Nejste přihlášen/a.
Zdar chtěl jsem se zeptat jestli by ste mi mohli někdo podrobnějc popsat cestu jak se stát strojvedoucím myslím tím kurzy kolik stojej a jak dlouho trvá zácvik a takový ruzný podrobnosti.A ještě jsem se chtěl zeptat kolik strojvedoucí berou třeba u ČD,ČDC a pak třeba u soukromých dopravcu jako jsou AWT atd...Budu rád za každé informace.
Nepíšete jaké máte vzdělání. Nejlépe je mít Železniční průmyslovku s maturitou. V případě, že jste vyučen v příbuzném oboru, mohl byste dosáhnout pouze na strojvedoucího na posunu nebo železniční vlečce.
Dráha má svá školící střediska, řídit lokomotivu můžete asi od 21 let. Nejlépe je nastoupit na dráhu, třeba do depa, pracovat v dílnách a po sovědčení zažádat o doplňující kvalifikaci na strojvedoucího. Znám i strojvedoucí z VŚ a jejich plat je podle toho co řídí - zda je na nákladní dopravě, osobní dopravu můžete po xxx letech praxe. Tento VŠ má plat 140,- Kč/hod.
Zdravím popíšu situaci u největšího dopravce v ČR. Kolega přede mnou nemá pravdu už nemusíš mít dopravní školu. Třeba mít maturitu z oboru elektro nebo strojní, ale hlavně maturitu jsou tam i se zemědělskýma školama. Výcvik na strojvedoucího trvá asi 9 měs až 1 rok. Jsou tam nějaké opravy vozidel na dílnách potom je kurz v České Třebové, který trvá asi 2 měsíce, tam se seznámíš s dopravníma předpisama a kontrukcí vozidel. Potom jezdíš v zácviku u nějakého strojvedoucího nějaký měsic, který za tebe zodpovídá. Potom na tebe čeká státní zkoužka před tuším drážním úřadem. Před nástupen tě proženou pěkně doktorem / EEG, EKG, sluch, zrak, psycholog, psychiatr atd. Kolik bere strojvedoucí to je různě u největšího dopravce průměrně 23 - 26 čistá ruka někdy míň někdy víc. U AWT a jančury myslím, že berou míň za víc hodin práce nemají takové silné odbory neboli žádné co by jim vydupali lepší podmínky. Asi tak. Prace je to docela náročná děláš víkendy svátky noční, nástupy různě, ale zde si na to zvyknout.
doplněno 09.03.13 23:04:psal jsem před nástupem to znamená před nástupem do práce to znamená, že doktor je první, proč by někoho školili, kdyby potom vybouchnul u doktora?
Kdysi to fungovalo tak, že doktor a psychotesty byly to první, co se absolvovalo. Aby věděli, jestli to má cenu, do člověka dál investovat. Rozumím tvé odpovědi dobře, že dnes se uvedná vyšetření delají až na konec?
Zeptejte se na K-report.net, tam chodí nejen železniční fandové, ale i někteří členové jsou bývalí/současní strojvedoucí, tak vám to řeknou bez pozlaceného obalu a sladkých řečí jak to je .
Třeba sekce "Diskuse" - "Železnice" - "Otázky odpověz kdo víš a znáš" nebo "Všeobecná železniční diskuse" zadejte tam dotaz, on vám někdo poradí.
Zeptejte se ale taky at vám dají příklad jakou mají/měli pracovní dobu abyste věděl do čeho chcete jít, není to žádný med.
Povolání mašinfíry není že v sedm ráno příjdete a ve tři odpoledne skončíte.
No, kolegové to popsali celkem dobře. Já jen dodám to podstatné. V téhle profesi jsi stále jednou nohou v kriminále a druhou u exekutoru. Škody bývají značné a pojištění vše nepokryje. A přiznejme si : Kdo z nás neudělá občas chybičku? V této profesi se ale strašně vymstí. Podruhé už bych do toho nešel.
Bych to upřesnil, jednou nohou v krimu a druhou v rakvi..
Ale k věci. zkus položit dotaz na železniční fórum www.k-report.net - diskuse - železnice - všeobecná železniční diskuse nebo otázky - zodpověz kdo víš a znáš.
Chodí tam různí lidé, jak železniční fandové a nadšenci, tak i lidi přímo "od dráhy" tak ti poradí a řeknou jak na to a současně ti můžou hned říct jak to u dráhy chodí doopravdy. Tedy né jako co píšou ve vysmátých náborových letákách
Je dobře si taky uvědomit že něco jiného je,když se koukáš na mašinu,líbí se ti.A koukat na ni každý den i když jsi nevyspalej a jdeš nevyspalej na noční každý den a třeba pořád roky je sakra rozdíl.Něco jiného je jít na noční jen jeden den.To je ještě v pohodě.Ale když jdeš třeba už pátou noční to už je o dost horší a větší sado-maso.To pochopí jen ten.kdo to zažije na vlastní kůži.Nehledě na zdraví,které tím dost trpí
Polovina rodiny pracovala u dráhy.švakrová i její muž pracovali jako průvodčí a vedoucí vlakové čety.I na to museli absolvovat drážní školu rovnou střední škole.Strojvedoucí musí absolvovat školu,zvíci střední s maturitou.A ještě zkoušky z dopravní cesty.Ovšem nevím,jak to dnes řeší soukromé dráhy.
JABRAKA
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.