Nejste přihlášen/a.
Pokoušel jsem se na blogu iDnes nalézt nějaká pravidla pro blogery, ale nějak se mi nezadařilo. Zajímalo by mě, zda lze zveřejnit blog o vlastní firmě a její odlišnosti od konkurence. De facto by šlo o formu reklamy. Někde jsem četl, že se blogy k propagaci běžně užívají.
Samozřejmě! K tomu firemní blogy jsou. Firemní blogy, firemní profily na facebooku a na tweetru... v současnosti naprosto běžné.
Jen pro upřesnění - mám na mysli vlastní účet na serveru iDnes. Facebook je jasně komerčně zaměřený, tam není co řešit, iDnes na mě však působí trochu jinak.
Zdravím,
pravidla pro blogery pro blog na iDnes se jmenují "kodex blogera", trochu nelogicky se vám tento zobrazuje až po založení blogu a přihlášení se do svého blogu (takže pokud nemáte blogerský účet, ke kodexu se nedostanete).
Podmínky psaní blogu jsou poměrně přísné, reklama (jakákoli) v podstatě není povolena, povoleno třeba není ani psaní pozvánek na akce (včetně dobročinných) - s tím jsem tam narazil konkrétně já osobně. V poslední době však přibyla rubrika v blozích rubrika "Pozvánky, akce"- jak to ale přesně v této rubrice funguje jsem zatím neověřoval.
Abyste neřekl, že nejsem kamarád, konkrétně o reklamě na blogu iDnes se v kodexu píše toto:
Reklama na blogu
Je zcela nepřípustné, aby pod hlavičkou osobního blogu bloger či jakýkoli podnikatelský subjekt propagoval svoji činnost, služby nebo produkty, at už jsou komerčního charakteru či nikoli. Totéž se týká politické reklamy. Je nepřípustné uvádět aktivní odkazy nebo jakékoli banery tohoto druhu přímo v článcích nebo v záhlaví blogu. Odkazy na osobní weby jsou povoleny ve sloupci s profilem autora, pokud neslouží k reklamě, politické propagaci apod. V článcích povoleny tyto odkazy nejsou,
Bloger může v poli O autorovi (viz kolonka Můj profil v administraci blogu) uvést internetový odkaz na webové stránky podle vlastní úvahy. Do autorského profilu může bloger umístit i krátkou informaci o svých dalších aktivitách (vydávání knih, působení v neziskových organizacích apod.). Tato informace může obsahovat odkaz na webové stránky, kde si lze o uvedených aktivitách přečíst podrobnější informace. Propagace těchto aktivit formou článku není povolena.
Blogeři, kteří před vydáním knihy (u jakéhokoli vydavatele) požádají redakci o mediální podporu a redakce jim tuto podporu skutečně poskytne, mohou knihu navíc trvale poutat i v záhlaví blogu.
Je zcela nepřípustné zřizování fiktivních blogů, jejichž primárním cílem je propagace produktů či služeb jakéhokoli podnikatelského subjektu. Totéž platí pro politické subjekty.
Na blogu nelze zveřejňovat reklamu či pozvánky na konkrétní akce (pozvánky pouze na soukromém, osobním blogu), a to ani v případě blogů propagujících dobročinné neziskové aktivity jakýchkoli subjektů, v jejich případě však lze po předchozí dohodě s redakcí učinit výjimku.
Výjimku lze po předchozí dohodě s redakcí učinit i v případě komerčních produktů, pokud tyto produkty vzešly nebo jsou přímo spojeny s působením blogera na Blog iDNES.cz (například propagace knihy, která je sestavena z textů, jež autor psal výhradně pro iDNES.cz) nebo je iDNES.cz mediálním partnerem blogera.
Bloger nesmí v blogu propagovat vlastní nebo cizí komerční aktivity způsobem, který by mohl být považován za skrytou reklamu. S tím souvisí i to, že v článcích nesmějí být aktivní internetové odkazy na stránky komerčních subjektů.
Za skrytou reklamu se obvykle považují i články, které se přímo týkají oboru, v němž bloger pracuje, a to i v případě, že v článku nejsou přímé internetové odkazy či výzvy k využívání služeb - týká se například finančních poradců, výživových poradců, realitních makléřů ap.
Bloger nesmí přijmout hmotný nebo finanční dar nebo jinou výhodu jako protihodnotu za pozitivní nebo negativní zmínku firmy, produktu nebo osoby ve svém blogu. Pokud bloger takovou nabídku dostane, je povinen o tom bezprostředně informovat provozovatele.
Bloger nesmí prodávat na svém blogu reklamu bez výslovného písemného povolení provozovatele. Tento zákaz platí i pro barterovou reklamu.
Redakce si vyhrazuje právo články obsahující reklamu bez upozornění přesunout z hlavní strany blogu na osobní blog autora.
Zdroj: info.blog.idnes.cz/...
Jinak v kodexu jsou uvedeny i sankce za porušení kodexu - včetně možnosti zrušení blogu ze strany iDnes.
Ale abych vás aspoň trochu potěšil - pokud máte kromě reklamy co říct i jinak, je povoleno mít odkaz třeba svoje soukromé stránky přímo v informaci o vaší osobě (takže pokud napíšete zajmavý článek do blogu a lidi začne zajímat, kdo je autor článku, mohou se tak pomocí toho odkazu dostat i na vaše stránky s vaší reklamou
Blog na Idnes asi k propagaci vlastní firmy použít nebudete moci. Ale nic vám nebrání si vytvořit blog na vlastní doméně a tam si můžete propagovat svoji firmu, jak se vám zlíbí. Když zvládnete SEO, dobře volená klíčová slova a pravidelně budete blog doplňovat, tak vás možná i vyhledávače najdou...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.