Nejste přihlášen/a.
Každý z nás prošel jinou základní školou, každý z nás měl jiné učitele, a rovněž i jiné studijní schopnosti. Někdo z nás zamířil na střední školu (gymnázium, průmyslovka apod.), a potom pokračoval při studiu na univerzitě. Jiní, a byla to nemalá část populace, šli na učební obor.
O tom, jakou školu jsme zvolili, rozhodovaly známky, nebo studijní schopnosti. Už se asi o tom hodně psalo, že ne vždy známky vypovídají o skutečných předpokladech pro úspěšné studium, je totiž více faktorů, než určitá úroveň inteligence.
Každý dnes tvrdí, že obtížnost mnohých škol, šla dosti dolů, určitě stále existují náročné střední školy, nejenom některá gymnázia, ale asi i ty nejnáročnější, se jen těžko mohou vyrovnat těm reálným a klasickým, která tady byla někde před více než 70 lety. Je podle vás správné, že určité školy poněkud slevily ze svých nároků, a staly se tak dostupnější i pro ty, pro které by v minulosti asi bylo nemyslitelné, že by studovali nějakou náročnější školu s maturitou?
Proč se ptám, sám jsem asi nebyl považován za nějakého nadaného studenta. Obor, který jsem si po základní škole zvolil, neodpovídal mým představám, a ani schopnostem, opustil jsem ho, a po nějaké době jsem pocítil, že to bez školy nepůjde. Byla možnost studovat dálkově, zvolil jsem gymnázium, dva roky na státním (tam jsem měl slabší výsledky, a po dvou letech jsem jej musel opustit, trochu jsem zápasil se dvěma předměty). Po roční pauze, jsem zbylé tři roky dokončil na soukromém gymnáziu, bylo o dost lehčí, a celkově vstřícnější. Úspěch jsem měl i proto, že jsem se začal skutečně učit, a to co mi nešlo podstatně více "dřít". Na běžné denní gymnázium bych v minulosti vůbec nepomyslel. Prostě bych na něj neměl. Tak si vlastně říkám, jaký teď má, ta moje maturita smysl? Už jsem tady o tom psal. Ačkoliv jsem ještě nedávno trochu přemýšlel o studiu na univerzitě, tak teď se na to dívám více realisticky. Já nelituji toho, že jsem si tenkrát zvýšil sebevědomí tím, že jsem to gymnázium studoval, určitě není na škodu tu maturitu mít. Problém je co potom. S univerzitou už jsem měl vícekrát nedobré zkušenosti, asi se na studium nehodím. Ani nevím, jestli vůbec pro to mám předpoklady. Podle jednoho testu (OSP), nemám. Takže jsem tady psal i o jiných variantách-řemeslo. Není to vůbec jednoduché vybrat, člověk bude muset zase zkoušet. Jiná varianta-mě osobně blízká, je odjet někde do zahraničí, práce je hodně, i když to asi nikdy nebude to, co jsem skutečně chtěl dělat. Pokud vůbec vím, co jsem chtěl dělat, protože mnohé věci jsou vlastně jen sny.
Myslíte, že už byla tenkrát chyba, že jsem volil nesprávnou školu, že jsem měl raději volit méně náročný učební obor, a dnes mohl mít uplatnění? Netvrdím, že se něco s gymnáziem dělat nedá, ale je to jen všeobecné vzdělání, navíc maturitu má dnes už většina mladých lidí.
Na téma řemeslo, jsem se už zde ptal. Musím se pro něco rozhodnout. Je to mé novoroční předsevzetí. Univerzita pro mě asi vážně nemá cenu, bylo by to trápení, a nakonec by z toho asi nic nebylo.
Díky za vaše odpovědi.
Asi bych odpovídala jinak dítěti, žákovi. Ale podle všeho, ty už dítě nejsi. Jen mě udivuje, že jako dítě dítě uvažuješ. Jakým pohrdavým tónem o vzdělání píšeš! A jak se motáš, vlastně na místě, na fleku, místo abys pokračoval, stoupal. To se tedy divím! K čemu vzdělání? Když budeš kamarádit se slepicemi, budeš kdákat. Když se budeš přátelit s orly, vzlétneš vysoko. Když ti stačí dvorek, zůstaň a ptej se: K čemu vzdělání?!
Jakou odpověď? Již zde byly minimálně dvě otázky na toto téma s příspěvky v jednom případě 43 a ve druhém 44 kousků.
Nechoďte sem, ale do jiné poradny - pro volbu povolání. Vy se neumíte rozhodnout. Na manuelní práci nejste, na školu nestačíte. Přitom byste chtěl 50 000 měsíčně. Opravdu snad vyjeďte do toho zahraničí, kde Vám ovřou oči a kde nasbíráte zkušenosti a zocelíte se. Připadáte mě rozmazlený achich-ouvej. Sorry.
Máte pravdu, já vím že už jste mi toho napsala dost, a já vám za to děkuji.
Že mám problémy se rozhodnout jsem psal. Ale divila byste se ohledně té manuální práce. i když asi rád píšu a rozebírám věci, ale to mě asi živit nebude.
Ano, zahraničí rozhodně, a proto potřebuji ten obor, bude to s ním lepší, ale jsou i jiné varianty.
Možná jsem rozmazlený. Mám více necností, vím to, nejsem až tak pyšný, abych si to nepřiznal, ale mám i něco pozitivního, myslím si.
Ano, udělejte si výuční list. S maturitou to máte hotové hned – a jeden krok budete mít splněný. Jestli si potom třeba uděláte či neuděláte VŠ, je zase jiná záležitost. Každopádně vysoká škola je určitě náročnější, dlouhodobější a méně jistá akce než cca rok učiliště (potřebný pro výuční list).
Mě připadá, že úroveň školství jde stále níž a níže. To se ostatně potvrdilo ve školských testech v EU. Povinná matematika u nepřehledných a složitých maturit. Obsah učiva jde nějak mimo potřeby lidí. Studenti si cpou do hlav naprosto nepotřebné vědomosti. Jako by to byl svět sám pro sebe a vystudovaný žák pak v běžném životě je naprosto mimo. Učivo by mělo každého studenta připravit na fungování ve společnosti a to je to jediné, co nedělá. Co bude za pár let?
Nastoupil k nám do strojírenské firmy jeden ing. a ten ai netušil, jak se brousí vrták, jaké má mít úhly pro různé materiály. Přitom by to měl znát tak, že by měl tyto znalosti předat jako učitel Ani omylem. Kupodivu teoreticky produktivitu práce umí setavit v grafech do tabulky, jen mu nějak uniká, že svařence nelze vyrobit do 1mm a následné rovnání není za 10 minut, jako to vypočetl. Zkrátka svět se v zadel obrací.
Dobrý den. A byl by pro vás velký problém si najít učební obor, který by vás skutečně bavil? Pro někoho je práce rukama lepší a může v oboru dosáhnout velkých úspěchů. Jít na vysokou školu ve vašem případě, když jste i na gymnáziu s učivem dost zápasil, no nevím, je-li to ta správná cesta. A novoroční předsevzetí si nedávejte. Stejně jen málokdo je dodrží.
Dobrý den, děkuji za vaši odpověď. Máte pravdu, že novoroční předsevzetí jen málokdo dodrží, ale já dodržím, protože chci, je to opravdu nejduležitější co chci na sobě změnit.
To víte, někdo mi řekne abych to zkoušel jeětě s tím studiem, protože vás lidé chtějí motivovat, povzbudit vás, ale když vy sám víte, jak na tom jste, tak je asi určitá volba vhodnější. Mám určité pochybnosti, a ty jsou dané mými minulými výsledky a zkušenostmi.
Já jsem zápasil už dříve, ale na tom gymnáziu jsem se už více snažil, a to co tak dobře nešlo jsem trochu dřel.
Myslím že nebude pro mě těžké si najít učební obor, už jsem o tom tady psal, rozhodnutí je možná napočátek složitější-totiž čemu se přesně věnovat, já už jsem to naznačil, a le tal jsem se i na názory druhých, co by dnes bylo dobré si vybrat. Na to, na co bych se hodil já ukáže praxe. Já si myslím, že nešikovné ruce nemám, jen vybrat to pravé, a trochu více se snažit. Ale vím jedno, že je to mnohem snazší cesta, než pokračovat ve studiu-asi neúspěšném.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.