Nejste přihlášen/a.
Je to dost zvláštní, co se poslední dobou děje j Katolické církvi.
Pedofilní skandály. Papež je označený za "kacíře" a kardinálové a arcibiskupové by se jej nejraději zbavili. Část věřících chce degradovat Dominika Duku. Kostely jsou skoro prázdné.
Neznamená tohle a další skandály, že se Katolická církev brzy rozpadne a zanikne?
Pedofilní skandály existovaly v této sféře vždycky, ale nemluvilo se o tom. Dokázali to mezi sebou utajit. V době dnešní už není "tabu" vůbec nic. Tak se všechno dozvíme a protože i církevní hodnostáři mezi sebou bojují o Moc, tak jeden druhého podráží. Musíte si uvědomit, že to nejsou žádní "svatí" lidé, ale jsou obyčejní, jako všichni ostatní. Mají úplně stejné potřeby a choutky a nešvary, jako každý jiný člověk. To bylo sice vždycky, ale dříve dokázali být semknutí a chránili tu svou doménu, protože z toho měli obrovský zisk. Chamtivost jim nikdy nebyla cizí a touha po moci také ne. Dneska ale věřících ubývá, už nemůžou oblbovat takovou masu lidí jako to dělali dříve. Málokdo bude v dnešní době věřit, že Bůh stvořil svět a že všechno ovládá. Jenom snad lidé, kteří nejsou schopni přemýšlet sami. A těch ubývá. Ale nevím, jestli to je dobře, nebo špatně pro lidstvo. Spíše bych řekla, že to dobré není, protože lidi už nemají respekt vůbec z ničeho. Dříve bylo možné je postrašit, že se dostanou do "pekla", a že nebudou spaseni, ale dneska každé malé dítě ví, že to je blbost a tím pádem se jaksi dostáváme tam, kde to všechno začalo. Do doby, kdy se lidé k sobě a ke všemu chovali bezuzdně a viděli jenom vlastní bezohledný prospěch a žádné morální zásady neměli. Bude asi třeba vymyslet novou formu "Bible", nové zákony a hrozby, aby se lidé opět začali něčeho bát...
církev se jen tak nerozpadne ! - mohla by ale zrušit celibát a pedofilů by ubylo. A bude-li protipapežská opozice silnější - jistě se papeže dokáže zbavit, vždycky se uměli zbavovat svých protivníků.
A k tomu přičtěte, že současný papež políbil Korán, z toho mi bylo blivno, když si uvědomím, kolik špatností a zla je v jednotlivých súkách
Nic se nerozpadne. Dál to poběží setrvačností, lidi jsou čímdál víc odolnější vůči čemukoliv. Jak tu bylo napsáno, dřív se dělo kdovíco a nikdo o tom nemluvil, dnes se rozebírá všechno a důkladně.
Rozpad KC myslím nehrozí, ale zmínka o tom, že jsou kostely prázdné není pravdivá. Kostely jsou narvané a hodně mladými lidmi, to byste se divil...
Ale jo, brzy skončí a hodně lidí se z toho bude radovat.
Ale nebude to rozpadem ze vnitř. Zásah přijde z venku, přesně jak je to prorokováno.
Chtěl jsem přidat soubory v PDF, ale nešlo to, tak snad půjde tohle.
Pokud se ani tohle nezdaří, tak nic nepřidám, protože přepisovat se mě to nechce.
Lukáš.
"lukynek", jak jsem psala rozpad KC nehrozí, nerozpadne se zevnitř, ale pokud sem dáváte odkaz na knihu Zjevení Jana, pak to vypadá na zásah zvenčí a v tom případě to možné je...
jen jsem hledala původ těch Vašich obrázků a pokud se nepletu, jsou z časopisů od SJ, na některé nauky je třeba si dát pozor a zkoumat je ve světle Bible, která byla psaná pod inspirací.
I apoštol Pavel říká: "Divím se, že se od toho, který vás povolal Kristovou milostí, tak rychle odvracíte k jinému evangeliu. Není jiné evangelium, ale jsou někteří, kteří vás uvádějí ve zmatek a chtějí Kristovo evangelium překroutit. Ale i kdybychom vám my nebo sám anděl z nebe zvěstoval v evangeliu něco jiného než to, co jsme vám zvěstovali, budiž proklet! Jak jsme řekli dříve, i nyní říkám znovu: Jestliže vám někdo zvěstuje jako evangelium něco mimo to, co jste přijali, budiž proklet! Gal. 1:6-9
"Filip odešel do města Samaří a zvěstoval tam Krista." (Sk. 8:5) Křestané zvěstují a mají zvěstovat Krista, svědčit o Kristu...
"pt", samozřejmě máte pravdu v tom, že je třeba dávat pozor na to, aby bylo učení církve vždy podle inspirovaného Božího Slova, a ne podle nějakých tradic.
To píšete v souvislosti s učení SJ. Já porovnávám různé učení a nauky, a proto Vás prosím o bližší vysvětlení toho, v čem se učení SJ rozchází s Biblí.
Za vysvětlení předem děkuji: Lukáš.
Teď to moc nechápu, co se stalo s příspěvky.
Na jeden příspěvek od "pt" jsem reagoval, můj příspěvek s touto reakcí se zde zobrazil, ale několik předchozích příspěvků zmizelo (nebo u mě se nezobrazují). Zmizel i ten, na který byla moje reakce.
Jestli to správce domény smazal, tak prosím, aby je tam vrátil, protože potom moje reakce ztrácí smysl.
"pt" sice zřejmě ví na který její příspěvek jsem reagoval, ale když sem přijde nový čtenář, tek je z toho paf.
PROSÍM SPRÁVCE DOMÉNY O SMAZÁNÍ TOHOTO A PŘEDCHOZÍHO PŘÍSPĚVKU VLOŽENÉHO V 8.00 hod.
Nějaký problém byl asi u mě. Když jsem nyní zapnul PC, tak jsou tu všechny příspěvky, tak jak původně byly. Ráno se mě přestaly zobrazovat.
Děkuji.
"pt", děkuji Vám za odkaz.
Prozkoumal jsem to a k porovnání použil i jiné překady Bible. Došel jsem ale k přesvědčení, že ten, kdo to sestavil Bibli nerozumí a jen chce dokázat, že někdo jiný nemá pravdu.
Při dokazování jedné nauky používá biblické verše, které tu nauku potvrzují, a potom při dokazování jiné nauky používá verše (které sice tuto jinou nauku potvrzují), ale tu předchozí nauku vyvracejí.
Bible přece nemůže v jenom verši něco tvrdit a ve druhém verši to vyvracet.
"lukynek", zřejmě jste zastáncem učení SJ, proto ta Vaše odpověď. Buďte tak laskav a buďte tak laskav a napište konkrétní nauku a konkrétní příklad, ne tak všeobecně, můžeme rozebrat...
"lukynek", v tom odkaze jasně čtete v levém sloupci to, co učí "strážná věž" a v pravém sloupci to, co učí Bible. Místo odkazů na "strážnou věž" a jiné tiskoviny vydané SJ, se raději začtěte do Bible. Bible byla psaná pod inspirací Ducha svatého a tak její výklad a porozumění přichází opět pod vlivem Ducha svatého, je to tak jednoduché...jsem ochotná s Vámi diskutovat, ale pouze s Biblí v ruce a ne s nějakým časopisem, či jinou literaturou od SJ, to snad chápete. I s katolíkem budu diskutovat jen s Biblí v ruce a ne s "katechismem".
Berojští zkoumali Písma denně, zda tomu tak je... Sk. 17:10-12: "Bratři hned v noci vyslali Pavla a Silase do Beroje. Když tam přišli, odebrali se do židovské synagogy. A tamější Židé byli ušlechtilejší než ti v Tesalonice: přijali Slovo se vší dychtivostí a denně pečlivě zkoumali Písma, zdali je tomu tak. Tak mnozí z nich uvěřili, také nemálo vznešených řeckých žen i mužů."
Milá "pt", k PC jsem přišel až teď, tak teprve teď odpovídám na Vaše 2 komentáře.
Nepovažuji za dobré "škatulkovat" lidi podle toho "jaké učení zastávají". Pokud by jsme to dělali, tak by jsme byli podobní naším politickým stranám zvoleným do vlády. Věřící lidi by mělo spojovat to, co se píše v Bibli. Sama jste uvedla, že ve všech církvích je "pšenice" a ta "pšenice" by měla být sjenocená biblickým učením.
Ale aby jste byla "v obraze", tak jsem byl vychovávaný v katolické rodině, chodil jsem do náboženství, dělal v kostele ministranta ... a potom jsem se chtěl dozvědět to, co se píše v Bibli. Některé věci v Katechyzmu mě také nedávaly smysl.
Dnes považuji za zásadní to, že BIBLE SI NEMŮŽE PROTIŘEČIT A ODPOROVAT. Nemůže být v jednom verši uvedené, že "něco je černé", v dalším verši, že "to černé není" a ještě v dalším, že "je to fialové" (doufám, že chápete, co tím myslím - nechtěl jsem uvádě žádnou nauku).
Také považuji za důležité to, že ten, kdo chce dokazovat nějakou "biblickou" pravdu a při tom používá biblické veše takovým způsobem, že si protiřečí, tak NENÍ VEDENÝ BOŽÍM DUCHEM a BIBLI NEROZUMÍ.
A teď ještě něco k tomu odkazu:
Nikde v žádném biblickém verši se neobjevuje výraz "Trojice" - je to vymyšlený pojem. A k té "Trojici" - o něco dále je uvedený Jan 17/3 "... poznají tebe, jediného pravého Boha, a toho, kterého jsi poslal Ježíše Krista." Jestliže je "jediný pravý Bůh" a ten někoho někam pošle, tak ten "poslaný" není ten "jediný pravý Bůh". Ježíš Kristus tedy nemůže být tím "jediným pravým Bohem" ikdyž "Tojjediným".
Hebrejcům 7/3 - Pavel píše o králi Melchisedechovi a ne o Ježíši Kristu.
"Ježíš Kristus vždycky existoval" - hned v dalším rámečku je uvedené Hebrejcům 1/6, kde se píše, že Ježíš Kristus je "Prvorozený". Prvorozený Syn nemůže být stejně starý jako jeho Otec, a J.K. Boha opakovaně nazýval svým Otcem. Jedině Ježíšův Otec vždycky existoval.
Výraz "bohočlověk" je další výmysl, který v Bibli není.
Duše člověka žije po srti dál (je nesmrtelná) - na podporu této nauky je m.j. použitý Matouš 10/28 "... může i duši i tělo zahubit ...". Jestliže někdo může duši zahubit (zabít), tak ta duše namůže být nesmrtelná. Co je nesmrtelné, to nejde zahubit nebo zabít.
To jsem použil jen některé myšlenky a biblické verše, které nejsou správně uplatněné na podporu nějaké nauky. Nemám v úmyslu někomu nějaké nauky vyvracet používáním jiných biblických veršů, a proto používám jen to, vo bylo uvedené v odkaze, a co mě vede k závěru, že tento odkaz není důvěryhodný.
"lukynek", ani nevíte, jak jste mně potěšil, máme shodný pohled na víru. A je dobře pokud je pro Vás Bible směrodatná. Je to těžší u SJ, kde si přepsali svou Bibli na "Překlad nového světa" a některé věci pozměnili dle svých nauk". Apoštol Pavel říká Gal. 1:7-9 - "Není jiné evangelium, ale jsou někteří, kteří vás uvádějí ve zmatek a chtějí Kristovo evangelium překroutit. Ale i kdybychom vám my nebo sám anděl z nebe zvěstoval v evangeliu něco jiného než to, co jsme vám zvěstovali, budiž proklet! Jak jsme řekli dříve, i nyní říkám znovu: Jestliže vám někdo zvěstuje jako evangelium něco mimo to, co jste přijali, budiž proklet!"
Máte pravdu, Bbible si nemůže protiřečit, Bible se vykládá zase jen Biblí. Bible byla psaná pod vlivem Ducha Svatého a vykládá se pod vlivem Ducha Svatého...
Píšete to přesně, v Bibli není výraz trojice, ale vždy ti tři spolupracují, jak u Ježíšova křtu: Ježíš, Boží Otcův hlas z nebe a Boží Duch v podobě holubice a apoštol Pavel hodně dopisů končí požehnáním od Oce, Kkrista Ježíše a Ducha svatého...
Máte pravdu Jježíš vždy existoval, ale jeho předobrazem byl například Mojžíš, beránek pasah, Jonáš a pravděpodobně i Melchisedech - velekněz.
Zmiňujete Židům 1:6 a já ještě zmíním Jana 1:14 "A Slovo to tělo učiněno jest, a přebývalo mezi námi, a viděli jsme slávu jeho, slávu jakožto jednorozeného od Otce, plné milosti a pravdy. a Jan 1:18 "Boha žádný nikdy neviděl; jednorozený ten Syn, kterýž jest v lůnu Otce, ont vypravil" a tak ježíš říká: Jan 10:30 "Já a Otec jedno jsme."...Říkáte to přesně, nikde se nepíše, že Ježíš je bohočlověk.
Jsem ráda, že máte poznání Písma i mnohé porozumění...to Vám nezjevilo tělo a krev, ale Duch svatý...Mějte se a ráda si klidně zase s Vámi napíšu...pt
"lukynek", pro Vás ten odkaz nebyl to pravé ořechové, protože Vám vadí ty výrazy, mně taky nesedí, ale nic jiného jsem nenašla. Tak to vezmu tedy Bibli: Jan 10: 30: "Já a Otec jedno jsme" Jan 10:38 "Paklit činím, byste pak mně nevěřili, skutkům věřte, abyste poznali a věřili, že Otec ve mně jest, a já v něm." (Syn byl vždy v něm, v Otci)
Jan 14:8 Filip mu řekl: "Pane, ukaž nám Otce a to nám stačí." 9 Ježíš mu řekl: "Tak dlouho jsem s vámi, Filipe, a ty jsi mne nepoznal? Kdo viděl mne, viděl Otce. Jak můžeš říkat: ‚Ukaž nám Otce‘? 10 Nevěříš, že já jsem v Otci a Otec je ve mně? Slova, která k vám mluvím, nemluvím sám ze sebe; Otec, který ve mně přebývá, činí své skutky. 11 Věřte mi, že já jsem v Otci a Otec ve mně; ne-li, věřte aspoň pro ty skutky.
V Janově Evangeliu se píše, že na začátku (rozumí se stvoření nebe i země a všeho stvoření) bylo Slovo Bůh, které Bylo u Boha. To Slovo nebylo stvořené, ale jen bylo u Boha. Svět skrze to slovo povstal a pro Něj. To Slovo Bůh - se stalo tělem a spatřili jsme Jeho slávu, kterou má Syn plný milosti a Pravdy. - Viz stačí si přečíst začátek Janova evangelia.
Izajáš 9:5 Nebot se nám narodí dítě, bude nám dán syn, na jehož rameni spočine vláda a bude mu dáno jméno: "Divuplný rádce, Božský bohatýr, Otec věčnosti, Vládce pokoje." (Otec věčnosti = Ježíš)
Tady to je, že řekl Otec vlastně Ježíši: Marek 12:36 Sám David řekl v Duchu Svatém: "Řekl Pán mému Pánu: Seď po mé pravici, dokud nepoložím tvé nepřátele za podnož tvých nohou."
Jednorozený, se týká toho, že je jedinečný svého druhu. To další nazvání, že je i prvorozený, se týká toho těla, že to tělo, co má po vzkříšení z mrtvých - je psáno, že je prvorozený z mrtvých - první, kdo vstal z mrtvých a má nepomíjitelné tělo, ve kterém může jíst a přitom projít zavřenými dveřmi. 1 Petrův 3:18 Vždyt i Kristus jednou provždy trpěl za hříchy, spravedlivý za nespravedlivé, aby vás přivedl k Bohu. V těle byl sice usmrcen, ale v Duchu obživen. 19 V něm také přišel a vyhlásil zvěst duchům ve vězení, 20 kteří kdysi neuposlechli, když Boží trpělivost ve dnech Noemových vyčkávala, zatímco byl stavěn koráb, v němž jen několik, to jest osm duší, bylo zachráněno skrze vodu. 21 Naplnění tohoto předobrazu -- křest -- i vás nyní zachraňuje, ne jako odložení tělesné špíny, nýbrž jako odpověď dobrého svědomí Bohu, skrze zmrtvýchvstání Ježíše Krista, 22 jenž přišel do nebe, byli mu podřízeni andělé, vlády a moci, a je na pravici Boží.
1 Janův 5:7 Tři jsou, kteří vydávají svědectví na nebi -- Otec, Slovo a Duch Svatý -- a ti tři jsou jedno.
Jan 4:24 Bůh je duch, a ti, kteří se mu klanějí, musí se mu klanět v duchu a pravdě."(pravda je Kristus, sám říká "já jsem ta cesta, pravda i život..")
Ježíš je v Nebi, ale je i v nás, protože je to Bůh - přebývá v nás skrze osobu Ducha Svatého, přestože ve svém nepomíjitelném fyzickém těle je v nebesích, kam byl vzat v oblacích. 2 Korintským 13:5 Sami sebe zkoušejte, jste-li ve víře, sami sebe zkoumejte. Či nepoznáváte sami na sobě, že Ježíš Kristus je ve vás? Ledaže byste byli neosvědčení.
Celý vtip je v tom, že oni jsou prostě jedno. - Tak může být zároveň v nebi u Otce a zároveň skrze Ducha Svatého i v nás. Je v nebi, tady může být ale duchovně.
Pokud jsme duchovně v Synu, jsme nové stvoření a máme zaslíbené také to těla z mrtvých vzkříšení. Po smrti tělesné jde duch a duše (duše je mysl) křestana do nebe. Před Božím trůnem tam dokonce ty duše volají: Zjevení Janovo 6:10 "A ti zvolali mocným hlasem: "Jak dlouho ještě, Panovníku, svatý a pravý, nebudeš soudit a trestat za naši krev ty, kdo bydlí na zemi?"
Tady se mluví, že máme i ducha i duši i tělo: 1 Tesalonickým 5:23 A sám Bůh pokoje kéž vás celé posvětí a celého vašeho ducha i duši i tělo kéž zachová bez poskvrny až k příchodu našeho Pána Ježíše Krista.
Kazatel 12:7 "A navrátí se prach do země, jakž prvé byl, duch pak navrátí se k Bohu, kterýž jej dal..."
Smrt není neexistence, ale duchovní stav, který trvá a nazývá se smrtí - je také psáno, že jsme i my byli mrtví ve svých hříších, přestože jsme fyzicky žili. Efezským 2:5 "...i když jsme byli mrtvi pro svá provinění, obživil nás spolu s Kristem -- milostí jste zachráněni --"
Koloským 2:13 "I vás, když jste byli mrtvi v proviněních a neobřízce svého těla, spolu s ním obživil, když nám všechna provinění odpustil."
Ježíš řekl ve Zjevení Janově: Zjevení Janovo 21:6 "A řekl mi: "Stalo se. Já jsem Alfa i Omega, počátek i konec. Já dám žíznivému zadarmo napít z pramene vody života. 7 Kdo vítězí, dostane toto jako dědictví; budu mu Bohem a on mi bude synem. 8 Avšak bázliví, nevěřící, ti, kdo propadli modlářské ohavnosti, vrahové, smilníci, kouzelníci, modloslužebníci a všichni lháři mají svůj díl v jezeře, které hoří ohněm a sírou, což je smrt druhá."
Nepíše se nic o kůlu, ale o dřevě a také, že Ježíš byl ukřižován na kříži. "Ale vykoupilt nás Kristus z zlořečenství zákona, učiněn byv pro nás zlořečenstvím, nebo psáno jest: Zlořečený každý, kdož visí na dřevě," Gal 3:13 a 5. Moj. 21: 22-23 "Když by kdo zhřešil, že by hoden byl smrti, a byl by odsouzen k ní a pověsil bys ho na dřevě: Nezůstane přes noc tělo jeho na dřevě, ale hned v ten den pochováš jej, nebo zlořečený jest před Bohem pověšený; protož nepoškvrňuj země své, kterouž Hospodin Bůh tvůj dává tobě v dědictví.
Jan 19:17-19 "Tehdy vydal jim ho, aby byl ukřižován. I pojali Ježíše a vedli. A nesl kříž svůj, šel na místo, kteréž slove popravné, a Židovsky Golgota. Kdež ukřižovali ho, a s ním jiné dva s obou stran, a v prostředku Ježíše. (V době Říma se odsouzenec ukřižoval na kříž)
Milá "pt",
mám možnost porovnávat různé překlady Biblí - "Kralickou", "Hegerův překlad", "Petrův překlad", "Žilkův překlad", "Ekumenickou Bibli", "Slovo na cestu", "Bibli 21", a mám i "Překlad Nového Světa". A při porovnávání jsem v PNS nenašel níc předělaného podle nauk SJ. Jediné v čem se PNS liší od jiných překladů je to, že místo "Hospodin" používá Boží jméno. I Ekumenická Bible ve vysvětlivkách uvádí, že slovo Hospodin je náhražkou za Boží jméno.
Z Vašich komentářů cítím velké předsudky vůči SJ. Znovu připomínám Vaše slova, že ve všech církvích je "pšenice".
"Ježíš Kristus vždycky existoval" - toto si nemyslím, to je výrok z odkazu na který jsem reagoval. Já si myslím, že (zjednodušeně řečeno) Ježíš, Pravda, Slovo, Prvorozený ... je "mladší" než jeho Otec.
Jan 10/30a38 - mezi těmito verši se píše, že Ježíše Otec poslal do světa, a že Ježíš je Boží Syn. Syn nemůže být stejně starý jako jeho Otec. At tedy na Syna použijeme kterékoli z jeho dalších jmen, tak stále platí, že je "mladší" než Otec. Například Jan 1/1 - "Na počátku bylo Slovo ..." Bůh počátek nemá, byl vždy (ikdyž je to nad naše chápání), ale Boží Syn, Slovo, má počátek.
Jan 1/14a18 - Slovo, Ježíše, lidé viděli, ale Boha nikdo nikdy neviděl. Je tedy Ježíš Bůh, když jej lidé viděli?
Ježíšovo vyjádření "já a Otec jsme jedno" a (Otec je ve mě a já v něm) je vysvětleno v Evangeliu Jana 17/21-26. Ve 23. verši se píše o "jednotě". Kdyby Ježíš mylslel slovy "Já a Otec jsme jedno", že je částí Boha, tak by nebyla "Trojice", ale "patnácteřice" - bůh by byl složený z Otce, Syna, Svatého ducha a 12 apoštolů. 21. verš: "Aby všichni byli jedno, jako ty, Otče, ve mě a já v tobě, aby i oni byli v nás ..."
Já osobně jsem se přesvědčil o tom, že pokud někdo chce najít biblickou pravdu, tak se musí oprostit od všech rozšířených a vžitých náboženských nauk, tradic a dogmat. Pokud je mám v mysli, tak se nesnažím hledat pravdu, ale snažím pro ně najít důkazy nebo důkazy proti nim. Tím se má mysl ubírá jen tím jedním směrem a nevidím to ostatní kolem.
zdravím Vás, "lukynek", ano pšenice roste všude, ale také plevel a vím, že ve všech církvích, či denominacích, či náboženských společnostech a organizacích jsou lidé, kteří srdcem přijali Krista, protože není jiného jména pod nebem, ve kterém je spása a to je ježíš Kristus. (Ježíš = Jehošuah = JHVH (Jahve, Jehova) zachraňuje, nebot Synovo jméno je Otcovo jméno)
Mám také k porovnání asi na 200 překladů Bible i v jiných jazycích, nejdete v odkaze na "SOB" = stujní překlad Bible a v PC používám program, kde porovnávám také ty podstatné překlady Bible. Používám online konkordanci a biblický slovník.
Ano Ježíš existoval vždycky, byl vždycky v Bohu, jako v lůně Božím, pokusím se o nešikovné přirovnání, ale třeba pomůže. Každý muž má v sobě, ve svých bedrech své syny, vždy...Ve zjevení Jan píše o Kristu a říká "on je alfa i omega, počátek i konec", pokud to vztáhnete jen na Otce, jaký je jeho konec? Bůh je bez začátku a bez konce, zrovna tak Ježíš. Všechny obraty nepoberete rozumem. Víte poznání litery nestačí, litera je mrtvá, ale Duch oživuje, jedině pomocí Ducha svatého se psané slovo stane v našich srdcích živé a je tím pramenem vody, která prýští k životu věčnému...Vidíte, jaké jsou to krásné košaté slovní obraty. Pokud je čte člověk nevěřící a bez Ducha, tak mu nic neřeknou, neosloví ho a neporozumí, co čte, ale kdo věří a má Ducha svatého, dokáže pochopit...
Boha nikdy nikdo neviděl a ani neuvidí. Bůh bydlí ve světle nepřistupitelném a tma ho nepohltila. Ježíš říká, kdo vidí mne, vidí i Otce, protože se v něm zrcadlí Bůh se vším všudy...opět krásné slovní obraty, kterým nevěřící neporozumí, jelikož je chce pochopit jen rozumem a logikou, ale máme srdce a věřící vidí srdcem. To nemůže nevěřící pochopit...
Vaš příspěvek:
"Já a Otec jsme jedno", že je částí Boha, tak by nebyla "Trojice", ale "patnácteřice" - bůh by byl složený z Otce, Syna, Svatého ducha a 12 apoštolů. 21. verš: "Aby všichni byli jedno, jako ty, Otče, ve mě a já v tobě, aby i oni byli v nás ..."
Ano, a tak přesně to je, protože jsme s Kristem jedno v Duchu svatém. Křestan tvoří s Kristem jedno tělo, jsme údy těla Kristova, jsme Otcovy děti, synové a dcery a také dědicové. Už není Žid ani Řek, není Pán ani otrok, není muž ani žena, vy všichni jste všechno a jedno v Kristu. Protože je jednota v Duchu svatém. Ježíš říká, vy jste chrám Ducha svatého, již nejsme duchovně mrtví, protože Duch oživuje a proto máme zaslíbení, že nepůjdeme před soud Jan 5:284 a Řím. 8:1... 1.Kor.: 12:12-14 "Nebot jako tělo je jedno, ač má mnoho údů, a všechny údy jednoho těla, ačkoli je jich mnoho, jsou jedno tělo, tak i Kristus. Nebot v jednom Duchu jsme my všichni byli pokřtěni v jedno tělo, at Židé nebo Řekové, at otroci nebo svobodní, a všichni jsme z jednoho Ducha dostali napít. Vždyt také tělo není jeden úd, nýbrž mnoho údů." a 1. Kor. 12:27 "Vy jste tělo Kristovo a jednotlivě jste jeho údy"...(všichni, kteří přijali Krista, Kristovo evangelium - ne jen někteří)
váš příspěvek:
Já osobně jsem se přesvědčil o tom, že pokud někdo chce najít biblickou pravdu, tak se musí oprostit od všech rozšířených a vžitých náboženských nauk, tradic a dogmat. Pokud je mám v mysli, tak se nesnažím hledat pravdu, ale snažím pro ně najít důkazy nebo důkazy proti nim. Tím se má mysl ubírá jen tím jedním směrem a nevidím to ostatní kolem.
Vidím, že dáváte velký důraz na mysl, ale Bůh mluví o srdci: "Střez srdce své, nebot z něho pochází život", ze srdce pochází všechna uvažování, zlá nebo dobrá...Řím. 10:10 "Srdcem se věří k spravedlnosti a ústy se vyznává k záchraně.." (uvěříme srdcem ne myslí)
Vzpomeňte na apoštoly, když na ně byl vylit Duch svatý, jaké mocné skutky dělali ve jménu Ježíš, mluvili jazyky a šířili evangelim...Když mluví jazyky, jejich mysl jakoby spí a je bez užitku, protože co mluví, to mluví Duch svatý. 1.Kor. 14:14 "Nebot když se modlím jazykem, můj duch se modlí, avšak má mysl je bez užitku." Takto mocně působí Boží svatý Duch...(pro vysvětlení, či přiblížení: když mluví jazyky, mluví Duch, ale mysl je bez užitku a klidně si může číst třeba noviny)
Boží svatý Duch působí opravdu mocně, "Nebot Boží království nespočívá v řeči, ale v moci." 1.Kor. 4:20
Projděte si všechny biblické texty a odkazy a úpřimně s modlitbou proste Boha o porozumění srdcem, ne jen myslí... At Vám Bůh požehná...pt
omlouvám se, zapoměla jsem se přihlásit...
To se děje v katlické církvi docela cyklicky pravidelně. Kolik už bylo vzdoropapežů a odpadlických frakcí a dalších problémů. Nemějte strach, katolická církev se zase ze všeho vyhrabe a pojede dál. A skoro prázdné kostely? Možná v ateistických Čechách. Jiná situace je všude v našem okolí, Moravou počínaje, přes Slovensko, Polsko, Německo, Rakousko, tam všude jsou kostely plné. Snad jen Maďarsko je nábožensky trochu chladnější
Co by se stalo kdyby církev nebyla, nebo se rozpadla dřív? Nebyly by kostely, církevní stavby, nebyli by třeba mecenáši, kteří třeba podporovali talenty hudebníky atp. v kostelních sborech, nebyla by mnohá umělecká díla, která navazovala na události v Bibli, jak hudba tak i obrazy atp. Byla by kultura křováků. Cizinci by se k nám jezdili dívat na jeskyně, protože by nebyly žádné katedrály atd. A posametoví zloději by neměli kde krást, protože by nebylo kde a co. Likvidací církví a zákaz povinné náboženské výuky na školách po roce 1948 je největší národní katastrofa českého národa v jeho historii. Byly zničeny základy pro kulturní rozvoj společnosti. Proti tomu je je ekonomika poničená za totáče úplná nula. To se dá lehce spravit, ale za předpokladu že stát a ekonomiku povedou lidé, kteří mají dobré morální základy. Čili nerozkradou co se dá. Cesta k obnově společnosti neexistuje, protože dnešní společnost není schopná obnovit základy morálky. A máme nějaké morální vzory a byla by dnešní politická garnitura tyto lidi mezi sebe pustit? Ovšem není to tragedie, je to evoluce. Strom vyroste a po čase uschne a spadne a časem vyroste nový. V dnes neexistujících kostelních sborech zůstává neodhaleno mnoho uměleckých talentů. A v těchto sborech měli mladí lidé příležitost na KAŽDÉ vesnici. Dnešní společnost je v nezadržitelné sestupné fázi.
Já bych chtěl reagovat jen na ty příležitosti, nemá náhodou dnes přístup k takovým příležitostem mnohem více lidí když je tu internet? Tím myslím sdílení svojí tvorby nebo zjištování jak se ve své tvorbě zlepšit, sice internet není všude nejrychlější ale i tak tu ta možnost většinou je...
Po delší době jsem opět zavítal do téhle diskuze a rád bych navázal na téma o trojici, které jsem probíral s "pt". Není to sice hlavní téma k původní otázce, ale diskuze se rozvinula v dalších komentářích, a je jich už tolik, že se v nich těžko dá orientovat. (Bylo to pod odpovědí od "achjo" z 16. 2.)
Tedy k té "Trojici" - dá se trojice vysvětlit takto? - I když je v Bibli napsáno, že Otec, Syn a Duch svatý, jedno jsou, nemusí to znamenat, že jde o trojjedinnost, ale, že jsou zajedno. Jako Mušketýři: "Všichni za jednoho a jeden za všechny" a taky byli čtyři, pouze byli zajedno.
"lukinek", já Vás zdravím a jsem ráda, že jste se ozval. Dám Vám zde pár veršů z Bible, pokud jste jako Berojští, tak budete zkoumat Písmo, zda tomu tak je, ale jen s Biblí v ruce, ne s literaturou jiných církví, či organizací.
v Bibli čtu,
že Syn je jednorozený, prvozený, z lůna Otce. - Jan 1:14 "A Slovo se stalo tělem a přebývalo mezi námi. Spatřili jsme jeho slávu, slávu, jakou má od Otce jednorozený Syn, plný milosti a pravdy." - Jan 1:18 "Boha nikdy nikdo neviděl; jednorozený Syn, který je v náruči Otcově, nám o něm řekl." - Koloským 1:15 "On je obraz Boha neviditelného, prvorozený všeho stvoření", - Koloským 1:18 "on jest hlavou těla - totiž církve. On je počátek, prvorozený z mrtvých, takže je to on, jenž má prvenství ve všem. - Jan 1:18 "Boha žádný nikdy neviděl, ale jednorozený Syn, kterýž jest v lůnu Otce, ont jest nám vypravil." -
Ježíš také říká, že jeho Otec je větší - Jan 10:29 "Můj Otec, který mi je dal, je větší nade všechny a nikdo je nemůže vytrhnout z ruky mého Otce." - Jan 14:28 "Slyšeli jste, že jsem vám řekl: ‚Odcházím a přijdu k vám.‘ Kdybyste mě milovali, zaradovali byste se, že jdu k Otci, nebot Otec je větší než já." -
o Duchu svatém čtu - Lukáš 3:22 "... a sestoupil na něho Duch Svatý v tělesné podobě jako holubice a z nebe zazněl hlas: "Ty jsi ten můj Syn, Milovaný, v tobě jsem nalezl zalíbení." (jsou tam všichni tři, Otcův hlas z nebe, křtěný Syn a Duch svatý v podobě holubice) - Jan 14:26 "Ale Zastánce, Duch Svatý, kterého Otec pošle v mém jménu, ten vás naučí všemu a připomene vám všechno, co jsem vám řekl. - Skutky apoštolské 13:2 "Když konali službu Pánu a postili se, řekl Duch Svatý: "Oddělte mi Barnabáše a Saula k dílu, k němuž jsem je povolal." - Skutky apoštolské 21:11 "...Toto praví Duch Svatý..." - 1 Korintským 2:13 "O tom také mluvíme -- ne však slovy, kterým vyučuje lidská moudrost, ale těmi, jimž vyučuje Duch svatý; duchovní věci vysvětlujeme duchovními slovy." - Židům 9:8 "Tím Duch Svatý ukazuje, že ještě není zjevná cesta do svatyně, dokud stojí první stánek..." - 1 Janův 5:7 "Tři jsou, kteří vydávají svědectví na nebi -- Otec, Slovo a Duch Svatý -- a ti tři jsou jedno. - 1. jana 5:6 "To je ten, který přišel skrze vodu a krev, Ježíš Kristus - nejen skrze vodu, ale skrze vodu a krev. Duch je ten, který to dosvědčuje, protože Duch je pravda." - Jan 14:6 "Já jsem ta cesta, pravda a život," odpověděl Ježíš."...Nikdo nepřichází k Otci než skrze mne..."
čtu, že Duch svatý "řekl, praví, učí, vyučuje, připomíná, ukazuje, vydává svědectví, že Duch je Pravda, jako Ježíš je Pravda. Jak říká Písmo Svaté, pravda je Bůh, pravda je Ježíš Kristus, pravda je Duch svatý. Všichni tři jsou jedné podstaty a mohou se projevovat samostatně a jednotlivě. (nejprve byli v nebi tři, pak přišel Ježíš na zem. Když jej Bůh Otec vzkřísil, poslal na zem Utěšitele, Ducha svatého, který je s lidmi až do konce skonání věků)
Pokud by byl Duch svatý činná síla, jsk se píše v "překladu nového světa" od SJ, jak tedy vysvětlíte, že rouhání proti Duchu svatému nebude odpuštěno?
Matouš 12:31,32 "Proto vám pravím: Každý hřích i rouhání bude lidem odpuštěno, ale rouhání proti Duchu odpuštěno nebude. A tomu, kdo by řekl slovo proti Synu člověka, bude odpuštěno; ale tomu, kdo by promluvil proti Duchu Svatému, nebude odpuštěno ani v tomto věku, ani v budoucím."
Takže přirovnání k Mušketýrům je správné?
Ježíš je někdo jiný než jeho Otec ("... Otec je větší než já ...") a Svatý Duch je také někdo jiný - ale jsou "za jedno", tedy jednotní v názorech a činnosti?
Mušketýři byli každý něko jiný, ale byli jednotní v tom, za co bojovali a navzájem se v tom podporovali.
Jen se chci ujistit, jestli je toto přirovnání správné.
Ne, není to správné, mušketýři nebyli jedné podstaty. Je led, voda a pára a jsou stejné podstaty, jako H2O, ale projevují se také i samostatně...
Takže Boží Duch není činná síla, když se mu nesmí rouhat, že ne?
Matouš 12:31,32 "Proto vám pravím: Každý hřích i rouhání bude lidem odpuštěno, ale rouhání proti Duchu odpuštěno nebude. A tomu, kdo by řekl slovo proti Synu člověka, bude odpuštěno; ale tomu, kdo by promluvil proti Duchu Svatému, nebude odpuštěno ani v tomto věku, ani v budoucím.
"pt", to je dobře, že píšete, že přirovnání k Mušketýrům není správné. Jen jsem se chtěl ujistit jestli neměníte své názory podle potřeby, v podstatě tak, aby jste vždycky ukázala že máte nad ostatními "navrch".
Tohle je citace toho, co jste napsala dříve: " ... Už zde někdo napsal o modlitbě "Otčenáš". Ježíš nazývá Boha svým otcem. A při jeho křtu, byl slyšet hlas z nebe: "Toto je můj milý syn". I když je v Bibli napsáno, že Otec, Syn a Duch svatý, jedno jsou, nemusí to znamenat, že jde o trojjedinnost, ale, že jsou zajedno. Jako Mušketýři: "Všichni za jednoho a jeden za všechny" a taky byli čtyři, pouze byli zajedno. ..."
Také se často odvoláváte na různé vědecké autority například: "Musím zde dát odkaz na Docenta Miloslava krále, na vzdělaného člověka v přírodních a jiných vědách, ale také na člověka, který ne jen věří, ale má jistotu Boha. Přečíst si jeho některé knihy,...", ale i na jiné publikace. Proti tomu samozřejmě není co namítat a je to v pořádku. Ale podud někdo uvede odkaz na nějakou jinou poublikaci, nebo z ní cituje, tak ihned argumentujete, že se budete bavit jedině s Biblí v ruce a jinou publikaci neuznáváte.
Nezlobte se za mou upřímnost, ale jako odborný poradce přes náboženství, jste mou důvěru ztratila.
"lukínek", ale když se bavíme my dva, tak se baví dva věřící lidé, kteří si čtou Bibli a jsou Duchem uváděni postupně do Pravdy. Alespoň Vás beru, jako věřícího člověka, jen nelze ustrnout v poznání, ale stále zkoumat, jako Berojští zda je tomu tak. I Ježíš řekl apoštolům: "řekl bych vám více, ale zatím nejste schopni to snést"...museli čekat na Ducha svatého, který je uváděl do Pravdy a tak je to se všemi, kteří přijímají Ježíše Krista, jako svého Krále a Pána. Postupně jsou Duchem svatým uvedeni do Pravdy.
Ale pokud si píši s lidmi nevěřícími, tak jim musím dát odkaz na autority, které jsou schopni přijmout, chápete? Sám vidíte, jak mají ateisté, či nevěřící problém s Bohem, jako takovým. Ale aby došli poznání Boha, je třebe je vést k Ježíši Kristu, to je historicky doložitelná osoba a přes Ježíše Krista jsou schopni poznávat Boha. Proto Ježíš říká: "Já jsem ta cesta, Pravda i život a nikdo nepřichází k Otci než skrze mne".
Jen SJ se snaží jít k Bohu stvořiteli přímo, ale tak to nejde. Je jeden prostředník mezi Bohem a lidmi a to Ježíš Kristus. Jan 5:23 jasně říká, "kdo nectí Syna, nectí ani Otce"...Takže uctít musíme Syna stejně jako Otce.
Ano, máte pravdu, že k Bohu se dostaneme jedině prostřednictvím Ježíše Krista. Ježíš sám řekl "Já jsem cesta ..., a nikdo nepřichází k Otci jinak, než skrze mne".
A představte si, že zrovna SJ ctí Ježíše tak, že pořádají setkání na připomínku jeho smrti. Minulý týden na toto setkání roznášeli pozvánky - děli to jen oni a žádná jiná církev. Tak, jak to, že neuznávají nebo nectí Ježíše?
Pokud myslíte, že jej nectí tím, že jej nepovažují za součást "Trojjediného Boha", tak i většina biblických textů, které jste výše uvedla na podporu Trojice, ve skutečnosti Trojici vyvracejí.
"lukínek", jsou tři, kteří vydávají svědectví o Pravdě, dala jsem Vám na to biblické texty. Otec, Syn i Duch svatý jsou pravda a svědectví vydávají o pravdě. Je psáno, že před Ježíšem poklekne každé koleno. Zdá se mně, že SJ mají Ježíše Krista až na druhé koleji a při tom evangelia a dopisy apoštolů jasně vedou všechny ke Kristu. Až bude vše podle Boží vůle, pak i Kristus se poddá Bohu.
Ještě bych ráda znala Váš pohled na Ducha svatého, jelikož jste z něj učinili v učení i v překladu jen činnou sílu. Jak je tedy možné, že rouhání a hřích proti Synu člověka bude odpuštěno, ale proti Duchu svatému nikoli?
A té trojici vidím, že nerozumíte, ale když si budete číst a zkoumat Písmo, pak Vás Duch svatý přivede do pravdy.
Píšete o Památné večeři, že zvete lidi. Ale Pán Ježíš říká: "To čiňte na mou památku". Vzal chléb a lámal ho, vzal kalich a podal ho, aby všichni jedli a pili. Jenže SJ to nečiní. Jak mohou být údy těla Kristova, když jsou jen jako diváci? Jak plní tento příkaz Ježíše Krista, když to nečiní?
"lukínek", ještě k té "ne/trojici":
Spory o Trojici a Kristově božství se vedou od prvních staletí církve.
Janovo evangelium začíná výrokem "Na počátku bylo Slovo". (Jan 1:1)
"počátek" = "princip"(v řečtině arché)
"Slovo" = "logos" (v řečtině verbum) = "logika" = "řád" = opak chaosu
Bůh je jeden, ale že se nám zjevuje ve třech osobách – jako Otec, Syn a Duch svatý.
H2O - voda, led, pára (pro příklad)
Bůh je ve třech osobách, tím nám neříká, že Bůh jsou tři nezávislé bytosti, nýbrž že tento Bůh se nám zjevuje různými způsoby, jak chce – zjevuje se nám jako: Otec, jako Syn, nebo jako Duch svatý.
Bůh řekl Mojžíšovi: "Jsem, kterýž jsem - JÁ JSEM" (viz Exodus 3,14)
Ježíš rovněž řekl: "JÁ JSEM" (Marek 14: 61,62-65) - Proto následně velekněz prohlásil Ježíše za rouhače, věděl, že si tak Ježíš činí nárok na Božství. Ježíš říká: "JÁ JSEM" (Jan 8:58)
Ježíšovo Božství v evangeliích:
Marek 8:27-29 a Mat. 16:13-17 a Jan 10:30 a Jan 1:1,14
Tomáš mu odpověděl slovy: "Můj Pán a můj Bůh." Ježíš mu řekl: "Že jsi mne viděl, uvěřil jsi." Jan 20:27-29
Pokud stojí otázka takto: "Je učení o Trojici obsaženo v Bibli?", odpovím: "Není." Pokud bude otázka postavena takto: "Dovídáme se z Bible něco o Trojici?", pak řeknu: "Ano. Prakticky všechno, co o Trojici můžeme říci, víme z Bible."
Filipenským 2:6-11 "Ačkoli byl ve způsobu Božím, nelpěl na tom, že je roven Bohu, nýbrž sám sebe zmařil, vzal na sebe způsob otroka a stal se podobným lidem. A když se ukázal v podobě člověka, ponížil se, stal se poslušným až k smrti, a to smrti na kříži. Proto ho také Bůh povýšil nade vše a dal mu jméno, které je nad každé jméno, aby se ve jménu Ježíše sklonilo každé koleno; ti, kdo jsou na nebi i na zemi i pod zemí, a k slávě Boha Otce aby každý jazyk vyznal, že Ježíš Kristus je Pán."
Žalm 45:7-8 "Tvůj trůn, Bože, trvá navěky a navždy. Žezlo přímosti je žezlo tvého království. Miluješ spravedlnost a nenávidíš ničemnost. Proto tě, Bože, tvůj Bůh pomazal olejem veselí nad tvé druhy." a Židům 1. kapitola celá. a ještě 1.Mojžíšova 18: 2-4 "Když Abraham pozvedl oči a rozhlédl se, hle, tři muži stáli proti němu. Když je uviděl, běžel jim od vchodu do stanu vstříc, poklonil se až k zemi a řekl: "Panovníku, jestliže jsemnyní nalezl ve tvých očích milost, nepomíjej prosím svého otroka. Nechám přinést trochu vody, abyste si mohli umýt nohy, a odpočiňte si pod stromem."
Duch svatý - Izaiáš 63:10 a Efezským 4:30 a Skutky 5:30 a 15:28 a Lukáš 12:10 a Jan 14:16-18 "A já požádám Otce a on vám dá jiného Zastánce, aby byl s vámi na věčnost – Ducha pravdy, jehož svět nemůže přijmout, protože ho nevidí ani nezná. Vy jej znáte, nebot u vás zůstává a ve vás bude. Nezanechám vás jako sirotky, přijdu k vám. --------Duch svatý je Ježíšův plnohodnotný zástupce a ne jen neosobní síla.
1 Janův 5:7 "Tři jsou, kteří vydávají svědectví na nebi -- Otec, Slovo a Duch Svatý -- a ti tři jsou jedno - TATO SLOVA V DNEŠNÍCH BIBLÍCH VŮBEC NEJSOU, PROTOŽE TAM NEPATŘÍ, A POKUD V NĚKTERÉ BIBLI JSOU, TAK JE VE VYSVĚTLIVKÁCH UVEDENÉ, ŽE JE NĚKDO POZDĚJI DO BIBLE PŘIDAL.
Bůh je ve třech osobách, tím nám neříká, že Bůh jsou tři nezávislé bytosti, nýbrž že tento Bůh se nám zjevuje různými způsoby, jak chce – zjevuje se nám jako: Otec, jako Syn, nebo jako Duch svatý. - KDYŽ SE ZJEVIL JAKO JEŽÍŠ, TAK KE KOMU SE POTOM JEŽÍŠ MODLIL, KDYŽ SE MODLIL KE SVÉMU OTCI?
A té trojici vidím, že nerozumíte, ale když si budete číst a zkoumat Písmo, pak Vás Duch svatý přivede do pravdy. - MÁTE PRAVDU, TOMU CO O TROJICI PÍŠETE SE OPRAVDU ROZUMĚT NEDÁ. PROTO TAKÉ TATO NAŠE DISKUZE NEMÁ CENU A JE ZBYTEČNÉ V NÍ POKRAČOVAT.
"lukínek", v některých překladech slova v 1. Jana 5:7 najdeme, v některých ne, ale to nic nemění na tom, že Bible mluví že Otec je Bůh, Ježíš je Bůh a Duch svatý je Bůh a ti vydávají svědectví o pravdě, jak jsem Vám již vypsala mnoho biblických textů. Vůbec nevidím problém, když se Ježíš modlil a volal ke svému Otci, protože je jak Otec, tak Syn a mohou komunikovat. Přece duchovní věci nejsou to stejné, jako hmotné věci. Nemůžete například srovnávat ovoce na stromech doslova s ovocem Ducha a při tom oboje nese plody. Příliš zaměstnáváte mysl na úkor srdce. Sám víte, že Ježíš mluvil v podobenstvích, abychom byli vůbec schopni chápat věci duchovní. Sám Ježíš říká "měl bych vám toho ještě hodně říct, ale nyní nejste schopni to přijmout"...
Obloukem jste se mně vyhnul odpovědět na "účinnou sílu", kterou SJ zaměnili za Božího Ducha. Nezdá se Vám, že tímto SJ hřeší proti Duchu svatému, protože jej označili jen za "účinnou sílu"? Ale Boží Duch "mluví, učí, připomíná, svědčí, dokonce i zpívá" je to plnohodnotný zástupce Ježíše Krista, který je s námi do konce světa. Všechny překlady světa ve všech jazycích píší ihned v prvních veršech Písma a následně v celém Písmu svatém o Božím Duchu: "..Duch Boží vznášel se nad vodami...", jen SJ to zaměnili na "činnou sílu". Písmo říká, že Otec je pravda, Ježíš je pravda a Duch je pravda. K porozumění je třeba duchovní vhled, s pomocí Ducha svatého, který přebývá v nás, kteří jsme uvěřili, že Kristus je Syn Boží. Matouš 16:16,17 "Šimon Petr odpověděl: "Ty jsi Mesiáš, Syn živého Boha." Ježíš mu na to řekl: "Blahoslavený jsi, Šimone Bar-Jona, protože ti to nezjevilo tělo a krev, ale můj Otec, který je v nebesích.
Jsme chrám Ducha svatého, který nám připomíná a učí nás mnoho věcí. Všichni, kteří uvěřili jsou duchovními kameny, jako Petr a tvoříme duchovní chrám Boha živého. 1.Petra 2:4,5,6 "Když přicházíte k němu, kameni živému, jenž byl od lidí zavržen, ale před Bohem je vyvolený, vzácný, i vy sami jako živé kameny jste budováni jako duchovní dům ve svaté kněžstvo, abyste přinášeli duchovní oběti, příjemné Bohu skrze Ježíše Krista. Proto stojí v Písmu: ‚Hle, kladu na Siónu kámen úhelný, vyvolený, vzácný; kdo v něj věří, jistě nebude zahanben..."
Dále jste mně neodpověděl na "Památnou večeři", kterou si sice SJ připomínají, ale nejsou součástí Pánovy večeře, jsou jen diváci. Jak tedy plní příkaz Ježíše Krista, který řekl "...kdykoli jíte a pijete, čiňte to na mou památku...dokud nepřijdu". Vždyt to SJ nečiní, jak mohou mít podíl na nové smlouvě s Kristem? Jak mohou být tělo Kristovo? Jak s ním mohou tvořit církev? (jak čteme u Petra)
"pt" - Kdo a jak hřeší nemám právo posuzovat a ani nemám takovou opovážlivost, že bych se o to jen spekulativně pokoušel. (Matouš 7/1,2; Skutky 10/42; Římanům 2/1,2; Římanům 14/10; 2.Timoteovi 4/1; Jakub 4/11,12; atd.)
To se týká, jak toho, jestli někdo hřeší proti Svatému Duchu, nebo proti jiným biblickým přikázáním a zákonům, tak také i posuzování toho, jestli je někdo Duchovní chrám, nebo Kristovo tělo.
A jak jsem již napsal, tato diskuze skutečně nemá dál cenu (2.Timoteovi 2/14; Titovi 3/9).
"lukinek", mrzí mně, že se z Vašeho psaní vytrácí laskavý tón. Hodně upozorňujete na slovo "soudit". Jen Vám chci napsat, že křestan nemá soudit ty, co jsou vně a posuzovat nevěřící, ty bude soudit Bůh, ale my kteří známe Písmo se máme mezi sebou posuzovat, abycho se vyhli hříchu. Já Vás mám jako bratra ve víře, přesto, že jste zřejmě SJ ale já mám ráda všechny věřící křestany, kteří přijali Krista Ježíše, jako bratry ve víře. 1.Kor. 5:12,13
Dal jste mně odkaz na Skutky 10:42 a když budete číst do konce až 48 verš, tak je to příhodné právě v tuto jarní dobu. Jak působí Boží svatý Duch...
Já věřím co nám Bůh sděluje ve svém Slově: Jan 5:23-25 "Amen, amen, pravím vám, že kdo slyší mé slovo a věří tomu, kdo mne poslal, má věčný život a nejde na soud, ale přešel ze smrti do života." Protože je napsáno: 1.Petra 4:17 "Nebot je čas, aby soud začal od domu Božího. Tedy jestliže nejprve od nás, jaký bude konec těch, kteří jsou neposlušni Božího evangelia? -
Křestané jsou souzeni již nyní ze svého jednání a pokud "ukřižovali své tělo se všemi svými žádostmi" nejdou na soud Gal. 5:24 "Ti, kdo patří Kristu Ježíši, ukřižovali tělo s jeho vášněmi a žádostmi." - To znamená, že nečiní skutky těla Gal.5:19-21 "Skutky těla jsou zřejmé, jsou to cizoložstvo, smilstvo, nečistota, bezuzdnost, modloslužba, čarování, nepřátelství, svár, žárlivost, hněvy, soupeření, rozdělení, sekty, závisti, vraždy, opilství, hýření a podobné věci. To vám předpovídám, jak jsem již dříve řekl, že ti, kdo takové věci dělají, neobdrží dědičně Boží království."
přeji Vám hezký víkend...pt
katolická církev se rozpadne hlavně kvůli svému mamonu.Např.vedoucí představitel části území církve u nás, nevím jak se jmenuje tato funkce/biskup?arcibiskup?//,má 3 hospodyně.Jednu vedoucí hospodyni a dvě pod ní spadající.A ti jí musí odevzdávat celý důchod.Jsou odkázáni jen na to,co jim šéfová z milosti dá z jejich důchodu.I třeba to,jestli jim dá na vlak na návštěvu svých dětí.Novodobý způsob otrokářství.Hlavně že jiní představitelé katolické církve si nechávají vyplatu celou A tyjí z peněz.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.