Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak vše špatné opravit

Od: ola1231 odpovědí: 5 změna:

Zdrojem všech problémů ve společenství je výchova v rodinách. Dřív to fungovalo tak (vzpomínky starších lidí / boomerů), že když se dítě chovalo jako rozmazlený spratek, tak rozumní rodiče ho disciplinovali (to znamená dostalo vařečkou na prdel).
----------------------------------
Dnes je populární tzv. americká výchova (nevím, jak se tomu přesně říká, princip je, že dítěti všechno dovolíš a nezvyšuješ na něj hlas, protože se bojíš, abys mu nezpůsobil újmu). To má za důsledek to, že takoví děti pak jdou do škol a učitelé se musí potýkat se smrady (myšleno rozmazlení šmejdi). Každopádně i jiné typy výchov vedou do stavu rozmazleného spratka, nejenom ta americká, nevím jak se jmenují.
--------------------------------
Co z toho vyplývá? Že učitelé jsou nuceni se nejen věnovat učení, ale musí dítě disciplinovat, když jeho výchovu posrali jeho rodiče. Což vytváří větší zátěž na učitele. Navíc když učitel selže, tak z toho dítěte se stane rozmazlený spratek v dospělém těle, což povede k tomu, že bude přítěží pro ekonomiku (bude krást, sprejovat), ale nejpravděpodobněji bude nejčastější problém nerespektování autorit (šéf v práci, stát) a lenost (myšleno nedostatek disciplíny, tedy že ten člověk nebude dělat smysluplnou činnost a pokud přeci bude pracovat, tak nebude to dělat pořádně a pouze ledabyle). Další problém může být, pokud si takový debil (spratek) řekne, že nebude pracovat a bude chtít pobírat dávky. Další zátěž na daňový systém, tedy ekonomiku. Takže ve zkratce obrovská zátěž na ekonomiku.
-------------------------------------------
K školství řeknu jestě příklad (vzpomínky boomerů / starších lidí / absolventů VŠ za dob komunismu), pokud student dělal ve třídě bordel, tak učitel naférovku mu přede všemi dal na prdel nebo vytahal za uši. Protože ti učitelé věděli, že když nedisciplinují to dítě, což jeho rodiče neudělali, bude to budoucí průšvih pro ekonomiku. Jako bonus byly za komunismu lepší výsledky studentů z matematiky, i maturita byla těžší. Od sametové revoluce začala kvalita a nároky na studenty rychle klesat.
-----------------------------------
Abych uvedl ke školství ještě konkrétní příklad z vlastní zkušenosti. Na průmce jsem vypozoroval a zjistil (nějaká facebookový fóra z minulých let), že jeden učitel na hodinách když student dělal bordel nebo nedělal pořádně práci, kterou měl dělat, tak k němu zezadu přišel a udělal mu ořecha (tzv. vzal prst a rychlým pohybem prstu projel oblast u zátylku hlavy, tedy oblast zezadu mezi krkem a hlavou). Já tehdy byl naštvaný, tak jsem ho konfrontoval, aby vysvětlil toto chování. A nakonec se vyjádřil, že to dělá kvůli tomu, aby toho studenta disciplinoval, když to posrali jeho rodiče. Což je rozumné, takže jsem na toho učitele už naštvaný nebyl. Příkladem je např. spolužák z průmky, který evidentně po delším pozorování tak je jasné, že pokud bude pracovat, tak to bude dělat kvůli penězům pouze a práci nebude dělat pořádně. Dále si pamatuji, že během nějaké hodiny toho spolužáka učitelka seřvala.
------------------------------------------

Takže z tohohle všeho vyplývá, že hlavní příčina je ve výchově. Kdyby současného politika jeho rodiče vychovali lépe, tento politik by nekradl, nebyl ovlivněný agendami a dělal věci opravdu pro občany. Kdyby současného učitele vychovali rodiče lépe, neřval by jak debil na studenty a bezmyšlenkovitě dával studentům známku nedostatečná. Kdyby současného ředitele školy jeho rodiče lépe vychovali, uměl by složit kvalitní pedagogický sbor.
------------------------
Takže otázka je, jak to vyřešit? Jedná možnost je návrat ke komunismu, výhoda je jasný řád a důraz na disciplínu, ale nevýhody jsou mučení lidí, omezování svobob, snaha o jednotvárnost, uzavřený trh (fronty na banány). Takže toto je neakceptovatelné.
-----------------------------------
Pak je tu současný systém, který bych nazval chaosem, ano je tu svoboda, jenže se svobodou se pojí zodpovědnost a zodpovědnost je založená na disciplíně. Psal jsem v předchozích odstavcích o problémech současného systému, které tu jsou, protože pořád existuje nezanedbatelné množství rodičů, kteří posrali výchovu svých dětí tím, že je nedisciplinovali a nedisciplinují. Právě proto se nezlobím na toho učitele z průmky, co prováděl ořechy, to má jako učitel přihlížet tomu, jak z těch studentů vyrostou rozmazlení spratci, kteří v budoucnu zničí ekonomiku?
----------------------------

Řešením by mohlo být, že stát a neziskové organizace by posílali povinně do rodin něco jako revizory, kteří by kontrolovali rodiče a pokud by rodiče selhávali ve výchově, tak revizor by rodičům slovně poradil, co mají dělat. Pokud by neuposlechli, tak revizor to dítě disciplinuje on sám, když rodiče nedokážou. Jenže na to nejsou peníze, lidé a myslím, že by to mělo problémy se zákony.
----------------------------------
Takže co s tím? Řešení vidím v AI. Protože v budoucnosti nebudou peníze a ani nebudou lidé chtít dělat učitele, tak do škol se nasadí androidi. Jak to souvisí s řešením problémů, jednoduše. Systém bude nastaven tak, že pokud rodiče budoucích dětí budou úspěšní, tak po nástupu do školy v 6 letech dítě bude disciplinované (tedy bude znát a rozumět konceptu zodpovědnosti vzhledem ke svobodě), v nejhorším případě to dítě bude vykazovat pouze malou intenzitu nedisciplinovanosti. Následně ve škole roboti budou plnit roli učitelů, ale co bude s dětmi, jejichž výchovu rodiče posrali? Jednoduché, roboti budou mít naprogramovanou funkci tzv. ořech (facka nebo pohlavek jsou moc drastické, ořech je přiměřený), kdy danému spratkovi robot provede ořech, ale po provedení trestu robot udělá to, že dítěti polopaticky a logicky vysvětlí, proč byl potrestán a bude se mu to snažit vysvětlit tak dlouho, dokud to dítě nepochopí (protože to je robot, tak se na rozdíl od člověka neunaví a bude mít nekonečnou trpělivost). Takto tito roboti budou operovat a budou nasazeni na základních a středních školách, tedy po skončení střední školy tento člověk již disciplinován nebude (nebude mu nikdo dělat ořech). Důvod je ten, že mu ve věku 18-19 let skončila puberta a za druhé to dítě ve škole bylo celkově 13 let (ZŠ + SŠ), takže 13 let provádění ořechů muselo vytvořit dostatečnou disciplínu/zodpovědnost. Tedy dítě se bude disciplinovat rodiči a ve škole, po skončení školy se nechá být. Chci zdůraznit, že ve škole a ve společnosti nebude jednotvárnost, těm dětem se dá svoboda a budou se moci svobodně rozhodnout, ale budou mít se svobodou i naučenou zodpovědnost.
----------------------------------------
Výsledkem tohoto řešení bude to, že budeme mít lepší politiky, učitele, studenty, zdravotníky, zaměstnance, živnostníky atd. Bonusem bude to, že ti rodiče, co posrali výchovu, jednou umřou, a jejich děti, kteří byli disciplinovány roboty, tak pokud se stanou tyto děti rodiči, tak z nich jednou budou skvělí rodiče.
-----------------------------
Poslední věc, kterou chci říct se týká školy. Pokud ve škole bude dítě neurodivergentní nebo s hendikepem (dyspraxie, dyslexie, vozíčkář, nevidomí člověk, neslyšící člověk, ADHD člověk, autista atd.), tak roboti budou mít zakázáno uplatňovat ořech, protože pro tyto lidí by to buďto nepomohlo nebo by to situaci zhoršilo, naopak roboti u těchto lidí budou uplatňovat pozitivní motivaci a budou pracovat se zájmy těchto dětí. Ale zbytek (neurotypici), tak na ty se to vztahovat nebude. Na neurotypicích budou roboti právě provádět ty ořechy.
------------------------
Já asi působím jako blázen, ale toto je můj názor. A abych byl upřímný, lidé, kteří nejsou disciplinovaní, a je jedno, jestli to jsou děti nebo dospělí, tak mě rozčilují a mám chut osobně je disciplinovat (tedy že k nim přijdu a udělám jim ořecha). Naopak, pokud bych já se choval jednou v budoucnu nedisciplinovaně, tak bych si udělal sám sobě ořecha. Je mi cca. 21 let.

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Zajímavé. Mohu říct, že zhruba s první půlkou bych mohl souhlasit, zbytek je sporný. Každopádně tento plán by padl na hubu minimálně ze dvou důvodů - v dětech by vypěstoval prvně strach a potom nenávist ke strojům. Něco takového tu už bylo. Druhý důvod - rodiče by se postarali, aby jejich děti, takže všechny, byly neurodivergentní. Tudy cesta nevede.

 

kriminalita
26.10.23 22:22

0x

 


0x
Al zvládla zatím dobře se naučit lidskou hloupost, naučit se lidské chytrosti se ukazuje větším problémem než se čekalo.
Al ke svému provozu potřebuje hodně energie a způsobuje velké znečistění, což nekoresponduje se zeleným údělem.

 

smode2

0x
V epizodě seriálu Krajní meze jménem Jako rodina, máte odpovědi. Do rodiny byl dosazen robot, co vychovává všechny členy domácnosti podle "nejlepších" pravidel. Muž může být už pořád v práci, s manželkou flirtuje robot, ale jinak jí zakazuje pít jakýkoliv alkohol. Syna vychovává tvrdou rukou - hry a televize minimálně, zato škola a úkoly takřka neustále. Při pokusu o zničení a odvezení zbytků robota na skládku se druhý den automaticky objevuje doma stejný nový - upozorňuje majitele, že ničit jej nemá smysl. Rodina pak získává od robota stále další a další povinnosti. Závěrem zjištujeme, že stejného robota mají i všichni sousedé a i modlí se dle jeho (jejich) zcela stejných slov před jídlem každá rodina.

 

fram

0x

Čínské přísloví: To, co nejvíc potřebuje člověk ke startu do života, je dobrý táta, dobrá máma a dobrý učitel. (Ve stručnosti)

AI lze jednoduše oddémonizovat: Je založená na matematické disciplíně zvané faktorová analýza: Na základě poznávání vnějších projevů se usuzuje na vlastní předmět zkoumání. Za chvíli si tu špionáž uvědomíte, zvláště když ji využívají firmy k výdělkům. Jenom ta absobce obrovského množství dat je enormní, a tak je ekvivalentní doba nástupu AI době vynálezu knihtisku třeba.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]