Nejste přihlášen/a.
Zcela jistě padne. Holt už nikdo dlouho neřešil tento ,,pokrokový směr´´ ve vývoji automobilismu, furt se promílá Covid, tak je třeba rozvířit stojaté vody i za cenu mírného ,,ohybu měření´´ že...
BTW - nehledám nijak briskní logiku u majitelů Tesly - ale přece jen mi příjde poněkud nevhodné počasí pro podobné rekordy. Normálnější by mi přišlo jít do toho někdy zjara, kdy budou vhodnější teploty...
toták to není svatý boj, to je realita. Pecujte o svého spalovaka, protože za x let už si ho nekoupíte. Přechod na ev už je daný. Máte špatné info, nevím odkud cerpate, ale za 50% všech emisí může pouhé jedno procento nejbohatších lidí. Ten uhlík, který lidstvo vypustilo do atmosféry za 300let se do té země ukládal 300 000 000 let. Člověk ani nemusí umět počítat, aby viděl ten nepoměr. ČR je pátá nejspinavejsi země v Evropě a dvacátá na světě v přepočtu emisí na hlavu. I Čína je až za námi.
Tady máš emise! Ještě dřív než vůbec ropa spatří světlo světa. Pak se musí odněkud někam dopravit, nejlépe obrovskými tankery a ropovody, dále zpracování, přeprava a další množství energie spotřebované než se vůbec dostane do nádrže auta, aby mohla dále shořet v motoru s mizernou účinností a vypustit oblaka dýmu nejlépe ve městech přímo lidem pod nos. Jaké obrovske množství energie je potřeba na to než se vůbec palivo dostane do nádrže? Kde se většina té energie spálí jen pro to, aby motor vůbec pracoval? Pro pohyb vpřed se zuzitkuje jen malé procento.?...Ev má běžnou spotřebu 15kwh cca 1,5 litru paliva, spalovak potřebuje 5x víc aby vůbec jel a ve městě 10x víc.?.
U kterýho dolu třeba stojí Chvaletice? Roční spotřeba 3,7 milionu tun uhlí. Ze severočeských uhelných pánví.
Mělník? 3,8 milionů tun ročně, Samozřejmě zase ze severu.
No a do Opatovic se radši vozí milion tun uhlí až z Německa.
štíre - jak je v ČR dotován benzín? Něčeho jsem si nevšimnul nebo jsou v tom článku "neúplné pravdy"?
Určitě bude dotován, stejně jako nafta - jinak by přece Štír nejezdil naftákem . Ač neznaboh, napadá mě úsloví o kázání vody a pití vína.
Ale to vše už tu bylo x-krát. Asi to bude nějaká forma obsese...
LeMans má rekord 5410 km , zajímá mě kolik bude mít elektromobil ( stávající rekord je zhruba polovina)
A dnes je na německých dálnicích běžný provoz? Podle mě je běžný provoz pokud zrovna není karanténa v pátek v deset dopoledne Prahou .Tohle je zase jen další oblbovák namixovaný podmínkama na konkrétní auto .
no jo, ale vždy jsou reakce takové, že 400km denne dojezd je málo , tak k čemu to potom je, když stojíš půl dne v zácpách Prahy)
@stir
ono jde spíš o to že když stojíš půl dne při - 10 , u ropáku si v čas nouze po Práglu odskočíš s bandaskou k benzince.
Elektromobil ( pokud ujede na jedno dobití víc než 80 kilometrů) má do města smysl .
A já myslel že za normálních podmínek a běžného provozu padá v lednu sníh.
Nemohli by ten test uspořádat u nás?Taky si chci postavit sněhuláka
Myslel jsem že sníh je v zimě běžnou součástí provozu. Příště by si měli pronajmout okruh
Není ta telemetrie (alespoň na mapě) nějaká rozbitá, když se auto při jízdě po Autobahn z mapy střídavě ztrácí a objevuje, při stání na Superchargeru se pořád zobrazuje rychlost 2-8 km/h?
A chápu správně, že jako "4x z Prahy do Chorvatska či Itálie." se prezentuje ostrá jízda po předem pečlivě zvoleném úseku německé dálnice (kdo ten úsek a jeho okolí zná, ví), s otočkou na Tesla Supercharger Wernberg-Köblitz?
A jako doplnění, na sjezdu / nájezdu Weiden-Süd ty semafory vážně nebývaly.
Když už o tom píšeme, kde jsou ty dva Superchargery v okolí Weidenu / Ambergu, kde se, alespoň co jsem viděla, s Teslou točili celou dobu jízdy? Nebo jsou míněny stojany na jenom Superchargeru Wernberg-Köblitz, kde je stojanů víc a mně uteklo nějaké specifikum nabíjení na v3?
Díky za doplnění. Ptala jsem se, protože právě tam jsem viděla Tesla Supercharger poprvé a pamatuji se, že těch stojanů bylo víc...
Opak je pravdou. Už jsou dokonce v plánu baterie které mají být součástí karosérie respektive výplní jejích dutin. Jestli i to projde, bude pak i teoretická šance že auto po deseti letech provozu prodáš a nový majitel si nechá baterky za nějakou rozumnou cenu vyměnit, končí.
To je cesta do pekel, ne krůžovým zítřkům. Představovat si že by auto s pětiletou baterií jelo podobný test o kterém se tady debatuje může jen člověk, který v životě neměl mobil dýl jak dva roky. Každému jinému je jasné co s baterkou udělají ti pouhé ři roky pravidelného používání natož pak 5...10
Joudic i takové auta jsou a to třeba Čínské Nio. Akcie této firmy jsem kupoval před rokem za 3,70 USD a dnes už jsou na 53 USD. V sobota firma představí nový sedan s dojezdem 800km a taky údajně představí výměnnou stanici, kde si můžete za 3minuty nechat baterii přehodit. Jak moc se to ujme, uvidíme, problém bych viděl spíše tom, že tam přijedu s poměrně novou baterií a odjedu s nějakou starší s nižší kapacitou, ale snad to mají nějak vymyšlené. Taky budou nabizet auto na prodej bez baterie, což sníží počáteční investici, ale baterie bude v pronájmu za měsíční poplatek. Je v tom zahrnuta i cena za pozdější výměnu celé baterie za novou, tím odpadá starost o pozdější pokles kapacity. Já osobně vidím budoucnost v 800V architektuře a menší kapacitě baterie. Kdo jezdí dlouhé trasy, dobije takovou baterii za čtvrt hodinky a může jet dál. Stále ale platí, že 95% nabíjení probíhá doma levným nočním proudem, protože je velmi málo lidí, kteří potřebují jet 1000km bez přestávky. Na tyto vzdálenosti je lepší využít leteckou dopravu nebo v budoucnosti železnici, ale ne tu klasickou, jakou zname dnes. Mimoto český vědec má patent na lithio sirnou baterii, která bude oproti těm dnešním několikrát menší a lehčí se stejným dojezdem anebo se stejnou hmotností jako dnes, ale s dojezdem, o kterém se může běžným spalovakum jen zdát. To je ale úplně zbytečné, běžně člověk nikdy za den tolik km neujede a navíc dobití bude tak rychlé, že nedává smysl sebou vozit tolik hmoty. Auto s dojezdem cca 200km postačí naprosté většině lidí a i tak budou dobijet jednou za týden. Co se týká baterie v mobilech, tam si tu kapacitu člověk neúmyslně snižuje sám. Nabijejte do 80% nevybijejte pod dvacet a bude sloužit dlouhá léta. Mnoho lidí zapnenabijeni před spaním, mobil se za hodinu nabijea do rána leží na nabijecce.?...co to má s baterii dělat? Myslíte, že vám dá výrobce záruku na baterií 8let nebo 160 az200 tis km jen tak? Dnešní baterie vydrží v autě 20let a další život bude mít jako úložiště třeba k solárium
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.