Nejste přihlášen/a.
V nejmenovaném e-schopu nakupuji často, není to žádné prdítko, také má skoro denně reklamu v televizi. Do včerejška bez problému. Objednala jsem si funkční triko za 600,- Kč a přiša mi MP3 skoro za 2000,- Kč. Zboží dovezla DPD na dobírku 600,- jako za triko.
Ihned jsem volala do e-schopu, at mi zítra pošlou triko a zpětně si odvezou MP3. Takto to provedl jiný e-chop při záměně zboží - vlastní zkušenost. A ejhle, to nejde, já musím zaslat zboží poštou, pochopitelně zaplatit. Odmítla jsem, nabídla jsem poslat zboží dobírkou i s připočteným dalším poštovným. To zase odmítli oni. Trvala jsem na uhrazení poštovného a pak svolili, že mohu DOPISEM poslat ORIGINÁL podacího lístku a paní to předpoží ke schválení na proplacení. Další náklady navíc za 13,- Kč známku a přišla bych o podací lístek a kdo ví, zda to někdo schválí. Toto jsem zase odmítla já.
Tak jsem jim sdělila, že MP3 prodám a koupím si v kameném obchodě trika tři. Byla jsem fakt naštvaná.
Ve skutečnosti nevím co mám dělat, že nemám triko je fuk, ale co dál? Jak byste tohle řešili? Děkuji za nápovědu Uška
Uško, nevím, jak bylo zabaleno. Nebylo při přebírání patrné, že přišlo něco jiného, než jsi chtěla? Případně bych se domluvil s řidičem o kontrole před zaplacením dobírky.
Pokud bych převzal a zaplatil, oznámil bych omyl e-shopu a dal jim lhůtu na vyřízení. Nechal bych zcela na nich, jak se s tím vyrovnají. Lze poslat správné zboží a vyzvednout nesprávné. Rozhodně bych neinvestoval do korespondence, dopravy zpět a pod. Po uplynutí dané lhůty bych prodal a koupil si trika dvě. ještě by mi zbylo na kompenzaci zážitku v cukrárně nebo kavárně. Nebo třeba na doplněk k těm trikům. Takže za mě asi takhle.
Nemůže prodat věc, která jí nepatří.
Chce to jasně a nekompromisně se dohodnout na podmínkách. Chyba je na jejich straně, takže musí na tom prodělat.
Můj návrh pro e-shop. Odstupují od kupní smlouvy na triko (klidně bez udání důvodu)
Požaduji vrácení zaplacené kupní ceny včetně poštovného na svůj účet. Tím máme vyřešenou vaši kupní smlouvu.
Ohledně vrácení Mp3 bych dal firmě na výběr, že si jí buď vyzvedne osobně a nebo jí zašlu za cenu poštovného + 100Kč jako další náklady na zaslání(cesta, zabalení).
Děkuji za reakci a fakt mi pomohla krom odpovědi od . Vrátit zdoží bez udání důvodu automaticky přicházím o poštovné a vrácení na dobírku není možné.
V reklamačním řádu stojí, že problém napsat písemně a oni mě budou telef. kontaktovat, což jsem je předběhla a volala jsem jim já a nevyřešila nic.
Nejvíce mi pomohla nápověda udat termín, což bych opomněla a nezdůvodňovat proč nechci posílat poštou - není v mých možnostech. Vše podáno písemně a do týdne se rozhodně. Třeba místo cukrárny raději navštívím vepřové hody :D,
1) O jaké poštovné přijdeš. Oni ti žádné tričko nedodali.Takže těžko si mohou napočítat poštovné. A i kdyby dodali, tak máš nárok na vrácení pěněz včetně poštovného.
2) Lhůty mužeš dávat prodejci jaké chceš. On není povinnen je dodržet. Je klidně možné, že se teď s e-shopem nedomluvíš a dle rady MP3 prodáš. Za pár měsíců se ve firmě zjistí, že na skladě chybí MP3 a dohledá se, že ti byla zaslána .Bohužel zaměstnanec, který to měl na starosti, to neřešil.A firma se bude znova domáhat vrácení či zaplacení MP3. A má na to zákonný nárok.
doplněno 16.11.13 21:16:Mě "pobouřily" neodborné rady, které nemají oporu v zákonech. Tady jde o zásadní nepochopení problematiky. Jsem ale flegmatik, takže to neprožívám.
Odstoupit od kupní smlouvy na MP3 nelze, protože taková smlouva nebyla nikdy uzavřena. Mluvil jsem o odstoupení od kupní smlouvy na tričko. A protože nebylo nikdy zasláno, tak ani nemůže být počítano poštovné. A i kdyby bylo, tak je jejich povinnost vrátit i poštovné.
To co oni mají ve formulářích není směrodatné, musejí se řídit zákony ČR. A ty přikazují vrátit poštovné.
Zasílat na dobírku jsem neradil a ani nedoporučuji. Doporučoval jsem zaslání ,až po připsání peněz na účet.
Hele pane, nejste tak trochu ješita? Pobouřilo vás, že mně vaše odpověď byla na dvě věci? Tak to zopakuji. Kdybych podle vás vrátila MP3 bez udání důvodu, tak hned ve formuláři se vzdávám poštovného, které jsem zaplatila. A váš nápad vrátit zboží s příplatkem je taky na nic. Jasně mě řekli, že zboží na dobírku nepřijmou a peníze předem na účet nezašlou. Takže bych zaplatila znovu poštovné včetně dobírky a MP3 by mi přišla zpět. Už chápete co jste mi poradil?
Pěkný zbytek neděle a toto téma je uzavřeno. Reklamace je v jednání.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.