Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Proč na našich dálnicích je moc nehod

Od: ludviktomek odpovědí: 5 změna:
Jsem řidič autobusu mezinárodní dopravy. Všiml jsem si,že na našich dálnicích je vyšší dopravní nehodovost než v sousedních zemích. Jel jsem do Francie.U nás na každém kroku něco směrem od Brna na západ. Od hranic s Německem podobný ráz nepříznivého počasí a cestou jen jedna menší nehoda. Co tak přitahuje naše dálnice k časté dopravní nehodovosti, podstatně víc než jinde v zahraničí?

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ben®

1x

Dobrý den, odpověď neznám, resp. správná nebude jenom jedna. Ovšem, říká se, že český řidič se doma chová na silnici "jako prase", ale v cizině "jako beránek" - zkrátka doma si dovolí mnohem více, než za hranicí (tam si dává větší pozor na konflikty, pokuty a nehody). Zdravím!

 


0x

Já to vidím na rozdíl od Bena v nedisciplinovanosti českého člověka.Je prostě naším národním rysem porušovat kde-co.Maximální rychlost 130?proč ta buzerace pojedu si svých 170... mám jet v pravém? proč vždyt je v horším stavu tak pojedu 130 v levém -že bráním rychlíkům v jejeich rychlé jízdě-mají jet předpisově...že přechízím dva metry od přechodu? noa co ám to blíž!

Běžně do zahraničí nejezdím jen občasně při hranicích s A-nejdál Heidenreichstein z N.Bystřice ale místí se za mnou klidně ploužil i 60 když jsem se jako začátečník za volantem bál rychleji, čech? Ani náhodou nečekal ani až bude vhodné míst k předjetí,klidně před zatáčkou!

nikdo*

Jen dotaz k věci. A mají v Německu taky tak tragické pravé jizdní pruhy, s vyjetými kolejemi od náklaďáků, nebo se o dálnice starají líp než my?

 


0x

Tak určitě je to i o mentalitě šoféru - Němci, ale i Italové jsou třeba prostě zvyklí na to, že ve špičce jsou prostě zácpy a nekácí se z toho. Zato typický pražský šofér by se zbláznil, kdyby zjistil, že ten pruh vedle jede o 0.5 km/h rychleji, takže prostě na hulváta kličkuje jak šílený.

A třeba v Itálii to vyřešili vcelku jednoduše - prostě tam mají na většině dálnic systém Tutor - měření rychlosti a třeba kolegovi přišla za 140 km/h pokuta 165€ Nyní kapku vyměkl a jezdí už klidněji ...

Ostatně i u nás je to na spadnutí - mýtné brány tuto funkci taky mají, umí úsekové měření a dá se říct, že se jen čeká na ,,stisk tlačítka´´ neboli na nějaký větší průser na dálnici, který by dal podnět k legislativnímu rámci, následkem kterého se pak bude jezdit po českých dálnicích skutečně 130km/h

To sice nevyřeší určitě vše - třeba takovou pro mě nepochopitelnou smrtelnou nehodu jako byla tahle

novinky.cz/...

ale není sporu o tom, že stotřicítku považuje dost řidičů za jakési minimum, nad kterým neškodí jet o nějakých 20-50 či mnohdy více km/h

 


0x

Jsou země, kde je automobil dopravním prostředkem a jsou země, kde je automobil nástavcem penisu ..

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]