Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Feministky a jejich význam

Od: technikjirik* odpovědí: 41 změna:

Dostal jsem se do zajímavé diskuse o feminismu a feministkách. Jsou feministky ženami, které se neumějí smířit s tím, že se narodili jako ženy? Je feminismus to samé jako pohlavní rovnoprávnost?

 

 

41 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

radi*

0x

Ta hrubka tam, v tomto případě, naprosto exklusivně sedí!

 

hop®

0x

Podle mého názoru asi ano. A aktivní účastí v nesmyslném feministeckém tažení proti chlapům si léčí komplexy z toho, že jim něco chybí, aniž by si uvědomovaly, že mají něco navíc...

BTW, víte jaký je rozdíl mezi chlapem a ženskou? Vlastně žádný, zezadu vypadají stejně a zepředu do sebe zapadají...

 

lidus*

0x

Některé ženy se chtějí vyrovnat mužům a tak třeba opraví vysavač a podobně, po mužích zase chtějí např. aby šil. Mám kamarádku, která odmítá rozlišovat mužská a ženská práce, no nevím jak moc je úspěšná ale zatím to žádný chlap dlouho nevydržel.

radi*

Vše má své meze... nevadí mi to, pokud vedle mě žena nemočí do pisoáru

jejda, a jak se rozezná mužská práce od ženské? u nás v rodině se to nijak nerozlišovalo, takže jsem do manželství vstoupila v tomto směru nepoučená :D

radi*

Třeba jízda na koníčku je ženská práce a vydrhnout koupelnu mužská

no... pokud se dá jízda na koníčku považovat za práci, není to s ženskými pracemi tak špatné

 

marenka*

0x

No já kdybych tohle zavedla doma, tak umřeme hlady, zahaleni bor..lem, ve všeobecné pohodě. Zároveň ale bych patrně dostala smrtelnou ránu od přístroje, který bych se pokusila opravit.

Já jsem asi ze "staré" školy, ale jsem vychovaná tak, že chlap nosí peníze a žena dělá domov. Já říkám pořád že jsem služka, ale dobře placená. :D Na druhou stranu je kuchyň moje království, muž se mi v něm akorát motá a bere mi z lednice věci, které jsem zrovna potřebovala. Já když chci něco zašroubovat, tak je jak na potvoru buď šroubek, nebo šroubovák měkký, jedno z toho vždycky změní tvar. Má role v životě mi vyhovuje, ale kdybych byla mužem, tak se chovám přesně tak, jak jsem zvyklá z domova. Přinesu výplatu a chci mít uvařeno, uklizeno..

Feministky nechápu. Pořád chtějí rovnoprávnost, aby chlap myl nádobí a vytíral podlahu, ale co kdyby je ten chlap poslal složit uhlí, nebo opravit auto? :D

lidus*

mařenko, líp bych to nenapsala

malvinka*

Tak tak, muž se má starat, aby bylo ž čeho nakoupit na ponk do kuchyně a žena vytvářet pohodu :D.

hehe, obávám se, že většině mužů by se v dnešní době asi moc nelíbilo, kdyby žena odmítla překročit práh zaměstnání nebo si pořídit živnost, že ona není od vydělávání peněz tady mám pocit, že bývalý režim se docela zasadil o to, aby si i ženy pěkně mákly a ze svého okolí mám pocit, že i dnes má většina rodin rozpočet založený na dvou příjmech a jakmile jeden z nich vypadne, bývá zle

mmch co znám holky, které se k feminismu otevřeně hlásí, tak patří mezi ty, které baví opečovávat domov... takže feminismus a domácí práce rozhodně nejsou v rozporu

malvinka*

Lesi, vše je obrazně.

doplněno 22.08.10 19:29:

a s nadhledem

však jo. vždyt mě ani nenapadlo, že by dneska někdo myslel vážně, že muž je a priori živitel rodiny

 


0x

feministky mají i svoje stránky.. výňatek z jedné z nich: feministky.com/...

Služka - osoba ženského pohlaví, nevyznávajíc pravé přírodní ideály správné ženy. Mnohem více se zaměřuje na ideály muže a pomáhá mu jich dosáhnout. Jedná se o škůdce pohlaví ženského a ničí ba přímo znesnadňuje snahu vyrovnat a zlepšit postavení žen ve společnosti.

doplněno 22.08.10 19:25:

nezapomeňte na jejich program feministky.com/...

pro zajímavost tamtéž:

Synonyma feministek.

Ctižádostivá, diplomatická, neústupná, pečlivá, plánující, přesvědčivá, samostatná, sebevědomá, spolehlivá, taktní, upřímná.

Mně se ty přívlastky líbí - asi jsem feministka.

 


0x

Nemyslím si, že ženy, které se necítí dobře ve svém těle, jsou feministky. Myslím si, že rovnoprávnost není ve vzhledu. Celá tato diskuze je už úplně někde jinde. Žena byla majetek a ještě za to musela zaplati věnem. Žádné slovo, žádné volby, žádná práva. Tato diskuze byla o něčem jiném, když žena, sama na úřadě nic nezmohla. Bez manžela nebo otce nemohla ani papír podepsat. :D A dnes je to zase hodně "ke zdi". Dokonce jsem i viděla takové zařízení do kapsy, aby žena mohla čůrat ve stoje Fakt, na hlavu. Ale za stejnou práci by měl být stejný plat pro obě pohlaví. Aby se se ženami počítalo stejně jako s muži. Aby nikdo neřekl: No co, je to jen ženská! Je pravda, že si každý člověk musí vydobýt své místo na slunci. Podle řeči to někdy vypadá, že spousta mužů by nás nejraději nechala obřezat a oblékla do burky. Nejsem feministka, ale dovolit být vydána napospas mužovým rozmarům, to se mi také nechce. To jsem už také zažila. A tak raději zvednu ruku pro rovnoprávnost, ale feministkám se vyhnu.

georges*

U některých by ta burka nebyla úplně od věci.

georges - to je to, oč tu běží. Koukněte, jak hluboce je zakořeněný názor o nadřazenosti mužů. Žena by nikdy muže do burky nebo nějakého podobného zvěrstva, nezavřela! A vy jste taková dokonalost, že si troufáte určit, kterou ano a kterou ne?

georges*

Ne netroufám, ale jak se zdá, PT stařenka v tom má jasno.

PS: Byla v mém příspěvku nějaká zmínka o nadřazenosti mužů?

Byla. Poměrně jasně vyjádřená. Od ženy neuslyšíš, že by bylo dobré, kdyby aspoň někteří muži nosili na hlavě krabici od bot s vystřiženými dírkami - a přitom je jich mnohem víc než žen, které by se měly skrývat v burce.

pt®

georges, burku bys potřeboval ty, a pak klackem přes hlavu, myslím, že ani pak by se ti nerozsvítilo. PT /stařenka/

doplněno 23.08.10 13:19:

georges, ty jsi byl v tranzu, když jsi psal příspěvek, nebo nepřemýšlíš nad tím, co píšeš? PT

hop®

georges: souhlasím. A babkazov a pt by mohly dle mého názoru možná trochu ubrat na svém neopodstatněném a nesprávně mířeném rozhořčení.

Každopádně naprostá rovnoprávnost je nesmysl. Alespoň dokud chlapi budou stěhovat klavíry a ženský rodit děti...

pt®

Hopíku, neuberu nic. Jen jsem nastavila pro georges zrcadlo. Když špatně míří a střílí, tak je to v pořádku, ale když se to stane obráceně, tak je zle. Vrací se mu to, co poslal. Už to tak vidíš taky, Hopíku? /omlovám se Hopíku, za tykání, mám k Tobě mateřský virtuální vztah/ PT /stařenka/

hop®

Tykání v pohodě!

Ale pořád jsem nepochopil, co tady G, řekl tak špatnáho? Některý ženský by opravdu potřebovaly radikální zásah zvenčí, aby se "vrátily nohama na zem". Samozřejmě to platí i o některejch mužskejch, ale o těch se zrovna v tomto vlákně moc nemluví...

pt®

To možná ano, ale ne způsobem, jaký trpí mnohé ženy v burkách. PT /stařenka/

doplněno 23.08.10 14:06:

A to je ještě ta lepší verze. PT

novinky.cz/...

doplněno 23.08.10 14:16:

výňatek z článku:

Novinářka Isolde Charim v Tageszeitung navrhuje:

" Místo, aby se burka zakazovala, měla by se předepsat všem, také mužům. Nezaručilo by to sice svobodu, liberté, ale zajisté rovnost, égalité."Něco podobného už navrhoval i německý novinář Henryk Broder. Burka jako uzda na chtíče muslimských mužů?

deutschmann.blog.respekt./... - PT

hop®

No, tot právě ta otázka...

A další otázka - když ženy v burkách tak trpí, proč je třeba ve Francii nosí dobrovolně, a naopak musel být vydán zákaz jejich nošení? Ale to je jen řečnická otázka na závěr, nežádám odpověď...

marenka*

Lidičky nehádejte seprosím Burka je už extrém, měli bychom zůstat v naší zemi, co vy na to?

Ono víte co, já říkám, že je úplně jedno, jestli je podřízená žena, nebo muž, ale mělo by to ve vztahu vyhovovat oběma. Mě můj MÍRNĚ podřízený stav vyhovuje. Nestarám se o příjem peněz, ale o výdej. Na druhou stranu jsem spořivá, at mám, kolik chci. Znám muže, kteří ženě odevzdají výplatu, nemají na svačinu a jejich madam chodí na pedikůry, manikůry, kosmetiky a já nevím co, zatímco oni se dřou od rána do večera. No a ta navoněná madam pak dokáže říct o tom svém muži, že je neschopný trouba a omezený chlap. To se mi nelíbí.

Z jiného pohledu jsem na vlastní kůži poznala muže, který nezajistil rodinu ani finančně, ale dokázal mě zbít do krve, kvůli špatně okořeněnému guláši.

Znám muže, který přijde z práce, uvařeno, uklizeno nemá, ale má doma naštvanou ženu, protože potřebuje do obchodu, potřebuje pomoct s úklidem, s vařením...(ta žena je celý den doma na mateřské, zničena prací okolo dítěte)¨.

Uznávám samostatnost žen. Ale pod tímto pojmem si představím to, že můžu chodit do práce, můžu rozhodovat doma o důležitých věcech a můžu požadovat to, aby mě muž pustil první do dveří a první pozdravil.

hop®

Mařenko, vždyt Ty nás nenecháš ani pořádně pohádat!

Ale s Tebou se hádat nebudu, asi máš v tomto vláknu nejrozumnější názory. Ostatně, jako většinou...

pt®

Hopíku, a která z těch žen odpověděla po pravdě a svobodně? Myslím, že žádná, poněvadž by jí doma asi utrhli hlavu. Ale to jsme někde jinde, já jen, že tu byla zmínka "burka". PT /stařenka/

doplněno 23.08.10 15:22:

Myslím, žádná Franzouzka, která se provdala do rodiny s "burkou" neodpoví svobodně. Ty, co jsou tak vychované, tomu věří, nemají totiž volbu, protože jinou stranu mince neznají. Přesně, jak píše babkazov. PT

Omlouivám se, vím, že to je řečnická otázka, ale nedá mi to, musím odpovědět. Ženy ve Francii nosí burky proto, že je nějak pokrouceně vychovali. Proto, že jsou nevzdělané a odkázané na chleba svých mužů. Tak jim vymyli mozek , že chápou po svém, co je dobře a správně. Nejsem ani rozhořčená, ani naštvaná, toto je fakt, se kterým já nic nezmohu. A neměli bychom si plést feminizaci s tím, že každý máme na této zemi své úkoly. Máme, o to nic.Feminizace je podle mého stejný nešvar, jako když si někdo myslí, že modroocí blonďáci jsou lepší, než ostatní. Jde o to, nemyslet si, že někdo zasluhuje a jiný ne. Měřítkem by mělo být úplně něco jiného. Asi to nedokážu několika řádky vysvětlit, ale to, jestli někdo je muž nebo žena, v tom to určitě není.

doplněno 23.08.10 15:28:

pro hopa

Ano. Toto je tedy kvalitni nazor.

Takze podle Vas, babkazov, protoze jsou jinak vychovane, tak je to hned spatne a pouze vychova, jake se zrejme dostalo Vam, je ta jedina spravna. Cituji: Ženy ve Francii nosí burky proto, že je nějak pokrouceně vychovali. Proto, že jsou nevzdělané a odkázané na chleba svých mužů. Tak jim vymyli mozek , že chápou po svém, co je dobře a správně.

Jednoduse tim rikate, ze jina kultura, nez ta nase, je spatna. Toto je fakt, rikate. Ve skutecnosti to zadny fakt neni. Je to jen vas jednostrannty pohled. Nebo snad muslimske studentky, ktere chodi (nejen) ve Francii na vysoke skoly, jsou nevzdelane a odkazane...

Neni to spise tak, ze proste predstavuji jinou kulturu, kterou nejste schopna akceptovat?

axus a hop - Dávám vám v něčem za pravdu. Ale opravdu si myslíte, že ženská obřízka a burka je to to nejlepší, co ženy mohlo potkat? Je zajímavé, že váš nebo alespoň podobný postřeh nenapsala žena.

Ne. Ani ja a predpokladam, ze ani Hop, si nemyslime, ze je to to nejlepsi, co je mohlo potkat. Take sme nic takoveho ani jeden z nas nenapsal.

hop®

Babkazov: už jsem se této debaty nechtěl zúčastňovat, ale přecejen: pokroucené vychování, nevzdělání, vymytý mozek..., co by si asi ony vymyté nevzdělané ženy s burkou a pokrouceným vychováním řekly o Vás, o Vašem oblečení, o Vašich názorech a postojích?

Váš názor mi trochu zavání jedním slovem, které nenávidím, a to je slovo "normální". Je od slova norma, a tuto normu někdo určuje. Kdo má právo určit normu pro ostatní, kdo může určovat co je normální a co ne?! Raději používám třeba slovo obvyklý, v tomto případě bych tedy řekl, že pro Vás je obvyklé chodit bez burky, pro jiné ženy je obvyklé chodit s burkou. A dále, zakazovat toto zákonem je podle mne ještě větší nesmysl, dovedete si třeba představit že by u nás uzákonili, že na veřejnost smíte vyjít pouze v plavkách?

pt®

Hopíku, k tomu slovu, co nenávidíš, norma - normální. Prostě je to tak , norma je tlustá čára, která určuje pravidla v lidské společnosti. Norma to je minimum morálky, co je pod ní, je již nemorální, nemravné, nenormální a odsouzenihodné i trestné. K určování normy, by mělo být svědomí a to svědomí školené, poučené z lidské historie, z minulosti a z lidské zkušenosti. Dodržování "norem" vede k posouzení i jiných kultur. PT /stařenka/

 

 

eulalie*

0x

Feministky. Já myslím, že jsou to většinou ženy, které mají problém najít vhodné partnery, a proto jsou samy nebo mají doma muže, kterým vyhovují rázné a dominantní ženy. Myslím, že pohlavní rovnoprávnost je na hlavu postavená. Každé pohlaví, muž či žena, má jinou úlohu ve společnosti. Už jen proto, že muži ty děti holt nikdy neporodí, ani kdyby se na hlavu stavěli. Asi není nic horšího než žena, která se chová jako muž - kouří, pije a mluví sprostě.

pt®

eulalie, hned bych dala bodík. PT /stařenka/

a já si zas myslím, že problémy s muži i samy se sebou mívají ženy, které kouření, pití (předpokládám, že alkoholu v nadměrné míře) a sprostou mluvu považují za "mužské chování" popravdě, být muž, tak by mě takový předsudek urazil stejně, jako mě u pracovního pohovoru při shánění místa urazilo, když jsem byla dotázna, zda můj manžel souhlasí s mým návratem do práce (máme tři děti, školkového a mladšího školního věku).

 

technikjirik*

0x

Máme s manželkou, alespoň myslím, naprosto vyvážený vztah a moc si toho vážím. Švagrová tvrdí, že je moje žena pod pantoflem, protože udělá cokoliv co jí řeknu. Paradoxně mi kamarád říká, že jsem pod pantoflem, protože udělám všechno co mi žena řekne... zajímavé. Přitom naplňujeme tradiční model rodiny, žena vaří, pere žehlí, uklízí... já jako muž semtam uvařím, uklízím a starám se o syna a hýčkám manželku. (ted mi kouká přes rameno a netváří se absolutně souhlasně, tak nevím.) Vyděláváme oba podobný peníz. Manželka tvrdí že je štastná a rozhodně by nic neměnila. A přitom to rozhodně není žádní putka, ale je sbevědomá cílevědomá a aktivní žena. Můžeme říct, že tradičněji už to nejde. Naproti tomu Švagrová nehodlá připustit, aby její přítel měl v partnerství podobné postavení jako mám já u své ženy. Prý muž má zbytečně hodně životních výhod tak proč by neměl ženě sloužit. Žena když porodí, tak prý splnila svou úlohu a o ostatní se stará chlap. Nutno podotknout, že v žádném vztahu nebyla dlouho štastná..

jabraka*

Jiřík to skvostně shrnul.Já to mám doma také tak.Ale někdy by se chlap udělal raději pro sebe.Ale zjistí,že bes té báby se neobejde,i když jen v maličkostech .A patří k tomu i to,občas se pěkně pohádat.

A feministky?Jsou to lidé hodně zakomplexovaní,kteří neví co by chtěli,a a dělají kravál,dokud to nedostanou.

Zářivý příklad - Kateřina Jacques.

JABRAKA

 

bena*

0x

Feminismus odmítám a beru jej jako úchylku z nedostatečného vychování a multikulturalizujícíse společnosti. S feministkou bych nedokázal žít, ta by okmažitě letěla z baráku...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]