Nejste přihlášen/a.
Ahoj všem!
Budete letos pořizovat pneu na svého čtyřkolového miláčka? Já hledím do testů a recenzí, nemůžu se rozhodnout.
Jaké nové pneu v posledním roce jste koupili s plnou spokojeností? Prosím značku-typ a rozměry.
Já měl poslední dobrou zkušenost se savou, ale rychle se mi sjely...
Teď se rozhoduju mezi:
1)Sava Eskimo HP2 205/65 R15 94 H
2)Nexen WinGuard SnowG WH2 205/65 R15 94 H
Nějaká zkušenost s NEXEN? Nebo máte jiné doporučení ve stejných parametrech?
Continentalky a michelinky pro jejich cenu nechci... nejsem na silnici prasetem a zkušenosti mám, nepředpokládám, že by ten rozdíl kvality 0,3 bodů v testech zachránil moji případnou neočekávanou situaci...
Je zcela jasné, že potřeby jednotlivců jsou rozdílné. Někdo prostě potřebuje kvalitní zimní gumy pro svou X5 už jen pro ten pohled na auto, někdo si vezme vraníky do hor na ladu 4x4 (mimochodem skvělé auto), někomu stačí polarisky při cestě 2x za týden do obchodu ve městě. Někdo zimní pneu musí mít už kvůli značce v okolí bydliště, i když zima možná nebude tak krutá.
Šlo mi prostě o zkušenosti s různými výrobci. I když jsou testy ADAC či jiné pravidelně vystavované, je tam pár výrobců často předem nachystaných právě pro ten rozdíl v kvalitě - čína vs. michelin... to se pak krásně kouká na to první místo continentalek, když tam dalších 7 výrobců jsou totální šmejdy a dva skuteční konkurenti odskočí o desetinku v jedné z oblastí...
Úmyslně jsem vložil dotaz do volné diskuse - proto mi jako zadavateli dotazu nevadí (byt zbytečné) rádoby humorné hlášky. Budu však raději za konstruktivní kritiku gum z loňského roku a nebo naopak pochvalu nového typu či nového výrobce. K posouzení je dobré vědět rozměry pneu a typ auta. Samozřejmě je rozdíl jezdit ve fabii bez elektroniky a A8.
Recenze např. na heurece jsou často takovéto: "guma vypadá hezky, zatím spokojenost, uvidíme v zimě-dávám 90%"- co to je za recenzi zimní pneumatiky po dvou dnech provozu ve 20 °C?
O to více děkuji těm, co odpovídají na dotaz konkrétně a z vlastní zkušenosti.
Ještě si dovolím doplnit zajímavou stránku - ještě jsem ji nikdy neviděl. Vypadá to, že tam jsou skutečně recenze jednotlivých uživatelů vč. dalších informací o vozu, na kterých jezdí.
Já před týdnem koupil kompletní kola, na kterých jsou slovenské Gislaved EuroFrost 5 185/55/15 v celkem slušném stavu (DOT xx15, cca. 7 mm), tak uvidím, jestli k něčemu budou... Druhé auto má stále Triangle Snow Lion 175/70/13, které mě loni celkem příjemně překvapily. Oboje jsou ve 205/65/15 dostupné.
195/60 R 16 C 99/97 T 190km/h
Barum SnoVanis 2
Zkušenosti s nimi žádné, poprvé na autě Barumky, na suchu se zatím chovají víc než "mravně".
Tak já doplním svůj, čistě subjektivní názor, opřený o zkušenosti z mého bydliště, t.j. Jablonec nad Nisou. Nájezd v zimě, do 50km denně. Do práce, z práce, rodinné nákupy Jbc, Lbc, sem tam do hor na výlet. Vozovka, většinou rozsolená břečka, nebo čerstvý napadaný sníh, v horách potom uježděný sníh sypaný většinou štěrkem. Rychlost většínou do 40km/hod. Takže nemá cenu řešit materiál pneu, při těchto rychlostech je to úplně jedno. Rozhodující je pro mě hrubý, vysoký vzorek, který se opře do sněhu, a rychle vypadne ze vzorku, nezalepí ho. Co se týče výrobce, vyhnul jsem se těm nejlevnějším, hlavně kvůli životnosti celé pneu, nikoliv jen vzorku. Na ty nejdražší nemám a připadá mi to pro můj způsob provozu zbytečné. No a pak už toho v segmentu C(zesílených) pneu moc nezbývá. Takhle jsem vybíral já. Pro větší rychlosti a vzdálenosti by to asi chtělo něco lepšího-dražšího. Takže tak, no.
No tak to jsem fakt zvědavý, jak budete spokojený s těmi Barumkami. Uznávám totéž co Vy - zimní guma musí mít pořádný vzorek, jinak nemá šanci držet za břečky a sněhu. Barumky jsem zažil dvě zimy, tehdy šlo o Polaris a už nikdy ! Klouzaly jak potvora.
Já měl na Jumperovi Bridgestone Blizzak, byly to pochopitelně, Céčka a nebyly nějak moc drahé, ale držely perfektně.
Nějaké ContiWinterContact extrémního průměru, nízké a široké si kvůli mně nikdo kupovat asi nebude. Nejspíš radši obuje celé auto za cenu jedné mé pneumatiky a bude se mu jezdit líp, než mně. Ale pokud nebude zima (jak je v posledních letech zvykem), pak se na letňácích se vzorkem bude jezdit nejlíp ..
@ra252 - jsem jednou jel se starým toledem 1L a "blbýma barumkama-polaris" s hraničním vzorkem. Za nepříjemnou zatáčkou jsem bez nějakých ABS a elektroniky ve voze celkem slušně zastavil před autem v kandelábru - byl to můj učitel, který v nové oktávce (dvojková řada) sice měl super výbavu, ale na mírně namrzlé silnici s popraškem sněhu jel s letníma gumama. On zastavit nedokázal... - tak jsem hodil lano, na zpátčeku ho vytáhnul a odtáhl bokem, kde si počkal na odtahovku.
Ony gumy jsou dost důležité - a nemusí sněžit, stačí mínusové teploty, případně jinovatka, námraza... letní guma a elektronika ve voze vám pomůžou méně než dobrá (tj. průměrná) zimní guma.
tak ta webovka teda hezká, ale když tak hledám, recenzí je velmi málo přitom tam nejsou řazené ke každé pneu, ale vlastně k výrobci-značce. Myšlenka hezká, informací málo...
Letos na zimu kupovat nebudu, protože mám z loňska ještě 7mm na Bridgestone Blizzak LM001 205/55/16. S předokolkou jsem s nima vyjel i tam kam 4x4 s univerzálama nevyjela. Na mokru a suchu taky žádný problém a sehnal jsem je za skoro stejnou cenu jako se prodávají Barumky takže ani nebyly drahý.
Záleží kde jezdíš, kolik toho najezdíš, co máš za auto a taky jak jezdíš... Z levných na malý nájezd (tak do 5000 km za zimu) Sava Eskimo.
Nejlepší až tak drahé neujsou, protože dáš sice víc za pneu, ale vydrží déle a mají i menší spotřebu. Když srovnám Barum Polaris 3 a TS 850, tak jedna TS je zadarmo jen na spotřebě,.. tj. celkově dražší pneu klidně vyjdou levněji naž ta Barumka... Nehledě na to když někde nedobrzdíš o dva metry :D
Jinak budu kupovat TS 860 nebo uvažuju zkusit UG9
Kecy že neni zima - ranní námrazy jsou velice často i když neni sníh.. Ráno v 7 klouzačka, od 10h letní podmínky..
Nejen podle testů - námraza, resp. obecně teploty pod 5°C, je důvodem k jiným vlastnostem silnice. Směs pneumatiky pak je určitým způsobem připravena na tyto podmínky. Zatímco letní budou klouzat, zimní udrží stopu.
Toto je pravidelně testováno a prokazováno praktickými zkouškami ... chcete nějaké odkazy na testy různých autosalonů a autorevue?
Si to vyzkoušej Budeš se divit, ale rozdíl je hodně velký. Jasně že zimní guma ti z ledu neudělá suchý asfalt. Rozdíl je takový, že na vlhké ledovce máš problém na letních se udržet po rovině na silnici, na dobrých zimních se dá v pohodě opatrně jet, reaguje to na volant i brzdy poměrně slušně.
Párkrát se mi stalo - normálně přijedu, vylezu z auta a odjedu na botách po silnici z kopce dolu. Pak zpátky ručkuju po plotu :D
Já jsem si koupil barum polaris 5
Letní mám continental a to jenom proto, že jsem 2 dostal, tak jsem jenom dvě dokoupil, jinak před tím jsem měl letní matador.
Rozměr 165/70 R14
Tak já mám už koupeno a přezuto na disky... na auto dám až podle potřeby.
Na C5 jsem si pořídil NEXENy - podle zkušeností na webech to nejsou vůbec špatné gumy. Na tchýninu fabii jsem koupil Hankook - rozdíl 100,- Kč už není až tak zásadní, zvláště když pošta je tak drahá a já to raději koupil ještě o chlup dražší přímo v servisu, ale ten mi pneu se slevou vyvážil (jak už bylo psáno - dražší pneu, ale levnější práce, výsledek stejný, jenom méně starostí).
Hankook mi připadne dost nízký vzorek - zkusím to proměřit, ale po sjetí prvních2 mm si myslím bude podobné spíše pneu letní...
Já jsem se teď díval na test zimních pneumatik , protože nám trošičku nasněžilo a začínám s bát :D Kupujete si nějak výjiměčně dobré pneu pro klasické dojíždění do práce? Myslím ,že nějaké kolem tisícovky by mi měly dokonale stačit.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.