Nejste přihlášen/a.
Zdravim, vždycky jsem chtěl zkusit jednu věc a to: Koupit si třeba nějaký fáčko před sešrotovánim a rozjet ho aspoň na 120 km/h a pak tam chroupnout jedničku :D
Co by se asi tak mohlo stát? Rozletěl by se motor? Přežil bych?
D9ky za odpovědi!
Myslím že by jste přežil. Když se někomu zadře motor ve stokilometrové rychlosti tak je to podobné.
doplněno 31.08.10 14:54:Nevím nevím zda by tam ta jednička šla. Co takhle zpátečku, to by bylo ještě lepší!
ano, taky jsem si řikal, jestli bych jí tam vůbec nacpal :D . Podle mě by asi ventily narazily do pístu ale nevim.
Kdyby jste ji tam dostal tak by spojka a klikovka dostali takovou prdu, že klikovku by jste hledal někde na poli.
To stou klikovkou je velmi dost nepravděpodobné až téměř nemožné. Největší prdu dostane převodovka , která praskne a rozlítne se. Pak už nemá co přenášet kroutk na kliku.
Myslim, ze by se vysypala prevodovka nebo mozna jen praskla poloosa. Nez by to doslo k motoru, tak by asi proklouzla spojka...
Že byla přesunuta, to jsem pochopil, nejde zde o hodnocení ale o to, že tato otázka si myslím že patří do rubriky auto- moto.
Všechny rychlostní stupně jsou vybaveny synchrony,ty umožňují zařazení jednotlivých rychlostních stupňů.Bez nich se normálně nedá nic zařadit za jízdy.U starých aut je nutno provést řazení s meziplynem.Jednička se řadí v klidu,synchrony nemá.Proto se za jízdy nedá zařadit.Při pokusu se oholí zuby na stromečku.Motoru se nic nestane.
JABRAKA
dovolím si oponovat, byl jsem svědkem jako spolujezdec, že se jedné kamošce podařilo zařadit místo 3 jednička v rychlosti cca 40km/h, to byl šrumec pěkně jsme si poskočili, auto to přežilo a možná jezdí dodnes. Stalo se to tak před 10 lety s escortem 1,6 D někde kolem r.v.86
Pokud se za podmínek jak uvádíte podaří zařadit prvý rychlostní stupeň , dojde k tzv. přetočení motoru . To znamená , že motor se začne otáčet vyššími otáčkami než je konstrukčně přípustné. Zvětší se namáhání všech pohyblivých částí motoru a zejména u sačástí , které vykonávají vratný pohyb (klikový a rozvodový mechanizmus). Ventily čtyřdobého motoru vlivem jejich setrvačných sil se nestačí prostřednictví jejich pružin zavírat a dojde k jejich potkání s pístem válce. Toto riziko je větší o dieselových motorů. Následky si již dovedete představit , nehledě na bezpečnost provozu. miro
doplněno 01.09.10 10:45:Obdobná následky mohou nastat , při roztahování vozidla na nízký rychlostní stupeň.
Tak z vlastni zkusenosti a zvedavosti mozna i demence jsme tohle se spoluzakem ve skodarne pri nejakych 30-40 km/h a krom rany v motoru a nemoznosti odjet(prevodovka funela ale nic vic) ..a co se tyce rychlosti tak jednou jela ta skudka asi 100 po dalnici a vic to neslo..fatan by to asi zvladnul...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.