Nejste přihlášen/a.
V tomto odkazu je to docela dobře popsáno. Dnešní učitelé nemají co naučit, protože to sami nevědí. Praxe s rozdáním pracovních listů a at se doma snaží nemá s výukou nic společného. Už dokonce bylo přiznáno, že způsob výuky se musí redukovat, protože množství nepotřebných informací přepisuje pamět žáka, takže za 3 měsíce neví, co se vlastně učil.
A za to mají učitelé 2x větší plat než lidé, kteří ve fabrikách makají v bordelu, kraválu a za polovinu platu s tím, že jakýkoliv zmetek zaplatí. Tak to je mazec. Společnost se záměrně řítí do záhuby a asi je to tak správné.
Je otázka, zda chceme být zemí vzdělaných a kvalifikovaných lidí, nebo montovnou. Dvojnásobný rozdíl mezi platem učitele a platem dělníka u pásu mi naopak připadá ještě dost malý.
btw málokterý učitel se sám rozhoduje, co a jak bude učit. Metodiku a osnovy vydává ministerstvo.
Jaká je vaše kvalifikace? Tipoval bych na absolventa "vysoké školy života".
hlavní problém celého tady toho systému je to, že platy jsou tabulkové a předem dané...učitel může být lempl, ale stačí aby měl x let praxe a tabulkově bude brát víc než schopný učitel s menší praxí...pak je mu jedno co učí a neučí...a Ano, i ty osnovy píšou lopaty...půlku bych toho vyškrtal...nepotřebný informace
Mimořádně s krtkem souhlasím - bohužel.
Ale nemůžeme porovnávat způsobem tazatele, že "já makám od nevidím do nevidím a mám málo peněz, ale oni..."
Spousta lemplů by si nezasloužila ani tu minimální mzdu - jen pokuřují opření o lopatu...
Vzdělání současného pojetí není žádné vzdělání. Naučené fikce jsou k ničemu. Žáci základní školy ani netuší, co se stalo 28.10 1918. Pokud ti z pásu nebudou dělat, celý aparát skončí. Výsledek vašeho uvažování se odráží v realitě. Nikdo nechce dělat řemesla. A to pak bude veselo. Pak totiž ani na tom pásu nikdo nebude. Obdobný výsledek jako při ochraně práv dítěte. Učitel se ani neumí bránit, jako ta divná učitelka. Než by mu dala facku a šla pryč, tak ze seba nechá dělat blbku. To je výsledek současné padagogie.
jmlc: výši platů určují pouze dva faktory...
1) buď děláš něco, co ostatní nedělají, takže nemáš moc konkurence a určuješ cenu na trhu = vysoká mzda/plat (např. cévní chirurg, pilot...)
2) děláš něco, co všichni ostatní a od toho se odvíjí (kadeřnice, servírka, zedník, malíř..)
a) jsi potřebný potažmo "nejsou lidi" = vysoký plat/mzda
b) jsi nepotřebný potažmo "je lidí až moc" = nízký plat/mzda nebo nezaměstnanost
@krtek - a ještě varianta - zaměstnáváš člověka, který je líný se dívat kolem nebo dojíždět busem půl hodiny... takže obětuje plat 25 kvůli svému pohodlí a radši dělá za 15. Víš o tom, takže místo navyšování se plat snižuje. Když tento s prominutím hlupák na danou hru přistoupí, nemá nic, jen práci.
Pokud byste měl alespoň střední vzdělání, pochopíte termín " hrubý průměrný plat" - ono to je stejně jako s průměrnou mzdou v ČR.
Na jednoho bohatého je 50 chudých - tak se dělá průměr.
Chápete trochu? Porovnejte si svou mzdu hrubého, protože už tady je ten první zádrhel - vy jako stěžovatel vidíte totiž jen částku a porovnáte si ji se svou na účtu či hotovostí...
Další problém je s tím průměrným - to znám hodně lidí, co nadává,... ale netuší skutečnost. Totiž na tuto mzdu učitel střední školy po 15ti letech praxe nedosáhne!
Jene, nezlobte se na mne - jen za poslední týden vidím v okrese 20 inzerátů s platem nad 30tis hrubého. Pokud nesplňujete podmínky, musíte hledat jiné...
- 27000 čistého není podle mých výpočtů možné - velmi rád bych znal váš zdroj a termín oné výplaty.
- Jeřábnice po 20 letech praxe 14200 hrubého základ - to asi je o aktuálním způsobu řešení očůrávání státu - stovky dotazů typu "může mi někdo šáhnout při exekuci na diety?" - hovoří za vše. Pokud se jeřábnici nelíbí mít 20tis v dietách, může jít do LIDLu, Penny, Alberta... a bude mít nástup 25000,-.
- Že učitelé nevědí a jen předávají je fakt. - tady stačí, aby učitel byl o jednu lekci dál než žáci ...
- Pokud se jim po týdnu ve škole nelíbí, mohou jít do fabriky. - Pokud se vám nelíbí plat ve fabrice, můžete jít učit.
- Nunaučili je ani nabrousit vrták, což je naprostý základ. - Kde není chut (žák, rodič), tam se naučit nedá ...
- Na gymplu se učí látky pro nějaký fiktní svět, protože z toho nelze nic použít.- aha, takže maturitu z gymplu máte ale nemáte uplatnění? Nebo zase jen "tušíte"?
-v Neměcku Němec středního věku pošle každého s angličtinou do háje. Neumíš německy, odchod. - Protože jejich jazyk je světový...
Učitel nejsem a nikdy bych nechtěl být - hajzlíci nevychovaní, které rodiče bez vzdělání místo učení popichují stylem "co by ten učitel ještě chtěl? Mají jen prázdniny a peníze..." - Takže si vychováváte dalšího negramotu s bídnou budoucností
Za barákem mám základní šklou, město má 15000 obyvatel. 27000 čistého tam mladý učitel má. A zároveň dělám ve fabrice, jeřábnice po 20 letech praxe 14200 hrubého základ, odpovědnost za životy lidí skutečná, veškeré způsobené škody se strhávají z platu.
V tomto státě skuteční tvořitelé hodnot jsou ti největší chudáci.
Že učitelé nevědí a jen předávají je fakt. Pokud se jim po týdnu ve škole nelíbí, mohou jít do fabriky. Co se týká pedagogů na učňovských školách, tak to je parodie. Nunaučili je ani nabrousit vrták, což je naprostý základ. Na gymplu se učí látky pro nějaký fiktní svět, protože z toho nelze nic použít. Jsme v Česku a angličtina je sice fajn, ale nejsme kolonie. Tak jak v Neměcku Němec středního věku pošle každého s angličtinou do háje. Neumíš německy, odchod.
Víte co by vám na tohle řekla středoškolačka sedící na úřadě?...když vás něco neuživí tak to nedělejte.Čekal bych že učitelka toto pochopí a nebude 15 let čekat jestli jí někdo přidá.Jenže když ono se nechce pracovat rukama...nebýt v teple,suchu a čistu,chodit na směny a nemít prázdniny.Že mají vysokou?...a to je překážka k tomu pracovat manuálně?
Asi Vás jenom naštvu, ale každý svého štěstí strůjce. Pro porovnání: Věk 26 let, 5 let praxe, mzda skoro osminásobek té vaší, práce 4 dny z domu a 1 den konzultace v Rakousku.
jmlc...v Penny,Lidlu a Albertu není nástupní plat 25 000 ani náhodou.Němčina světovým jazykem...nevím nevím
Tak asi ty inzeráty kecají ... mám vám vyfotit cedulku u obchodu "hledáme prodavače, nástupní plat.."?
A váš názor na NJ - to asi degraduje ostatní vaše názory na onoho "lopatu".
milannovotny: idnes.cz/...
A co se týká němčiny, pokud to není světový jazyk, tak evropský určitě.
jethro,jmcl...doporučuji osobní návštěvu řetězce s tvrzením že máte zájem.Ono ne vše co se píše je pravda
@milannovotny - pracoval jsem 4 roky v obchodě - protože se mi tam nelíbilo, šel jsem jinam... jiný obor, jiné odvětví... a po 5-6ti změnách jsem nyní relativně spokojen.
Můžete však porovnávat konkrétní sliby obchodního řetězce s konkrétními sliby poslanců... vyjde to na jedno. Učitelé dostávají přidáno podle médií už 3 roky - zatím došlo k jednomu reálnému snížení. Není to zvláštní?
Dobrý den,
jak to tady čtu,tak je to většinou v obecné rovině. Myslím si,že už stanovení základu pro zvyšování platů učitelů -průměrná mzda je chybné.Jak ukazatel to nic neříká,protože v tom jsou zahrnuty i vysoké platy manažerů apod. Dejme tomu,že lepší ohodnocení náročnosti práce učitelů poskytuje tato statistika zpravy.aktualne.cz/... Tedy průměrná mzda učitelů cca 28 000 Kč/měsíc. Opakuji,všimněte si náročnosti práce a její ocenění hodinovou sazbou. Nebo myslíte,že práce třeba projektanta je méně náročnější. Je zvýšení během 4 let z průměrné mzdy učitelů z cca 31000 na 46 000 (t.j. o 15000 vůbec společensky i ekonomicky možné? Lehce se všechno slibuje. Avšak nikde jsem neviděl solidní analýzu jak se k tomu došlo. Od školských odborů také ne. Je tu nějaký odborník,který by mi to vysvětlil? Děkuji
Ne nevím, každý to vidí jinak. Vzpoměňte na tlučení do hlav, kolik že má špenát železa. Skuetnost byla 10 nižší. Volba učiva je postavená na hlavu a to vzdělanost nedělá. Podle mě je vzdělání znalost širokého spektra vědomostí a ne nabiflované učivo momentálně v kurzu. Co se týká práce ve fabrice, tak to je omezeno místu bydliště, dopravní dostupnosti a vzdálenosti od domova.
Dejte učiteli otázku, proč se točí zeměkoule. Jejich naučené - dostalo impuls je už trapné. Takže ani vzdělání učitele nedělá inteligenci.
No, ten špenát tloukl do hlaviček dětem Pepek námořník .. a asi není prací učitele ověřovat úplně všechno, co učí. Hlavně, pokud to měl v osnovách.
Dnešní problém je spíš v neexistenci osnov ..
Pepek námořník je postava postavená na chybě v tisku učebnice či jiné knihy, která uváděla obsah železa s chybou posunutí desetinné čárky... Nicméně špěnát není nezdravá zelenina, obsahuje mnoho dobrého a potřebného... Tady bych se moc neopíral. Chybami se člověk učí
Celou problematiku bych viděl v jedné věci - každý má málo, chtěl by víc - no a hlavně ti ostatní si nezaslouží... Je to klasický charakter českého člověka.
Co s tím uděláte? Půjdete do ulic a budete zvonit klíčema, že chcete snížit platy učitelům? Nebo si uděláte nástavbu a půjdete učit za násobně vyšší mzdu, než máte aktuálně?
@ra - špatně čtete:
Nebo si uděláte nástavbu a půjdete učit za násobně vyšší mzdu, než máte aktuálně?
Předpokládám, že nemá aprobaci nebo školu nutnou k učení - jinak by už dávno tazatel odešel od nechutně neplacené práce a šel učit za krásný peníz. Proto - nástavba či jiný typ potřebné školy a může do školství... jupí!
I když teď vlastně chybí tolik učitelů, že začnou učit i studenti a živnostníci v důchodu... Původní zákonná podmínka mít vzdělání k tomuto určené se zruší.
Začarovaný kruh - že?
Lidi nechtějí mít draze placené učitele. I kdyby byli tito učitelé šikovní..., raději si zaplatí blbce s nižší mzdou. Pak si zase stěžují, že ten vůl nedokáže učit. A ti šikovní místo učení jdou do onoho LIDLu, aby si vydělali víc peněz.
Myslím,že tyhle debaty o tak nehorázně rozdílných platech dělají ve společnosti jen rozepře, nejedná se jen o učitele, ale o rozdíly výše platů všeobecně. Osobně si myslím,že učitel třeba bez poštáků, truhlářů, prodavačů atd. by se neobešel./ taky učitelka, pokud je nutné, aby dělala podle jejího mínění podřadnou práci - např. prodavačku - stydí se za to /. V každé profesi se najdou lidé, kterým práce nic neříká, ale konkrétně učitelé to mají v dnešní době těžké. Jak tak poslouchám děti, nemají učitelé žádnou autoritu, kdyby slyšeli, jak o nich děti mluví, nevím,jak by to zvládli.Proč učitelé vyhrožují stávkou? Chodím docela často na hřiště s vnoučaty, děti 10 - 15 let se tam baví, ale jak se baví / nic neříkám, nepotřebuji, aby mi sprostě nadávaly/ ! Pokud se nezmění přístup lidí k sobě navzájem, nevidím to růžově. Já osobně nemám s lidmi problém, ale asi to je tím,že podvědomě se bavím s lidmi slušnými, možná tolerantními, ale stejně nevím, jak by se zachovali v případě potřeby. nejhorší je, že na to doplatí děti.
Znám pár učitelů, co šli jinam - třeba jeden dnes rozváží poštu u České pošty - jezdí noční rozvozy. Přestalo ho bavit, že každý na učitele může přijít házet špínu... Po 20ti letech mu ruply nervy a odešel do druhého dne "dohodou". Teď si nemůže vynachválit klid a pravidelný režim.
Proč učitelé vyhrožují stávkou? - ono to není zase tak všechno jasné - 95% učitelů se jen dozví z novin, že někdo neznámé funkce a neznámého původu začal být odborářem a jejich jménem se prohlašuje za utlačovanou a špatně placenou skupinu.
Když jsem v prvním zaměstnání platil odborářský příspěvek, bylo to kvůli zvyku mého otce... Když byl problém, odbory se na vás vykašlou. Je to další placená funkce a občas se najde "jeden aktivní blbec", který rozhádá celou republiku.
Tento stav vytvořili odborníci na pedagogii. Začalo to právy dítěte atd. Vytvořili Pandořinu skříňku a ještě to všechno zhroršují. Další je postavení peněz na žáka a tím tlaky na ředitele, aby drželi hubu. Stejně jako se vydávají další a další povolení na stavbu betonových monster a pak se všichni diví, že voda po větším dešti splaqchuje vše v cestě. Odborníci přetvořili stav planety a tito odborníci mají vše napravit? To asi těžko. Staří učitelé věděli o hodně více a ze škol vycházeli fachmani. To se nedá popřít. Dnes ze škol vycházejí polodebilové s mobilem v ruce a neumí ani pozdravit. Výsledek základních návyků jak z rodiny, tak z velké části ze škol. Tak jak kolega na rodičovských zchůzkách řekl, že se nebude s dítětem učit, na to chodí do školy a ne že dostane seznam látky, kterou se má doma naučit. A pak se tedy učí, učí a zase doma učí místo běhání venku. Současné děti jsou obézní zrůdy bez znalostí.
Za komunistů drželi hubu a s písní na rtech šlapali ke světlým zítřkům a ještě to rvali do děcek. Křičet že chtějí víc je nenapadlo (ale to platí obecně). A vemte, co vše ještě i po výuce dělali, Dnes padla a fíí (možná i dnes mnozí odučí a vypadnou). Kdo to řekl, že škola nemá vychovávat, na to jsou rodiče?
Úroveň vzdělání klesá, mnozí jsou pro nematurity z matiky. Těžko rozlišit dobrého/vyloženě špatného učitele. Poznalo by se to až na vyšší škole. Není problém dát vhodné známky a kolikrát se učitelé bojí dávat horší, žáci drzí, o rodičích nemluvě. Sponzoři školy. I vedení učitele mírní, dyt prachy jdou na hlavu žáka, né? Takže milí učitelé vydržte.
Jsou rámcové učební osnovy, co tam dodá učitel navíc mu nikdo bránit nebude. Dnes jde na vyšším stupni kolikrát jen o papír, též kolikrát i v zaměstnání, úřadě.
Měla by se najít kriteria za co více, o tom se bavte. Ale rozdíly jsou všude, ne? Kdo má dostávat více? Koho potřebuji nutně k životu? I ten u ponku byl ve škole. Znám učitele, kteří řekli, že si za počítač nesednou, nevyužívají ho.
No ale každý se chce mít dobře, a kdo by nechtěl více, že?
Obecně platy ve státní sféře rostou. Zde se o platech nerozhoduje, jedni jste pro, druzí proti. Přípomínky směrovat kde se o tom rozhoduje.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.