Nejste přihlášen/a.
Zdravím potřebuji poradit. Rozbilase mi sluchátka no tedy koupil jsem nová a jedno vubec nešlo tak hned reklamace a už je to měsíc a sluchátka opravena nejsou. Co mam dělat pořád čekat nebo na to je něco ze zákona? Děkuji za každou odpověd.
je to 30 dnů od předání zboží - zajdete na prodejnu a požadujete buď vrácení peněz nebo nové zboží... někdy jsou stavy, kdy vás nemohli kontaktovat, protože jste se upsal v tel.č. a už to tam na vás čeká 2 týdny.
Lhůty pro reklamace řeší § 19 zákona o ochraně spotřebitele. O tom, zda se jedná o reklamaci (tzn. zda má být uplatněna odpovědnost prodejce za vadu), musí prodejce rozhodnout ihned, pouze u složitějších případů do 3 dnů. Na vyřízení reklamace pak má prodejce 30 dnů, do této lhůty se započítává i lhůta na posouzení. Lhůtu nesmí prodejce prodloužit - pokud ji nedodrží, může zákazník požadovat výměnu věci za bez vadnou nebo odstoupit od smlouvy, a to bez ohledu na případný další výsledek reklamačního řízení, (občanský zákoník § 622.) Tolik zákon.
Je ale možné, že sluchátka máte už opravené a prodejce vás jenom nezastihl informovat, nebo to bude s největší pravděpodobností tvrdit.. Možná, že se bude naopak hájit, že to není jeho povinnost, ale opak je pravdou. Prodejce má být aktivní v případě podání informace (oznámení) o vyřízení reklamace spotřebiteli.V každém případě na nic nečekejte a obratte se na prodejce a postupujte podle zákona.
Reklamace musí být vyřízena do 30 dnů, pokud jste jim v reklamačním protokolu delší dobu. Pokud Vám do oněch 30 dnů neoznámí, že je oprava hotová, tedy že je reklamace vyřízena, jde o závažné porušení kupní smlouvy a máte nárok na odstoupení od smlouvy a vrácení peněz, pokud se nedohodnete jinak, třeba nové zboží. Každopádně jednejte - ještě paragrafy - § 19 odstavec 3 zákona 634/1992 , zákon na ochranu spotřebitele. Pokud neupějete, obratte se začátkem února na Českou obchodní inspekci, která bude oprávněna přímo takové spory řešit /schválená novela citovaného zákona/. A tohle můžete klidně v obchodě oznámit. Ona to ČOI nejen vyřídí, ale hned dává za porušení zákona pokuty.
Jen doplnění předchozí odpovědi - je uveden paragraf starého občanského zákoníku a druhá měc - podle rozhodnutí nejvyššího soudu je reklamace vyřízena teprve oznámením spotřebiteli, že se tak stalo. Vyvíjet aktiviru je rovněž ze starého předpisu. Bohužel, i tady jsou nepřesné odpovědi.
jmhad, omlouvám se za uvedení starého § OZ, děkuji za upozornění.Jinak jsem ale, přímo doslova necitovala znění zákona, jen jsem tazateli jednodušší formou naznažila dokdy by měla být reklamace vyřízena z odkazem na § 19 zákon na ochranu spotřebitele.A jen pro úplnost, vaše první věta taky nezní úplně tak, jak by měla.A ČOI jako kontrolní orgán, pouze postihuje jednání, které je v rozporu se zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, konkrétně pak nedodržení jeho ustanovení § 13 a § 19, která upravují po formální stránce průběh reklamačního řízení. Avšak pokud spotřebitel není s vyřízením reklamace spokojen po obsahové stránce např. s nedostatečným uspokojením nároků z reklamace, která byla uznána, s tím ČOI nepomůže.Spotřebitel požádá soudního znalce o zpracování odborného posudku a obrátí se na soud.Domnívám se tedy,že jste taky v tomto případě neuvedl/a vše úplně přesně.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.