Nejste přihlášen/a.
Jak jsem pochopil tak vrtulníky KA50, 52 jsou katapultáží vybaveny, postup je asi takový jak píše kolega že začíná odstřelením rotoru... Samozřejmě asi bude muset být dodržen technologický postup... Jak je to u ostatních vrtulníku nevím, ale internet je všemocný...
Tak pokud mám dobré info, tak první helikoptérou s katapultážními sedadly byl Ka 50 v roce 1995. Do té doby vrtulníky toto zařízení neměly, tato sedadla vznikly při nástupů jetů, kde došlo ke skokovému navýšení rychlosti letadla a tudíž nebylo možné jej bezpečně opouštět pouhým výskokem z jeho kabiny. Vrtulníky rychlostí neoplývají, takže vyskočit z něj není až takový problém - ten se skrývá spíše v jeho typické operační výšce, výšce terá bývá zhusta pod výškou umožňující bezpečné otevření padáku. Proto se začalo uvažovat o operačním nasazení katapultážních sedadel až s nástupem sedadel se specifikací 0-0 (tedy použitelná od výšky nula a rychlosti nula).
Co se týká katapultáže v ,,kapsli´´ - nevím o vrtulníku, který by toto používal, ale zase tak nová myšlenka to není - měly to Hustlery a Valkyrie ovšem především proto, že létaly na vysokých násobcích M. A třeba taková F 111 měla taky něco podobného
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.