Nejste přihlášen/a.
také vám volá šéf z práce s různými otázkami pracovního charakteru, kde,proč,nač atd., když jste doma, po práci, večer,v noci o víkendu? jak se zachováte. nezvedáte, zvedáte telefon,nebo jen někdy. já osobně si po příchodu domů vypínám zvonění, protože se nechci jako zaměstnanec zabývat pracovními otázkami v době, kdy mám svoje neprac. aktivity. šéf pak v práci na mě kouká a proč mu to neberu.
doplněno 09.08.13 16:21:abych to doplnil, jedná se o pracovní telefonáty na můj soukromý telefon a ne na pracovní telefon, ten nemám. nezastávám žádnou funkci, jsem jen obyč. zaměstnanec.
Ano, pokud je to důležité, volá šéf kdykoli a já telefon zvedám, jsme takto dohodnuti, a nemám s tím problém.
Pokud to není důležité tak hovor odloží, je v tomto ohledu rozumný. Sám asi rozpoznáte, zda je hovor nutný (třeba pro rozumné fungování firmy nebo akutní vyřešení problému) anebo jestli volá jen proto aby Vám druhý den v práci nezapomněl něco podružného oznámit...
V předchozí práci jsem to tak měla, ale bylo to povahou zaměstnání, musela jsem být pořád na příjmu, odpočala jsem si jen v zahraničí. Šéfová nebo kolegyně mi v nové práci volají minimálně a řeším to stejně jako u soukromých hovorů, pokud mám čas, náladu a telefon po ruce, zvednu, pokud ne, zavolám třeba později nebo počkám na sms, která přijde pokud je to skutečně akutní. Snažím se nebýt otrokem mobilu
Možná je to v povaze člověka a v jeho přístupu k zodpovědnosti. Mně nedělalo žádný problém a ani šéfové vzít telefonní hovor třeba o víkendu. Měly jsme pěkný vztah a klidně jsme si zavolaly i na Štědrý den. - pt
pracovní dobu máte dánu v pracovní smlouvě a po jejím uplynutí už pracovat nemusíte. Je to dnes obvyklé vydírání zaměstnanců,kdy šéfové očekávají, že zaměstnanec bude pracovat tak, jak oni potřebují (z hlediska pracovní doby) a kladou an ně stejné nároky jako na sebe, akorát si neuvědomují, že vedení firmy bere běžně 5 až 10x větší plat než vy, a požadují abyste byli k dispozici. Vše by mělo být dáno pracovně právní smlouvou.
Já to beru tak, že když večer pracuje on, tak mohu i já. Ale stejně volaj spíš zákazníci a těm to samozřejmě vezmu.
doplněno 09.08.13 21:47:Když jsem v kině nebo v posteli, mám telefom vypnutý...
...když večer pracuje on, tak mohu i já...
Pokud nemas zadny mimopracovni / soukromy zivot, pak zrejme ano.
Me by asi dost vadilo, kdyby me sef otravoval, kdyz sem treba v kine, ve vane nebo v posteli.
Nebo zkratka kdykoliv, kdyz nejsem v praci.
Nebo zkratka kdykoliv. A proto radeji ani nemam zadneho sefa
doplněno 10.08.13 01:02:Kdyz mas telefon vypnuty, tak vlastne nemuzes pracovat, kdyz pracuje tvuj sef.
Pracovala jsem v organizaci, kde mělo služební telefon jen několik zaměstnanců. Vedení se hodně rozmýšlelo, komu dalšímu ho přidělí a za koho tedy bude platit.
Kompenzací za občasné vyrušení v době volna měly být nějaké volné minuty, nebo procenta, už si napamatuji. Rozhodně jsem ten telefon vždy nezvedávala okamžitě, zaměstnavatel chápal, že telefon nenosím do koupelny, na cestě k popelnici a podobně.
My, co jsme telefon měli, jsme ale měli práci, u které se předpokládalo, že se pracovními otázkami často budeme zabývat i v době volna, ostatně tak jako tak jsme si tu práci nosívali v hlavě domů. Až nás z toho ta hlava bolela, takže občasný telefon navíc už moc neznamenal.
Dobrý den,
doporučuji striktně oddělit pracovní a soukromý život, jinak se to na Vás může za čas projevit, že nebudete vědět, kdy jste v práci a kdy doma. Takové riziko platí hlavně pro podnikatele, nicméně může se stát, že svůj životní styl "24 hodin" myšlenkami v práci přenesou na zaměstnance a "nakazí" je tím a to právě tak, že jím volají v mimopracovní době.
Pokud Vám to pracovní pozice dovoluje, udělejte všechno proto, abyste telefon brát nemusel, pokud nechcete. Pokud je ale volání ze strany nadřízeného v rozsahu, který dokážete tolerovat, pak telefony berte. Jakmile by však jejich počet a časová nevhodnost překročili meze tolerance, měl byste si o tom s nadřízeným citlivě promluvit.
David
Olafe, ale to jsi měl říct hned.
Osobně zastávám názor, že služební telefon je od toho, aby byl dotyčný dosažitelný i mimo pracovní dobu - jakási kompenzace za to je, že si vyřizuje soukromé hovory a neplatí je (u lepších firem).
Ale pokud je telefon soukromý, je každého soukromá věc, jestli ho zvedne nebo ne a šéfovi, generálovi nebo pánu bohu je po tom houbeles. Prostě je to moje. Jestli mi chceš volat, tak sáhni do šrajtofle a kup mi služební telefon a plat mi paušál. Já osobně ani soukromé číslo v práci nedávám. To je moje soukromí a to si nedám vzít. Mají ho jen přátelé, banka nebo instituce, ale nikdy ne zaměstnavatel.
To je přesně ten rozdíl, někdo rozlišuje mezi prací a soukromím, někdo ne, ale já jsem rád, když mě někdo zavolá, znamená to další objednávku a můj profit. To se rozliší pracovníci, kteří mají o Firmu zájem od těch, kteří se jen vezou.
Martine, souhlasím, asi je nás zde menšina, kteří mají k firmě takový vztah. Ale je to určitě i vztahem "firmy" ke svým lidem...
hope, ale přeci záeží na výši ohodnocení.Když je plat vysoký budu na telefonu pořád, když je nízký, proč bych si měl kazit volno. Víte znám firmy, kde vedení jezdí na ne zrovna levné pobty do zahraniční nejednou za rok a víte kam jezdí zaměstnanci . . . Jepravda, že leckterý ředitel se nadře (nekterý vůbec), ale je to vo tom, žemá k platu téměř "nulu na pásce" navíc.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.