Nejste přihlášen/a.
Za dob covidu, kdy vyuka byla online, bylo celkem těžký dávat pozor když jste doma na počítači a všechno kolem, vás rozptyluje/vyrušuje(sourozenci, rodiče, samotné pc) kolikrát bylo špatné spojení, prostě to stálo za nic, tak jsem se učil sám, stačilo jen vědět co se probíralo a pak se to naučit z youtube, z nějakého webu nebo knížky/učebnice. A světe div se, zlepšíl jsem si výrazně průměr(stejným způsobem i ve škole)
Člověk by mohl namítát že je to tím učením se. Ale i kdyby, ve výsledku se toho pořád sám naučím mnohem víc a za kratší dobu, než ve škole s učiteli.
Myslím si, že kdyby mi někdo dal z každého předmětu témata na celý školní rok, spolu s daty písemek, měl bych víc času a prostoru se učit po svým a měl by pořád samé nebo i lepší známky. Takhle akorát tvrdnu ve škole 7 hodin a stejně se to musím učit ještě doma. Něučí téměř nic promněnlivého, všechno se dá dohledat, tak jaký to má v dnešní době význam(krom sociálního)?
Co si o tom myslíte vy?
Nemůžu mluvit za všechny školi, ani jak to bylo za vás, ale někteří učité nejsou schopni dobře vysvětlit látku. Buď tomu sami moc nerozumí, zabíhají zbytečně moc do detailů nebo nedokáží/nechtějí to vysvětlit. Většina učitelů prostě po těch letech nemá zápal něco učit, jen udříkají co musí, a berou to jen a jen jako práci. Určitě jsou výjímky, sám jsem je zažil, ale většinou to je tak, jak jsem zmínil. Takže dávat pozor ve škole vetšinou nestačí.
K tomu doplnění: Však o tom celá škola je, lidi tam chodí kvůli papíru, ne kvůli znalostem(opět, jsou určitě výjmky v oborech). Téměř vše je jen teoreticky a skoro nic se neaplikuje. To tvrzení pořád platí. Když například nevím jak spočítat kvadratickou rovnici místo diskriminantu - rozkladem, tak si najdu jak, naučím se to, bude to mít stejnou váhu, jako kdyby mi to vysvětlil sám učitel.
Většina učitelů učí tak, že na inter. tabuli zapne Wikipedii a řekne žákům, aby to opsali do sešitu.. Ano, je to zbytečné, naše školství je demagogie. Na druhou stranu dává do hlavy lidem řád, což je důležité. Ale v principu je školství vymývárna mozků a stejně pak člověk dělá něco, co se nikdy neučil. Je to špatně postavené, mělo by to být úplně jinak. Škola by měla rozvíjet každého talent nebo předpoklady individuálně a třeba pak v 6. Třídě doporučit další odvětví, ale to se neděje, vše je všeobecné. Nikdy bych své děti nepeskoval za to, že mají z matiky nebo dějepisu 4ku, protoze sám vím, že je to dost velká kravina a raději jim řeknu, aby de vzdělávání v tom, v čem mají potenciál. Rodiče jsou nekdy na přezdržku, ale přežij to.
Za mě je hlavní výhoda prezenčního studia v možnosti konzultace s učitelem, ta se internetem nahrazuje o dost hůře (i když to samozřejmě taky jde, at už jde o náhodné lidi na internetu nebo přímo učitele). Taky tě to nutí něco dělat víc průběžně, někteří lidi s tím nemají problém, jiní by akorát celý rok hrály na PC.
Pokud ti vyhovuje se učit tímto způsobem, tak existuje dálkové studium které je tvé představě o něco málo bližší
Zeptám se trochu jinak - kolik myslíte, že by bylo z vašich spolužáků stejně zodpovědných jako vy,tzn. učili by se doma a znali učivo na ty písemky? Zkuste se na to nedívat jen svýma očima, ale "masou" svých spolužáků. Za mě - vidím to samostatné učení u nich velmi, velmi špatně.
Já Vám opíšu z mého tlačítkového mobilu zprávu, která mi nedávno přišla:
Milá paní učitelko, moje bývalá, sehnala jsem Vaše telefonní číslo, tak snad píšu té správné báječné paní učitelce ze ZŠ xxxx. Asi si mne nepamatujete, ale já, čím jsem starší, tím víc si Vás vážím a vzpomínám, jak jste mne podporovala v učení i ve sportu, dodávala sílu a odvahu, jak jste byla u mých pěstounů prosit, at mne pouští na závody, ač to na ně bylo, jak hadr na býka. Jen chci, abyste věděla, že v tom, ne zrovna úplně hezkém dětství, jste mne svojí trpělivostí, laskavostí a odvahou pomohla vyprofilovat se do vcelku úspěšného a spokojeného člověka. Za každým kouskem mého úspěchu stojíte Vy. Za to Vám DĚKUJI a přeji z celého srdce pevné zdraví, spokojenost a jen to nejlepší. S úctou AY...tehdy AC.
Pro vysvětlení. Učila jsem několik let na vesnické škole a to byla dívka z mé třídy, která přišla tragicky o rodiče a byla svěřena příbuzným. Bystrá, divoká, zdatná, ušmudlaná, oblékaná tetou do nejlevnějšího a třídní bojovnice za bezpráví na spolužácích. Bezdětní pěstouni zavedli holce tvrdý režim plný zákazů. Já v ní viděla potenciál..Dnes, po 23 letech, má rodinu, žije ve velkém městě a vede velký policejní útvar...
.
Oprava: není to 23, ale už 30 let... Tak asi holka bilancuje.
Sebechvála smrdí.. Ale je to i odpověď. Ostatně, nejsou to moje slova.
Já měla štěstí na kantory. Na základce i na střední. 60. léta, MO, CV. Pár jich bylo svérázných, to jo. Ale tím jsme se spíš bavili. Svoji třídní, svůj vzor, jsem byla navštívit několikrát přes celou republiku. Užasná, férová, všestranná a se správným smyslem pro humor. Psaly jsme si léta. K 80 jsem jí dala knihu Pepy Fouska a ona na příším srazu citovala zpaměti celé pasáže, že prý s nimi "argumentuje" na obecním úřadě.... Minulé Vánoce neodpověděla. Mělo by jí být 89, tak kdoví?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.