Nejste přihlášen/a.
Co říkáte na povinost zimních gum, když je nyní +14 stupňů? Není to trochu postavené na hlavu? Jsou přeci určené na úplně jiné podmínky a kdyby byly tak skvělé , tak proč nezrušit letní a jezdit jen na zimákách...
Byly doby, kdy zimní pneumatiky nebyly, pouze pneu s hrubším vzorkem, tuším snad OR6 a jezdilo se také. Akorád se muselo dávat větší pozor. Dneska si každej myslí, že když má "zimáky" tak, že je to bezva a že může jet jako prase. Čili přirozená opatrnost je potlumena kdejakým výzkumem a medializací a paradoxně to snižuje opatrnost řidičů. Ale na druhou stranu je to moc dobrej kšeft. Mám souseda a autodílnou a pneuservisem a ten si teď chrochtá blahem. Buďto nestačí měnit gumy, nebo opravovat bouračky.
Druhej extrém je, když někdo tvrdí že v zimě je jedno jestli jsou letní nebo zimní gumy a jde jen o kšeft pro výrobce. To může říct jen ten, kdo si nezkusil rozdíl na sněhu i ledu mezi letní a zimní gumou. Samozřejmě že to klouže, suchej asfalt ze sněhu zimní guma neudělá, ale ty zimní kloužou o hooodně míň než letní a při stejné rychlosti jsou výrazně bezpečnější.
Nejde o to vyjet/ nevyjet kopec, ale hlavně o to ubrzdit auto - z mírnýho kopce je brzdná dráha na sněhu z 50kmh na zimních tak 50m, ale na letních klidně jednou tolik = pokud máte letní, a někdo se zimníma před váma zabrzdí, tak ani odstup 50 m nemusí stačit a pěkně mu dosáňkujete až do kufru. A kdo si nechává odstup 50 metrů? (Kdo má na sněhu letní - myslete na to!)
Přesně tohle říká můj manžel, jinak 25 let řidič (všeho, co jezdí). Upozorňování na povinnost zimních gum má v podtextu "když budeš mít zimní gumy, můžeš jet jak chceš - nic se nestane". Myslím si, že kdyby měli policajti trochu mozku v hlavě, nebazírovali by v listopadu při + 16°C na zimních gumách - mohli by maximálně upozornit, že by se mělo přezout, ale nedělat z toho zelí. Jenomže je to stejně snadné jako lékárničky , to se potom plní plán pokut
Nezáleží na tom, co říkám, ale záleží na tom, že se podařilo všem zaiteresovaným dobrodincům prosadit používání zimáků. Zimní pneumatiky jsou dokonale uzpůsobené na sníh.Na všech ostatních povších jsou jejich výhody sporné.
Zimní gumy jsou nutností, jak jinak. Levné se nevyplatí a na zimu je dobré se připravit. Na zapakatel.cz je teď tip na levnou výměnu pneumatik, tak třeba to tam budete mít blízko
V zimním období se mají používat zimní gumy. Za větší teploty nikdo nemůže ( krom globálního oteplování ). Když obuji zimáky a za dva dny se oteplí tak je přeci nebudu zase přezouvat. Myslím že nad deset stupňů se zimní pneu chovají zvláštně, někdy dost kloužou. Jak by jste to řešil vy, dejte nějaký návrh.
Řešil bych to jako němci - v zimním období na sněhu a ledu.
Zákon, který vyžaduje zimní gumy bez ohledu na počasí je paskvil - pak nastanou situace, kdy je sucho, 15 nad nulou a podle zákona je povinnost mít zimní gumy. Ty jsou v téhle situaci jednoznačně horší než letní. A pokud v téhle situaci budete mít letní, někdo vám nedá přednost a vy nedobrzdíte, tak přestože jste měl vhodnější gumy a tím kratší brzdnou dráhu (= menší následky nehody), tak jste porušil zákon se všemy důsledky - co je tohle za paskvil?. Nechal bych to povinně jen na sněhu a ledu, zbytek bych nechal at si každej jede na čem chce. = Pokud je sníh a led, tak se na letních nesmí jet a hotovo. Pokud je sucho, tak i v zimním období at si každej jede na čem chce.
Já osobně nejsem fanda nařizování ,jaké musí být pneumatiky,jak vybavené lékárničky.Do kolika let musí být sedačky (Dneska nemůžu vzít ani sestru s malým dítětem,když ji nemám v autě)apod.Kámoš co přijel z USA se smíchem vypráví v jakých vracích jezdí černoši,osvětlení jak vánoční stromeček.Chtěl bych vidět jejich STK. Ale předpis je předpis jsou i horší věci.
Dobrý den , mám již na svém voze zimáky a je pravda že teploty těchto dnů nepřispívají kombinaci zimní pneu a teplota nad nulou bezpečnosti silničního provozu ,páč z nenadání jsem musel zrovna dnes odpoledne okamžitě zabrzdit (kvůli psovi ) a světe div se účinek zimní pneu dnes by oproti letní pneu byl šíleny gumoval jsem jako blázen
Myslím si že mít dnes letni pneu tak gumy nekvílí jako ty zimní nehledě že ta šílená brzdná dráha na silnici by nebyla možná vůbec ani vidět
Takový zákonný paskvil mohli schválit jen naši parlamentní vypatlanci. Logické je, aby zimní gumy byly povinné jen na zasněženém popř. zledovatělém povrchu vozovky. A to ještěm s tím, e kontrolovat se to bude, až při vyšetřování vzniku případné dopravní nehody! Protože i na letních gumách se při zvýšené opatrnosti na sněhu nebo ledu dá jet. Prostě zase gumová lobby slaví úspěch v odlehčení našich peněženek.
Na zimních gumách se dá jet za zvýšené opatrnosti i když je 20 °C nad nulou, ale jezdit na letních v zimě je utopie. Vůbec nejvíc mě dojímají šetřílkové, kteří si dají zimáky jen na hnanou nápravu.
při 20 nad nulou je brzdná dráha jako tobogán
na silnici a jěště k tomu deštík = jízda jako po másle
doplněno 06.11.10 22:06:taky zajímavý forum.skodahome.cz/...
Smakballle, jen tak mimo téma v tom odkazu se zmiňuje o MICHELIN/Pilot Alpin PA2 205/55 R16 , mám ty samé a mohu potvrdit, že to jsou jedny z nejhorších zimáků na kterých jsem jezdil (mimo Polaris), proto se mu ani nedivím, že je hobluje v létě.
Are teď si vůbec nejsem jistej co mám na svý starý fildě za značku zimáků ale dnes jsem gumoval jako P..se
nevím jestli je rozdil ve značce zimáku ale ta směs v zimní gumě není asi úplně ideální na tyto teploty
Ono nejde o gumu jako takovou, ale o typ vzorku. Měká guma která se používá na zimáky nemá horší přilnavost ba právě naopak, ale pokud je vzorek na zimákách hodně hrubý s velkýma lamelama tak to je pak ta příčina.
No on jde všechno dopředu i ty pneu. Abych se přiznal tak bydlím v podmínkách kde je potřeba opravdu zimáky a pužíval jsem je i za komančů (protektory) tenkrát jsem používal OR 24 a ještě lepší byly OR 26. Dnes jsou ty silnice s udržbou ještě horší než tenkrát.
Povinnost zimních gum chápu, jiné roky byl už u nás sníh v tuto dobu. Nevím jak jinak by se to dalo řešit...protože na jižní Moravě je sucho, strýc vyrazil na návštěvu a cestou k nám zablokoval provoz, protože měl letní gumy. Nevím no, raděj budu jezdit chvilku opatrně bez sněhu, než bláznit na letních až napadá...
Podle mého názoru je to "trošku" postavené na hlavu. Neřešil bych to preventivní restrikcí, ale podstatně tvrdším postihem v případě zavinění problému - osobně bych podobně řešil i jízdu pod vlivem alkoholu. Když to "trošku hodně" přeženu - jezdi ožralej ve sněhu a na sjetých letňákách a nebudeme trestat. Pakliže ale způsobíš nehodu, jdeš sedět natvrdo. Rozmysli, si, rozmysli...
Určitě tímto názorem rozpoutám bouři nesouhlasu, ale podle mne je každý svého štěstí "strojvůdcem". A pokud mne na mých letňákách v listopadu za Mirošovicemi při 15°C nad nulou sestřelí magor na zimákách, tak opravdu nechci být viníkem jen proto, že mám gumy které odpovídají současnému počasí...
ta teplota má velkej vliv na brzdnou dráhu. tady něco na kouknutí auto.aktualne.centrum.cz/...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.