Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vědomé šizení na pokladnách v Penny Litovel - diskuze

Od: papa odpovědí: 81 změna:

Stalo se mi už opakovaně v Penny Litovel, že např. ted hned první položku na páse - na lístku, knedlík, namarkovala celkem třikát,(nedíval jsem se na její ruky jak to dělala, ale asi projede třikrát skenerem, koukám na displej pokladny, ale ani tak někdy člověk při nakládání do vozíku nestíhá, navíc s tímto samozřejmě nepočítá, že takto krade šidička pokladní) mám ve zvyku koukat na na displej pokladny co tam skáče za ceny, nu myslel jsem, že asi špatně vidím, počkal jsem na lístek, ale viděl jsem dobře. Neochotně, po počkání na odbavení dalšího zákazníka vrátila peníze, bez omluvy. Přetím také v Penny naúčtovány opět navíc 10ks rohlíků, a to tak, že předtím jsem platil a měl na páse 6 rohlíků v sáčku a šidička rozpláclá u pokladny namrkovala 6 rohlíků a za tím neexistujích dalších deset rohlíků jako další položku. Je jasné že je to úmyslné šizení k vyrovnání manka pokladny nebo rovnou celé prodejny. Nemohou to sice vzít tyto šidičky do vlastní kapsy, ale vyrovnají manko z leplovské práce nebo když si namarkují sami sobě při vlastním nákupu méně než odnáší v tašce nebo než zkonzumují na prodejně. Tohle nemůže být náhoda. Drtivou většinu lidí okradou bez povšimnutí a část to zjistí až doma nebo nikdy, nekontrolují lístek. Už vůbec nepíšu o šizení na tzv. akčních cenách, kdy je cena na regále akční a nižší a cena namarkovaná neakční a vyšší, běžná věc "nestihli jsme to ještě přecenit".

 

 

81 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

lee*

11x
Pokud je cenovka 19.90 a z pokladny vyleze 29.90 je to sice špatně, ale co by z toho ta pokladní měla? Systém má 29.90 tak po ní chce v kase 29.90, ty peníze odevzdá.
Omylem namarkované položky jsou sice taky špatně, ale opět - pokladní z toho nic nemá. Pokud vám narazí 100 rohlíků místo jednoho tak po ní chce kasa zase odevzdat cenu za 100 rohlíků. Jako ještě kdyby šlo o láhev alkoholu, chápala bych nějaké šméčko. Ale fakt si myslíte že vás pokladní okrade o 4 rohlíky a ty si pak vezme domů? Víte co se dělá s neprodanym pečivem? Odepíše se. Prostě se do ručního skeneru bouchne odpis 230 rohlíků, ty se nasypou do pytle a zlikvidují. Těch 230 rohlíků se tam hodí tak od oka, nikdo to na kus fakt nepočítá. Stejně tak nikdo nekontroluje jestli v tom odpisu je jich těch 230. Takže pardon, ale myslet si, že někdo v krámu krade 4 rohlíky je trochu paranoia. Hypoteticky by šlo uvažovat tak že navíc naražené položky by po vašem zaplacení vrátila. Nevím jestli v Penny smí aspoň drobné věci samy, nebo vždy volají vedoucí. Pokud samy, je to tak maximálně do stovky a tento údaj se v PC ukládá a tiskne na uzávěrku té pokladny. Je to jeden z údajů který se zrovna dost hlídá. Takže pokud by se to u nějaké pokladní objevovalo častěji, vedení se o to zajímá. Každá pokladní je pod kamerou a na tyhle věci se strašně rychle přijde.
Nijak neobhajuju chyby pokladních, ale o fungování běžného marketu víte úplně prd a vaše myšlenky jsou fakt zcestné.
V běžném marketu se příšerně krade, manka z inventur jsou v řádech statisíců, tam nikoho pár korun fakt nevytrhne. Prodavačky vážně nemají hmotku, tak nemají důvod tohle řešit. Jestli si myslíte že vedoucí řekne hele tenhle měsíc každému přibouchněte pár věcí, tak jste na omylu.
Ještě jedna možnost mě napadá - když máte takto chybně něco naraženo nechybí na účtu něco jiného? Máte skutečně všechny položky namarkované? Některé zboží nemá EAN a prodává se pod číselnými zkratkami, tzv PLU. Může se stát, že třeba rohlík má PLU 1, máte jich 15. Pokladní má zadat 15 MNOŽSTVÍ 1 PLU jenže to tlačítko "množství" třeba nedomáčkne a tím zadá 151PLU což může být třeba okurka. Na účtu máte tedy okurku co nemáte ve vozíku a naopak máte nezaplacené rohlíky.
Další takovou běžnou chybou je, že máte třeba 6 rohlíků, pokladní dá 6 MNOŽSTVÍ 1 a PLU nedomáčkne. Systém čeká a další věc je třeba sušenka, projede kód a v tu chvíli to vezme jako 6 sušenek.
Opět netvrdím, že to je dobře, jen že to jsou takové obvyklé chyby, které se prostě stát můžou, protože pokladní je člověk, ne stroj.
Člověk, co za kasou nikdy neseděl nemůže pochopit že v marketech je markování takovej fičák, že u toho fakt nestihnete vymýšlet, komu co narazíte, vyjet si kopii účtenky, něco zase odmarkovat, aby vás nikdo neviděl, zatímco se tlačí další nervózní zákazník...
Ta pokladní nemá ty peníze kdy z kasy vyndat. Šuplík je zavřený a klíč má vedoucí. Když končí odnese šuplík který vedoucí odemyká. Pochybuji, že si nějaká pokladní lajzne otevřít šuplík na krámu a odpočítat si přesně peníze o které vás okradla a dát si je do kapsy. Pokud má v kase peníze navíc když počítá vedoucí tržbu, nikdo jí ty peníze nedá.
Evidentně si to představujete jako pultový prodej za minulého režimu, kde se čísla sepsala na papír, spočítaly se flašky, odvážil se salám a vše sedělo. Tak to dnes vážně není.
sirokko

Díky za nahlédnutí do práce "za kasou".

zngcbn
Co na tom nechápete? Pokladní si sepíše nákup pro sebe a postupně všechny položky z něj namarkuje náhodným zákazníkům. Pak si nákup odnese zadarmo, aniž by vzniklo manko.
papa

Pokud je kupována jedna věc, a je prokazatelně namarkována, samostatně pod sebou znovu dvakrát a to opakuji samostatně, je jasné že tu věc musela projet skenerem celkem třikrát, to má být omyl? Něco jiného je pokud je na jednom řádku účtenky namrkováno místo 10 rohlíků 16, tam se dá uvažovat o překlepu na klávesnici.

jm
Pokladní si sepíše nákup pro sebe a postupně všechny položky z něj namarkuje náhodným zákazníkům. Pak si nákup odnese zadarmo, aniž by vzniklo manko. --
Toto je zcestný pochod myšlenky.
Kdysi jsem v obchodě pracoval a každý jogurt, rohlík, salám,... Vše jsme museli mít olepený lístkem z pokladny. Jako zástupce vedoucího jsem pak toto musel u každého kontrolovat. Nákup při odchodu domů se markoval na poslední kase, jako u běžných nakupujících. Kdo chce krást, najde si jinou cestu.
Tazateli, každý takový problém hlaste vedoucí prodejny. Oni si to pořeší s pracovnicí a časem ji asi vymění.
lee*
Jak si pokladní namarkuje postupně svůj nákup? To by si musela brát položky, které má ten dotyčný také. Asi těžko si řekne potřebuji šlehačku, zapamatuje si 10-14 místný EAN a ten z hlavy nenápadně vytuká. Zajímalo by mě, jak si představujete, že si pokladní nákup po obchodě posbírá, pronese jej do zázemí a znovu ven? Aniž by ji někdo viděl? Fakt si myslíte že si jí nikdo nevšimne, až půjde s hromadou věcí na šatnu? I blbé pití musí být polepené účtenkou s podpisem vedoucího. Cokoliv co si vezmete k svačině také. Při odchodu domů se běžně nahlíží do tašek. Pokud někdo vyloženě nese nákup, tak se kontroluje podle účtenky. A znovu opakuji, že manko jednoho běžného marketu kolem 1200m2 je v řádech statisíců, takže pokud tam někdo krade běžné potraviny, tak se na to inventurou fakt nepřijde.
Pokud už by někdo chtěl krást, je daleko snazší házet to do odpisů. Víte kolik se za den odepíše třeba jogurtů, uzenin... Protože jsou poškozené, zákazník je nechal mimo lednici... Prostě se to jen vezme, pípne odpis a vyhodí. Takového zboží je za den hromada. Co myslíte, co je snazší? Přimarkovat něco zákazníkovi s rizikem, že si toho všimne a bude řvát a když se to stane 3x už si toho někdo všimne a nebo v klidu v zázemí místo 4 šlehaček odepsat 5?
A pokud máte namarkovanou věc 2x pod sebou stává se to tím, že EAN je ze dvou stran výrobku a bohužel skener vezme postupně oba kódy. Když tu pokladní tak sledujete, tak byste přece viděl, že vezme jogurt, projede ho, vezme ho znovu, vrátí se rukama zase na začátek a znovu ho projede? To není věc kterou uděláte nenápadně.
Nevím co tam ta vaše pokladní vyvádí, dělala jsem v obchodech 10let na nejrůznějších pozicích a nikdy jsem se nesetkala s takovými chybami z důvodu krytí krádeže. Že je někdo na kasu nešikovný, nepozorný, lempl... Ok. Že lidi hledají cesty jak krást a leccos zkouší, taky ok. Ale tohle je tak blbý a kostrbatý nápad že si to v praxi fakt neumím představit
itguru2
Co z toho má? No ona si pak udělá svůj nákup, nakoupí si 2 knedliky, 10 rohlíky a šunku. Namarkuje si jen šunku. Pak při mesicni inventure nebude nikomu nic chybět.

V žádným obchoodě si pokladní sama sobě nesmí markovat nákup. Při odchodu musí ukázat tašku a účtenku co v té tašce má. Všude jsou kamery a pokladní jsou extra sledovaný i od security. Když už se tam najde taková, která se pokusí krást, tak se na to vždy přijde.

@m123

Už jsem to psal - musel by to být "organizovaný zločin" s rizikem snadného odhalení při občasném kontrolním nákupu

 


7x

Koukám zase jeden neomylný důchodce milionář který objíždí obchody podle toho co mají zrovna ve slevě a ne podle toho co potřebuje. Ony se i ty prodavačky k zákazníkům občas chovají tak jak se zákazníci chovají k nim. A pokud má za hodinu 2 protivné důchodce kteří si omylem místo akčního zboží hodí do košíku normální a pak se diví že jim naskočí jiná cena, pak se nedivte. Ano je to chyba pokladní že si to nepohlídá ale i chyba vaše, 3x pípnout knrdlík aniž byste si toho všiml prostě nejde ...

Chovám se tak, jak chci,aby se ostatní chovali ke mně ( i když si občas připadám jak blbec..) Podle sebe soudím tebe - kdo z nás se nikdy nespletl? I prodavačky jsou lidi, a komu se to nelíbí může k samoobslužné pokaldně ...

 


6x
No a co ztropit bordel povolat vedení prodejny a věc řešit

 

k2

6x

A proc tam tedy chodite nakupovat? Nejaky druh sebemrskacstvi?

papa

Nerad jsem stredem pozornosti,navic malomesto s vidlaky a duchodci,vsichni spechaj s nakupy a cumi jak puci,kdo zdrzuje. Maji tam slusne ceny na rozdil od dalsich jako Tesco,Billa,Albert. Myslel jsem ze spis budete obhajovat tu pokladni,ze se spletla. Milule s rohliky me osidila v Penny ale jina baba.
re4zon
Jo, vsichni jsou vidlaci a duchodci. A ty, elita, chodis do toho nejvic soc odporneho kramu (horsi uz je snad jenom norma) i kdyz te tam podle tebe zkousi okrast. Protoze maji "dobre ceny". Jak by ses oznacil?
28.01.22 06:16

re4zon -

ajvn : taky souhlas

 


5x
Nemám nic proti discontu, ale penny je bezkonkurenčně ten největší pajzl z řetězců v čr a to z vícero pohledů. Když to tam máte tak sebemrskačsky rád, tak si holt vždy kontrolujte hned u kasy lístek a reklamujte. Já už jsem zvyklý sledovat obrazovku kasy, jak tam přibývají jednotlivé položky. Člověk si za chvíli zvykne a dá se to stíhat číst... Pokud jste stálý zákazník, třeba si dají po pár stížnostech na váš nákup majzla. Ono je třeba to vždy řešit s máňažerem prodejny. Mimochodem, on zodpovídá za své ovečky, je to jeho vizitka.

 

qqr

5x
Tak to se neděje jenom v Penny, ale třeba i v Kauflandu nebo Norme. Namarkovana je plná cena, ale zboží je v akci. Peníze sice vrátí, ale z jejich reakce máte pocit, že otravujete,

 


5x

@papa - Vědomé šizení zlodějkami na pokladnách v Penny Litovel... vyrovnají manko z leplovské práce... si namarkují sami sobě při vlastním nákupu méně než odnáší v tašce nebo než zkonzumují na prodejně
Dovoluji si vás upozornit, že vaše výroky by mohly být hodnoceny minimálně jako přestupek - a ne, nejste anonym

papa

Strčte si své rady za klobouk !

Nikoho nejmenuji, zřejmě také ráda šidíte či šidila, že se zlodějek za pokladnou zastáváte ! Věci je třeba nazvat pravým jménem, když na každém marketě číhá někdy dotěrný sekuriták a šmíruje zákazníky jako že jsou všichni zloději, tak já s klidným svědomím tady znovu napíšu: Za pokladnou Penny Litovel sedí zlodějka.

Nechápete psaný text? To není rada, ale upozornění.

A přestaňte mě napadat - husy jsme spolu nepásli

 


4x

Všetci tu utočíte, na zákazničku,ktorá bola očividne okradnutá. Obhajovat obchod alebo predavačku je v tejto veci zcestné. To ako keby som sa pri nákupe pomýlil a strčil si rožok do vrecka a nie do košíka. A čo sa týka ceny,tak zákazník má zaplatit tú cenu,za ktorú si vybral tovar a nie to čo si naučtuje pokladňa. Ak sa vám to stane druhýkrát,zavolajte políciu a nemyslím si,že to bude priestupok,lebo ste boli okradnutá o finančnú hotovost. A okrem toho by som veľmi rád videl reakciu niejakého marketu,ktorý má aj samoobslužné pokladne, ako by konali,keby niekto omylom tukol 5 rohlíkov namiesto 6 a oni by na to prišli.


doplněno 28.01.22 19:05:

Každý si má robit svoju robotu poctivo,predavačka nie je výnimka. Každý sme omylný,no za chyby sa platí. Predstavte si,že by sa takto sekli lekári pri operácii,vodič autobusu šľapne miesto brzdy plyn atď.

Nikdo neútočí ani neobhajuje prodavačku jen je vidět že absolutně nevíte jak to v těchhle prodejnách chodí ...

hanes*
Aby to bylo pro policii, tak byste musela dokázat úmyslné jednání. V tomto případě nejspíše podvod, a to at už v prestupkové nebo trestní rovině. A docela by mě zajímalo, jak byste to v této situaci dělala?
Pokud by tentýž problém mělo vícero zákazníků, tak by se o tom mohlo uvažovat, jenže už by se jich určitě ozvalo více, nemyslíte?
Pokud Vám prodavačka něco omylem špatně namarkuje, tak to ve většině případů vyřešíte tím, že ji prostě upozorníte. Když ne ji, tak vedení prodejny. Pokud by ani toto nepomohla, tak by šlo o občanskoprávní spor v rámci kterého by mohl poškozeny škodu vymáhat. A v naprosto zanedbatelném množství případů by šlo o podvod, ale to si dost těžko umím představit.
lee*
@slavco Fakt chcete srovnávat prodavačku s lékařem? A co jste dělal/a v životě vy? Ono se to strašně snadno soudí pokud třeba člověk sedí celý den u PC a své chyby může do nekonečna mazat a přepisovat. Že by třeba sekretářka měla nějaký program počítání překlepů a za každé chybně zmáčknuté písmenko by měla srážku ze mzdy? Nebo tam se to tak nebere? Proboha, ukažte mi kdo v práci nechybuje. A zkuste se třeba zamyslet nad tím, jestli pokladní nechybují proto, že je na ně vyvíjen dost extrémní tlak. Fakt bych každému doporučila 3 dny brigádu v obchodě, jen aby pochopil jak se věci mají. Ono když lítáte od mléčného na kasu, než se přihlásíte už vám hraje pec a pomalu se tam připlují housky, do toho se vám chce už 2 hodiny čůrat jen to prostě nestíháte... To nejsou zrovna podmínky pro kvalitní práci bez chyb

 

asd1

3x

Tohle úmysl je téměř jistě, to zboží si pak může z krámu vzít pro sebe nebo tím rovná manko a vezme si něco jiného.. Zavolej k tomu vedoucí a nákup jim hoď na hlavu at si to uklidí, pokud odmítnou vrátit tak nákup odvez, pak příště naber plnej košík a sorry zapomněl peněženku, nech jí to na kase a jdi pryč...

Jsou i jiný obchody...

Koukám že máte absolutně zcestné představy o práci prodavaček . Vače představa hraničí s organizovaným trestným činem, kdy krom konkrétní pokladní by "do akce" musela být zapojena i vedoucí a minimálně pár dalších prodavaček, navíc jim "zezhora" občas přijde někdo na kontrolní nákup..

Může být problém že prodavačka nekontroluje , co tipuje . Občas nějaký šikula prohodí / přidá štítek s čárkovým kodem , jinak když se prodavačce díváte na ruce a nemáte sluchátka na uších, musíte si všimnout že vám některou položku pípla dvakrát ...

Možná je to tím že u nás na vidlákově se všichni známe a každá prodavačka je příbuzná někoho známého , takže dělat to schválně si opravdu nemůže dovolit

 


3x

Nejjednodušší rada je nakupovat jinde, ale...

Když tady tak čtu ty Vaše stesky v rámci komentářů, tak bych navrhoval, abyste přestal chodit nakupovat a živil se tím co si vypěstujete.

 

tabletka*

3x

Tak jste si postěžovali, jak neumíte nakupovat...mám radu. Nenakupujte, vypěstujte si všechno sami.

 


3x
papa : mám pro vás radu : Nikoho neurážejte, pro vás by bylo řešením si zboží objednávat dovážkou, jak jsem pochopila, měla byste daleko míň stresu , ušetřila byste čas , nervy sobě i okolí. Já naopak chodím nakupovat raději do Penny než do Lídlu, za kasou si nákup zkontroluji, pokud by se náhodou vyskytla nějaká chyba, bez problémů se to vyřešilo - třeba jsem si vzala tvaroh za vyšší cenu, tak mi vrátili peníze a navíc s omluvou- . Ale to záleží i na vás, jak se chováte k okolí. Ale že by vás někdo chtěl schválně šidit, to se mi nezdá. Ale každý jsme jiný a o vztazích mezi prodavačkou a zákazníkem bych mohla dlouho vypravovat.

 

bbbb

2x

Proč teda mezi ty vidláky lezeš, běž si ke svejm.

 


2x

Brečíš na špatném hrobě.

Mimochodem Penny a Kauflant jsou ty nejhorší řetězce co se týče kvality a zákazníků důchodců, co tam den co den lezou a přehrabujou pečivo a všemožné.

Změň řetězec a nebo si nákup zkontroluj a ozvi se u pokladní.

Tady nic nevybrečíš nebo čekáš, že ano?

Choď do Albertu a pokud budeš v Olomouci, tak jedině Globus.

papa

Ono šidí všude. Globus Olomouc, jak mají asi rok, že už váží na pokladnách O/Z, tak baba mě zvážila cibuli, ale zmáčkla násobně vyšší cenu pro mandarinky, jindy více kusů jiného zboží.(už zásadně vážím sám, ale mají tam už jednu, dvě váhy místo původních 3-4) Stejně Kaufland-specialista na šizení akční ceny, už jsem si ceny na regále i fotil, protože se mi stalo, že Podvodníci Kaufland cenovku na regále vyměnili cestou s mým zbožím k regálu a pak tvrdili, že je tam neakční cena. Tesco je ubohý v Litovli, Albert ubohý neparkoviště a drahý, navíc "koupelnový lázenský systém" omlazování slizkého zeleného masa a sýrů v octové vodě.(republikově medializovaný) Pokaždé to šizení člověk nepodchytí hned v zárodku u pokladny a zjistí tyhle dárečky až doma. Samostatnou kapitolou je pak markovaní zákazníky s těmi přenosnými skenery, to je neuvěřitelná drzost managmentu marketů, že už prakticky požadují aby zákazníci zadarmo ještě si zboží markovali a platili, aniž by byla na zboží poskytnuta např. 5% sleva za ušetřené náklady. Vytváří uměle nátlak na používaní samoobslužných pokladen tím, že na klasických pokladnách mají málo pokladních a velké fronty-Globus Olomouc.

Melete nesmysly. Do Globusu chodím často. Maso, pečivou TOP kvalita. Kartička Globus vyřízení do 5 minut.

Pípnu u skenerů a dá mi skener na stojanu (ta kartička).

Naskenuji co potřebuji a kupuji přímo do tašky.

Načtu konec nákupu u samoobslužných pokladen, pípnu kartičku u pokladny, zaplatím kartou banky a jdu pryč. Celý proces 2 minuty.

To, že je někdo stará škola a chce smrdět ve frontě je mi fuk.

Kdo má zvyk na pravěk, tak at si nenadává na Penny.

papa

Tj. váš problém že Globusu pracujete zadarmo-tedy markujete zboží za pokladní Globusu a nic z toho nemáte. Dokonalý otrok Globusu.

Pokud mi to ušetří 90% času a čuchání důchodců před sebou (mimochodem v Globusu je moc nepotkáte -jupííí), tak budu klidně otrok.

Vy jste pln času a přitom chudáček, který neurguje kontrolu u pokladní, ale vzteká se tady jak malé dítě, kde s tím nikdo nic nemůže udělat.

Stejně tak můžu napsat, že jste otrok pěší chůze a mhd při nákupech v supermarketech.

Nebo že jste otrok nízkého sebevědomí a bojíte se ozvat ve svém oblíbeném supermarketu, protože v Litovli moc možností nemáte, když se pohádáte ve dvou, že? Nemám pravdu?

Mám.

Buď to řeš a nebo si nestěžuj!

papa

Naučte se lépe číst!

Jasně jsem psal, že jsem urgoval a mám vrácené peníze za neexistující položky.

Globus dávno upadl, ani ty rohlíky svoje už nemá vypečené, ale mdlé, bledé, nedopečené, svraštělé jak tam leží celé hodiny než si je někdo koupí. Chlazený candát tam koupený byl po osmažení výrazně cítit čpavkem, neklamná známka nečerstvé ryby atd. atd. A ty astronomické nadsazené ceny identického zboží, ty at si pěstuje ve své vlasti německu, jestli to tam někdo koupí.

Budte tak laskav a netykejte mi, husy jsme spolu nepásli !

Já jsem snad ani živou husu nikdy neviděl.

Jak píšu celou dobu. Poradna neslouží na vybrečení jednoho jedince, že je vše okolo naprd.

Já jsem z kvalitou a přístupem Globusu nadmíru spokojen.

Chyba bude u tebe

Tak papá

Když píšeš dotaz, tak je záhodno se představit a pozdravit. Né hned psát k věci spis STB. Až napíšeš:

pan Novák, dobrý den vespolek, stala se mi nemilá věc,...

Ale vychování nemáš, takže ti tykám.

Kdo ví, jak to u pokladny bylo.

papa

Njn. chtít po tzv. "Havlově dítěti" slušnost. Ubohost největší, která si o sobě myslí, že je na nějaké úrovni když chodí do Globusu, který považuje za nějaký nadrůměrný obchod.

Nadprůměrní prodejci jsou totiž přímo zemědělci a jejich produkce kupovaná přímo z jejich dvora, když už, nebo ještě lépe samosběr u nich, kdy je nejvěětší jistota původu potraviny. Ale Havlův uplakánek by se štítil, vždyt chudáček ani neví jak kejhá a vypadá husa, kdyby se na něj pár takových hus rozběhlo s rozpřáhlými křídly, utekl by.

Někdo se bojí hus a někdo neumí chodit v kapitalismu a používat elektroniku a služby dnešní doby (eshopy, platební karty, bezkontaktní pokladny, automat na parkovací lístky, atd...).

Nemáme si co vyčítat. Já ti pomohl k alternativám a ty jsi je všechny krásně z negoval a sepsul.

Litovel znám velmi dobře. Stejně jako Chořelice, Příkazy, Břuchotín. Máš tam ještě Coop.

Kdo hledám problém, bude stále nespokojený pane.

Já jsem spokojen. A nedám na cizí názor, protože si ho dělám každý týden při nákupu a stále stejný.

Pro pečivo je potřeba chodit ve správný čas. Né před zavíračkou nebo v době, kdy je špička. Ideálně před špičkou, kdy se zboží doplňuje.

Napiš mi přesně v čem hledáš radu. Sám víš, jaké je řešení a jak to chodí.

Když se seznámíš z hnusnou babou, která tě bude celj den sekýrovat, tak taky budeš ze zvyku stále s jí až do smrti a potají ji pomlouvat s kamarády v hospodě? Asi ne, že? Nebo jak kdo...

Z těmi supermarkety to totiž vidím u tebe stejně.

Buď změň přístup a nebo ten supermarket.

Asi nikdo to z tebou tady neprobere na rovinu jak to je, protože málo kdo chche ztrácet čas takovou malicherností, když jsou daleko horší starosti v lidském životě.

Hlavu vzhůru a nezlob se na svět kapitalistických havlových dětí. My za to nemůžeme, že se doba změnila a pokrok vyžaduje i po Vás starších. Tak to ale bylo odpradávna. Vzpomeňte si na dědu, zda by byl pro to, aby se koupila televize nebo byl záchod v domě.

Pokrok nelze zastavit a lidi chybovaly v každé době. Stejně tak i kradly. Ale jasný verdikt bych v tom nesoudil. Pokladní z toho opravdu nic nemá.

Tak pěkný a veselý den.

papa

Budete se asi divit, ale já využívám elektronické služby zcela jistě více než vy nebo průměr občanů, mám mezinárodní platební karty nadnárodní netuzemských bank, virtuální karty a kupuji zboží ze svého dolarových účtů z celého světa, v objemech, že jsem již dávno musel platit clo i DPH. Mám elektronickou identitu občana. Dokážu si jedince i firmu proklepnout jistě nedprůměrně než běžný čech. Přesto budu vždy zásadně odmítat dělat zdarma pokladní v Globusu atd. s přenosným skenerem.

Prosím, mírněte se v napadání. Děkuji.

@papa a s kým jsi teda pásl ty husy?

Rozdíl mezi zákazníkem ze skenerem a zákazníkem u pokladny.

1. Skener:

Zboží dám z regálu do tašky a pínu. Vytahuji až doma do lednice

Šahám na zboží pouze já

Nakoupím daleko rychleji a nemusím stát frontu.

Na skeneru vydím přičtené částky a tak si nákup průběžně kontroluji na množství položek i druh jen letmím pohledem, jako když řidič automaticky reflexivně čte značky.

2. Pokladní

Zboží dávám do špinavého košíku, pak se mi kutálí po páse u pokladny, pak mi ho mačká a ošahává pokladní, aby ho dostala na skener a pak to musím dávat opět do tašky...hmmm

Před tím musím stát ve frontě nos na zádech 4-10 lidí frontu jak za komoušů na banány či na maso. Rozdíl je jen ten, že tu frontu stojím uvnitř a né venku na chodníku.

Víc času ztrávím ve frontě nežli samotným nakupováním.

Celkovou částku a položky mohu kontrolovat až po zaplacení a vyjetí pokladního lístku.

______________________

Pokud to stále vnímáte jako otrokářství, tak já to vnímám jako fakt, že si na zboží chytám jen já a minimálně s ním pohybuji v tašce.

Můj strýc by v životě doma neuklízel, protože je to pro něj povrchní činnost a prý je to pouze pro ženské. Teď je bez manželky a sám je totálně neschopná troska, protože kolem sebe celý život nic neudělal. Nevařil a ani nenakupoval a má podobné problémy jako Vy, přitom je skvělý matematik.

@milancukrar diskuzi jsem schválně rozpoutal na hraně slušnosti, abych se ujistil, že se nepletu a nepletl jsem se v tazatelce či tazateli.

papa

Vy jste opět nic, nic nepochopil. Pokladní nikdy nebudu dělat z principu, z principu, protože tu reálnou pokladní mám již započítanou v každé jednotlivé ceně zboží a to velmi bohatě a nadnárodní ochod. korporace mi žádnou slevu na to že bych jim měl dělat pokladní nedává, takže absolutní nezájem. Vnímám to naopak jako šikanu zákazníků, kdy nadměrnými frontami se snaží donutit zákazníky dělat si sami sobě pokladní, Šmejdi.

Pochopil. Každý máme své priority a pevně za nimi stojíme, protože nám to vyhovuje.

Vy máte prioritu frontu a přebrání cizí babou.

Já čistotu, minimum ohmatání zboží a rychlost nakoupení.

papa

Vy čistoto, kdyby jste jenom tušil jak "čisté" jsou ty potraviny v obchodech. Víte vůbec jak probíhá velkovýroba takové mouky, pečiva atd atd., víte kolik různého prachu, hmyzu atd. je např. v mlýnech semleto a preseto do mouky? To už vůbec nemluvím o pekárnách, výrobnách masných "specialit" atd. Vy si zřejmě myslíte, ž obilí přetím desinfikují nebo myjí atd.

Ale vím. Proč ovšem přidávat další článek do tohodle nečistého řetězu ve formě kutální po pásu nebo promačkávání potraviny v prackách pokladní, která k vůli kódu dokáže kostku lučiny rozmačkat jak lis?

Mimo to, jak plyne z Vaší zkušenosti nejen, že mi tu kostku lučiny rozmačká k vůli kódu, ale ještě pípne třeba 2x, že...

Proto skener.

Ale každý tíhneme k nečemu jinému.

Vy máte akorát stále potřebu ten svůj pohled silně propagovat a já se Vám snažím vysvětlit, že každý máme svůj systém, aby jsme byli spokojení a vyhovovalo nám to.

Vy si stůjte frontu, já si vezmu skener. Opačně to určitě ani jeden z nás nedá.

Tak o čem je tu stále debata?

lee*
Mě fascinuje @papa jak si myslíte, že v Kaufu mají úmyslně špatnou cenovku, někde za rohem číhá prodavačka a když si věc dáte do vozíku a odcházíte tak rychle cenovky vymění. To už je fakt mazec. Znova. Nemáte šajn jak to v těchto mega marketech chodí. Že se tam chybuje, to jistě. Že to není správně, taky pravda. Ale fakt to není s úmyslem jaký tady tvrdíte. Víte co znamená když začíná/končí akce? Že z počítače vyleze třeba 3500 změn cen. Chápete to? 3500 položek, které náraz mění svoji cenu. Archy A4 si natrháte na lístečky a roznášíte po krámu. Občas se prostě stane, že vám něco upadne, občas položku "sau.hs.polos." prostě nemůžete najít, protože těžko identifikovat co to je. Taky se stane, že věc máte na vícero místech a na některé se zapomene (čokoládu precenite v regálu sladkostí, ale neuvědomíte si, že je ještě stojan u pokladny). V těchto velkých marketech jsou celé týmu lidí co chodí a přeskenovávají zboží a opravují ceny. Tedy pokud tam je po vašem nákupu zrovna cena jiná, zřejmě už o chybě někdo věděl a šel si pro cenovku správnou. Znova. Je to chyba personálu, možná systému ale myšlenka že tam zrovna na vás čekají a pak se dělí o vám "ukradené" peníze je blbost jak zvon

 

tabletka*

2x

Člověk, který disponuje "dolarovými účty" po celém světě a chodí nakupovat v nějaké díře do Penny ve slevě, má vyjadřování řeznického psa a prožívá celé dny diskusi na netové poradně mi moc důvěryhodný nepřipadá. Spíš to tipuji na nějakého tamního dědka, který si vyřizuje osobní účty a nemá koule na to si to s dotyčnou vyřídit z očí do očí. Dkoví, jak to bylo. Těch urážek je příliš. Normální člověk nakoupí, u kasy zkontroluje účtenku, hned reklamuje nesrovnalosti a je vyřízeno.

papa

No vy musíte býti dáreček, takové lidi všichni milují, když se hned za kasou zaseknou a blokují dalšího zákazníka kontrolou nákupu a zavazením, to jste horší než nějaký důchodce. Závist je s..ně co, tak šmírujete přes admina.

Upozornění od sys milancukrar 30. 01. 2022 09:20:43
Prosím, mírněte se.
tabletka*

Přes jakého admina? S účty se chlubíte sám, že jste vzteklej je vidět na první pohled a v které řiti světa nakupujete jste na sebe taky vykecal sám. Vážně si myslíte, že se někdo obtěžuje pátrat, co jste zač? Směšné.

Když si nejste štont přepočítat knedlíky rychle, tak je to jen váš problém.

papa

To vaše neřitě místo bydliště bude asi tzv. Pupek světa, co. papá

"Halíře dělají talíře"

 

makk

1x

Příště to chce neřešit to s ní, ale s vedoucím. Požadovat zápis s identifikací prodavačky. Pokud se vám podaří takových zápisů získat víc a suma přesáhne 5000.- , je to už trestný čin. Policii to ale můžete předsat už dřív, i přestupek je povinna řešit.

Ona si nepřijde na peníze, ale udělá si tímto způsobem nákup pro celou rodinu a možná i pro známé. Naúčtuje vám 3 knedlíky místo jednoho a ty dva si pak vezme pro sebe. Pokud to dělá vedomě, tak to určitě nebude dělat kvůli stokoruně.

tomaso
A to pak jde jenom tak a ty knedlíky si z regalu vezme a proste odnese? Ikdyz nemá žádný doklad,že je platila? Ten mám já,kterému ty knedlíky nauctovala.
Máte trochu trhliny v jinak geniálním lupičskem planu...:
asd1

Přesně tak, může jít do regálu a vzít si dva knedlíky. Žádná povinnost mít doklad o zaplacení není, může se udělat inventura a zjistí se že knedlíky nechybí. Naopak když si je nevezme, tak tam najdou dva knedlíky navíc a bude problém.

A co se stane, když nahlásim 10 rohlíků a budu jich tam mít 12 jakože sorry stane se jsem se přeehmátl - taky to je v pohodě? Nebo mně ochranka zadrží a předá policajtům jako zloděje...

Stejně tak jak číšníci sčítali na papíře, taky každou chvíli přihodil něco navíc. A že by neuměl sčítat nebo neznal ceny tim to fakt neni...

tomaso
Jasně, takže pokladni se prostě zvedne od kasy,zajde si do regalu, sebere pod paží dva knedlíky a jde si je strčit do tašky. Kamery nic, ochranka nic. A proč by v tom případě to potřebovala dávat na účet nějakému zákazníkovi, když si může brát zboží jak se jí zlíbí...
Blbost, nad blbost.
1) jako zaměstnanec máš taky nějaká pravidla, takže většinou nemůžeš mít u sebe skoro nic a i pití musí být označené z kasy nebo vrátnice
2) bez účtenky si ber z regalu co chceš, ale neprokážeš zaplacení, to si fakt myslíš, že tě někdo pustí pokladnou ven? Ty bys to na jejich miste udelal? Tak ok.

 

jp

1x

Paragony kontroluji vždy a ihned reklamuji, většinou zboží co má být v akci, ale slevu u kasy neodečtou. Stalo se mi to už všude, tesco, billa, penny, albert. Klidně i pár desítek Kč mi vraceli. Nikdy se neomluví, bez řečí vrátí. Já myslím, že to není náhoda, že k tomu jsou i nabádáni vedením.To co popisuje tazatel i tomu věřím, to si dělá prodavačka vlastní rito. Za našetřené, si může pronést zboží.

papa

Nejvýživnější je odečítání slev na O/Z v Pennya Billa, kde na lístku nepřehledně natisknou celkem tři ceny, kde na první pohled ve spěchu není zřejmé ani k jakému zboží ty čísla jsou, ani konečná cena po slevě, nemůžu si na ten systém zvyknout, bude to úmyslně pro znepřehlednění kontroly na místě. Místo aby jednoduše natiskli konečnou cenu po slevě.

szev

Také mám takový pocit, že ty účtenky jsou nepřehledné a rozházené a teprve doma se jim mohu podrobně věnovat.

Jinak, pokladní neprojede knedlík třikrát na čtečce, to by tam knedlíkem mávala sem a tam, ale spíše kouzelným prstíkem nenápadně stiskne čudlík s číslem 3. Tedy v tomto případě = 3 knedlíky.

Zdatné pokladní, leta sedící za kasou, umí věci.

Vy můžete naskládat do koše a stát u pokladny a kontrolovat účtenku. Kašlat na to, že zavazíte, už jsem to občas udělala a našly se nesrovnalosti. Jestli na to máte, dělejte tak.

Jinak doporučuji si košík při nákupu počítat, kolik asi bude stát nákup. Samo, že když nakupujete pro velkou rodinu plný koš, tak je to těžké.

Nejlepší je Globus s packou a prodejny se samoobslužnými pokladnami.

Někdy je problém si pamatovat z hlavy všechny slevy, ale někdy, když je čas, tak si vybrat z letáku už doma a být prostě připraven. Je to pozitivní věc, abychom my důchodci nezakrněli.

papa

Již v úvodu píšu, že ty knedle byly pod sebou ZVLÁŠTĚ ! naúčtovány (tři řádky samostatně, chápete!), tedy nikoliv jedna položka = 3x knedlík !

szev

Děkuji za upozornění, nečetla jsem pozorně.

 


1x
U nás v penny byla nová prodavačka a nešly terminály, tak jsem si dovolil zaplatit dvoutisicovkou, kterou jsem předtím naštěstí vybral z bankomatu. Prodavačka na nás začala křičet, prý platíme falešnou bankovku, celá fronta za námi se dívala. Tak jsem ji zařídil výpověď, na druhý den tam už nebyla, stačil jeden email. Je to její problém, fixu má každý obchod a tohle si nemůže dovolit. Penny se i omluvil, ale nechodime tam, zboží v akci z letáku nikdy nemají.
Máš dobrý pocit z toho, že jsi připravil někoho o práci? Třeba tu fixu nedostala. Mě naštvalo taky pár pokladních, ale nebonzovala bych na ně. Jedna mi vynadala kvůli tomu, že nemám menší bankovku než dvoutisícovku. Jiná kvůli košíku, že jsem ho nedala pořádně do ostatních košíků.
A ještě mě sprdla, že jsem "něco udělala" se samoobslužnou pokladnou. Že jsem jí rozbila, což byla naprostá blbost. Měli jí oni už rozbitou. Nenechala jsem si to líbit a něco jí řekla. Vlastně oběma. Obě tam, kupodivu, jsou. Nebylo to v Penny, ale v Albertu.
Kdyby se nechovala jak se chovala, dalo by se to vyřešit v klidu a ne křičet na celý obchod, on platí falešnými penězi. Evidentně si to užívala a zvyšovala hlas aby to všichni slyšeli. Žena dělala v obchodě a kdyby tohle udělala, letí na minutu. Fixu nebo světlo má každý obchod, to není omluva, ale lenost to použít. Dělá se to úplně normálně, ale prodavačka nemůže křičet na zákazníka před davem lidi, že platí falešnými bankovka i. Dodnes lituju toho, že jsem si nenechal zavolat vedoucí, mohla být venku dřív než já a udělal bych to znovu a ještě bych žádal veřejnou omluvu před všemi, at si to užije.

 


1x

S manželkou chodím jako doprovod do Kauflandu, Peny, Lidlu, Globusu, Albertu. Manželka po nákupu vždy kontroluje, co jsme koupili a co namarkovali. Za poslední dva roky vždy v pořádku. Přesněji, v úterý to bylo špatně namarkované, ale to bylo mojí vinnou, páč jsem strojkem načítal kódy do skeneru a dvakrát jeden sýr, a druhý nikoliv.U informací jsem to reklamoval a paní s úsměvem opravila doklad a vrátila peníze.

Nevím, jak to chodí v Litovli, ale u nás je to OK.

 

max*

0x
Tak uz jsem se setkal s neserioznosti pri vraceni penez i na poste nebo markovanim zbozi navic v okresni lekarne. Proste podvodnici to zkousi kde se da.
A já se zase setkala s opakem. V lékárně mi nenamarkovala zboží a v restauraci, nedávno, mi vrátila o stovku víc. To mi vysvětlíte jak? Zkrátka se spletli. Pokud je to naopak, tak to může být taky tím, že se spletli. Nehledejte za tím jen to, že kradou.
max*

No ono v te lekarne to bylo opakovane stejne osobe. To uz nahoda nebude, ze ne?

Proste tam mela pani na kase cvaknuty treba paralen a cekala kdo dorazi, pak to tam duchodkyni priklepla.

Ze Vam nekde neco vrati navic, to je zcela jina situace, muzete jim hned vratit zpet.

 

szev

0x

Pokud namarkují více, prodejna má nějaký strop tržby a oni dosáhnou toho naplánovaného denního stropu a mají odměny.

Proto také ta rychlost na pokladně, aby odbavili co nejvíce zákazníků.

A za další, stejně se na prodejnách krade /zákazníci/, byt kamery a ostraha, tudíž není manko tak vysoké.

Malé koláče, dělají velké.

S tou rychlostí je to trochu jinak, kdo nesplní počet položek za určitý čas, končí ...

Přejmenování neznamená, že máš pravdu. Odměny na základě denních obratů? To znáš z praxe a nebo těch svých teorii? Když už tak měsíční a roční. A o markování na pokladně máš dost zkreslené představy.
lee*
Penny, Lidl, Tesco NEMAJÍ žádné odměny. Naopak platy jsou naprosto tabulkové. Neexistuje ani žádné osobní ohodnocení. Penny má nějaký roční benefit, ale myslím že jen pro vedoucí. Nikdo není hodnocen z toho, jakou mají tržbu. Plán tržeb samozřejmě je, ale určitě se nedohání chybným markováním, proboha.
Pokladním se měří tzv. skenovací frekvence ale je to jen údaj pro měření rychlosti. Dnes už je to také spíše informativní, doby kdy se vyhazovalo za nízkou frekvenci a pokladní vymyslely jj to obejít jsou také dávno pryč

 

 

jano654

0x

Okrádajú všade, poklona poctivým, tí su ale v silnej menšine.

Oni pracuju rýchle, maju to natrenované, nič nezistite, hovorím najma o dochodcoch...

Ja by som doporučoval: 3 metre od pokladne skontrolujte bločik s nákupom.

Ten z vozíka nedávajte do tašky. Ak tam bude chyba, obrátte sa na vedúceho.

V Kauflande ma priestor neďaleko pokladne. Ak to bude nejaký menši obchod,

tak priamo na pokldníčku...

 


0x
U nás v Tescu Futurum Ostrava, nákup za čtyři litry,v tom jeden půllitrový fernet za 120 v akci.namarkovano 5ks.600kc. Ještě,že jsem to kontroloval,jinak bych se za takovou cenu z něho doma zblul.S omluvou vráceny peníze.

 


0x
Nevim zda se nemohou o to nějak dělit ale z nás je to taky caste

 


0x

Tak tohle by se mi stalo jenom jednou a od té doby by si mne ta osoba zapamatovala navždy. A to bych ani neřvala. Nechápu proč mlčíte. Nerozumím.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]