Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, měl bych na vás prosbu - prosím pracoval někdo z vás náhodou v ČKD Lokomotivka nebo znáte někoho kdo tam dělal? Mohli byste mi pomoct zjistit kde se vyráběly ty skleněné podsvícené označení řady? Na fotce označeno šipkou. To se vyrábělo v ČKD nebo se to dováželo na montáž jako externí dodávka? Mám doma ze staré lokomotivy (stejný typ!) to skleněné označení řady, rád bych to nechal opravit je už zvětralé a polosmyté ale nevím kdo a kde má ty šablony na přestříkání, kam se to podělo. Navíc je to azbukou. Děkuji
Dobrý den, patrně víte, že na obrázku je lokomotiva "Čmelák"určená pro tehdejší SSSR (více viz první odkaz). Továrna ČKD Lokomotivka Sokolovo již neexistuje a nezůstal z ní ani kámen (dnes na jejím místě stojí O2 Arena). Část výroby byla přesunuta na Zličín, ale většina toho, co mělo souvislost s touto lokomotivou, šlo "do šmelce". Tu šablonu si musíte vyrobit sám - podle tabulky, kterou vidíte na čele stroje. Ovšem, dotaz můžete vznést také viz druhý odkaz (to je firma, která dělá dodnes servis lokomotiv z ČKD). Zdravím!
Tam bylo desítky dodavatelů, tak se lokomotiva skládala na montáži. Přímo na místě byla výroba strojírenská (obrobny), kovárna, kalírna, svařování, lakovna, zkušebna apod. Sklo tam nikdo nevyráběl, tak to byla dodávka od jiného výrobce (který už možná neexistuje).
ben: Já vím že je to legendární Čmelák, továrna že je v háji zeleném ale jestli se ty cedule vyráběly a stříkaly přímo tam (to by bylo horší) nebo někde externě. Proto sháním někoho kdo tam dělal kdo by o tom mohl něco bližšího vědět...
Jo, jasně, ale někde se to muselo stříkat, tak jestli se to dělalo tam někde v lakovně, ale zase kdyby se při tom objemu výroby měli přímo v továrně stříkat s kdejakou prkotinou...nebo jestli si to někam zadávali externě jako hotový výrobek
vyučil jsem se na čkd tatře smíchov-dnes zlatý anděl
praxi jsem nastoupil po vyučení do lokomotivky, kde na kovárně dělala i moje máma
ty cedule se tam nikdy nevyráběly, bylo to dodáváno externě, protože jako lakýrník jsem postupně během tří let prošel tkařka všemi lakyrníckými provozy a zadní vrátnicí jsem chodil na pivo na harfu, i do slavie a k brázdům, takže jsem znal v lokomotivce uplně vše, a navíc jsem dělal na montáži lokomotiv přímo na " kanálech " kde se to montovalo.
marcel knor.
ps. vyučen k datu 1983.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.