Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Co přesně vede Yurikamome v trase?

Od: pansvacinka® odpovědí: 8 změna:

Jak je řízeno Yurikamome? Je řízený počítačem bez obsluhy přímo ve vlaku, a jezdí to na pneumatikách.

Ale jak to zvládá ty zatáčky, to fakt netuším ..


 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Jde o ciste mechanicky ridici system. Soucasti ctyrnapravy je ridici tyc (respektive 2 tyce, kazda pro jednu osu), ktera je vedena mezi temi bocnimi svodidly. Vpodstate je to tyc napric zleva doprava s rolnami na koncich a uprostred je upevnena k mechaniznu nataceni kol.

Pozdeji sem treba hodim nacrt.


@axus - jo, tohle jsem chtěl vědět. Dík. Takže ono je to mechanické - to jsem nevěděl.

K dotazu mě inspirovalo toto krásné, čtyři roky staré video.


youtu.be/...

Viz muj vysoce sofistikovany nakres


@axus paráda, dík.

On může na té "výhybce" v závěru cesty jet s natočenými koly těch pár metrů i bez řízení, a pak se ho ujmou zase rolny, jak najdou oporu ve svodidlech. Taky je zajímavé, že Yurikamome nikdy nikde nepropích gumy, jen asi v r. 2006 se mu rozsypala náprava.

 


0x

Cituji :

The Yurikamome is sometimes mistakenly called a monorail, but the trains run with rubber-tired wheels on elevated concrete track guided by the side walls.

Více zde

en.wikipedia.org/...

BTW - na té Vaší druhé fotce je to řízení celkem dobře vidět.


@promon: Ale vy jste to nepochopil.

"

The Yurikamome is Tokyos first fully automated transit system, controlled entirely by computers with no drivers on board.

The Yurikamome is sometimes mistakenly called a monorail, but the trains run with rubber-tired wheels on elevated concrete track guided by the side walls.

"

.. nevysvětluje, jak se to řídí. To má nějaké "fousky"dotýkající se těch stěn a podle toho pozná jak natočit kola?

A má to každý vagónek, nebo jen první?

Já to pochopil, kdysi jsem v tom i jel, ale jako technika mě nenapadlo že Vám fráze ,,guided by ´´ nebude jasná. Je to nesmírně triviální systém, což je fajn, protože co je jednoduché, to funguje. Prostě to jede podle těch postranních vodítek, dokonce bych řekl, že pod pravým jsou i sběrače pro napájení motorů vlaku - něco jako má metro. Jak jsem psal - je to pěkně vidět na té Vaší druhé fotce - u toho bílého patníku je vidět to rameno s kladkou, která kopíruje to vodítko . Ono to nemá žádné prudké zatáčky, takže to řízení není nijak výrazné, prostě to jede jako vláček na lunaparku, jen o dost větším fofrem. Ty vodící kladky jsou jen na předku a zadku vlaku - on se totiž neotáčí, ale dá se říct ,,couvá´´ - zase podobně jako metro. Ty vagony uprostřed ty snímače nemají, nepotřebují to, vede je ten první vagon, který je zase vedený tím vodítkem.

Co se týče gum - podle mě to má plný gumy, stejně jako většina ještěrek dnes. Pneumatiky se vzduchem jsou fajn na naše rozbombardované silnice, protože ten vzduch tlumí rázy do podvozku, ale ten Japonec valí po dokonale hladkém povrchu, tak proč to komplikovat foukáním kol, ne?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]