Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Proc je v Cesku tak draho?

Od: tlustoprd* odpovědí: 71 změna:

Chtel jsem koupit tv LG 55UJ701V na Heurece za 19900 kc Kdyz jsem prohledal info o tv tak jsem nasel tu samou v Anglii za 448 £ cca 13000 kc Ptam se proc? Vzdy nam tloukli do hlavy ,ze zapad konkretne UK je draha zeme kde vlada vykoristuje obyvatelstvo . Maji 2.5 vyssi platy a 50% levnejsi elektroniku , obleceni , kosmetiku .

Heureka : televize.heureka.cz/...

UK Currys : currys.co.uk/...

 

 

71 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

jezevec*

9x

Je to o nenažranosti českých obchodníků a blbosti českého národa. Pár příkladů srovnání cen z minulého týdne:

Sprchový gel Fa - Německo 0,89 EUR (23,14 Kč), ČR 74,90 Kč
Těstoviny Barilla - Německo 0,99 EUR (25,74 Kč), ČR 47,90 Kč
Sýr Exquisa - Německo 1,19 EUR (30,94 Kč), ČR 60,- Kč (tady je rozdíl v balení, česká cena je přepočtena na stejnou gramáž, jakou mají Němci)
Nutella 750g - Německo 3,69 EUR (95,94 Kč), ČR 149,90 Kč
Odstraňovač mastnoty Frosch - Německo 1,59 (41,34 Kč), ČR 99,90 Kč

Já osobně už si do Německa jezdím i pro naftu, abych tomuhle státu přispíval co nejmíň...

au1
jako ze bych si zajel 350km pro sprchovej gel z Nemecka za 23Kc? To co pisete se vyplati par lidem z pohranici.
zywydywaf

Akorát ,že všechny ceny, které si zde uvedl neurčuje český obchodník. Je to zase zahraniční výrobce, zahraniční majitelé řetězců atd.

I kdyby český obchodník ti prodal tyto věci absolutně bez marže, tak se na Německou cenu nedostane.

brezina
...nedosáhnou na cenu Německa a z toho důvodu zemědělci raději zaorají úrodu a jdou pro dotace.
ukrt

Ani bych neřekl, že nedosáhnou na německé ceny. Třeba Okay a pod. má i 200% marže.

zywydywaf

ukrt> marže 200% ... on jim někdo platí, že odebírá jejich zboží?

 


5x

Ale on má "tlustoprd" velkou pravdu. Tady nejde o to, že levněji si to můžou koupit jenom lidé, kteří žijí někde u hranic a mohou si vyjet do ciziny a tam si nakoupit. Ale jde tady o to, že je velká pravda to, že u nás je všechno dražší. Od jídla, oblečení až po elektroniku. Má pravdu v tom, že u nás jsou platy daleko nižší, tudíž by to mělo být obráceně. Tak tomu bylo za komunistů. a krátce po sametové revoluci. Všechno zde bylo v porovnání s cenami na západě velmi levné. A pak se to pomalu začalo měnit a ceny šly kolmo vzhůru, bez ohledu na platy lidí. A je to opravdu tou nenažraností českých obchodníků, mentalitou Čechů a chybějící konkurence. Konkurence u nás není, protože všechny ty firmy se vzájemně shodnou na cenách, takže je úplně jedno, jestli koupíte v elektro Oaza, nebo u Okay, nebo jinde.Jsou na stejných cenách s korunovými rozdíly. A jelikož to lidi akceptovali hned na začátku, tak teď už se to nedá změnit. A nejhorší na tom je to, že ještě k všemu jsou například ty potraviny ještě horší kvality, protože tak si to obchodník vyjedná s dodavatelem, aby na tom trhnul ještě víc. Vím velmi dobře oi čem mluvím, protože mám velkou zkušenost v porovnávání. Žila jsem dlouhá léta v cizině a viděla jsem, jak se to zde začínalo vyvíjet od začátku. Jenomže proti tomu jedinec nic neudělá. A u nás jsou lidé takoví, že sice budou remcat, ale pak stejně sklopí uši a jdou si to koupit. Takže vůbec neodsuzuji lidi, kteří si nakupují jinde, když k tomu mají příležitost a mají to pár kilometrů od domova. Byli by blbí, kdyby to nedělali. Bohužel, všichni tu možnost nemáme. A už vůbec není pravda, že když si to člověk koupí levněji v cizině, tak je to horší. Ale je to právě obráceně. Zdější překupníci to totiž také nakupují v té cizině, jenomže si na to napaří ještě pořádnou marži a to není vše. Navíc cíleně vyhledávají ty nejlevnější šunty, aby měli ještě větší zisk. Mám osobní zkušenosti a ne jenom jednu. Teď před nenedávnem u nás otevřeli obchůdek, kde se dají koupit potraviny vyrobené pro Němce. Ten náš obchodník našel nějakou cestu, jak skupovat zboží, kde už je záruční doba na hraně. Myslím tím třeba 3 dny před skončením. Přála bych vám ochutnat třeba Ramu, která není vyrobená v Čechách. Nebo jogurty, nebo maskarpone, nebo čokoládu, nebo sýry a tak dál. A protože je zatím poctivý, tak má ceny úplně směšné, v porovnání s cenami třeba v tom blbém a obyčejném Penny, nebo v Tescu a jinde. A má tam produkty, které ani na našem trhu nejsou. Ten krámek je každý den nabitý lidmi, Včera tam zrovna měli jogurty za jednu korunu! 2 dny do skončení záruční doby. I když ochucené joguty nemusím, schválně jsem si dva koupila. Škoda, že to zde nemohu dokázat a vylíčit, jaká byla chut toho jogurtu. Prostě výborný a to je nemusím. nebo to maskarpone. Půl kila za 25 korun a když jsem ho otevřela, myslela jsem, že jsem koupila čistou smetanu. neuvěřitelně dobrý a poctivý. Francouzský sýr, který se v Tescu prodává za 120 korun, jsem tady koupila za 25 korun. Úplně ten samý, ale vyrobený pro Němce, ne pro Čechy. Jediný problém je v tom, že toho nemá tuny, ale má omezené množství a jde to všechno hodně na dračku. Tak teď jen čekám, jak dlouho tohle bude trvat. Zatím má otevřeno jen pár měsíců, tak uvidíme co bude dál.

janm*

suzymon

Přesně tak! Svatá pravda, k tomu není co dodat...

lee*
Kolegyně mě vzaly do Německa na trhy. 1x za 14 dní je tam stánek s mléčnými výrobky. Většinou 2-3ks za 1€. Je to zboží před vypršením DMT. Něco den, ale něco i 3 týdny. Nesla jsem domů dvě ty tenké šustivé igelitky plné jogurtů, pudinků, sýrů typu hermelín, sójových náhražek masa, které jsou u nás fakt drahé a nějaké Monte tyčinky a zaplatila jsem 12€. Fakt směšné. U nás v globusu bych zaplatila 80kc jen za ten jeden hermelín.
Jinak máme v rodině alergii na mléko - u nás Alpro jogurt za 79,- v Německu za 1,59 nebo 1,39€. Vůči nemocným kteří musí konzumovat tyto náhražky je to fakt sprosté. A to nemluvím o daleko širším výběru příchutí

 

nikdo*

2x

Přispěju se svojí zkušeností "do pranice" Čí teorii potvrdím? No, MYSLÍM, že suzymon. Uvidíme. Všichni víte že máme malinkou, rodinnou pekárničku. Tvaroh kupujeme(kupovali jsme) z kauflandu, odtučněný, 0,5kg, dřív asi za 15-18kč, dnes za 29kč. Ten tvaroh byl poměrně kvalitní. Poslední dobou se stávalo, že nám začínal protékat sám od sebe, špičkou zdobícího pytlíku. Byl čím dál řídčí. Tak jsem to nevydržel, a nacpal 2,5kg toho tvarohu do plátýnka, co máme na výrobu sýra. A teď se podržte: Z toho 2,5kg tvarohu, vyteklo 85dkg syrovátky. Kdo umí, a má chut počítat, si spočítá, kolik vlastně stojí kilo takového tvarohu. Takhle šíleně se zhoršil na kvalitě a podražil, tvaroh od českého výrobce. Myslíte, že výrobce bez svolení obchodníka, jen sám, o své vůli začal vyrábět šuntový tvaroh? Já jsem přesvědčen, že je to naopak tlak kauflandu na cenu, který to způsobil. No tak dlouho tlačili, až jsme začali kupovat jinde. Jenže: ono se to jednoduše řekne. Začali kupovat jinde. Pro nás to znamenalo obrazit všechny krámy, od každého tvarohu nakoupit alespoň půl kila, odděleně je zpracovat a napéct, a porovnat, jak se který bude chovat v peci, jakou má chut. Spousta práce, zadarmo, spousta peněz zbytečně, a nejhorší je, že vám nikdo do budoucna nezaručí, že se stejná situace nebude opakovat.

Ceny surovin? Tak jen tak namátkou? Mouka ze mlýna za 1kg/10kč-jakákoliv. To znamená, že jakýkoliv velký odběratel, a kaufland je velký odběratel, ji má za kolik? Můj tip je, že tak za polovinu. Do 5kč za kilo. A prodejní ceny? Mouka pšeničná bílá od 7kč v akci po asi 13kč. Babičina mouka je dokonce za 18kč. Žitná chlebová cca 23kč za kg. Celozrnná pšeničná za asi 20kč.

Takhle se dělá zisk. A nedělají ho majitelé těch obchodů. Ti možná jen na ten zisk tlačí. Ale na vině jsou čeští manažeři, kteří těmto tlakům, z možná existenčních důvodů, těmto majitelům ustupují. Tady je ale na místě otázka: Proč si to majitelé a obchoďáci, nedovolí na západě? Kdo tam vytváří ten tlak na kvalitu? Stát, lidi-zákazníci, někdo jiný? Má někdo správnou odpověď?

zywydywaf

Zrovna mouka je spíše prodělečná potravina na prodej. Velké objemové množství, velká váha, malá cena, náročnost na skladovací podmínky.

Tvůj tip 5kč za kg je mimo. Stačí se podívat, za kolik se prodává na burze tuna potravinářské pšenice, nebo za kolik se vykupuje od zemědělců a už ti musí být jasné, že 5kč to být nemůže.

A jak se říká, že ryba smrdí od hlavy, tak to platí i pro ten Kaufland(Dieter Schwarz). Ten nastavuje podmínky. Za ním jdou zisky.

nikdo*

: tvoje poznámka o ceně potr. pšenice mě donutila se podívat, třeba sem.

Cena 3600/t = 3,60kg, by mohla odpovídat prodejní ceně 5-6kč za kilo mouky. Takže moc mimo nejsem.

zywydywaf

1. Podíval jsi se na starou cenu a byla zrovna nejnižší za mnoho let. No dobrá.

2. Je to cena bez DPH.

3. Pšenice není mouka. Někdo to musí umlýt. A to není zadarmo. Také z tuny pšenice ti nevznikne tuna mouky.

Stále platí, to co jsem psal.

zywydywaf

4. Výroba,distribuce a prodej kilových pytlíků je také drahá sranda.

Proto 5kč za dovezený kilový pytlík mouky je úplně mimo realitu.

nikdo*

: DPH mě nezajímá. Veškeré tyhle obchody, kromě mého nákupu se počítají bez DPH. To za prvé. Za druhé, uvědom si, kolik tun mouky denně mlýn semele a kolik lidí tam pracuje. To je několik málo desítek lidí. Zato ale tisíce tun semletého obilí. I ta malá marže z kila mouky, stačí mlýnům, aby z toho měli slušný zisk. Celé balení a paletování kilových pytlíků je automatizované. Na to nesáhne člověk. Celá doprava je na paletách, z mlýna až do obchodu. Tak jaké náklady navíc?

Nikdo, tlak vyvíjí naši manažeři. Všechny tyto velkoobchody jsou provozovány ve "franšíze"

Samotný pojem "to franchise” znamená udělit povolení na prodej produktů nebo poskytování služeb v určité oblasti jednou firmou firmě jiné. V Evropě a v Česku se používá užší chápání pojmu franchising. Franchisingem se rozumí dlouhodobá smluvní spolupráce mezi nezávislými podnikateli – poskytovatelem franchisingu (franchisorem) a odběratelem franchisingu (franchisantem) – na základě které franchisor předává franchisantovi znalosti o vedení firmy a propůjčuje mu svou obchodní značku.

Na západě si tohle ty samé obchody dovolit nemohou a ani je to nenapadne. A určitě nestrádají. Já už jsem o tom kdysi psala, tohle má původ úplně v počátcích, po revoluci, kdy velká většina národa byla zvyklá na velmi malý sortiment v potravinářském zboží a ani netušila, co všechno se na západě prodává a proto ani nemohla vědět, jak to má chutnat. A stávalo se i to, že třeba lidem opravdu nějaké specifické delikatesy nechutnaly. Já si pamatuji na to, co jsem sama zažila. Když jsem se sem vrátila hned po té revoluci, přivezla jsem na oslavu jedno z nejlepších francouzských šampaňských, Dom Pérignon. Tenkrát byly ještě franky a pamatuji si, že v přepočtu to bylo na naše peníze přes 4. tisíce korun za lahev. A přivezla různé suché salámy a jiné pochoutky. No a víte co se stalo? To šampňské nikomu nechutnalo, protože byli zvyklí na sladké ruské šumivé víno a ani ty všelijaké vynikající pochoutky jim nejely, protože byli zvyklí maximálně na chut "uheráku". Což já nepopírám, že tehdejší uherák byl opravdu vynikající. Ale jděte si ho koupit dneska! Je to nechutný salám. A pěkně drahý. Receptura se změnila už dávno. Ale cena neklesla souměrně s kvalitou, ale naopak vzrostla. S tím tvarohem máte naprostou pravdu a hodně s Vámi jako s člověkem, který má pekařství a chce vyrábět kvalitu za slušný peníz, soucítím.

No a tenkrát to celé vlastně vzniklo. Hned v počátcích byl proveden průzkum trhu u nás a jak se chová český spotřebitel. No a velmi rychle zjistili, že kvalitu český spotřebitel nepozná, nebot do té doby neměl možnost srovnávání a hlavně nebyl zvyklý na tak obrovskou škálu různých chutí. Než si člověk vycvičí své chutové pohárky, tak to chvíli trvá. Znám to z vlastní zkušenosti ve svých ústech. Když jsem přišla do Francie a začala ochutnávat ty všelijaké delikatesy, tak jsem také ohrnovala nos a toužila po českých jitrnicích a uheráku a po obyčejném kaprovi na vánoce. No a pak jsem se začala učit rozeznávat kvalitu. Hodně mi v tom pomohl ten můj přítel, o které jsem zde psala a který byl přímo "u pramene" opravdu kvalitního zboží ve všech směrech. Naučila jsem se roznávat vína, sýry, uzeniny, maso a ryby. A to samé se nyní děje i u nás. I u nás se lidi naučili za tu dobu rozeznat dobré, od špatného, protože mají možnost vyjet ven a koupit si tam potraviny úplně jiné kvality a proto je čím dál tím víc stížností na kvalitu a mnohdy i nostaligické vzpomínání na dřívější české výrobky. Nebylo jich moc, ale byly kvalitní. A to už dneska pravda není. Všechno se to zvrtlo jenom v byznys. Lidi jsou odsouzení jíst i zdraví škodlivé potraviny. Jen se podívejte kolem sebe jak u nás vzrostla obezita. Obézní jsou mladí lidé a už i jejich děti. A přitom by to mělo být obráceně.

Ale opravdu za tohle nemůže "západní" výrobce, ale český manažer. Ví se o tom v kompetentních kruzích, ale nikdo s tím nic dělat nebude. Proč? Tady projde všechno. A hlavně se lidem lže a lidi to baští, tak co? I zde, v této debatě je to vidět. Třeba příspěvky od " ". Ale stejný názor má hodně lidí, bohužel. A když se jim budete snažit otevřít oči, tak to odmítnou. Jsme malý národ a nejhorší na tom je to, že jsme asi nějak nenažraní a bezcharakterní a zbabělí ve své podstatě. Ale není pravda to, že západ si z nás udělal popelnici, to my jsme přistavili své popelnice na západ a otevřeli víka dokořán. Já viděla tu výrobu šunky pro Českou republiku v té Itálii. A to byla šunka do všech těch supermarketů které u nás jsou. Maso byl ten odpad z toho, co oni používali pro výrobu pro ně a byla používaná technologie která byla specielně vyvinutá pro Čechy a Slováky. Ti zaměstnaci tam krčili rameny, že prý tak to Češi chtějí, ale u nich by to nikdo nejedl.

Já už přestanu, stejně to nikdo nebude číst. A navíc já stejně nikoho nepřesvědčím.

zywydywaf

suzymon> Který velký řetězec potravin je prosímtě franšíza? Který? Já znám pouze Flop, který má zanedbatelný podíl na trhu.

zywydywaf

nikdo> Právě že DPH tě musí zajímat. Dokonce daleko více, protože nejvíce zatíží koncový výrobek, než samotnou pšenici.

Jinak se dá dohledat(SZIF), že např. mouka hladká 00 byla obchodována od výrobců za 8,073Kč bez dopravy, balení atd.. Čistá mouka.

Všechny. Nebo si snad myslíte, že Tesco, Penny, Albert, a tak dál jsou České obchody?

Majitelé jsou akcionáři. A určitě znáš Komerční banku. Tak to je francouzská banka BNP. Já ji důvěrně znám, byla jsem jejich klintem 25 let. A víš, že největší výnosy má u nás v Čechách? A víš čím to je a co se ví? Je to tím, že čeští manažéři této pobočky dovedou svého českého klienta okrást daleko lépe než v té Francii. A to je přesně to samé jako s těma supermarketama. Ale Tebe nepřesvědčím. To mi bylo jasné hned zpočátku. Ale snad to otevře oči jiným lidem.

zywydywaf

Suzymon> Víš co je to vlastně franšíza? Asi ne.

nikdo*

2.6. 21:02

To, co píšeš, o 8kč za kilo mouky je blbost. Za tu cenu by nemohli upéct a prodávat se ziskem rohlík za korunu. To by byli sotva na nákladech na suroviny.

zywydywaf

nikdo> kdo prodává rohlík za korunu se ziskem?

nikdo*

Předpokládám, že když ho někdo za korunu prodává, že nedělá charitu. To jsou blbý otázky...

zywydywaf

To jsou právě dobré otázky.

Kaufland měl nedávno rohlík za 0.5Kč. Nebo měl mléko za 1kč při nákupu nad 100kč. Myslíš si, že dělal charitu? Nedělal. Chtěl přilákat lidi.Sám to přiznal. Bohatě se mu to zaplatí.Sice nevydělá na rohlíku, ale lidé utratí peníze jinde.

Proč si myslíš, že jsou rohlíky, chleba atd. skoro vždy na druhé staně obchodu?

Andeleck, asi teda nevím jak se tomu u nás říká jinak. Já vycházím z toho, jak to slovo znám já. A klidně to může být i špatně. Ale podle mne to je to, že určitá známá značka, propůjčí k používání tu svou značku. Ve Francii to teda bylo tak, že kdybych chtěla prodávat pod nějakou značkou, tak bych uzavřela dohodu s tou značkou. A musela bych bych mít ale obchod vevnitř uspořádaný přesně tak, jak oni by mi přikázali. Teda ve všech těch obchodech je specifický interiér a všude to musí být stejné. A tak je tomu i u nás, všechny Kauflandy a jiné obchody, mají stejný vizuální vzhled. A určitě to bude i vevnitř uspořádané určitým a stejným způsobem. Já jsem měla zkušenost se značkou jistého oblečení a musela jsem mít právě ty regály přesně podle jejich nákresu. No a pak jsou tam samozřejmě i jiné podmínky, které musí ten obchodník dodržovat. Tak se možná pletu v pojmenování, to se hádat nechci. Ale vím s naprostou jistotou, že třeba zrovna ten Kaufland je naprosto stejný v Německu, jako u nás a jinde. Mají stejné vchody a musí být už z dálky na první pohled vidět, o jaký obchod se jedná. Ale vedení a nákupčí jsou vždycky z té země, ve které obchod provozuje a ti jsou zodpovědní za zboží. A pro ty akcionáře je důležité, jaké zisky vykazují, ti se nestarají o kvalitu zboží. Ono je to daleko složitější, než si my, kteří do toho nevidíme, umíme představit. Já jsem třeba vůbec nesměla prodávat zboží jiné značky, ale to bylo něco jiného, nejednalo se o potraviny. Tak je klidně možné, že se tohle frančíza nenazývá, ale říká se tomu nějak jinak. Já jsem tím jenom chtěla říci, že za to jaké šunty se prodávají u nás, nemůžou západní manažeři. A za tím si stojím.

zywydywaf

Aha takže nevíš, co je franšíza.

Zakladní věc je, že franšíza je spolupráce dvou a více firem, které nejsou finančně-majetkově propojeny. A české řetězce Tesco, Lidl, Kaufland, Penny, atd... jsou vždy vlastněny svými mateřskými společnostmi, takže se nemůže jednat o franšízu.

Chápeš?

Chápu a děkuji z vysvětlení.

 

 

ben®

0x

Dobrý den, ovšem, zase to, že nemusíte nakupovat jen u nás, ale kdekoliv ve světě, je výhoda internetu. Tak kupujte (bez prskání zloby) tam, kde si myslíte, že to bude celkově levnější. Zdravím!


doplněno 28.06.18 21:48:

au1 - no, ale zase to bude levnější (sice nefunkční, ale levnější) .


doplněno 28.06.18 21:52:

Jinak se zdá, že tazatel neřeší cenu jedné TV, ale chtěl si jen postěžovat na poměry - a k tomu je vhodná Volná diskuze.

brezina

Jenže ne každý má internet a na to obchodníci hrají.

au1
nemuzu se dockat za par tydnu na dotaz "koupil jsem pres internet elektroniku v zahranici a nefunguje, jak mam reklamovat?"

Ne všechno přes internet se vyplatí, drahá je doprava za doručeníl

 

tlustoprd*

Nekdo tady prska kolem , ale nepochopil otazku viz Ben , nebo au1 , proc bych mel kupovat tv ze zahranici? Ja jsem jen vlozil priklad cen tv u nas a v UK .kde maji vyssi platy a levneji. Nikdo nepsal , ze tv koupim ze zahranici .

au1
tak si otevri kseft a prodavej si tam televize levneji nez v zahranici kazdej to dela proto aby vydelal, je videt ze ti bude tak 15- kdyz tohle nechapes.
ben®

tlustoprd - ale Váš záměr jsem pochopil. Toto není dotaz do rubriky o elektronice, ale do Volné diskuze, kde si můžeme popovídat o poměrech a nespravedlnosti kapitalistického systému či volné tvorbě cen nebo proč nějaký obchodník má výhodnější smlouvu s dodavatelem zboží apod.

 


0x

V Česku vůbec není draho. To jen Vy málo vyděláváte.

au1
chtel bych toho tlustoprda videt kdyby si mel zaplatit najem nebo pojistku na auto v te jeho levne Anglii, pelasil by zpatky do CR koupit drahou televizi
tlustoprd*
Když už se budeme bavit o cenách UK vs ČR vždy vyhraje UK. Mimochodem platil jsem v UK pojistku 48 £ měsíčně. Za auto Vauxhall Vectra 1.8 benzín 2007 . To auto mě stálo 750 £ najeto měl 123000 mil. V Čechách běž koupit jakékoliv auto do 30000 tisíc z roku2007 to je sci-fi. . Když budete srovnávat jídlo je tam o hodně levněji. Auto mám ještě v ČR kdo má zájem prodám jezdí bezvadně.

 

janm*

0x

Ano, správně odpověděl "jezevec" je to tak, navíc, dostal jsem se "náhodou" i k cenám přímo z velkoskladů ke kterým se běžný člověk nedostane a nezbývá než konstatovat že marže českých obchodníků jsou opravdu přemrštěné, nic s tím ale nenadělám čili to beru jak to je...

ben®

janm - ovšem, @jezevec jen "prskal" správným směrem (tak, jak se to líbí i Vám). Na původní dotaz o elektronice neodpověděl .

janm*

Původní dotaz zněl: "Proč je v Česku tak draho?". Jinak pouze konstatuji fakt ke kterému jsem se v praxi dostal jako "nepovolaná osoba" když vidíte zboží které je v obchodě 12x předraženo oproti sklad. cenám kde už je zaplacena výroba doprava úschova atd... pak pochopíte. Takže s klidným svědomím mohu říct, je to tak, přemrštěné marže, beru to jako fakt nenadávám nesoudím tak to prostě je, když koupíte cokoliv od našich "obchodníků" máte to vždy za přemrštěnou marži, není o tom třeba vůbec polemizovat, nebo pochybovat...

zywydywaf

janm> A proč to sám nezačneš prodávat levněji? Byl by jsi za vodou...

janm*

Ano za vodou bych byl ale na onom světě Co si myslíte že by s vámi ti ostatní "obchodníčci" udělali? Myslíte že by to prošlo jen tak bez povšimnutí? Víte co se stává takovým "dobrodějům"? Jednou "náhodou" prodejna sklad vyhoří, když si nedáte říct tak vám "náhodou" vyhoří barák a když si nedáte stále říct tak vás "náhodou" třeba přejede auto...Když tehdy "pod rukou" můj "známý" to zboží získal prakticky "za pakatel" (byl jsem u toho) a to zboží stojí v obchodě 12x tolik a teď si vemte že onen dotyčný na tom měl ještě zisk! (čili výroba doprava sklad a ještě zisk!) byli jsme zavazováni "mlčením" že nikdy opravdu nikdy nikomu neprozradíme za kolik jsme to pořídili, proto ani sem nenapíšu o co šlo, ten náš "dobroděj" jen trnul strachy aby se to neprofláklo, chápete?

janm*

Zkrátka a dobře celé je to dobře organizovaná "hra" takové "kočkování" s konečným zákazníkem sleva nesleva marže bude vždycky více než tučná, je to celé jen takové divadlo, kdy obchodníci na jedné straně nikdy nevyloží karty na stůl, nikdy nepřiznají barvu, konečný spotřebitel jim to neustále baští a oni se tomu jen smějí akce, slevy vždyt je to k smíchu, vždycky udičku trochu povolí, zakoulí očima vymyslí pohádku o nákladech a pak zase zaseknou a už ho mají : "Koupil jsem to výhodně" myslí si koncový zákazník, jak se plete ví jen obchodník, proto nad tím nemá cenu polemizovat, když tady někdo uvedl zahraniční ceny vidí jen malou špičku ledovce, kdyby občas lidé viděli za kolik co získají a pak prodají to by bylo křiku, proto říkám o tom nemá cenu vůbec polemizovat je to nesmysl...

zywydywaf

janm> Ty jsi klasický zaměstnanec, který vůbec nic netuší o skutečném obchodu a podnikání. Ale vlastně buď rád.

janm*

Nevíte o mně v podstatě vůbec nic, naopak já vím o praktikách obchodníků o cenách jaké by mohly být i s rozumným ziskem a jaké ve skutečnosti mají...

janm*

A často se o tom jak se vlastně "uměle" navyšuje zisk může přesvědčit kdokoli i kdo nemá možnost nahlédnout do "zákulisí"...Kupoval jsem řezné kolečko, stejný výrobce stejný obal na chlup stejné ve dvou obchodech, v jednom 44,-Kč v druhém jednou tolik no v podstatě stovka, na otázku proč to tolik stojí odpověděl že jde o "tvrdokov" jaký nesmysl! Kdyby si vymyslel pohádku o vysokém nájmu daních nebo něčem podobném bylo by to uvěřitelnější...Takže chápeme všichni jak to chodí bez slevy se ziskem to stojí polovinu a o kousek dál jednou tolik...Pohádky Tisíce a jedné noci, to je to pravé podnikání a obchod v ČR, na vylhanostech není čemu nerozumět...

 


0x

@brezina - Jenže ne každý má internet a na to obchodníci hrají.
To je výmluva jak z první obecné - každý má rodinu, kamarády, sousedy, známé.

Internetové kavárny záměrně nezahrnuji, protože bych se téměř určitě dozvěděla, že obchodníci zneužívají toho, že ne každý je počítačově gramotný

brezina

Jistě a každý kdo nemá internet hned letí po sousedech,známých a int.kavárnách že přes ně potřebuje sehnat televizi.Spousta lidí jenž potřebuje tv si podle mě stejně dojde do elektra.

 


0x

Všude je něco. Tu televizi si přece nemusíte kupovat. Jinak jsem si všimla, jak šly nahoru ceny v pekařství - např. koláče atd. Závin kousek stojí už 37 Kč. O jahodách ani nemluvě - 100 Kč za kg.

Včera jsem si dělala brokolici i se zelenýma housenkama. Je mi z toho nanic ještě teď. Njn vše je jednou poprvé.

@nikc - Tento týden na trhu v Písku jahody 1 kg za 59,90 Kč.

V Praze na trhu i v Bille 100 Kč za kg. Tam jsem koupila i tu brokolici se dvěma houseńkama. Já je neviděla. Udělala jsem si půlku uvařila i s jednou housenkou a pak to jedla. Chut to mělo divnou, přesto jsem to jedla. Ke konci, když jsem viděla tu mrtvou housenku jsem toho nechala. Pak jsem koukla na druhou půlku brokolice a tam z ní vylejzala housenka a koukala na mě. Brokolici si dlouho nedám. Doufám, že jsem nějakou nesnědla. Byly úplně stejně zelené jako brokolice.

nikc2
Našla jsem ve dřezu ještě dvě zelený housenky. Rozvařených z tý vody, ve který jsem vařila tu brokolici. Zezelenala jsem z toho. Tu brokolici jsem jedla.
janm*

nikc

Zdravím

Pokud běžně jíte maso, nebude v tom velký rozdíl sníte-li místo vepřového třebas housenku...Naopak "protřelý obchodník" by vám při reklamaci měl ještě přičíst k původní ceně cenu za to "maso" byt zelené A nyní vážně, víte kolik toho občas "sníme" aniž bychom to věděli? A často to může být i zdraví škodlivější než taková housenka..., jenže co oči nevidí srdce nebolí...

@nikc - Vy zeleninu před vařením neperete?

nikc2
Samozřejmě jsem ji prala, ale špatně koukala.

 

jofa*

0x

Jednoduchý. Lidi mají prachy (většina) tak to kupují i předražené. Až budou bez peněz a přestanou kupovat , tak půjdou s cenou dolů. Tomu se říká tržní hospodářství.


doplněno 29.06.18 08:43:

Příklad: Chtěl jsem si koupit jahody, vidím asi 250g za 50 Kč. Říkám si tak to ne, to mít nemusím, je to pro mne drahé. Než jsem se otočil, jedna důchodkyně dala do košíku 3x 250g. Tak to je a chodí a dokud to tak bude, nic nezmění.

Klidně si dovedu představit, že ty tři krabičky kupovala pro vnoučata - taky bych jim je koupila spíš než čokoládu.

 

zywydywaf

0x

Lidé uvědomte si, kdo u nás v ČR vytváří ceny a složení třeba těch potravin. Kam odtéká tento zisk. A je to právě na ten vychvalovaný "západ".

Protože kdo vlastní ty obchodní značky, kdo vlastní obchodní řetězce. Z velké části právě zahraniční firmy. To oni nejvíce ovlivňují cenotvorbu a složení.

Proč třeba majitelé malých obchodů ve velkém nakupují "akční" zboží od těchto řetězců za maloobchodní ceny. Protože ty velkoobchodní jsou pro normálního českého podnikatele vyšší. Nikdo vám to tu levněji neprodá, protože nechtějí.

tlustoprd*

Pridam dalsi priklady Cr vs Uk

Uk operator GiffGaff nabizi sim karty bez smlouvy treba za 10 £ 3gb Data Neomezene sms a neomezene volne minuty ,ale pozor tady se jedna opravdu o neomezene do vsech UK siti + pevny linky a 0845 to jsou banky , urady , pojistovny ! Je podobna nabidka v CR? Ted pisu o pay as you go .

Nebo cokoladova tycinka snickers v UK vdzy koupite 4x za 1£ to same Mars , Milky Way , Mentos , atd .

V Cechach vsichni vime , ze zminovane cukrovinky stoji 13,90 kus takze nebo 4z za 44,90 . atd

v tom jste právě na velkém omylu. To co říkáte, se právě čeští podnikatelé snaží lidem nabulíkovat. A jak je vidět, tak se jim to daří. Protože Vy tomu věříte a nejste bohužel sám. Proto se tady nikdy nic nezmění. Ty obchodní řetězce totiž zásobují celý západ a za úplně jiné ceny. Musíte se pídit hlouběji a dozvíte se, že ceny u nás určují zdejší, čeští manažeři a ti vycucávají lidi u nás a těm jdou ty peníze, o kterých mluvíte do kapes. A dopkonce jsou to i oni, kteří objednávají levné náhražky. Za to nemůžou výrobci. Jak jste přišel na to, že zisk odtéká na západ? tam jsme právě známí tím, že tady sežereme kdejakou sračku, protože to od nich naši obchodíi požadují.To co říkáte je naprosto nemožné a vyloučené. Ale nechce se mi všechno vysvětlovat, protože by to bylo na dlouhé lokte a stejně bych nepochodila. Ale tohle nehlásejte, to je velmi naivní názor.

zywydywaf

1) Jasně. Zahraniční vlastníci se nechají okrádat od českých manažerů...

2) Např. Dieter Schwarz(Lidl a Kaufland) si nechal vyplatit dividendy za posledních 10let přes 30mld kč. To jsou peníze, které jsou pryč z ČR a vydělal je na českých zákaznících.

3) Otevři si obchod a začni schánět dodavatele. Uvidíš, že jsi absolutně v moci těch velkých nadnárodních korporací.

Já jsem v obchodu vyrůstal a žiju celý život.Nikdy jsem nebyl zaměstnán a vždy jsem podnikal. Jako "malý" český podnikatel nemáš absolutně žádnou šanci něco změnit a ovlivnit.

Ale oni se nenechají okrádat. Český manažer má své požadavky. Zahraniční výrobce mu dá na vybranou. Kvalitní výrobek, ale za takovou a takovou cenu. Český prodejce si to spočítá a řekne, "nojo, to by bylo fajn, ale já bych měl ve své kapse jenom tolik a tolik. A já jsem Čech a znám své lidi. Ti sežerou všechno, stejně jsou pitomí a nevědí, jak to má chutnat. A navíc to má hezký obal. Tak řekne výrobci: "ano to beru, ale rád bych to měl levnější". Tak výrobce nabídne ubrat tam a tam a to a to zaměnit za něco jiného, aby se shodli na ceně. A tady je zakopaný pes. A já jsem začala podnikat už v roce 1979 a měla jsem obchod 25 let ve Francii. Takže dobře vím jak to chodí. A navíc jsem mnoho let žila s člověkem, který byl generálním ředitelem právě ve společnosti, která vyráběla prodávala masné výrobky. Takže opravdu něco o tom vím.

zywydywaf

Pokud dle tebe český manažer má na svědomí nižší kvalitu, vyšší cenu výrobku a nižší nákupní cenu a přitom nepřinese majiteli vyšší zisk, tak ho okrádá.

1+1=2

A ještě bych se Vás zeptala. Jak mi vysvětlíte, že v tom obchůdku, o kterém jsem psala výše, ten prodejce dokáže skoupit kvalitní zboží a ještě na tom zřejmě vydělává. Je pravda, že to je zboží, kterému končí ochranná lhůta, ale ta kvalita je naprosto nesrovnatelná s tím, co prodávají ty řetězce jako je Penny , Tesco a jiné a ti prodávají šmejdy ve stejných obalech a desetinásobné ceny. Snad mi nechcete trvdit, že ten obchodník u nás je samaritán a že nám kupujícím dotuje naše nákupy a ještě platí prodavačky. A přála bych Vám vidět, jak jsou ty prodavačky příjemné a usměvavé. Zrovna jsem jim v legraci předevčírem říkala, že budou asi velmi dobře placené, když jsou stále tak dobře naladěné. Takže ono to jde, ale musí se chtít. Ale jak jsem psala výše. Nevím jak dlouho to bude trvat. Ale zatím jsem tím obchodem naprosto nadšená. Nacházím tam potraviny na které jsem byla kdysi zvyklá a za nesrovnatelně nižší cenu, než v těch supermarketech, které jsou řízené Českou direkcí. Vím, že Vás nepřesvědčím. Ale alespoň jsem se pokusila.

zywydywaf

No je to jen díky tomu, že má možnost nakupovat mimo ČR a kupuje zboží, které by si oni už nekoupili. Proto je levné.

Vlastně je to jen další potvrzení, že jsme popelnice západu.

A proč je teda to zboží kvalitní, když jsme teda ta popelnice? Já mám pocit, že mi asi nerozumíte. Vždyt i tady dávají do akce zboží, kterému končí záruční lhůta, ale to co tady dávají do akce s končící záruční lhůtou, nebylo k jídlu ani jako čerstvé. A u toho co je vyrobené pro ty Němce je to zboží výborné, i když mu končí ta lhůta. A víte proč? protože bylo dobré od začátku.

 

tlustoprd*

Kdyz budem srovnavat nesrovnatelne Uk vs Cr

V UK leky zdarma , zdarma vam lekarna nosi na adresu leky az do ruky panecku to je sluzba .Antikoncepce zdarma , , ockovani proti chripce zdarma , Mam bohuzel astma v Uk 10 let mi nosili leky az do domu , v Cr musis v cekarne cekat 2 hodiny spolu s nemocnymi pacienty hmm .

ben®

tlustoprd - pokud máte chorobu, která je již diagnostikována a berete stále stejný lék, tak si o ten recept zažádejte svého ošetřujícího lékaře elektronicky a on Vám ho zašle jako e-recept (na mobil nebo mailem). Do čekárny vůbec nemusíte, do lékárny ano. A jinak - už neplačte, jak to tady je špatné (myslím, že už to nikoho nedojímá).

 


0x

Aby někde mohlo být levně, jinde musí být draho ..

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]