Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Taky máte auták starý 20let a hýčkáte si ho?

Od: ujendys* odpovědí: 16 změna:

každý mě odrazuje at do toho nestrkám peníze,když mě se starší auta líbí,je nás takových víc?

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Mam 14roku starou karu , staram se o ni. Stare auta s nesmrtelnym motorem , zadne tenke plechy , zadne mini turbo motory , zadne kur**tka , zadne DPF , proste jednoduche auto , v 40°C i v -35°C prijdu otocim klickem a jedu. Az to auto rozbiju , budu moc brecet a zadne nove eko auto nechci.

 

fik

0x

Je nás takových víc,mám 16 let starou felicii která má najeto už téměř 400 tisíc kilometrů a vypadá pořád jak kdyby sjela z výrobní linky a dostává vše co je třeba a ještě nadstandard. Dostává pravidelné antikorozní nástřiky(proto je karoserie až na páté dveře původní a bez koroze) Motor je nesmrtelný,i přes takový nájezd na něm není znát žádné opotřebení a běhá lehce a krásně,jediný co se na něm dělalo jsou dvě sady rozvodů,startuje na drc jak v krutý zimě tak v horkém létě,vždycky jsem dojel

Soused se kolikrát taky udiveně čumí proč to pořád patlám leštěnkou,ale s tím autem jsem najezdil tolik že se jej nedokážu zbavit a koupit si nějakou rádoby ekologickou blbost kde se motor rozsype po 150 tis jak je přetížený

 

osel59

0x

Ahoj,

jsem na tom stejně. Nové auto by nebylo problém pořídit - ale proč. Jezdím sám a čokl se mi tam vejde. Mám 17 let starou Felicii, dost vybavenou, opatrovanou, servisovanou. Jezdí chuděra hlavně krátký trasy, hodně město a okolí. Strkám do ní peníze a vůbec mě to nemrzí, mám ji rád, je vykočkovaná, udržovaná a ono to i jede. Navíc si spoustu věcí udělám sám. A ceny oprav, i v autorizáku jsou k pousmání. Když mi s ní syn bouchnul, tak šly nové díly a lakovna, žádné bastlení. Žena má Forda Ka starého 14 let. Je to dělník, nenáročné přibližovadlo do práce, má to denně 50 km, musí za každého počasí. Jezdí sama, jen nákup k tomu. Je to taková hodně živá motokára do města, baví mě s ním lítat, je taky dost vykočkovanej a pěkně hraje. No hnije to a je to Ford, tam se posere, co nečekáš a jiné věci drží neskutečně. Něco je levné, někdy se nestačím divit. Ale vcelku taky jezdí za pár korun a že už má odlítáno jak stará dakota. Udělat si moc toho nejde, nikam nestrčím pazoury. I na vyndání akumulátoru jsem si musel dokoupit ne zrovna typický ořech. Ale už dostal nové plechy, lak a taky bude sloužit.

Jestli někdy budu muset měnit, tak jen po velké ráně nebo až to už s korozí bude neúnosné. A pak bych bral zas něco starého v benzinu - pro sebe určitě koncernový auto, ale voňavku co si to odstála v garáži, hodně vybavenou a opatrovanou. A určitě tam nebudu mít start-stop, sledování jízdního pruhu, pět počítačů, hybrid a další blbiny.

 


0x
Taky to tak mám. Opel astra f rok 98 už v provozu , rv je 97 sice to trochu rezne ale měl jsem uplně stejnou i motor na díly.
Takže když se mi něco porouchá tak mam dílů hromadu. Po tom co jsem řezal tu kastli tak se o to víc toho zbavovat nechci nebot je velice robustní i když je zrezlá.
A další duvod je to že takhle jednoduché a spolehlivé auto nikdy už mít nebudu.
Nová auta s mini motory a vyhnané turbem je odpornost největší. Jestli budu mít vnoučata tak mi nebudou věřit źe existovaly atmosfericé motory nebot budou mít motor 0.2 a k tomu 4 turba

 


0x

Zdravim, máme Forda Escorta jemu 19 a my ho máme 11let a ještě se nestalo aby nás někde nechal. Mám ho vymazleného, pravidelný servis u kamaráda. Loni na stk jsme prošli ůplně bez závad. Technik se divil, že nemá spodek sežraný, že prý to fordi dělaj. Nechce se mi ho dát do šrotu, zato manžel už by měnil. Byla by ho škoda, už toho teď moc nenajezdíme. Jediný problém je , že je to nízké auto a už se zněj blbě leze. Ale asi s námi jěště nějaký rok pobude. Jak píšete dnešní počítačová auta nevydrží co ty stará a opravy jsou neskutečně drahé. Líbí se mi nová fiesta, ale jen zvenku.Tak asi měnit nebudeme. Alik

trtr

Zdravím, mám R19 PH2 1.7 starou 22 let (1993), najeto 62 000 km (druhý motor). Servisováno pravidelně, sem tam nějaká muška se najde, ale ty tvary dnešní auto strčí do kapsy. Výbava teda nic moc, ale je to jednoduché a dá se opravit skoro vše doma.

 


0x

Hmm,moje bude mít za pár dnů 19 roků!Přesně 17.10.! Cíta je prostě

doplněno 11.09.15 21:22:

Jo nejmladší co jsem měl a současně nejhorší byl Seat Ibiza-motor cca10 a kastle o 6 let mladší,nejstarší byl Polski Fiat-tomu bylo když jsem jej rušil asi 26-měl jsem jej dva roky ale těžká koroze a dávat, jak mi sdělil jeden specialista 100 000kč za kastli z itálie se mi nechtělo. pak to byli jen frantíci-BX14RE (ten mně přivedl k hydru a zelené)asi 18 roků a P405 GRD break rurbo bez turba (jiný motor s milionem) 19 roků a mezi tím Š105 s motorem š100 -cca20roků?

Jinak nynější Xantie ,viz první příspěvek,byt se vstřikováním a dalšími elektronickými kurvítky ja asi poslední co jde opravovat svépomocí-teda mimo dofuk koulí (pružících a tlimících elementů) dusíkem.

trtr

Zdravím, jj Citroen a ostatní Frantíci slouží jen tomu, kdo má k autu cit a celkově kladný vztah. Pro příznivce koncernu VW noční můra.

 

ronyx*

0x

To nemůže být starší než 20 let? Takové mladé nemám - nejmladšímu je 27 (r.v. 1988)

trtr

Kamarád má Opel Record asi z 1970?, no prostě veterán s velkým V.

ronyx*

Tak takovýho veterána žádnýho nemám, papírově je nejstarší 1978 (ale to je přestavba, takže auto je mladší), skutečně nejstarší mám r.v. 1981, kdy věk auta se shoduje s doklady.

 

mt

0x

Ahoj ,mám 18 let starou octávku a nedám na ni dopustit.Starám se o ni a troufám si říct že je v lepším stavu než o hodně mladší auta.A hlavně je v ní nesmrtelný starý dobrý motor TDI 66 kw a dlouhodobou spotřebu mám 4.3 L.

 

 

hugorenda

0x

Mám, už to bude 20ti lété auto. Megane. Koupil jsem ho už lehce ojeté tehdy v aaa. Nicméně už jsem měnil za ty léta tlumiče, filtry, stěrače, žárovky a vždy dříve než včas olej a taky brzdy vlastně a jednou rozvody.. je to benzín a jen tak pryč ho nedám..

 

pobrdny*

0x

Ano, mám "princeznu" Ladu 2105 z roku 1990, jsem s ní naprosto spokojený, provoz (když nepočítám benzín) mě stojí cca 10 000,-jednou za dva roky - vždycky před STK ho dám ke známému mechanikovi a ten dá dohromady co je potřeba a tu STK s ní projde. Ale podotýkám, že jezdím málo - tak do 1000km za rok (víc nepotřebuji) a jen od jara do zimy, než napadne sníh, aby mě ji ta prosolená břečka nesežrala, pak jde spát zimní spánek do garáže. Ale jak mechanik říká, je čím dál těžší s takovým veteránem STK projít, ani ne tak kvůli bezpečnosti a spolehlivosti ( každé auto je tak bezpečné, jak se s ním jezdí ), ale hlavně kvůli emisním limitům ( holt je to poctivej analogovej stroj s karburátorem bez katalyzátoru, a tedy bez podvodného softwaru upravující emise při kontrolách).

 

luksov*

0x

Mám 19 let starého Nissana Primeru. Motor SR20De 2.0 92kW, najeto skoro 365tkm a taky na něj nedám dopustit.. Žádnou novou EKO sr*ačku opravdu nechci a další auto bude opět ojetina 15-20 let stará.. Nejspíše poslední poctivé BMW E39..

Mám rád auta a nová auta mi přijdou opravdu bez duše.. O těch motorech ani nemluvě.. TSI ani zadarmo.. Stejně tak jako většina nových TDI atd.. Prostě klasiky s atmosférama, nedám na ně dopustit.. Rozvody řetězem.. Nesmrtelný motor, kde se prakticky nemá co podělat..

navíc mě u nových aut šíleně otravuje spousta věcí.. Přijde mi, že dneska člověk neřídí moderní auta, ale nechá se jimi řídit..

Neustálá buzerování.. Pípání, když si člověk nezapne pás na 300m... Nemužeš se rozjet, když máš zařazenou zpátečku a otevřené dveře. Viz. BMW F10.. A dalších milion pípání kvůli dalším zbytečnostem..

Francouzi největší peklo.. Elektronická ruční brzda.. El. posilovač.. Člověku se vybije skoro baterka a nejde mu jak posilovač, tak ruční brzda, tak dalších milion věcí..

Opravdu moderní auta ne.. Jediné co na nich vidím pozitivního je bezpečnost..

Navíc v mém autě mi nic nechybí.. Má airbagy, má okna v el, má zrcátka v el, má klimu, má posilovač, má centrál.. Co víc si přát na auto staré téměř 20 let? Jsou auta, který tohle nemají ani v základu v dnešní době. A to je dost smutné..

 


0x

Mám přesně 22 let starou dobrou mazdu 323 s naftovým motorem bez katalyzátoru,bez lambda sondy,bez posilovače řízení,el.stahování,bere si 4,5 l/100km co víc si přát jen sednu a jezdím i mráz jí nevadí ( Když si vzpomenu na minulou zimu a marnou snahu souseda ráno nahodit Octávku v naftě v -15 :D ) .

Mazda je prostě držát,když se jí věnuje péče,zloděje to nezajímá jak škodovky a já jsem za to rád,že ji mám

Opravuji si ji zásadně sám,plechařina je v pohodě,ne jak ty nové kde jsou plechy recyklad z konzerv a z šrotu a podobně co Vám po 5 letech začně hnít což jsem na vlastní oči měl možnost vidět na parkovištích...fakt netoužím mít moderní motor co se po 200 tis rozsype,či nafták ,který kouří pomalu víc jak ty staré motory viz VW.

Nedovedu si představit mít nové auto,to by mě nebavilo,tam si člověk sám pomalu ani nevymění žárovku ,na Mazde jsem si udělal defacto vše sám a to nejsem automechanik a ještě pár let ji budu mít.

Kdyby bylo jen na mě tak bych jezdil nejradši aero 50 či tatraplan to byli auta co měli úrověň ,ne jak ty dnešní plechovky

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]