x

Okdud jste?


Díky, jsem z Poděbrad.

 

jabraka*

0x

Syn se tím profesionálně zabývá.Pokud je to ve středních Čechách,pošlu telefon.

JABRAKA

 

nadne

0x

Dejte svému kamarádovi těch "pár stovek" aby to čidlo někde koupil a pak mu dejte další "stovečku" za to, že Vám to čidlo nainstaluje a kotel opět uvede do normálního provozu.


Milý nadne, to víte, že jsem mu to nabídla, a ani by ode mne nechtěl nic za práci, nebot zase já, sem tam, něco ušiju jeho manželce. Ale řekl mi narovinu, že by mi to nechtěl nějak pokazit. Jak jsem uvedla, není to jeho profese, je kapitánem na lodi, a je jenom hodně šikovný a pomůže, když je to v jeho silách. Ale tak mě napadlo, že právě Vy budete asi technik, protože se Vás moje prosba dotkla, a reagujete ironicky. No nevadí, zkusila jsem se zeptat, to snad není smrtelný hřích. Jak je vidět, musím si poradit sama. Ale děkuji i za Vaši reakci.

nadne

Vážená paní "Suzymon",

je mi líto, že jste můj příspěvek a poctivou snahu o radu pochopila jako ironii. Není tomu tak. To, že jste svého známého o koupi příslušného čidla a následnou opravu kotle už požádala a on odmítl, mi před napsáním mého komentáře nebylo známo. Technik jsem, Vaše prosba o radu se mne nedotkla a ještě jednou se omlouvám za to, že můj dobře míněný komentář na Vás zapůsobil jako ironie.


No dobře, milý Nadne, víte, kdyby tam nebyly ty úvozovky, tak bych to tak asi nebrala. Ale jelikož tam byly, pochopila jsem to jako menší výsměch, dotčeného profesionála, který o tom něco ví, a říká si: "No když nevěříš, a bojíš se, abys nenaletěla, tak si v tom nech vrtat nějakého amatéra, a pak budeš plakat nad výsledkem." Je také možné, že zase Vy, máte odstrašující zkušenosti s klienty, to dokážu pochopit. To je právě ten problém, o kterém jsem hovořila. Nikdo z nás, bohužel, nemá na čele napsáno, co je za člověka, ani se mu kolem hlavy nemihotá aureola svatých, tak proto jsem chtěla využít této možnosti. Už mi jeden dobrý člověk odpověděl vnitřní poštou, a nabídl mi, že by se na kotel podíval.

Víte, podívejte se, jen tak, ze zvědavosti, na otázku, "Kotel Dakon neohřívá", nějak tak to tam je, a uvidíte, že také ten pán, má problém s tím, že mu technik nabídl vyměnit celý panel za 6.000kč., ale on si myslí, že by stačlo něco vyměnit. Přečtěte si to, a pak možná pochopíte smysl mé otázky. I do té rubriky jsem napsala, protože mi problém připadal obdobný, jako ten můj. Pán zatím na mou zprávu nereagoval, asi už našel řešení, a nevrací se k položené otázce, nevím.

Tak se mějte hezky, a věřte, že se nezlobím ani teď, a nezlobila se, ani předtím. Jen jsem reagovala dle svých pocitů. A to se snad má. A i Vy jste reagoval, a já Vám děkuji.

nadne

Vážená paní suzymon,

děkuji za pozitivní odezvu. Správně (úředně) se to má řešit následovně: Najdete si doklady o koupi domácího spotřebiče včetně záručního listu a k němu připojených kuponů pro záruční opravy. U toho dodavatel spotřebiče uvádí telefonní kontakt na své smluvní servisní techniky, kteří provádí u majitelů spotřebičů opravy těch spotřebičů záruční i pozáruční. Tedy jednomu tomu servisákovi je třeba zavolat, vysvětlit mu závadu a domluvit se s ním, kdy se Vám hodí, aby přijel kotel opravit. Je pravda, že existují nečestní servisáci, kteří ze záruční opravy např. udělají opravu pozáruční, a v nejhorším případě takovou, že spotřebič nelze opravit. Těm servisákům se dává jakési zpropitné navíc, aby se chovali čestně, ale někdy ani to nefunguje. Domnívám se také, že opravu nelze svěřit jinému než prodejcem určenému servisákovi, aby byla případně uznána reklamace té opravy.

Bohužel v současnosti se podniká napůl socialisticky (podnikatelé chtějí a dostávají od státu bohaté finanční podpory) a napůl kapitalisticky (zákazník platí a platí neregistrované peníze podnikatelům navíc).

Přeji Vám čestného, šikovného, úředně prodejcem registovaného servisního technika, který Vám kotel opraví k Vaší spokojenosti.

Nikdy jsem nebyl, nejsem a nebudu standardním rejpalem, kterými se to na diskuzních fórech v současnosti často hemží, a kteří se baví anonymními invektivami vůči svým spoludiskutérům. Mějte se dobře.


Znova Vám děkuji pane Nadne. Můj kotel už není v záruce, a právě to byl ten případ mé kamarádky, co jsem psala ve svém prvním příspěvku. Ona zavolala servisního opraváře, kotel už také nebyl v záruce, a zaplatila ty peníze, jak jsem uvedla, i když se jednalo o to "relátko". Zrovna včera u mne byla, a já se dozvěděla, že kotel vyhodila, protože byl neustále v nějaké poruše. Tak se docela bojím, co bude dál. Jinak Vám povím osobní zkušenost se servisním opravářem. Týkalo se to sklokeramické desky značky Mora. Najednou to v ní prsklo, začalo to smrdět po spálenině a vyhodilo to hlavní jistič. Stalo se to přesně tři dny před skončením záruční lhůty. Přišel servisní technik z obchodu, kde jsem ji koupila a nedokázal ji vyjmout z desky. Napřed strašně nadával, které prase to tam vlepilo, pak ji dlátem odštípl a nakonec rozbil kladivem, aby se dostal do jejích "střev". Zděšeně jsem ho pozorovala, ale ujistil mne, že desku dostanu novou zadarmo. Trvalo to víc jak měsíc. Pořídila jsem si plynový vařič na dvoukilovou bombu, nebot jsem si jinak nemohla uvařit. Nakonec přijel, desku namontoval, ale ta poškozená střeva, zůstala původní, to jenom nějak opravil, a vysvětloval nějakou zmatenou litánii, že mám být štastná, protože mu to dalo shánění a něco v tom smyslu, že jsem na novou desku vlastně neměla ani nárok, protože tam byla neodborně zapuštěná. Zapouštěl ji jejich zaměstnanec, kterého mezi tím prý vyhodili. Abych pravdu řekla, byla jsem dost lehkovážná, protože jsem mu na špek skočila. Nedal mi na desku, a ani na tu opravu žádné doklady. Divila jsem se, že jde těžko otáčet knoflíky, ale bylo mi vysvětleno, že se časem ochodí. Přitom ty knoflíky nebyly vyměněné, ale původní. No nic. Deska fungovala, byla nová, tak jsem to pustila z hlavy. Za půl roku prásk, čoud, vyhozený jistič. Z té samé plotýnky. Tak, a teď Vám řeknu, jak jsem to vyřešila. Než bych se dohadovala, vytáhla jsem plynový vařič, a už tři roky vařím na něm. Tu ublbanou sklokeramickou desku jednodušenepoužívám. Totálně jsem zanevřela na výrobky značky Mora, a už nikdy si nic od nich nekoupím. Tak. Ale zapamatuji si vaše jméno, a napíši Vám, jak to dopadlo s kotlem. Suzymon.

doplněno 18.05.11 15:15:

Mám podezření, že ten technik měl asi strach přiznat, že desku rozbil kladivem, protože závada, kterou jsem nahlásila, tomu neodpovídala. Asi ji pak sháněl nějak pokoutně, proto to trvalo tak dlouho, a proto mi na tu opravu nevystavil žádný doklad, nemohl to nijak vykázat svému zaměstnavateli. To už fakt nevím, ale rozhodně to nebylo v pořádku, a já měla trvat na dokladě. To vím dneska, a můžu si zato sama. Ale od té doby nevěřím.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]