Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Uplatnění grafického designu? + 3D grafika

Od: carly odpovědí: 7 změna:

Přeji krásný večer.

Chodím do 1. ročníku na střední grafickou školu Hellichovu, nedavno jsme tam měli přednášku od vysokoškoláků, co studují též grafický design jako já a jejich přenáška mě hodně inspirovala. Konečně k věci, začala jsem od té doby intenzivně přemýšlet nad tím, co se mnou v budoucnu bude. Mamka mi řiká at se tím zatím nezatěžuju, ale naopak otec byl rád, když jsem mu sdělila svoje pocity z té přednášky a když zjistil, že myslim na budoucnost. Nechci skončit někde za pokladnou. Chodím na obor grafický design a ve strovnání s ostatními si připadám nadprůměrná, zní to hodně egoisticky, já vím. Nahlas bych to nikdy neřekla. Zpátky k věci, prostě přemýšlím nad tím, co budu moct v budoucnu dělat. Zatím jsem v prváku, ale říkám si, že čím dřív se na svůj sen zaměřím, tím dřív ho dosáhnu. Pořád slyším, jak budeme navrhovat letáky, plakáty, obaly na produkty, atd., nevadilo by mi to, ale bojim se toho, že nebudu mít možnost toho "uměleckýho vyjádření" nebo jak to říct, že mi bude můj talent k ničemu. Jak už jsem psala, velmi mě inspirovala ta přednáška, kde jsem si uvědomila, co bych opravdu chtěla dělat. Miluju videohry a vždycky tomu tak bylo, už od malička. A tak jsem začala snít, jak úžasný by bylo se tomu věnovat. Ale. Hned pak mi došlo, že na to nejspíš potřebuji umět dělat 3D grafiku a s tím jsem se vůbec nesetkala, jen jsem párkrát zkoušela vytvořit nějaký předmět v Blenderu, to je vše. Asi nemam moc šanci se pokusit prosadit v herním průmyslu. Vyžaduje to hodně odhodlání a trpělivosti, což mám, ale moje dovednosti už tak úžasný nejspíš nebudou, co se týče 3D grafiky. Jak velká šance je, že bych to dokázala? Jsem odhodlaná dát do toho vše, ale například v programování jsem absolutní lajk. Je znalost programování nejspíš hodně důležitá, že? Naštěstí mam výborné kamarády, co jsou v programování zběhlí a mohli by mě učit, jeden dokonce i nějaké hry už vytvořil (sám), ale po grafické stránce prý nic moc. Tak jsem tak začala snít, že by bylo krásný spolu začít spolupracovat.
Co se týče 2D grafiky, dostnu teď grafický tablet a budu si moct konečně už něco načrtávat i na počítači, na to se strašně těším, vždycky mě to lákalo. Tak mě taky tak napadlo, dá se uživit jen tim, že budu digitálně kreslit a pak to prodávat?
Přeju krásný zbytek večera.

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

stranger*

0x
Můžeš se mi prosím ozvat na email j.dvorak1997@gmail.com nebo skype stranger.eu?

 

ria*

0x

Strašně mi připomínáš mě, nejdřív 2D, grafika loga, plakáty, bannery, pak 3D - různé modely postaviček, architektura, návrhy budov.. animace.. Ale v praxi se prosadí opravdu jen hrstka nejlepších, grafika je obor, kde je snad stamilion lidí, od studentů, co si stáhnou program, po dobře pracující, ale průměrný.., takže po deseti letech tvrdé práce pomalu padám na dno.. není to výdělečný - když je tolik lidí, musí se stahovat ceny, ač umím vpodstatě vše a myslím, že dobře.. :/ bohužel.. tak třeba budeš mít lepší osud..

carly

Ahh, tak to mě mrzí. Snad se něco změní a nastanou lepší časy.

 

host*

0x

Máte velmi dobrou, střední školu, jestliže jste v 1. ročníku, jste teprve na začátku a do maturity jistě poznáte celou šířku možností vašeho oboru, na který, jak píšete, máte talent, což je první předpoklad. Techniků a programátorů, kteří dovedou dělat grafiku je hodně, ale bez talentu a výtvarna je to jen technika.

Jestli chcete nakouknout za hranice vaší školy máte možnost například na národní konferenci Schola Pragensis do 26.11 do 28.11 v konferenčním centru (dříve palác kultury na Vyšehradě). vstup zdarma, viz scholapragensis.cz/... .

Je to pro především pro základní školy, pro volbu povolání, ale může tam přijít kdokoliv. Vaše škola bude mít stánek ve 2. patře, stánek 223, podobná škola - Hollarovo náměstí má stánek 201 s pokud chcete vidět něco ze 3D tak se podívejte do stánku Střední školy slaboproudé elektrotechniky ve 3. patře stánek 304. Také se můžete podívat na den otevřených dveří této školy, viz http://sssep9.cz/ více na sssep9.cz/...

Je to sice elektrotechnická škola, ale má tam i vzdělávací program 82-41-M/17 Multimediální tvorba (vzdělávací program Vizualizace a počítačová grafika). Vy máte výbornou školu, važte si jí, máte možnost výborného studia i budoucího uplatnění. Tady se můžete pro vaší informaci a povědomí podívat, co se asi tak učí v tomto úzce specializovaném oboru 3D.

Nemusíte se soustřeďovat jen na počítačové hry a film, možná se uplatníte v rafinované moderní reklamě, propagaci, možná i modelování různých objektů ve stavebnictví (různé stavební prvky), designu všedního dne, apod. Než dostudujete, budou už možná více rozšířené 3D tiskárny, nebo budou překonané a přijde nová technika. Hlavně si važte vašeho talentu s vědomím, že talent bez píle je málo.

Možná můžete už teď zkusit nafotografovat nějaké velmi jednoduché 3D objekty (třeba špuntík, krabičku od sirek, panáčka, apod.) ze dvou stran a začít dělat jednoduché 3D čili plastické fotografie na ploše mobilního telefonu, na které se dívá třeba i jen jednoduchými stereoskopickými brýlemi z papírové krabice Google Box 3D nebo spíš pod názvem Google Carboard.

carly

Mockrát děkuj za reakci. Opravdu mě to potěšilo, že se někdo dokáže tak rozepsat a pomoct mi. Už párkrát mě napadlo, že bych mohla navštívit i nějaké přednášky na toto téma a i váš návrh na konfernci Schola Pragensis mě láká, pokusim se tam zastavit.
ctenar*

vzdělávací program Vizualizace a počítačová grafika
Tohle je pro programatory. Uci se tam algoritmy pro vykreslovani grafickych objektu, ktere navrhne profesionalni grafik (jako chce byt tazatelka).

Programator a grafik jsou 2 uplne odlisne profese: technik se silnym pozadim v matematice versus umelec/tvorivy clovek.

 

joudic*

0x

Pokud chcete do herniho sveta tak je potreba zaklady napr v C#, nebo Unreal4 pouziva C++ nebo Blueprinty (vizualni programovani). Programovani bych rekl, ze je treba se naucit sama praxi pres priklady, tutorialy podle toho co zrovna potrebujete pro svuj projekt apod. Co se tyce modelovani, videl bych to v podstate stejne jako s tim programovanim, zacit od jednoduchych predmetu a naucit se rutinne texturovat modely + unwrap UV mapy modelu. Gamedesign je narocna disciplina, kde vymodelovanim objektu prace teprv zacina, kazdy ma sve postupy pri texturovani, kazdy game engine ma odlisne pozadavky na textury, pouziva se mnoho utilit a dalsich programu na extrahovani ruznych textur, ty se nasledne upravuji a prolinaji apod v Photoshopu do vyslednych textur pro model. To vse samozrejme delat nemusite, akorat se to pak projevi na vyslednem vzhledu modelu v game engine. Model musi byt dobre optimalizovany vzhled vs vykon (co nejmene polygonu), v mnoha pripadech v nekolika rozlisenich LOD (pokud to s projektem myslime vazne).

Skola vam v tomto oboru moc nepomuze, nauci vas zaklady modelovani a texturovani, ktere zvladnete sama mnohem rychleji. V tomto oboru se vse neustale vyviji, kazda platforma ma sva specifika, porad se musite ucit, sama vyvijet nove postupy a reagovat na zmeny. Uzivit se da Asi ne primo vyvojem vasi hry, nicmene je dost prikladu, ze to jde i v jednom cloveku. Kdyz budete dobra, treba si casem prectete sve jmeno v credits hry jako treba Life is strangeTM, kterou jestli jste jeste nehrala, tak to je zasadni chyba Zacit s vyvojem her muzete vzdycky, treba hned, staci si stahnout Unity unity3d.com/...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]