Nejste přihlášen/a.
Dnes jsem jela domů po dálnici Praha-Turnov a předjížděla jsem dva kamiony, přičemž ten druhý jel tak maximálně 2 metry za tím prvním a všemožně mu dával najevo, jak strašně mu překáží. Kdyby tomu prvnímu do silnice vběhla kočka, tak tam lítáme všichni. Ale to je jen příklad, děje se to pořád. Může mi někdo vysvětlit, proč je naším národním zvykem lepit se na auto před námi? Přede mnou třeba jede auto nesmyslně pomalu, předjet se nedá, také bych jela rychleji, ale musím se přizpůsobit, ale já si udržuji odstup, načež za mnou přiletí magor, který se mi nalepí na kufr, přestože musí vidět, že já za tu pomalou jízdu nemohu. To si myslí, že se vznesu nebo co?
No, mě zase vytáčí do běla,když je přede mnou kolona,já si držím pár metrů odstup a zezadu přiletí pilot a do té mezery se nacpe. Dobrá,přibrzdím,odstup si udělám znova a přiletí další...
No to je přesně ono. Myslí si, že je mistr světa a ostatní řidiči blbci a potom se rodina, příbuzní diví, že leží bradou vzhůru na katafalku. Smutné je, že to často odnesou nevinní.
Na to je podle mne jednoduchá odpověď. Každý si myslí, že jemu se nemůže nic stát. Na konci týdne si tady můžeme popovídat kolik bylo za týden, čtrnáct dní mrtvých a třeba z důvodu nedodržení bezpečné vzdálenosti.
To je holt takova Cechackovska natura. Porusovat predpisy a byt na to patricne hrdy...Zvlastni je, ze po prekroceni statnich hranic to najednou mizi...
Nedodržení bezpečné vzdálenosti je problém, v Německu jsou za to docela tvrdé flastry. Ovšem na rozdíl od Bergera mě ani tak nevadí to, že se přede mě někdo vecpe při předjíždění - protože jedeme +- stejnou rychlostí. Za daleko nebezpečnější považuji situace, kdy po dálnici jedu 130 km/h v levém pruhu, předjíždím auta v pravém a najednou na férovku to některý znich foukne do levého v 80 km/h.
Takže ano, přiznávám, že za situace, kdy předjíždím skupinu aut v pravém pruhu, trochu stáhnu rozestup (ovšem ne na 2m ). Z hlediska fyziky mě přijde logické, že spíše dobrzdím za autem, které začne brzdit ze stejné rychlosti, jakou jedu i já, než brzdit za náhle vybočujícím autem jedoucím o 50km/h méně.
A teď si představte, že by zakázali jízdu kamionů v levém pruhu. V pravém by tím pádem byla souvislá řada kamionů jedoucích 80 km a v levém by se boxovali auta jedoucí 100km/h a 160 km/h. To bude správně zajímavý...
Jen tak mimochodem - podle zákona by na dálnici (při 130 km/h) měl být odstup vozidel tak 100 metrů na suchém povrchu u dobrého osobního auta na dobrých pneumatikách s chytrým ABS a soustředěným řidičem. Jinak dvojnásobek.
Z autoškoly si pamatuji, že to má být v metrech rychlost: 100km/h = 100m. Brzdná dráha starších aut byla delší, ale když vidím letní pneu, tak to je asi nastejno.
Za ideální považuju Německé "halb tacho"tj. 80 kmh = odstup 40m. 120 kmh = odstup 60m atd., včetně jejich sazebníku pokut za menší odstup (čím menší odstup a vyšší ryclost tím vyšší flastr - odstup jěště málo nebezpečný = symbolický trest, při "nalepení"a vyšší rychlosti lítaj srovky eur a zákazy řízení) a včetně jejich policajtů kteří to hlídaj a kasírujou.. Taky se v D na zadek lepí málokdo a jezdí se tam výrazně příjemněji než u nás...
Český návrh je zase paskvil. Proč proboha nepřevezmou to co funguje a vymýšlí osloviny které jen budou buzerovat a nachytávat slušné?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.