Nejste přihlášen/a.
To, že někdo něco nechápe nebo se mu to nelíbí neznamená, že je to špatné nebo nehodnotné. A jak jistě víte, platí to prakticky o všem s výjimkou ustálených pravidel morálky.
Konkrétně toto má velmi promyšlené barvy, i když vy to nepoznáte. Své zájemce si to jistě najde.
Koneckonců stejné pindy museli poslouchat i impresionisté a podle dějepisců umění i Leonardo da Vinci, který měl dost velké problémy se svým uměním například ve Florencii
Čímž neříkám, že zrovna tato autorka je jako Leonardo, aby mě zas někdo neschopný pochopit psaný text nenapadl.
V oblasti umění je vhodné posuzovat "líbí/nelíbí", ale to je tak všechno. V umění nemá racionální brblání místo, natož nějaké "moje kočka by to namalovala lépe",
Jen se podívejte na deset nejdražších obrazů na světě... stoplusjednicka.cz/...
Ano. Líbí x nelíbí. Podobně můžeme vnímat hudbu. Od laskavé ukolébavky Spi, dětátko, spi až po techno.
Možná bych si z obrázků některý i vybrala. Ne pro nějakou extra vysokou uměleckou úroveň, ale vnímám optimismus, který z nich vyzařuje.
Podobně jako kdysi řekl pan Marek Eben Na plovárně: "Pokud bych se rozhodl pověsit si v předsíni dílo některého ze současných malířů, pravděpodobně bych se po čase také pověsil sám. To neplatí o obrazech dnešního hosta, profesora AVU, pana Jiřího Sopka".
No co co, obrázky co jste sem vyvěsila vypadají velmi podobně jako díla mnoha absolventů tohoto pána. Chce to uvažovat trošku moderně. Zoufalství, mučení, utrpení, vraždy, krev, násilí, vagíny a penisy prostě už zdaleka netáhnou jako dříve..hrůza, co?
Já si myslím, že umění není třeba chápat. Líbí/nelíbí. Lada jako vrchol výtvarného umění? Chápu vaši otázku dobře? Zkoušela jste si dát takový nekonkrétní obrázek před sebe a chvíli se na něho dívat. A pak, se změnou nálady zase? Koukala jste se někdy na mraky a nechala se nést fantazií? A fotky? Díváte se někdy na umělecké fotky?
Ano, nová doba, nové umění
Loni jsem byl v Bilbao, tak jsem zkouknul Guggenheimovo muzeum - je to o moderním umění. Přičemž jsem se zakecal s jedním místním průvodcem, který mi vysvětlil, že mnou oblíbené renesanční umění je hezké, ale že v dnešní době už není nutné, nebo možná i žádoucí aby díla byla realistická, na to že je dnes fotografie. Dílo prý má mít hlavně nápad (ideu) který to dílo činí jedinečným. Což ty dílá jedinečná bezesporu jsou Ale proč ne - nikomu nevnucuju svůj názor, pokud se to někomu líbí nebudu mu to hanět.
Upřímně, nechápu. A co už nechápu vůbec, je, že umělec, který je schopen vyprodukovat díla obdobného typu, jako jsou ta diskutovaná, je schopen namalovat nebo nakreslit i obrazy "normální", úhlem pohledu laika dokonalé. Ty ale nejsou v kursu. V kursu jsou obdobné mazaniny, u kterých kolikrát netušíte nejen co na nich je, ale ani jestli nevisí vzhůru nohama. Když porovnám, co v posledních 30 letech vystavoval můj mezinárodně uznávaný vzdálený příbuzný a co nakreslí dcera ve 2. ročníku uměleckého oboru, koupil bych obraz od ní... Přitom jeho starší tvorba je o poznání jiná, konvenčnější a pro mě burana pochopitelnější.
Mám pocit, že malíř by měl umět malovat. Realisticky. A pak at se stylizuje. Tohle může mít hodnotu, ale pravděpodobně ji to nemá. Rozdíl mezi uměním a kýčem je cca 100 let. Tj. když se na to bude někdo chtít ještě za 100 let koukat... Byli uznávaní malíři, kteří malovali jako děti. Miró, Josef Čapek, nakonec i Picasso... toto nebude ten případ.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.