Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Malé předvánoční doporučení

Od: babajaga® odpovědí: 7 změna:

Dobrý den,

doporučuji všem to, co pro nás kdysi bylo jako pro malé kluky a holky běžné. Možná jsem z hlediska ostatních tak trochu švihlá, ale mám hrozně ráda - stará auta, staré mašiny, staré traktory...Asi i proto, že jsem to všechno kdysi běžně zažila, že to jezdilo, syčelo, houkalo a klapalo kolem mě, že to provázelo mé dětství. Prolézám výtopny, točny a muzea.

Pro obyvatele Pardubic, Hradce Králové, či Přelouče a okolí. Právě dnes, jediný den, otvírá zcela mimořádně pro veřejnost své soukromé muzeum Cabrio Gallery pana Kaliny v Dobřenicích, v bývalé cihelně. Příští prohlídka pro veřejnost prý bude až na MDŽ. Takže, pokud nepečeme a neběsníme kolem sporáků, proč se nepodívat? Je tam jeden typ osobního autíčka, které je mojí srdeční zaležitostí. Dříve pár desítek tisíc, dneska za milion i víc. Už aspoň nabíjím foták. Pan Kalina vše zrenovoval, jen za pomoci svého otce. To byly hodiny práce, nemám slov. Vstupné dobrovolné. Někdo třeba nedá nic, jiný hodně. Dávám do kasičky pokaždé stovku a za to, co si odtamtud odnesu za zážitky, mi to připadá opravdu hodně málo. Přede 2 roky bylo o tomto muzeu i v Toulavce.

A tak se šíleně těším. Možná, že se tam s někým z vás potkám. A nebudeme to ani vědět. Ne, pan Kalina mi opravdu neplatí za reklamu, napsala jsem to sama, z vlastního rozhodnutí. Když někam jdu a líbí se mi tam, potěší mě, když se mnou sdílí radost víc lidí. Je mi tam dobře a věřím, . že tam bude steně dobře i vám. Pokud se tam vypravíte. A kdo nemůžete, podívejte se aspoň na net. Jaká krása to byla. Jaga.

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

liska5

0x

Paráda, ale jsem daleko. Já jsem hlavně na vláčky. Měla jsem dědu strojvůdce, zahynul při vlakovém neštěstí. Vydala jsem se před pár lety hledat to místo u Praskoles, kde se to v říjnu r. 1931 stalo, na tu trat jižně od Zdic. Dneska je tam jen násep do oblouku bez kolejí a trat na Plzeň už je dávno narovnaná. Ta zatáčka mu byla osudná. Vygůglila jsem si, že ve Zdicích je Muzeum - výtopna. Tak jsem si nedaleko vzala nocleh, abych to probádala. Zklamání. Zavřeno. Opak toho Tvého, milá Jago. Tam teda nechoďte. Pokud se nestal v posledních pár letech zázrak, tak objekt je nepřístupný, hlídá ho ostrý pes a nikde nikdo... jen stovky tun rezavého haraburdí bez ladu a skladu. Asi nejsou lidi... To je dobře, že někde takoví "záchranáři" jsou!

 

petrm

0x

Můžu se zeptat, které je tou srdeční záležitostí? Felicie? Měl ji můj soused. Kamarád měl Š 110 R Coupé, s ní jsme jezdili po okolních diskotékách. Ale nejvíc se mi líbila Š 130 RS. Jezdil s ní tovární jezdec Zapadlo na chalupu kousek ode mě. Byl to syn ředitele AZNP MB. Ta ale asi vůbec nebyla v prodeji pro běžné lidi.


Bingo, Felicia. V létě kabriolet, který čechral dívkám vlasy, v zimě teplé autíčko. Úžasné barvy laku, u žádné jiné řady snad nebyly tak nápadné a krásné. Co bych za něj dneska dala. A jednoduchý motor, to by zvládla i babka, jako jsem já. Foták už je nažhavený, já nakonec taky a těším se. Start za půl hodiny, Bude to krásné půldne. Jaga.

Erko byla taky paráda, ale na Felku nemá. To bylo opravdu něco.

JJ, krása to je. Bohužel jsem se nikdy nesvezl. Koupil ji kamarád k renovaci, dotáhl to do laku a pak ze zdravotních důvodů nemohl dál a prodal ji. Takže mi sice vezl nevěstu, ale Felicie oproti původnímu záměru byla už ta nová . Zato s Oktávkou jsme se něco najezdili. Proto mi nesedí ta chvála na "teplé autíčko". Sice to topilo, ale dodneška mám zmrzlý nohy od podlahy... Možná jen blbej kus, přece jen to bylo 30 let starý auto.


Svezla jsem se v mnoha starých autech, kdysi. Felicie, Octávie, Spartak, či Fiat 600. Ale úplně největší "kosa" byla v trabantech. Ve všech, Ty bakelitáky snad neměly topení. Že by byli Němci tak otužilí? No jo, Stalingrad...

Pokaždé, když jsem s někým jela trabantíkem pokládala jsem řidiči všetečnou otázku: "A máte dost uhlí?" Neměli nikdy. Jaga.

petrm

Trabant byl vzduchem chlazený narozdíl od většiny aut, proto byl s topením problém. Měli jsme ho a na zimu jsme většinou dávali dečku na přední masku, aby tam nešlo tolik studeného vzduchu.Vzduchem chlazené motory měly tu výhodu, že tam nemohlo nic zamrznout nebo se porouchat.

Trabant topil solidně,jen se musel použít trochu jiný tlumič výfuku a přehodit hadice u motoru na zimní režim.Dečka na přední masku je zbytečná

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]