Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Padne rekord v počtu ujetých km za 24hod s elektromobilem?

Od: stir® odpovědí: 43 změna:
43 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

Zcela jistě padne. Holt už nikdo dlouho neřešil tento ,,pokrokový směr´´ ve vývoji automobilismu, furt se promílá Covid, tak je třeba rozvířit stojaté vody i za cenu mírného ,,ohybu měření´´ že...

BTW - nehledám nijak briskní logiku u majitelů Tesly - ale přece jen mi příjde poněkud nevhodné počasí pro podobné rekordy. Normálnější by mi přišlo jít do toho někdy zjara, kdy budou vhodnější teploty...


Na jaře bude taky. Tohle je pro odmítače, aby pak nepsali, že v zimě na zimních gumach to nejde

Proč ne - akorát si myslím, že případným odmtačům jsou takovéto jasně propagandistické aktivity tak nějak u ).(

Koukám, že jim to nějak nejede ...

Ale, ale - že by to v zimě a na zimních gumách nešlo?

 


1x

Tak to vypadá, že padlo něco jiného než rekord . Ač nejsem fandou tohoto typu pohonu, doufám, že alespoň všichni zúčastnění jsou OK.

Hmm, tak to je dobrý. Ono v zimě sněží, kdo by to čekal. Kalamita jak na Sibiři, tři centimetry sněhu a u Muzea čtyři...

 


1x
Já vám ten svatý boj za elektromobilitu za každou cenu přeju. Ale víte že to nemá šanci ovlivnit globální oteplovani... Ze všech zdrojů CO2 na planetě tvoří lidská činnost pouhá 3.5% a z toho jen 5% přináší osobní doprava.Kolik z těch pěti procent připadá na Evropu si netroufám odhadnout ale ve chvíli, kdy na ty restrikce zbytek světa kašle nebo nemá a 2/3 produkce elektřiny se řeší spalováním fosilních paliv je vaše svatá válka jen cestou k ekonomické sebevraždě Evropy.

toták to není svatý boj, to je realita. Pecujte o svého spalovaka, protože za x let už si ho nekoupíte. Přechod na ev už je daný. Máte špatné info, nevím odkud cerpate, ale za 50% všech emisí může pouhé jedno procento nejbohatších lidí. Ten uhlík, který lidstvo vypustilo do atmosféry za 300let se do té země ukládal 300 000 000 let. Člověk ani nemusí umět počítat, aby viděl ten nepoměr. ČR je pátá nejspinavejsi země v Evropě a dvacátá na světě v přepočtu emisí na hlavu. I Čína je až za námi.

Štíre - kolik procent uhlíku se tam uložilo a zas vypustilo?

Tvůj údaj nemusí moje zdroje vylučovat. Možná opravdu 50% z toho co člověk vyprodukuje je záležitost jednoho procenta lidské populace i když o tom pochybuju křováci a ostrovní národy bez uhlíkové stopy asi 99% lidstva netvoří. Takže už to vypovídá o tvé zaslepenosti.Asi čteš moc scifi. Myslím, že moje zdroje budou asi reálnější. Tohle třeba vyšlo ve světě motorů.
Realita tvého výroku, že 1% nejbohatších lidí může za 50% emisí, připomíná noviny za socialismu. Titulek hezký ale v článku se mezi řádky dočteš, že to není tím, že jezdí do práce autem na benzín, ale tím, že vlastní továrny a elektrárny. Takže to, že díky zeleným mozkům pojedou do práce elektromobilem na reálné produkci co2 prakticky nic nezmění. Teda krom toho, že jejich zaměstnanci do práce autem jezdit nebudou, protože na nový elektro křáp za milion prostě mít nebudou a desetiletá ojetina s nafouklou baterkou na kterou by možná měli, v zimě těch 20km do práce a zpátky, stěží zvládne.

Tady máš emise! Ještě dřív než vůbec ropa spatří světlo světa. Pak se musí odněkud někam dopravit, nejlépe obrovskými tankery a ropovody, dále zpracování, přeprava a další množství energie spotřebované než se vůbec dostane do nádrže auta, aby mohla dále shořet v motoru s mizernou účinností a vypustit oblaka dýmu nejlépe ve městech přímo lidem pod nos. Jaké obrovske množství energie je potřeba na to než se vůbec palivo dostane do nádrže? Kde se většina té energie spálí jen pro to, aby motor vůbec pracoval? Pro pohyb vpřed se zuzitkuje jen malé procento.?...Ev má běžnou spotřebu 15kwh cca 1,5 litru paliva, spalovak potřebuje 5x víc aby vůbec jel a ve městě 10x víc.?.

oenergetice.cz/...

Hmm. A uhlí do elektrárny asi naskáče samo a účinnost elektrárny bude ještě nižší než u toho spalovacího motoru. Větrníky vám vadí protože hyzdí krajinu a plaší ptáky. Atomové elektrárny by ekoblázni nejraději šmahem zakázali tak to asi nezbyde než všude na polích postavit solární panely. A žrát budeme co, když budou všude ty stojany? A orat zbylé proužky polí asi koňským pluhem když bude nafta na černým seznamu.

At si každý jezdí čím chce, ale za své. Bez dotací a se stejným zdaněním.


Ne že bych se chtěl zastávat uhlí, ale pálí se přímo u toho dolu, jede po páse přímo do kotle. Navíc se spaluje při konstantním zatížení při největší účinnosti a to u spalovaku který jezdí po městě studený jaksi nejde. Taky je daleko jednodušší odsirit jeden komín než 6milionu malých. Vím že ČEZ do toho čištění spalin hodně investuje a neustále vylepšuje. Každopádně je to špinavý zdroj, ale hulí někde NA periferii, nikoliv ve městech, kde se pohybuje nejvíc lidí. I kdyby byla všechna elektřina vyrobená jen z uhlí, pořád je elektromobil daleko čistější. U nás je to zhruba polovina dle energetického mixu. A když jsme u těch dotací, tak nejvíc peněz leze právě do toho uhlí, to je to co naše vláda dotuje nejvíc. Pokud by nebyl trh pokriveny dotacemi a legislativu, dávno máme na všech střechách soláry a vetrniky, ze kterých je elektřina nejlevnější a navíc tyto zdroje nepotřebují žádnou elektřinu pro svůj provoz. To se o uhlí, plynu ani jádru říct nedá. Nejsou tam ani žádné ztráty v přenosové síti, protože se můžou vyrobit přímo v místě spotřeby, do sítě vysokého napětí se ani nedostane. Mně se vetrniky líbí, jezdím na kole do Rakouska a ničemu ani nikomu to nevadí. Mají tam 75% z čistých zdrojů. V zahraničí je taky běžná agrovoltaika, zabere pouhé 1% půdy, má hned několik výhod, zadržuje vodu v půdě, rostliny mají i stín, dobytek má taky stín a nedochází tolik k erozi půdy. Jenže u nás opět toto není možné, chybí legislativa a politická vůle pro dobro a zdraví. lidí. Prostě pořád doba parní

U kterýho dolu třeba stojí Chvaletice? Roční spotřeba 3,7 milionu tun uhlí. Ze severočeských uhelných pánví.

Mělník? 3,8 milionů tun ročně, Samozřejmě zase ze severu.

No a do Opatovic se radši vozí milion tun uhlí až z Německa.

Kdyby vláda stála o to, aby si lidi dávali solárni systémy na střechu tak nedovolí ČEZu aby za přetoky do sítě platil 30 hal, když solarníkům podvodníkům dává 9 korun. A nedaní elektriku kterou si bereš "svou" z virtuální baterie. Na jedné straně se výpíšou a rozdají dotace ale na druhé straně ti nedovolí využít celý potenciál střechy protože když budeš přetoky prodávat za 30hal,tak se ti investice nemůže za dobu životnosti panelů vrátit. O větrníku ani nemluvím. I kdybys ho postavil v pustině 20km od nejbližšího baráku, tak se stejně nejdou magoři co proti němu budou protestovat a psát petice.

Ono ti solarnici nejsou podvodníci, jak často slýcháme. Je to politický tunel, můžou za to politici, kteří takto vysoké ceny schválili a zrovna v té době vláda padla a i přes stálé kritiky tohle úřednická vláda nechtěla řešit a pak už prostě bylo pozdě. Sám Topolánek situace využil a má velký solární park někde u Mělníka dodnes, pokud ho neprodal. Babiš dnes řeší, jak by dotace nejraději zrušil, ale tím by mohl podriznout větev sám sobě, protože u nás v tom má hodně peněz i zahraniční investoři. Nakonec já mám taky v solarech zainvestovano, takže se mi to vrací ve formě dividend a zisků zpět. Každopádně dotace skončí v roce 2028-29. Lidi tyhle dotace hodně kritizují, protože to slyší denně v TV, ale na druhou stranu dotace do fosilních paliv jsou desetkrát vyšší. A to už lidi v TV neslyší, protože média at už TV nebo různé noviny ovládá kdo?! A to chtějí ještě stavět jádro je už zcela nepochopitelné, protože je to ten nejdražší zdroj energie. Samo o sobě spotřebuje velkou část energie, odpadní teplo se využívá zřídka, potřebuje obrovské množství vody a to nemluvím o úložišti vyhořelého paliva, které už se mělo dávno stavět a zatím nemají ani lokalitu, protože to nikdo u sebe nechce, vlády si to prehazuji jako horký brambor, peníze na to nikdo nechce dát a jen ostraha a ochrana vzdušného prostoru jen Dukovan stojí miliardu ročně. Naproti tomu solar a vetrnik ke své práci žádnou energie nepotřebuje, údržba prakticky žádná, pracuje bez obsluhy sama, životnost je slušná a dnes už se obejde i bez dotací a bez zničeného životního prostředí. Stačí vyměnit šašky ve vládě a někoho, kdo prosadí zrušení regulací a nechat to na trhu samotném. Chyba je že ČEZ je státní firma a dojná kráva, proto politici musí čistou energii co nejvíc hanit a lhát neustále dokola. V těch solarech chyba není, je to chyba politiků, kteří takto chybně nastavili výkupní ceny a neustále mění legislativu tak, že není ekonomicky výhodné její masovější rozšíření i když elektřina z nich by byla daleko levnější. To že to jde potvrdila malá obec Kněžice, která je energeticky zcela nezávislá. Ovšem jakmile se to politici dozvěděli změnili legislativu tak, že to dnes uskutečnit za stejných podmínek je nemožné. Na solárních novinkách neustále čtu, kolik máme kapacity z větru nebo na střechách, ale stále bez politického vyslyšení. A když už něco z úst politiků vypadne, je to jen mlácení prázdné slámy.Jestli ale prosadí dostavbu jádra, tak to teprve bude megatunel na lidi, který se s tím solárním nebude dát srovnat, protože ho budou splácet tři generace a stejně se v té době už ani provozovat nevyplatí z ekonomických důvodů a nových technologií.

štíre - jak je v ČR dotován benzín? Něčeho jsem si nevšimnul nebo jsou v tom článku "neúplné pravdy"?

Určitě bude dotován, stejně jako nafta - jinak by přece Štír nejezdil naftákem . Ač neznaboh, napadá mě úsloví o kázání vody a pití vína.

Ale to vše už tu bylo x-krát. Asi to bude nějaká forma obsese...


Tak se naučit třeba číst, je to tam jasně napsané. Souvisí to s dopravou fosilních paliv a odstraňování ekologických škod. Proč se asi platí spotřební daň, která u čistých obnovitelných zdrojů nemusí být, takže ve státní kase žádný výpadek z příjmů nebude. Promon - kdybys měl 15 let naftu zdarma, koupíš si benzín?

 


0x

LeMans má rekord 5410 km , zajímá mě kolik bude mít elektromobil ( stávající rekord je zhruba polovina)


LeMans se nejede v běžném provozu

A dnes je na německých dálnicích běžný provoz? Podle mě je běžný provoz pokud zrovna není karanténa v pátek v deset dopoledne Prahou .Tohle je zase jen další oblbovák namixovaný podmínkama na konkrétní auto .


no jo, ale vždy jsou reakce takové, že 400km denne dojezd je málo , tak k čemu to potom je, když stojíš půl dne v zácpách Prahy)

@stir

ono jde spíš o to že když stojíš půl dne při - 10 , u ropáku si v čas nouze po Práglu odskočíš s bandaskou k benzince.

Elektromobil ( pokud ujede na jedno dobití víc než 80 kilometrů) má do města smysl .


Je fakt, že s elektromobilem tento problém nemáš a pokud nemáš auto s karburatorem, tak ti ta bandaska taky nepomůže ono dolit palivo už dnes nestačí.

A já myslel že za normálních podmínek a běžného provozu padá v lednu sníh.

Nemohli by ten test uspořádat u nás?Taky si chci postavit sněhuláka

Myslel jsem že sníh je v zimě běžnou součástí provozu. Příště by si měli pronajmout okruh

Mimochodem - když je řeč o Le Mans - těch dnešních elektrických cca 2700 km najel vítěz v roce 1928 na podstatně horších silnicích.

 

daniela1

0x

Není ta telemetrie (alespoň na mapě) nějaká rozbitá, když se auto při jízdě po Autobahn z mapy střídavě ztrácí a objevuje, při stání na Superchargeru se pořád zobrazuje rychlost 2-8 km/h?

A chápu správně, že jako "4x z Prahy do Chorvatska či Itálie." se prezentuje ostrá jízda po předem pečlivě zvoleném úseku německé dálnice (kdo ten úsek a jeho okolí zná, ví), s otočkou na Tesla Supercharger Wernberg-Köblitz?


doplněno 03.01.21 00:32:

A jako doplnění, na sjezdu / nájezdu Weiden-Süd ty semafory vážně nebývaly.

 


Takže se pokus o rekord odkládá, holt počasí nikdo neovlivní a jezdit dvěstě na sněhu prostě nejde. Na jednom sjezdu jim to ustřelilo, ale nic se nestalo a snažili se pokračovat dál. Okolo půlnoci byla predikce ještě na slušných 2700 km, ale počasí se nelepšilo, takže ztracelo smysl v tom dál pokračovat. Cílem bylo samozřejmě ujet co nejvíc km a k tomu využít supercharger V3, který umí 250kw a Tesla tento výkon umí využít. V té lokalitě byly tyto stojany s tímto výkonem tuším dva. Nabíjení tímto výkonem trvá krátkou dobu, proto se využívalo 5-40% rozmezí baterie, ale ze začátku měli problém s teplotou baterie, která i při těchto rychlostech a výkonech šla dolů. To posléze vyřešili, takže se na těch 250 kW dostali. Tesla sice umí baterii předehřát, pokud se zadá cíl do navigace k superchargeru, ale zase to spotřebuje energii, kterou by museli déle dobíjet, takže to bylo mimo logiku. Bjorn měl při minulém rekordu jiné podmínky, ideální teplotu, využíval Ionity, který umí 350kw,takže žádné omezení ze strany nabíjecí stanice. Za mě skvělý výkon, bylo vidět, že ani nižší teplota kolem nuly neznamená nižší dojezd a ani výraznou ztrátu času při nabíjení, jak pořád slyším, že se musí nabíjet hodinu a stát u toho jako u pumpy Další pokus bude jakmile se zlepší situace okolo covidu,, kluci mají dost dat, se kterými mohou dál pracovat, takže příště
daniela1

Když už o tom píšeme, kde jsou ty dva Superchargery v okolí Weidenu / Ambergu, kde se, alespoň co jsem viděla, s Teslou točili celou dobu jízdy? Nebo jsou míněny stojany na jenom Superchargeru Wernberg-Köblitz, kde je stojanů víc a mně uteklo nějaké specifikum nabíjení na v3?


V tom místě, kde nabijeli je těch stojanů 10, z toho V3 jsou 4 a ne jen dva, jak jsem psal. Je tam i sít Ionity, umí 350kw, ale blbě jsem to napsal, Tesla z nich umí přijmout jen 190kw, poněvadž nemá 800V architekturu. Těch 350kw umí jen vozy s 800V napětí baterie. Když dělali ten první rekord s Bjornem, tak SCH V2 dával max 140kw, V3 ještě nebyly.

youtu.be/...
Zhruba od 17minuty

Zkrácené video z předchozího rekordu

youtu.be/...
A full verze

youtu.be/...

Mapa superchargerů - červené, zbytek je ac nabíjení do 22kw.
tesla.com/...
daniela1

Díky za doplnění. Ptala jsem se, protože právě tam jsem viděla Tesla Supercharger poprvé a pamatuji se, že těch stojanů bylo víc...


Jo, ono je to jedno místo, ale těch stojanů může být klidně desítky. Už jsou místa, kde je jich třeba 70 a víc. Nabíjecí výkon se neustále zvedá, stačí vyměnit tu hadici na stanici, pokud je dostatečný příkon a v autě stačí úprava na dálku aktualizací. Pro cybertruck se už počítá s V4 a 350kw a údajně to zvládne i model 3, ale neznám podrobnosti. Zanedlouho přijdou na trh ev s 800V architekturou - Hyundai, Kia a to pak bude rychlejší než natankovat benzín. V takovém autě pak stačí menší lehčí baterie cca 50kwh. Dnes se to již využívá u těch dražších vozů mercedes, audi, porsche, ale ty jsou docela žravé. Hyundai a kia umí jezdit dost úsporně a já jsem zvědavý na Hyundai loniq 5.

 

joudic*

0x
ja rikam porad, ze se to vzalo uplne ze spatneho konce, debilita (nebo je to schvalne).. predstavte si, ze kazde auto by melo univerzalni sloty na nekolik bateriovych tubusu, prijedu k benzine, pikolik to vymeni nez vypiju kafe a jedu dal, a mam u prdele najezd na baterie stejne jako s benzinem

 

Opak je pravdou. Už jsou dokonce v plánu baterie které mají být součástí karosérie respektive výplní jejích dutin. Jestli i to projde, bude pak i teoretická šance že auto po deseti letech provozu prodáš a nový majitel si nechá baterky za nějakou rozumnou cenu vyměnit, končí.

To je cesta do pekel, ne krůžovým zítřkům. Představovat si že by auto s pětiletou baterií jelo podobný test o kterém se tady debatuje může jen člověk, který v životě neměl mobil dýl jak dva roky. Každému jinému je jasné co s baterkou udělají ti pouhé ři roky pravidelného používání natož pak 5...10


Joudic i takové auta jsou a to třeba Čínské Nio. Akcie této firmy jsem kupoval před rokem za 3,70 USD a dnes už jsou na 53 USD. V sobota firma představí nový sedan s dojezdem 800km a taky údajně představí výměnnou stanici, kde si můžete za 3minuty nechat baterii přehodit. Jak moc se to ujme, uvidíme, problém bych viděl spíše tom, že tam přijedu s poměrně novou baterií a odjedu s nějakou starší s nižší kapacitou, ale snad to mají nějak vymyšlené. Taky budou nabizet auto na prodej bez baterie, což sníží počáteční investici, ale baterie bude v pronájmu za měsíční poplatek. Je v tom zahrnuta i cena za pozdější výměnu celé baterie za novou, tím odpadá starost o pozdější pokles kapacity. Já osobně vidím budoucnost v 800V architektuře a menší kapacitě baterie. Kdo jezdí dlouhé trasy, dobije takovou baterii za čtvrt hodinky a může jet dál. Stále ale platí, že 95% nabíjení probíhá doma levným nočním proudem, protože je velmi málo lidí, kteří potřebují jet 1000km bez přestávky. Na tyto vzdálenosti je lepší využít leteckou dopravu nebo v budoucnosti železnici, ale ne tu klasickou, jakou zname dnes. Mimoto český vědec má patent na lithio sirnou baterii, která bude oproti těm dnešním několikrát menší a lehčí se stejným dojezdem anebo se stejnou hmotností jako dnes, ale s dojezdem, o kterém se může běžným spalovakum jen zdát. To je ale úplně zbytečné, běžně člověk nikdy za den tolik km neujede a navíc dobití bude tak rychlé, že nedává smysl sebou vozit tolik hmoty. Auto s dojezdem cca 200km postačí naprosté většině lidí a i tak budou dobijet jednou za týden. Co se týká baterie v mobilech, tam si tu kapacitu člověk neúmyslně snižuje sám. Nabijejte do 80% nevybijejte pod dvacet a bude sloužit dlouhá léta. Mnoho lidí zapnenabijeni před spaním, mobil se za hodinu nabijea do rána leží na nabijecce.?...co to má s baterii dělat? Myslíte, že vám dá výrobce záruku na baterií 8let nebo 160 az200 tis km jen tak? Dnešní baterie vydrží v autě 20let a další život bude mít jako úložiště třeba k solárium

 

 

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]