Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
pracovnice nám balí jeden druh výrobku a přidává k němu příslušenství. Někdy se stane, že zapomene příslušenství přidat a příjde nám reklamace.
Je nějaký způsob na eliminaci tohoto lidského faktoru? určitým řešením je vážení, ale váha se pohybuje od 10000 Kč nahoru, neexistuje něco ekonomičtějšího?
Další je možnost předchystávání, ale to není moc spolehlivé. Jak řešíte tyto problémy u vás ve firmě? Děkuji za reakce.
Nemám sice firmu ale já bych pro jednou nedělala nic, pro podruhé jí to nechala zaplatit a potřetí by šla. .
doplněno 03.12.12 12:09:On se vás dnes nikdo neptá proč jste chyboval. Víte např. že doručovatelka co nesežene za měsíc ani jednoho na stavebko, penzijko a nebo neprodá losy má z platu až 1000kč dolů, že míchač kečupu pokud není finální zákazník spokojený a i když on chybu neudělal (není si žádné vědom, postupoval dle napsaného postupu) má rovněž srážku? Víte i to, že pokud se některý z nich ozve je mu řečeno, že na ÚP stojí fronta a může klidně jít? V kapitalistické společnosti (zcela jistě v té jak si ji představujeme v ČR) platí já jsem majitel, ty zodpovídáš za to či ono a pokud chybuješ tak platíš.
to je vidět, že firmu nemáte :D takhle se to totiž v civilizované společnosti neřeší. Ono když ženská stojí 8h denně na jednom fleku a dělá to stejný pořád dokola,je jasný, že občas vynechá. Na tenhle problém existují techonologie a postupy, které tomu mají zabránit. Výrobu vždy musíte udělat takovou, aby co nejvíce eliminovala lidské chyby. My na tohle používali váhy, ale posléze se od nich upustilo, protože efekt nebyl takový, jaký byl očekáván, vzhledem k tomu, že se přidávalo asi 8 druhů příslušenství,a nešlo přesně na gramy určit celkovou hmotnost s odpovídající tolerancí, protože se přidával např papír s hmotností 0,0nic.
K původní otázce, jiná řešení jsou, nicméně zadarmo vám je nikdo neposkytne. Zkuste někde nastudovat alternativy, nevíme, o jaký výrobek se jedná, pokud jde o kov, lze použít nějaký magnet či detektor kovu, ovšem nezaručuji levnější řešení než váhy
Kapitalisticka spolecnost se porad musi ridit zakonikem prace. Pokud ma nekdo strach z vyhrozovani ze na UP je rada zajemcu je to jeho problem. Ale zakon hovori jasne.
Napr. ta dorucovatelka to ma jiste zapsano v pracovni smlouve, co musi za mesic stihnout a pochopitelne ma podepsanou i hmotnou zodpovednost.
Srazky ze mzdy musi mit zakonny duvod.
majsterjoe, ano, bylo by to jistě krásné kdyby vše v naši republice šlo přesně dle litery zákona. Každý zákon lze šikovně obejít a věřte nebo ne, ale pan majitel nikdy není ten co má méně. To bych musela jako majitel firmy být na hlavu padlá abych si držela osobu co pracuje špatně a ještě za její chyby platila. Mám zrovna tu doručovatelku v rodině a vím jak to chodí, ta co si dovolí ozvat se nebo nedejbože dát informace médiím je do dvou měsíců bez práce.
To samozrejmne jako majitel na hlavu padla muzete byt. Ale taky muzete narazit na zamestnance ktery sebou nenecha vlacet a poda podmet uradu prace, inspektoratu bezpecnosti prace a treba hygiene.
Bohuzel v dnesni spolecnosti tu funguje jinak, strach z nedostatku prace dela z takovych majitelu krale. Na hlavu padly jsou ti, kteri si to nechaji libit.
V dnešní společnosti hlavně už skoro všude je automaticky 30% ze mzdy jako odměna. Někde ji dávají automaticky a strhnou jen ve výjmečných případech, někde s tím hýbou podle momentální situace firmy a dle zákona to je. Každý si ovšem rozmyslí, jestli půjde domů s 15 nebo 10 tisíci. Ovšem, pokud někdo chybuje častěji, je trest na místě.
Ztrátu bych jí strhla z platu a pracovnice by byla upozorněna, že pokud se chyby budou opakovat, její pracovní poměr také může být ukončen. Je mi líto, ale s nespolehlivým člověkem se špatně pracuje.
doplněno 03.12.12 10:19:Miramira - když máme v práci něco zkazí a vznikne ztráta, musí ji zaplatit, stejně tak její kolegyně a mraky dalších lidí. Nevím, ale dávají si na to sakra pozor.
doplněno 03.12.12 10:20:Známý měl za zaměstnance chlapa, co sem tam zapomněl nějakou důležitou věc. Týkalo se to aut. Nakonec to dopadlo tak, že kamion za 200 000,- byl na odpis. Takže chlap šel na hodinu a v další práci vydržel rok, než ho opět vyhodili za chybování a nespolehlivost.
Martinao,
proč si to necháváte líbit(!)?
Zaměstnanec zaměstnavateli odpovídá za škodu, způsobenou nedbalostí, porušením pracovních předpisů či postupů nebo za škodu způsobenou úmyslně nebo pod vlivem alkoholu či drog.
Neodpovídá za ztrátu (zaměstnavatel nesmí riziko podnikání přenášet na zaměstnance). O škodě musí být sepsán protokol a srážet ze mzdy lze pouze na základě písemné dohody se zaměstnancem.
Zaměstnavatel by samozřejmě musel prokázat, že škodu způsobil konkrétní zaměstnanec.
doplněno 04.12.12 02:24:Martinao, ale na to zaměstnavatel nemá právo (ani v případě, že jde o státní správu).
Odešle-li zaměstnankyně omylem dávku jiné osobě, je ta osoba povinna neoprávněně přijatou dávku vrátit.
Samozřejmě to nějakou dobu trvá a vzniknou s tím nějaké výdaje (nijak vysoké) a problémy (oprávněný příjemce se bude dávky dožadovat), ale není možné tyto peníze požadovat po zaměstnancích.
___ Docela by mne zajímalo, jestli a jak ÚP přiznávání a odesílání dávek kontroluje. Do SW vrazilo MPSV celkem dost peněz, nezdá se mi pravděpodobné, že by na kontrolu nikdo nemyslel.
Omlouvám se, všimla jsem si důežitého překlepu - když MÁMA v práci něco zkazí, tak to mělo být. Jako pracovice UP posílá lidem peníze, a pokud se splete, je to její chyba, tudíž by to musela hradit. Pár dní zpět se o stalo její kolegyni, platila 8 000,-. Díky kódu zaměstnance je to velmi lehce dohledatelné. A myslím, že ve smlouvě to je taktéž ošetřeno.
chybovat je lidské, zarážejí mě velice odpovědi o srážkách ze mzdy a podobné kontraproduktivní opatření. Podle mě by se měla vést nějaká evidence ve smyslu počítání zboží k expedici a počítání k tomu zboží na skladě. Když to na sebe sedí, bylo vydáno příslušenoství k výrobku a žádné nezůstalo u Vás. Prostě nějaký takový systém počítání toho co bylo/nebylo vydáno.
doplněno 03.12.12 10:26:co se týče reklamace je ztrátou pro firmu snad jen určitý čas na její vyřízení a příslušné poštovné. Zaměstnavatel by měl tyto "drobnější" náklady teoreticky mít zakalkulované v ceně výrobku stejně jako cenu platu sekretářky, ulízečky, daňového poradce, revizáka skladových prostor, školitele řidičů a podobně. Přeci jen se zde opravdu snad nebavíme o kamionu zboží. Některá represívní opatření zaměstnance mohou stresovat a chybovost je tím pak vyšší. Můj názor.
Je rozdíl, zda se jedná o nahodilé chyby nebo je pracovník lempl a fláká to. Dotyčný taky může chybovat proto, že na danou práci nestačí nebo mu ta práce nesedí. Ten první případ se dá řešit domluvou, v případě opakovaných prohřešků třeba odebráním prémií. Ty ostatní případy jsou ale na vyhazov, případně přeřazení na jinou práci.
Jinak nesouhlasím s tím, že náklady jsou pouze vyřízení a poštovné. Pokud je takových problémů více, tak se to velice rychle "rozkecá" a může to mít zásadní vliv na odbyt.
doplněno 03.12.12 10:40:Navíc už jsem zažil situaci, kdy totálně selhala výstupní kontrola a vracela se půlka kamionu z opačné strany Evropy. To pak není "jen" poštovné, ale částka v desítkách tisíc jen za tu dopravu.
Míro, jak si má zaměstnavatel napočítat na zboží, že to ženská musí znova rozbalit, doplnit, zabali a poslat, dvojitá doprava a tak dále. Od toho prémie jsou. Za 100% práce 100% prémií, to tu bylo ojakživa. Nemluvím o firmách, které krátí prémie při nesplnění nějakých finančních plánů, na které ten pracovník ani nemá vliv, ale soustružník, když udělá zmetky, tak taky přijde o odměny. Taky by mohl zaměstnavatel chtít úplnou náhradu škody - to by se teprve protáčely panenky.
S tím předchystáváním to není až tak blbý nápad, je rozdíl dávat do krabice 10 různých věcí nebo 3 předpřipravené balíčky. Nebo pokud na tom pracuje víc lidí, tak jeden dělá hromádky a druhý je láduje do krabic - je to vlastně dvojitá kontrola. Nebo... nápady by byly, ale těžko radit bez znalosti konkrétní činnosti.
Co se motivace týká, možná je lepší nedávat trest za chybu, ale odměnu za bezchybnost (vyjde to nastejno, ale psychologicky to působí líp)
doplněno 03.12.12 10:45:Nebo třeba pokud má být v balíku 6 věcí, tak z tiskárny vyjede 6 kontrolních samolepek a balič musí každou věc polepit.
pokud má každej komponent šítek, jde to udělat tak, že se vytvoří krabice, která bude obsahovat těchto 6 komponentů, a dokud nebudou všechny naskenovány, nevytvoří se štítek krabice. Takto vytvořená krabice se přesune poté tam, kde se příslušenství přikládá k výrobku,a skenuje se právě číslo této krabice. Nicméně, 1.nezabráníte tomu,že člověk naskenuje kód a výrobek odloží bokem 2.nevíme, oč se jedná, autor může vyrábět např párek v rohlíku a přikládat k němu hořčici, což se bude skenovat blbě že :D
Dvojita kontrola. Jeden clovek nachysta, druhy zkontroluje a zabali.
Ono motivace je dulezita vec. Premie bych asi resil podle pocet chyb, ale chybovat je lidske. Nadruhou stranu jestli clovek dostava 8000cisteho, ani se pak nedivim takovym chybam.
Nevim proc napriklad Martina porovnava urednice se skladnikem.
doplněno 03.12.12 11:27:A pochopitelne za skodu ktera vznikne chybou zamestnance, tak to resi hmotna zodpovednost. Pokud ji nema, neruci ani za zniceny kamion za 200000.
presne tak, dnes se klidne vyplaci mzda kolem 12 000, nikdo o tom radeji nemluvi, ale vykony se ocekavaji nadnormove. je potreba hledat rozumny kompromis mezi platem zamestnance a pozadovanymi vykony. Kazdy clovek ma obcas "svuj den" a chyby se stavaji, na to musi byt system pripraveny. Nejvice chybuji ti, co si mysli, že nechybuji ubec . . . to je citat, ale nevim koho. A platí na 100%.
Dalsi moznost, check list u kazdeho baleni.
Bylo zabaleno tohle, tohle a tohle, vse odfajfkovano a podepsano osobou, ktera to balila, check list se zkontroluje pri expedici.
Jak uz ale bylo zmineno, skutecne velmi zalezi, co presne se bali. Na ruzne veci se budou hodit ruzne postupy.
doplněno 03.12.12 12:42:Dalsi moznost je kanban system. Pracovnik ma v jeden cas pristup presne k tolika dilum, ktere ma zabalit a pred presunem k dalsimu baleni mu nesmi nic zbyt.
Opet to ale neni aplikovatelne vzdy.
Nevím jaké má vaše firma obraty, ale "investice" 10 tisíc není zas tak vysoká na to aby se tím eliminovala zhoršená vizitka firmy u vašich klientů. Hodně záleží co je obsahem balení, zda nějaké těžké věci, tak by určitě stačila nějaká levná nekalibrovaná orientační, pokud se jedná o gramy tak pak samozřejmě bude ta investici vyšší. Lidský faktor nikdy bez techniky (=investice) neodstraníte, ani checklisty apod. ty vám budou lidi zaškrtávat automaticky a výsledek je stejný. Určitě při opakování chyb se toho člověka musíte zbavit - bohužel. A socialistický argument chyby dělá každý neberu - resp. ano může každý může chybovat, ale vy si musíte nastavit kdy je to ještě v normě a pokud nikdy za tyto chyby nepřijde trest, tak tím lidi nenamotivujete! Samozřejmě by měla být i pozitivní motivace např. za x odeslaných zásilek bez chyby nějaký bonus, ikdyby jen tužka s logem firmy .
Nejvíc se mi líbí nápady Jethra a Ladaadala, částečně i Aua a Majstrjore.
Podle mne by bylo nejlepší kombinovat předchystávání s dvojí nebo trojí (třetí prostřednictvím polepování) kontrolou a systémem odměn.
Ny výrobu ani balení výrobků se dohoda o odpovědnosti za svěřené hodnoty "napasovat" nedá, takže bych se zaměřila na kritéria pro nenárokové složky mzdy. Ta by měla být jednoznačná a dosažitelná - nedosažitelné požadavky by měly opačný efekt.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.