Nejste přihlášen/a.
Myslím si, že oblíbené poradte.cz je dobré místo, na kterém se dá upozornit na praktiky šmejdů. Babičku navštívila mladá drobná brýlatá slečna, která se představila jako Veronika Honzíková ze Stráže pod Ralskem, že prý je z firmy energetické klientské centrum s.r.o. a pro všechny odběratele proudu nabízí bezplatnou službu hlídání dodávek elektřiny. Pro výkon služby mají nasmlouvánu firmu Bohemia Energy a spočívá v tom, že firma sleduje ceny a obchodní podmínky a v případě nějaké pro klienty nepříjemné změny zatelefonuje a nabídne pomoc. Služba je prý nová a bohužel zatím nemají nové formuláře a tak dávají k podpisu staré formuláře. Babička jí řekla, že nechce měnit dodavatele, odpověď: "paní neděste se, dodavatele opravdu měnit nebudete, toho co je na tom papíru si vůbec nevšímejte, tuto službu využívá i moje maminka, kdyby cokoliv tak mě hned zavolejte a dáme to do pořádku, ničeho se nebojte". Žádná taková služba samozřejmě neexistuje, babička se stala obětí podvodu a podepsala normální smlouvu na změnu dodavatele, naštěstí jsme to včas zjistili a smlouvu vypověděli.
Opravdu mne fascinuje, jak jsou někteří mladí lidé postiženi absolutní absencí morálky a pro prachy jsou ochotni lhát a podvádět, nestydí se obelhat i starého člověka.
Podali jsme podnět čoice, ale nejsem si jistý, že něco vyšetří. Uvedená firma je smyšlená, mejl nefunkční, telefon se po prvním telefonátu přestal hlásit. Snad jen to jméno je pravdivé, protože se jím ta šmejdka podepsala na smlouvu. Divím se, že firma Bohemia Energy má potřebu získávat klienty šmejdskými praktikami, sice po bytech nechodí její zaměstnanci, má na to nasmlouvány různé externí firmičky, nicméně nevěřím tomu, že nic nevědí, určitě musejí často řešit stížnosti a naštvanost lidí, kteří dříve či později zjistí, že byli podvedeni. Od Bohemia Energy se tedy raději držet dál, jestliže využívají takové neseriozní naháněče, jak asi budou ke klientovi seriozní, až mu začnou dodávat energie.
RWE dnes Innogy dělá totéž! Jeden takový mladíček v sáčku tu v domě navštívil několik domácností pod záminkou obnovy smlouvy, a pak, když si to ověřovali, zjistili, že se jedná o převod od ČEZu k RWE.
Ano, dříve se k těmto šmejdským metodám uchylovalo vícero firem, třeba X-Energie s tím byla známá. Doba trochu pokročila a někteří dodavatelé se od těchto praktik distancovali, ovšem ne všichni samozřejmě, Bohemia Energy používá šmejdy vesele dál, dobré renomé je majitelům evidentně u zadele, hlavně když se z nově lapených dušiček korunky budou kutálet.
Mně se tihle bezplatní hlídači snažili zlomit po telefonu. Že mi pohlídají, abych platila méně a at jim nadiktuji svoje údaje, že už se o mne postarají. Poslala jsem je do háje.
Také řešení, já jsem zase na to šel jinak. Paní zavolala, představila se a začala hned povídat o výhodném produktu. Nechal jsem at hovoří co nejdéle a když se mě asi po třech minutách zeptala co na to říkám, řekl jsem děkuji, nashledanou. Zdokonalená varianta je taková, že po dotazu slečny se může mobil předat kamarádovi, který zrovna teď přišel a rád by se o tom dozvěděl více. Paní začne stejnou písničku o bezvadném produktu, znovu to vychválí a když se zeptá, jestli by byl zájem, nastupuje varianta č. 1 - děkuji, nashledanou.
Absence etiky a morálky není jen věcí mladých. Šmejdy vůbec nepouštět do příbytku, šmytec. Babička byla zřejmě ráda, že se jí dostalo vlídného slova, na půlhodinku unikla samotě a ubíjejícímu každodennímu stereotypu. To není kritika vaší osoby a dalších příbuzných vaší babičky, nýbrž konstatování statu quo v životě současných seniorů, zdaleka nejen českých. Šmejdi o tom dobře vědí a s problémem osamělosti seniorů výtečně pracují.
balzerka - nějaký kretének od RWE mně také volal a nabízel pojistku ke smlouvě o odběru. Nemít s nimi smlouvu, promptně bych zavěsil. Takto jsem mu řekl, že už mám doslova královské pojištění, které jejich nabídku hraje překryje. A byl klid.
Dnes dopoledne telefon. Manžel to vzal, tvářil se zavile. Po chilce vypnul.
O co šlo? Volal pán z RWE, že by chtěl položit pár otázek. NE NEMĚJTE STRACH, NIC VÁM NABÍZET NEBUDU.
Po chvilce už nabízel, měll zájem o přechod k nim, mlel, až se od telefonu prášilo. Manžel ledově povídá: Říkal jste přece, že nic nabízet nebudete! Tak nazdar! Vypnul telefon a znovu se v naší domácnosti rozhostil klid a mír. Jaga.
Přitom jsme před pár lety po špatných zkušenostech, nepřehledném účtování apod. od RWE odstoupili. A on má tu drzost a láká nás nazpátek!
Nedat se, prostě nepodlehnout, být nezlomitelný. Řekl jsem NE a tak tedy NE. Je to moje vůle a nikdo mi do toho nebude žvanit.
Nainstalujte si do mobilu aplikaci "můžu to zvednout? " a máte od podobných šmejdů klid ,aplikace nabídky bank,energii apod. automaticky zablokuje.
O aplikaci jsem slyšel, ale netroufám si odhadovat, jak je účinná. Číslo nejdříve někdo musí dát do databáze, což asi nebude úplně libovolné, jinak by se to zneužívalo proti rivalům či konkurenci. Na sice dotěrné, ale nikoliv šmejdské nabídky bank, operátorů apod., kteří volají ze stejných, většinou firemních čísel to asi může fungovat dobře. Něco málo jsem o šmejdech vygůgloval, zmíněné praktiky provozují často malé firmičky, které vznikají a zanikají, přejmenovávají se, mění telefony... Distributor si firmičku najme (a pak si nad vším meje ruce), naháněči můžou pro firmičku dělat i na své IČ a používat své telefony..., tipuji, že proti nim to už tak účinné nebude, v databázi zdaleka nebudou všechna šmejdská čísla. Třeba číslo té naší šmejdky (778 407 276) v databázi není, čili na ní by to nezafungovalo.
u nás byli 2x a pokaždé v jiné sestavě.Zajímalo by mě jestli dělaj přímo pro konkrétní firmu nebo pro nějaké překpníky kteří dík nasmlouvanému množství dostanou dobrou cenu v aukci...aspoň když jsem se bavil s těma co byli u nás tak mi to mezi hovorem nějak vyplynulo.Celou dobu mluvili o ČEZu ,nakonec vytáhli papíry s logem tuším Bohemia Energy že potřebují podepsat tak jsem je vyprovodil
Naprostá klasika. Oni na to mají školení, jak postupovat, jak reagovat, jaké pohádky si vymýšlet. Jejich jediný cíl je klofnout nového hejla, získat provizi a nazdar bazar. Před pár lety mi tu zvonili několikrát měsíčně, přímo až u dveří (čili museli někoho obelhat, aby je pustil do baráku) samozřejmě Bohemia Energy, pak nějaké České energetické centrum a další vykukové. Různí typové, mlíčňáci v sáčku ve dvojici, nebo samostatně, paní středních let v kostýmku s nějakým dědulou ve dvojici, přehršel různých mladých dámiček a hošánků tvářících se ohromně důležitě atd. Společný jmenovatel - vždy lžou, nechtějí vám pomoci k ničemu levnému, ale chtějí jen sami sobě pomoci k provizi, skoro vždy zastupují firmy, které jsou nejdražší na trhu a nikdo k nim dobrovolně nejde. Základní pravidlo - nikdy nepouštět dovnitř, nikdy s nikým nic nepodepisovat mezi dveřmi, okamžitě je odmítat a zavírat dveře. Spolehájí na to, že lidé jsou slušní a že se s nimi začnou bavit, že jim málokdo dveřmi třískne do ksichu, a oni je zatáhnou do svých propracovaných sítí naučených na školení a že je ukecají. Když jednou jeden důležitý hoch v sáčku mi začal u dveří mlít svůj kolovrátek o výhodnosti kterou mi přináší, hned jsem mu do toho vstoupil, že dodavatele měnit nebudu, že od něj nic nechci. Osočil se, abych mu neskákal do řeči, že jestli může dokončit svůj výstup, že na dotazy bude čas potom. Nevěřícně jsem na tu drzost chvíli zíral a zbytek svého výstupu už dokončoval do zavřených dveří.
Tohle je dost těžký posuzovat, vždycky jde o individuální přístup obchodníka, myslím si, že firma i když by se za své lidi měla zaručit, tak to nejde, jedině že by s každým chodil nějaký dozor, který by neustále dohlížel na to, jak s lidmi obchodník jedná, jenže to je taky nereálný. Vždycky když čtu nějaký článek nebo příspěvek, tak se tam všichni zaobírají důchodci, bohužel jen oni tráví celé dny doma, když nechodí do práce, takže není divu, že se obchodníci nejvíce střetávají s nimi, jelikož mladí lidé jsou ve stejnou dobu v práci jako ten obchodník. V tomto ohledu mi to prostě dává logiku, proč je navštíveno více starých lidí. Osobně jsem rád, že jsem zatím s žádným obchodníkem tu čest neměl a vše si zařizují sám. Firmy střídám celkem často, Bohemii už jsem také měl a nebylo to u ní zas tak špatný, nějakých přeplatků jsem u nich dosáhl, ale nyní už testuji zas další firmu.
Mno, popravdě řečeno různé aplikace, automaticky blokující šmejdská čísla mi nepřijdou jako úplně nejštastnější nápad. Ta čísla tam někdo zadal, ale to, že číslo je pro někoho "obtěžující" nemusí platit i pro vás. Příkladem jsou třeba různé banky. Chytře si je v mobilu zablokujete a pak se vám nedovolá ani vlastní banka, aby vám řekla, že už vám tam měsíc leží připravená nová karta, když ta stará už má po expiraci. Třeba.
Já se vůbec nebojím taková čísla zvednout, vyslechnu si o co jde a jakmile mi začne být jasno, slušně poděkuji, zavěsím a je klid. Vyřízeno za půl minuty. Zbytečné se vztekat a vylévat si zlost na většinou nevinné pracovnici nějakého callcentra.
Zajímavé je, že někdo si stěžuje, jak je neustále podobnými hovory obtěžován, mně takové hovory přicházejí sotva párkrát do roka, to ani nestojí za řeč. A to mám stejné číslo nějakých 15 let.
Tak jsem mluvil s kolegou a u nich také chodili šmejdi s elektřinou. Tentokrát zase s jinou pohádkou, prý zařizují hlídání slev na elektřinu. Chtěli vidět doklad SIPO a vyúčtování, že prý se tím nic nemění, jen nějaké číslo na sipu. Podrobnosti nevěděl, protože s tím mladým šmejdem ukončil rozhovor. Takže pozor, zde v Liberci jsou šmejdi velmi aktivní. Společným znakem obou případů je ČEZ jako dodavatel a platba záloh přes SIPO, nevím jestli je to náhoda.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.