Nejste přihlášen/a.
Při koupi benzinové sekačky nám prodejce řekl že výrobce nedoporučuje používat do sekačky benzín starší než měsíc,že starší benzin není dobrý pro motor sekačky...nevíte někdo z vás proč by starší benzín mohl sekačku nějak poškozovat.Díky za radu či zkušenost.
Prodejce tím myslel, že nemáte použít benzín, který byl v sekačce přes zimu. Nebo podobně dlouhou dobu. Jinak to vůbec neřešte, poškodit sekačku nemůžete. Jen by třeba v krajním případě nešla nastartovat nebo by vynechávala.
On je rozdil mit benzin v sekacce nebo v kanystru?
Do sekacky jen dolevam a pokud to naleju na podzim tak na jare to projedu.
Díky radcové,obodovala jsem vás všechny ale zavolala ohledně toho benzínu do Hondy...a je to opravdu tak že do těch nových sekaček maji nějaké jiné motory se má benzín dávat čerstvý, ne starší z kanystru a ještě přidávat adetiva aby motor pracoval jak má.
A já se ptám k čemu pak taková drahá OHC jednotka je? Starý motor briggs-jestli je to něčí kopie nevím a je mi to jedno-rozvod SV,jezdí v pohodě na jakýkoliv benzín,když už je to moc hnusný tak to zaškytá,vyleju to a jedu na nový. Olej 15W-40 za 80 korun litr stáčený ze sudu jedenkrát za rok. Jednou za dva roky svíčka a vzduchový filtr. Jezdí to v pohodě už 22 let. Jediný co se na tom kdy opravovalo byla utržená šňůra a těsnění karburátoru. A na jednu nádržku to taky jede hodně dlouho
Takovým motorům už zkrátka odzvonilo nebo brzo odzvoní.
Mě by zajínalo opravdu odborné zdůvodnění , proč starší benzín (skladovaný v dobře uzavíratelných nádobách), použitý do motorů zahrádkářských a lesnických strojů, má nepříznivý vliv, včetně možného poškození. Neuspokojuje mě jen to, co kdo říká,byt to je prodejce, nebo šiřitel toho, kdo kde co slyšel a pod. Pídím se po odborném zdůvodnění, zda je příčinou vlastní kostrukce motoru - jaká a nebo změněné vlastnosti benzínu , jaké a proč?
Je to jen šířící se polopavda nebo dokonce nepravda a nebo zdůvodněná pravda? Z jakých důvodů se toto tvrzení nešíří při používání staršího benzínu do ostatních benzinových motorů?
Krásný den přeji -miro
Já si myslím že opravdu vliv na citlivé stroje mít může,na nějakou starou rachotinu jak jsem psal výše,to maximálně zaškytá a po nalití nového benzínu to zase jede,ale na nějaký epesní speciál drahý motor s drahým a citlivým karburátorem to může mít vliv devastační. Za první máš v benzínu biosračky které velmi rády ucpávají jemné trysky,za druhé benzín do sebe saje vodu a může způsobit korozi vnitřních částí karburátoru nebo vstřikování. Nevěřím tomu že po měsíci,ale po zimě bych už se toho u nový sekačky bál.
Zcela odlišná situace je u dvoutaktů. Staré oleje do trabantů a fichtlů API TA/TB tak rychle zkáze nepodléhají,ale ekologické oleje API TC už stárnou velmi rychle. Proto do křoviňáku si opravdu míchat směs jen na použití maximálně 14 dní dopředu
To woe a já měl odstavenýho naftáka přes půl roku s bio nafticí a pak jsem jen cvrnkl na starter a jelo to jak je to možné že to bez problémů fungovalo ještě pak dalších asi 6 roků než se mi autí ztratilo?A v dalším přesně od července do března když šel do kopru,ale vstřiky jsou funkční dodnes a to jezdil jen na čistej RO!
Mně toto vše přijde jen jako strašení z důvodů zisku některých prodejců PHM.
Vážený pane,
na základě Vašeho dotazu Vám zasílám následující informace.
Skladovatelnost motorových paliv definuje česká norma ČSN 65 6500 Motorová paliva – Podmínky skladování a doporučená doba použitelnosti. Norma definuje dobu skladovatelnosti 24 měsíců v případě, že zboží je skladováno v uzavřené nádobě za nepřístupu světla a vzduchu při teplotě 15 až 20 °C. Nebudou-li výše uvedené podmínky dodrženy, je doporučená doba použitelnosti bezolovnatého automobilového benzinu maximálně 3 měsíce ode dne jeho prodeje konečnému spotřebiteli.
Vzhledem ke skutečnosti, že bude automobilový benzin v nádrži, kde není zajištěno uzavření bez přístupu vzduchu a mění se teploty okolí, norma doporučuje skladovatelnost paliva maximálně 3 měsíce.
V případě dalších dotazů mě neváhejte kontaktovat.
S přáním pěkného dne Petr Smékal
S pozdravem / Best regards,
Petr Smekal
Product Steward / Technical Helpdesk CZ/SK
Shell Czech Republic a.s.
Tolik odpověď z technické podpory Shell
Máme doma dvě sekačky, někdy na jaře začneme sekat i s benzinem, který byl v kanystru přes zimu a je to v pohodě. Už to takhle děláme 15 let, co jsme zrušili chov králíků, ale to sekání zahrady mi připadne taková odporná činnost nanic, že už plánujeme max. do 2 let ty králíky zase začít chovat. To si normální lidi ani nedovedou představit, jaká je to krása, když ten králík mele tou hubou, když mu dáváte pampelišku nebo bršlici. Seno se poseká a usuší 2x za rok a ještě je z toho užitek, ne jak dnes, když v sousedství lidi sekají každou chvíli a pak to narvou do pytlů a vyváží se to do kompostárny. Promiňte, že jsem se zakecala.
Toto a další, jsem se dočetl na Wikipedii, pod odkazem : Benzín. Myslím si, že to významněji koriguje, fámy, plopravdy a nepravdy o benzínu.
Stabilita
Kvalitní benzin by měl být stabilní prakticky po libovolně dlouhou dobu, pokud se správně skladuje. Takové skladování má být ve vzduchotěsné nádobě, aby se zamezilo oxidaci a pronikání vodní páry. Skladovat se má při stabilní nízké teplotě, aby nemohlo dojít k úniku vlivem tepelné roztažnosti. Pokud se benzin neskladuje správně, postupem času může gumovatět a tvořit sraženiny. Může k tomu při dlouhém odstavení vozidla docházet v nádrži, potrubí nebo v karburátoru či součástech vstřikovacího systému; pak je problém nastartovat motor. Ovšem při návratu k běžnému provozu vozidla by se měly vzniklé nánosy nakonec vyčistit proudem čerstvého benzinu. K prodlužování životnosti paliva, které není nebo nemůže být správně skladováno, lze používat stabilizátory. Běžně se pro lepší startování používají u malých motorů, například v travních sekačkách a traktorech. Doporučuje se ponechávat nádrže a kanystry naplněné více než z poloviny, dobře uzavřené proti kontaktu se vzduchem, chráněné před vysokými teplotami.[22], před odstavením nechat běžet motor deset minut (aby se stabilizátor dostal do všech součástí palivového systému) a v pravidelných intervalech motor nastartovat (aby se odstranilo odstáté palivo z karburátoru)
-miro.
Dohle platí pro dřívější benzíny, dnes leda tak pro technický
Jde o biosložky v současných benzínech, ty moc stabilní nejsou a tvoří pryskyřičné usazeniny (často ucpání filtru a trysek v karburátoru). V plastovém kanystru je skladovatelnost ca půl roku. Není od věci přidat stabilizátor paliva (jedno z nejlepších aditiv je VIF)
Dvoutakty mazané směsí - životnost namíchané směsi je max pár týdnů, ideální je míchat jen tolik kolik se vyjede ca do týdne. Malé množství se dobře dávkuje stříkačkou nastavenou brčkem)
Na delší odstavení je lepší vyjet do sucha. Pokud je benzín v nádrží/ karburátoru, tak opět rádo to udělá usazeniny, U dvoutaktu kdo pak nerozezná příznaky chudé směsi tak motor klidně zadře (na malý občasný provoz je dobrý Aspen).
jde o to že pokud má sekačka dvoutakt a používá se do ni mix, tak dnešní motorové oleje do dvoutaktů časem vytváří malé krystalky, které samozřejmě způsobují vyšší opotřebení motoru.
Miji, ano prodejce se sichruje, poněvadž biosložky v benzínu pracují velmi agresivně na celou palivovou soustavu, tento žlutý zázrak z našich luhů a polí dokonce mírně snižuje emise, také působí trochu jako mazivo a po měsíci pokud není v provozu jako solidní lepidlo.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.