Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Psí hromádky, všude

Od: radarbrdy* odpovědí: 35 změna:

Ahoj,
již delší dobu pozoruji takový problém. Jdu do práce, bum, na asfaltce leží hromádka od psa, jdu z práce, zase na chodníku leží hromada od psa. Slunce to pěkně vysuší, auta a lidi rozjezdí/rozšlapou, pak se zvedne vítr a dýcháme to všichni.
Otřesnou zkušenost mám z jedné travnaté plochy za činžákem, kde doslova přes "zaminování" nebylo kam šlápnout. Zde hra dětí na trávě by byla osudová chyba.
U nás je toho na veřejných cestách čím dál víc. Máte taky od vás takovou zkušenost?
Jak by obec měla motivovat majitelé pejsků, aby neznečištovali. Obec sice vybírá 1xročně poplatek za psa a nabízí za to zdarma sáčky, ale podle mě to asi nestačí.
Rád bych znal názor pejskařů, jak by navrhli situaci zlepšit.

 

 

35 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Nejsem sice pejskař, ale ta druhá strana. Nikdo to nedokáže stoprocentně ohlídat. Je na nás všech aby jsme to ohlídali. Bohužel lidé jsou lhostejní a tak to i tak vypadá. Já občas někoho okřiknu a připadám si jako exot, protože jsem ještě nikoho takovýho jako já neviděl. Jenom mi šíleně vadí, že mý tři malý děti na dětským hřišti kličkujou mezi lejnama. Jednu asi třicetiletou pipinu která dělala že neslyší jsem vyfotil a poslal na stránky města, a světe div se začala uklízet po to svým psu kterej vypadá jak malej panelák.

doplněno 07.07.13 10:49:

A motivace? Žádná - napálit takovou pokutu, že na to dlouho nezapomene. Od čeho platíme MP?

 

paw*

0x
Ja mam.za to, ze za hromady muze mestsky straznik pikutovat. Ale nevim jestli je to dle zakona nebo mistni vyhlaskou. Takze postavit policajta, posbirat pkkuty a lidi se nauci...

 


0x

Takový bord*l po sobě zanechávají lidé, kterým říkám čoklaři. Čoklař sleduje jen své zájmy a pohodlnost a není schopen rozumné diskuse. Řešení je několik, z nichž efektivní jsou první dvě - rozbít čoklaři na místě hubu, zbavit se hned nebo postupně psa (který ale za nic nemůže), zavolat městskou policii (pochybuji ale, že na ni bude čoklař čekat) nebo se se situací smířit. Problém je o to horší, že podle pozorování svého okolí se počet majitelů psů neustále zvyšuje a ti, co mají jednoho, často si pořizují druhého. Společně s tímto trendem se pochopitelně zvyšuje i počet čoklařů. Jinak nechápu tuto módu tahat si do bytu psa. Pes patří na zahradu k domu.

doplněno 07.07.13 10:55:

P.S. Tímto mým příspěvkem se nechci dotknout majitelů psů, kteří řádně po svém psovi uklízí. O vás příspěvek nebyl.

Ještě jedno řešení je napálit třeba desetinásobný poplatek za psa a z příspěvků platit profesionální úklidovou firmu, která bude ten binec denně uklízet.

k2

Jakekoliv nasobne zdrazeni prakticky cehokoliv povede pouze k rozkvetu "sede zony" ci presunu obchodu tamtez. V tomto pripade proste nebudou lidi psy hlasit->mesto vybere mene->dosud sbirajici si reknou, ze kdyz plati tu firmu, tak sbirat nemusi->zhorseni stavu stavajiciho.

Je to stejna blbost jako boj proti alkoholu prohibici.

 


0x

Je to v lidech. Stejně, jako někdo vyhodí na ulici klidně dřívko od nanuka, papír od tatranky, či vajgla, jiný to nese a hledá, kde je koš. S majiteli psa je to stejné. Někdo psa popadne a upaluje od hromádky pryč - aby někdo neviděl!, jiný vytáhne z kapsy igeliták a bobky posbírá. Musíme se ještě hodně učit. Jde to ztuha. Co problémů nám třeba dělá třídění odpadů, i když si myslím, že určité dobré návyky už tady jsou. Policie s pokutami by určitě byla přínosem a mnozí chovatelé psů, než by pořád platili, budou raději sbírat. Jaga.

 


0x

Ano, také to tak vnímám. A jsem z toho znechucená a smutná. Cokoliv na sebe obléknu, určitě budou v kapse sáčky. Sbírám poctivě. Moje zkušenost je ta, že babky jako já, sbíráme, ikdyž po našich pejscích jsou malinká hovínka. Ale pořád jsou to hovínka. Nejstrašnější je to když roztaje sníh. Mám pocit, možná úplně špatný, že je to projev vztahu k místu, kde žijeme. Psí hovínka, obaly z jídla a pití, ikdyž je o metr dále koš. V tom sedí odrostlá děcka, řvou jako závod, plivou po zemi, kouří, voní to podivně. Já se jen zeptám: Víte co udělalo vaše děcko s hovínkem? Víte kde vaše děcko je a s kým a co tam dělá? Obrovská bedna od televize narvaná v popelnici, ikdyž o 2m stojí kontejnery na tříděný odpad. A do toho všeho celý národ křičí: Ovzduší, hnusný vzduch. Asi hovínka nemají s ovzduším co dělat. Ale majitel fabriky se nestará o ovzduší, pejskaři o hovínka, děcka o . . . A to mluvíme o světě, ve kterém všichni žijeme a kde budou žít naše děti, kterým jdeme příkladem. Ruku na srdce a smetáček do ruky, kouknout před své dveře.

Sníh je zrádný, pod ním není nic vidět a některé lidí to svádí k představě, že mají "uklizeno" A když pak roztaje - viz výše.

Já si po našem psu taky uklízím, tedy pokud to najdu. Někdy ho neuhlídám, když je na volno, a někdy se mi to ztratí ve vysoké trávě, zvlát takhle večer a v noci, a nepomůže ani baterka. Pak je to "musíš je velký pán, ale nemůžu je větší", ale to jsou výjimečné situace. Obecně je to podle mne opravdu projev lhostejnosti, jen si netroufnu hodnotit poměr lhostejných a zodpovědných. (Jen tak na okraj, sbírám po malém pudlííkovi, ale když si představím, že bych měl bernardýna... no, jeho majitelům se zase tak úplně nedivím, i když je (tedy ty nesběrače) omlouvat nehodlám.).

 

ohneta*

0x

Já taky poctivě sbírám a vadí mi, když někteří na to kašlou. Dokonce kamarádka sbírá i na louce za městem. Jak už to tu holky psaly, je to jen v lidech. Řešení zbavit se psa je na potlamě, ten za nic nemůže. Ikdyž nechápu, jak se může vytentotav na chodník, náš by to neudělal.

 

zabu

0x

Psů je čím dál víc. Tím pádem je čím dál víc naštvaných nepejskařů, kteří musí mezi minami kličkovat. Jen se divím, že to kličkování nevadí samotným pejskařům.

Městapo, místo aby chodila pěšky a pejskaře postihovala tučnými pokutami, tak radši nahrazuje státní policii, vozí si pr . . le v autech a kasírují řidiče. Je to o kvalitě výkonu funkce starosty, jako nadřízených MP, jaké mají priority.

Ono asi ještě spoustě lidí nedošlo, že tady to už není jen o nepořádku, ale v těchto množstvích i o alergiích dětí i dospělých. Případů alergií narůstá, objevila se spousta alergiků, kteří nikdy alergii neměli. Většinou jsou to právě lidi, kteří nikdy psa neměli. A tak doufám, že stejně jako se nesmí na veřejnosti kouřit, se jednou nebude se psem smět ven. At si každý pejskař, toho svého alergenního psa nechá doma.

Máte dojem že přeháním? Kde? Proč by měli všichni ostatní strpět přítomnost něčeho, co mu spouští alergii, ve své blízkosti. U cigaret stačilo obtěžování kouřem. Obtěžování kouřem stačilo k zákazu kouření na zastávkách MHD. Žádné zdravotní hledisko. Jsem přesvědčen, že jeden pes vyklepe z kožichu víc alergenů než jedna cigareta kouře. Přesto se kouřit nesmí, ale psa může kdokoliv beztrestně posadit vedle mě. Pro koho je tento svět? Pro lidi nebo pro psy?

Aby bylo jasno. Jsem nekuřák a alergii také nemám. Jen se dívám s otevřenýma očima a snažím se porovnávat.

ohneta*

Zabu, to snad nemyslíte vážně? Vždyt zvířata tu byla dříve než lidi. Chcete zakázat i volný pohyb ptáků, ještěrek, hadů, pavouků, ryb, koček a vlastně všech zvířat v přírodě?

doplněno 07.07.13 12:53:

Pro koho je tento svět? Pro lidi nebo pro psy?

Tenhle svět je pro vše živé a jen lidi si ho sami ničí, ne zvířata.

zabu

ohneta: Ne, nechci zakázat volný pohyb ptáků, ještěrek, hadů, pavouků, ryb, koček a vlastně všech zvířat v přírodě?

Kdybych mohl, zakázal bych volný pohyb psů, kteří jsou, díky svým páníčkům, největšímí znečištovateli chodníků a jiných veřejných prostranství. Tenhle svět neničí sice zvířata ale jejich majitelé.

A protože tenhle svět je JEN a JEN o penězích, na nic jiného lidi neslyší, je řešení zase přes peníze. Město zaplatí tolik lidí a prostředků na úklid, kolik je potřeba. Tuhle částku město rozpočítá na přihlášené majitele psů rovným dílem. A zároveň, aby nebyli v nevýhodě proti neplatičům, bych každému přihlášenému odpustil nějakou část, dejme tomu třetinu poplatku, za každého majitele kterého udají, že neplatí za psa. V každém baráku bych vyvěsil seznam platících majitelů. Aby se obecně vědělo kdo má psa na černo. Stejně tak bych dal odměnu za bonzování i těm, co psa nemají. Je to tak jednoduché. Během maximálně dvou až tří roků by byl pořádek. Buď by se lidi začli starat o své miláčky a to, co po nich zbejvá, tím pádem by klesaly poplatky městu, protože by nebylo tolik lidí a prostředkú potřeba, nebo by se sšlo alespoň dost prostředků na úklid.

Dnes se ve městě platí nejméně 1000 Kč za psa. A pro psy nic město neudělá. Je to lepší výdělek než z poplatku platit uklízeče psích exkrementu. Jinak plně souhlasím nepořádné občany trestat.Bydlím na vesnici kde platíme z 1 psa 300Kč a dalšího 500Kč. Nikdo tu pro psi nic neudělá, Sáčky, koše, známka to neexistuje a vybrané peníze se tak nějak ztratí.

zabu

Máte bohužel pravdu. Ale pokud v tom pořádek neudělá město, byt na nátlak radních-pejskařů, tak si začnou pořádek dělat lidi sami. Bohužel to odnesou zase jen ti psi. Nejspíš.

ohneta*

Zabu, jjá s vámi na 100% v tomto souhlasím, ale s těmi alergeny jste přestřelil. Na to jsem reagoval v předešlém příspěvku.

majsterjoe*

To je ale opravdu hloupy nazor. Naprosto nesouhlasim s tvrzenim, ze za alergie muzou zvirata. kor v dobe ve ktere zijeme...

Za alergie může především přehraná snaha žít v čistotě, tělo si musí zvykat už od narození na různé cizorodé částice, ale vysvětlete to dnešním matkám.

zabu

majsterjoe: Vite to jistě? Nevíte, jen si to myslíte. Naopak, je fakt, že spousta lidí je alergických na psy. A ta spousta lidí, která má dnes alergie, které nikdy neměli, není náhoda. Přitom letošní jaro nebylo na pyl extra bohaté. Zato exkrementů od konce zimy a čerstvých je tolik, že jsem to snad ještě neviděl. Takže nesouhlasit můžete. Ale nemusíte mít pravdu.

 

artik*

0x

prase se nedá motivovat

ohneta*

Prase motivuješ plným korytem :D

swenhakon*

Nebo porážkou

 


0x

Já osobně doufám že "sídlištátku" kde žiji se najde ideálně magor s paintball pistoli a každé neuiklizeného "sráče" trefí tak aby to bolelo a ideálně ani nešlo umýt... já osobně bych pomalu nevěděl kde v okolí cca 200 m jít s malým dítětem kouzlit jakékoli hry, jedinné hřiště které tu je bez hoven je hlídané v 5 ho stráž podzemky zamkne i kvůli umělých povrchů atd...

Z mého pohledu ideálně každý pes povinnost čipu, pes bez čipu okamžitě odchytnout a buď útulek anebo pokuta majiteli a to ideálně min. tak 5tis czk... plus mastné poplatky za nenahlášeného psa měsíčně, pro důchodce řádnou slevu. 99% co jsem jich viděl mají psa po kterém snad hovišo nejde vidět a je stejně majitelem uklizeno, a bestie typu retrívr, vlčák úplně zákazat vyjma pomocníků, slepeckých a podobně... materiál to má lepší než 100kg chlap a dokonce je kvůli takového šmejda rozhádané patro v baráku neb ostatní odmítají zametat po té bestii chodbu(ani se jim nedivím, to co je na té chodbě za den venčení vyprodukuje kadeřnictví za den tak minimálně se 50ti zákazníky...

Nevím proč ani kdo ale v našem paneláku jednou vyvěsili papír kdo všechno nahlásil na městě psa a platí za něj, z asi 15ti psů tam byli jen 3 jako jorkšir, jezevčík a cosi na co se geneticky složilo celé město a vypadá všelijak komicky jen né jako pes...

Vlčáci, retrívr, dva kokři a zbytek v pět ráno štěkajícího osazenstva nic... minimálně tohle věc která by šla poocí čipů velice dobře ohlídat...

Zvířátka mám rád ale ne ty kvůli kterých vstáváte nedobrovolně ve 3 ráno protože majitel je blb...

hangar, neohlídáte a nedohledáte ani s čipem, ani bez. Andy měl 11, Bubu 15, Dorotka má 8 let a věřte nebo ne, ještě mě nikdy nikdo nekontroloval, jestli mám psa nahlášeného, zaplaceno nebo jestli mám známku. Na slovo "čip" jsem alergická. Vždycky se osypu. Nechci říct slovo bordel, ale nemohu jinak. Bordel jako ve všem a všude. Všichni a všude se budou strefovat do babek, které platí, očkují, bobky sbírají. Na mlaďochy s velkými psy si netroufne nikdo! Ani sousedé, ani policie.

honzav88*

Nevím jak čip nebo přihlášení psa pomůže s uklizením exkrementů. Mám labradora, řádně přihlášeného očipovaného a krom vlastního svědomí mě nic nenutí ten exkrement sebrat.

Souhlasím, že labrador dvakrát do roka řádně líná a srst je všude po chodbě. Ale např. u nás v domě se to vyřešilo poplatkem za psa /ikdyž není legitimní, tak mlčím a platím/ a platíme si uklizečku kde za to, že má více práce se jí to kompenzuje finančně.

Těžko můžete zakazovat co kde chovat. Pes zaštěká nebo líná (srst na chodbě), dítě probrečí celou noc, kočky smrdí, kytky z balkónu nademnou mi zasviní můj balkon, soused v kanadách nebo sousedka s kočárem zablátí celou chodbu... co všechno byste zákazal nebo zpoplatnil takovým vysokým poplatkem?

Na pejskaře se obecně nadává, ale je to stejná skupina jako všech ostatních lidí. Ano i mě vaděj exkrementy na chodníku, ale třeba méně než li rozbité sklo od ožralů o které se může pořezat pes nebo dítě, vyflusané žvýkačky na chodníku nebo odpadky všude možně!

 


0x

Nevím který rok to bylo, co v zimě během noci vydatně pršelo a do rána to umrzlo v dokonalé zrcadlo. Nebylo možné udělat krok jak to klouzalo. Když jsem se ptal kolegy jak se dostal ráno do práce, odpověděl, že úplně v pohodě, protože šel v psích hovnech kde to neklouzalo. Pozastavil jsem se nad tím jak mu to mohlo vyjít k chůzi a on říkal, to bys něvěřil, vycházi to na každý krok. Když jsem pak šel kolem jeho bydliště, přesvědčil jsem se že ani trochu nepřeháněl - co krok to psí exkrement

doplněno 07.07.13 17:32:

Lidi jsou u nás nehorázná prasata, to není jen o psích výkalech, to je i PET lahvíh a konzervách v lese, žvýkačkách na chodníku. Jsou země kde za vyplivnutou žvýkačku, odhozený vajgl dostanete pokutu, že vás to rychle přejde, někde jsou za takové zdánlivé maličkusti "pětadvacet" na záda - to vás odnaučí na vždy :D

 


0x

Podíval se někdo z vás někdy za autobusovou zastávku. Nebo na odpočívadle u dálnice nabo silnice? Nebo u kulturáku zvratky po plese nebo teď po nočním karnevalu?.Ty pejsci jsou ale nepořádní,po svojich páničkách to ani neuklidí.

doplněno 07.07.13 18:20:

Pet lahve,papíry od cukrovinek,pytle s odpadky kolem silnice,plno rozbitého skla kolem přehrady a i jinde v přírodě Polámané stromky od houbařů,sběračů borůvek a následný odpad ze svačin,pití.Chodníky plné přilepených žvíkaček.Rozlámané odpadkové koše,zapálené popelnice. Ještě že ty psi neumí krást! Nejdříve si třeba zamést před vlastním prahem.

 


0x

Na bezohledné dobytky platí jenom tvrdá represe. Žádné domluvy, na které každý kašle. To je jako kdyby za jízdu 200 km/h ve městě byla jen domluva - zavládla by na silnicích úplná anarchie. Takže prostě poslat MP s kamerami do terénu a kdo neuklidí po psovi hov*o, 1000 Kč pokuty na místě. Nezaplatíš? Do správního řízení. Důkaz by byl, každý by nakonec tu pokutu musel zaplatit. Dále tvrdě pokutovat dobytky, kteří vypustí 60ti kilovou bestii bez vodítka i náhubku. Samozřejmě takový pes není cvičený, takže skáče po lidech, vbíhá do silnice, prostě děs. Majitel na něj volá, pes nereaguje. Kdyby dostal 2000 pokuty, příště by si to rozmyslel.

Zvyšovat poplatek za psa je nesmysl - to postihne jen ty poctivé, kteří mají psa legálně přihlášeného v místě bydliště ve městě a ne u babičky na vesnici. Stačí jen donutit flákače z MP aby místo chrápání ve službě v autě nekde v boční ulici taky něco dělali. Pokud se tohle nepovede, dochází potom k zoufalým řešením typu otrávená návnada, což je samozřejmě špatně.

 

radarbrdy*

Díky za reakce,

souhlasím, že jsou i jiné nešvary a nepořádek v ulicích, ale chtěl jsem znát názor na toto.

Někdo zmínil čipování psů. Já čipování zvířat vidím jen jako lobby výrobců čipů, kteří to prosadili skrz starosty do vyhlášky. Oni by v rámci svého bussinesu nejlépe čipovali i lidi. Čipů jsou plné sklady, ale nikdo je dobrovolně nekupuje.

Souhlasím, že problém hromádek na veřejných komunikacích je vina (některých) chovatelů a né pejsků. Možná už by to chtělo dělat nějakou osvětu ve škole, poukázat na možný přenos parazitů a původců nemocí z hromádek.

Nechápu, že na vesnici v Německu, můžou mít čisté chodníky a u nás musíme večer chodit s baterkou, at vidíme do čeho šlapeme...

radarbrdy, nejen kšeft pro výrobce čipů, ale neexistující jediná centrální evidence čipových čísel, která byla oznámena veřejnosti v mediích a není problém ji dohledat i pro toho, kdo nemá pc. Navíc, několik druhů čipů, které některé čtečky neumějí přečíst.. A také, další místo, kde zanecháte svá data a tím podpoříte obchod s nimi.

doplněno 09.07.13 18:15:

Jirko, přesně tak!

Babkazov.Před 20 roky za ušetřené peníze jsem si koupil auto. 20 roku jezdím bez nehody,nekontroloval mne žádný policista tak proč musím mít na autě evidenční číslo motoru,karoserie a SPZ.? V To platí i o čipech.! V případě že se Vám pes nezaběhne,uklízíte po něm,nikoho nepokouše přes čip kontrola očkování proti vzteklině ,volně bez dozoru nepobíhá čip je Vám na nic.

Jen ten kdo dělá přestupky tak dělá vše proto aby nebyl odhalen ,

honzav88*

Sice chcete znát názor pouze na psí výkaly, ale to ostatní s tím úzce souvisí. Je to prostě o lidech a je jedno jesli po sobě neseberou žvýkačku, nedopalek, láhev od piva nebo jakýkoliv jiný odpadek nebo psí exkrement.

Případné řešení by mělo být u všech zmíněných případů stejné. A bohužel je to jen o přístupu lidí, pokuty jsou za vše zmíněné nastaveny, kontrola bohužel není taková jaká by měla být - nedostatek strážníků a techniky MP - nedostatek peněz - politici. Všechny cesty vedou k jednomu...

 

jirbar*

0x

Ty majitele psů je třeba přesvědčit, aby se zaregistrovali na Poradte.Na Poradte vsichni po svých čoklech uklízejí.

 

Tak to já teda né! Já psa, bohužel, nemám. Ale aby se to vyrovnalo, uklízím po babičce. A někdy je to takové "dílo", že bych raději uklízela po třech psech! :D Jaga.

 

lidus*

0x

Tak v okolí našeho domu se pejskaři naučili uklízet, pokud sem zavítá někdo kdo to neumí je napomenutý. Jsou tu dvě místa na sáčky a dva zvláštní odpadkové koše, obec pravidelně doplní sáčky a vyváží koše. Ano, když je sníh je počůraný ale s tím nic nenaděláte, to mi spíš vadí hulící matky na dětském hřišti co nedopalky hází pod lavičku. Sice už psa nemám ale uklízela jsem po něm i když jsem se dvěma berlema měla problém se ohnout. Je to jen a jen v lidech.

emilka12*

Já mám pejska, menší plemeno.Už mám vystiženo kdy pes kadí tak chodíme do přírody a on už je tak naučený že se vykadí na svém místě.Jináč když už se to stane na nepatřicném místě a já nemám u sebe sáček tak si vytáhnu z kontejneru na plasty.Sáčku je tam habaděj a docela čistych.Ještě bych chtěla dodat že se poukazuje jen na psy a pejskaře.Onehdá jsme s manželem jeli autem nakupovat a na silnici byla hromada jak prase od koně a nikdo to nepozbírá.Chtěla jsem si to vzít na zahradu ale měla jsem strach že mě zajede auto.

 

danecekdan*

0x

Viděl jsem kdysi na youtube perfektní video z Ruska, bohužel jej už nemůžu najít. Ale šlo o to, že parta studentů šla do parku v nějakém městě, kde páníčci nejvíce venčili psy. Když se pes vys... a páníček/panička byli k tomu lhostejný, tak jej na to nejprve slušně upozornili. Z 90ti procent je páníček/panička poslali do hajzlu. Následovalo to, že studenti sebrali hov.o do ubrousku, doběhli páníčka/paničku a rozmázli jim to hov.o po obličeji.

Myslím, že je to dobrý recept, i když trochu riskantní

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]