Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

V 16 matkou

Od: paipera* odpovědí: 54 změna:

Ahojky chtěla bych se zeptat je mi 16 let a přítelovi 18 let..plánujeme miminko..! ) Byla bych strašně štastná kdybych měla konečně svoje miminko..mám ale velké obavy se školou ne studuju na střední a dodělávala bych si školu dálkově miminko by se mi narodilo v 17 letech..přítel vydělává takže by jsme měli i dost peněz jen se bojím.porodu a komplikací a hlavně reakce rodičů mohly by rozhodovat o potratu? prosím poradte

 

 

54 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hutututut

0x

proboha, jestli tohle není vtip tak žádné dítě teď neplánuj, jestli je ti 16, nejsi ještě dospělá ani vyzrálá. doufám že to je jen vtip

 


0x

ne, rodiče ti nemohou nařídit potrat. V 16 letech se můžeš vdát

Soud může (a jsou-li pro to důležité důvody) ve výjimečných případech povolit nezletilému uzavřít manželství, který není plně svéprávný a dovršil šestnácti let věku (hlavně při těhotenství). Pokud ti bude soudem přiznána svépravnost, můžeš se vdát

doplněno 19.03.14 14:08:

ne, nestojí nic, je nutné podat si žádost na soud

doplněno 19.03.14 14:32:

mám známou která otěhotněla v 15 letech a otec dítěte se na ni vykašlal. Zůstala svobodná matka a za podpory svojí rodiny si dítě nechala. Dnes je jejímu synkovi 7 let, měla a má složitější život než bezdětné teenagerky. Ze svého synka má velkou radost a je na něho moc pyšná...rozhodnutí je pouze na tobě

paipera*

Děkuju moc

doplněno 19.03.14 14:04:

To splnoletnění něco stojí?

paipera*
19.03.14 15:42

Děkuju)

 

martinaa*

0x

Netušíš, o čem mluvíš. Dítě si představuješ jako krásnou hračku.

A pokud s tím přítel souhlasí, tak jste pitomí oba.

doplněno 19.03.14 14:18:

Ty už máš nějaké dítě, že víš, co to obnáší? Pokud ne, tak jsou to jenom řeči.

A podporovat 16leté dítě v tom, aby mělo samo dítě, přičemž se nehledí ani na finance (v 18 má přítel vlastní bydlení a úspory potřebné na dítě?), ani na vzdělání...máš skutečně velmi "chytrého" přítele.

paipera*

Jako hračku? vím co vše obnáší nevíš jakej mám život

k2

Z Vasich odpovedi si nejsem jisty, zda vlastne chcete poradit, nebo jen schvalit sve rozhodnuti...

Zni to jakoby jsi uz vychovala kupu deti...Mate kde bydlet? Budete spolu za mesic? Co treba taky chvili pracovat a splatit dluh spolecnosti...Doufam, ze te to prejde, takovych jako ty se vzdycky par najde.

cervenamrkev

...wurst , souhlas, nejdříve do systému vrátit a ne jen čerpat

no, pokud by byl přítel jenom pitomý, tak bych to brala jako výhru. přeci jenom pitomý nepitomý, třeba by v něm převládl pocit zodpovědnosti a postaral by se. bohužel, mně jako první napadlo, že přítel není ani tak pitomý, ale spíš třeba manipulativní, žárlivý, pokud chlap žene mladou ženu do mateřství, tak mi přijde, že velice často to je proto, že si ji chce uvázat doma u plotny, aby ji měl jistou pod zámkem.

ale samozřejmě to jsou jenom moje dohady.

k zakladatelce: ne, rodiče vás k potratu nutit nemůžou. nicméně přišlo by mi rozumné s tětotenstvím počkat alespoň do doby, než nabudete plné svéprávnosti (tedy do 18 let) a zároveň budete schopna se o dítě po všech stránkách postarat (tedy dostudujete a začnete vydělávat). pořídit si dítě umí každej blbec, ale ne každý se o něj umí i postarat.

 


0x

Na miminko mate jeste dost casu, uzivejte si volnosti, potom uz zadna nebude. O potratu by rodice nerozhodovali,a le mohli by Vas samozrejme do nej tlacit. Predpokladam, ze bydlite doma u rodicu a ty Vas i zivi. Ja jako rodic by jsem to bral jako podraz, takze jestli to myslite vazne, tak jdete za rodicema a reknete jim to. Za jejich zady by jsem to nedelal

 


0x

Tak ty se bojíš vlastních rodičů, ale strach z budoucí nouze nemáš.

Děvče, tady jsme ve střední Evropě, ne v Africe, kde začínají dívky rodit v 16 a možná i dřív. Tady se naštěstí většinou před početím dítěte myslí na budoucí střechu nad hlavou, na mrazy a dostatek uhlí ve sklepě, na moc a moc všedních věcí.

Sice se občas v maminkám ve věku 16-17 let dítě narodí, ale rozhodně neplánovaně. A i v lepších případech, když spolu partneři vydrží, jsou další léta pro všechny dost krušná. I pro to dítě, kterému se pak další sourozenec pořídí už uvážlivě až po létech.

Ouvej ouej, jestli byl dotaz myšlen vážně, rýsuje se tu další sociální případ.

 

lidus*

0x

No to jsem si oddychla, základní vzdělání máte, jelikož studujete nějaké učiliště tak výsledky asi nic moc, že?, zamyslete se co vlastně od života chcete. Dnes máte nějakého partnera, zítra už můžete mít jen to dítě a prázdnou hlavu i kapsu. Dnes si myslíte, že rodiče nepotřebujete, mýlíte se. Pokud máte v bance tučné konto, tak to jistě zvládnete, jinak si spočítejte kolik stojí pleny, nutrilon, nějaké oblečení, kočár, autosedačka, postýlka...Ten živý tvoreček není panenka, bývá i nemocný a nelze ho odložit když chci jít za zábavou. Přítel měl "včera" 18 a jeho jediným zájmem je uvázat si na krk manželku (16ti leté dítě) a děcko, zítra až ho zavolají kamarádi pojede raděj s kočárkem. Tomu přece sama nevěříte, pokud o vztah oba tolik stojíte, vy dostudujete, přítel přišetří a za dva roky si můžete mimčo naplánovat. Jsem optimista a věřím, že za ty dva roky budete stále ještě spolu. To se neptám, kde budete bydlet, zda umíte vařit, prát, uklízet... O vašem životě a dítěti, nikdo krom vás, rozhodovat nemůže. Poradila bych vám, zapněte mozek a začněte myslet, toto je opravdu úvaha nedozrálého dítěte.

paipera*

Řeknu to asi takhle ano holky v mém věku chodí za zábavou ale já ne neláká mě to jsem asi jiná..! Doma dělám vše kord mamka je pořád v práci a táta nehne ani vrbou..! Takže nemůžete soudit co mám a co ne..! Akorát mě tu schazujete..!

Tak hlavne aby tou vrbou hejbal ten tvuj 18 lety nabijec, az se mimco narodi.

jestli považuješ za schazování to že se tě zdejší rádci snaží uchránit před velkým životním malérem no tak to tě potom ochranuj samo peklo

Koukam i s tou zakladkou to neni zadna slava, co?

 


0x

proč se chceš dobrovolně připravit o dětství? to nechápu a asi nikdy nepochopim

vy máte s přítelem kde bydlet? přítel vydělává tak aby vás bez problémů oba uživil nebo si jen stavíš růžový zámek kterej ti brzo splaskne a ty ve finále zůstaneš sama a ve velkých existenčních problémech protože pokud nemáte v rodině milionáře tak to ani jinak dopadnout nemůže

dám příklad máme tu takovou soc. slabší rodinu -sou bílí to jen pro zvědavé a maj 4 cery všechny už maj více dětí a co dítě to jinej otec začali brzo a taky si mysleli že našli prince a jak se říká do roka a do dne

a nejlepší na tom je že má dítě i ta nejmladší 13 letá tomu já říkám smutnej příběch

co si zkusit s přítelem nejdřív aspon rok žít společně v jedné domácnosti at pochopíš co ten všední život vlastně obnáší tak nák mám pocit že ti dojde jak to v životě chodí

cervenamrkev

Děvčata se neumí realizovat, uplatnit, prosadit, nebo nechtějí chodit do práce, či jak to nazvat. Tak dokáží svoji dospělost porozením dítěte. Mají mateřskou, sociální dávky a myslí si, jak jsou dospělé a jak na vše vyzrály.

paipera*

Možná tak romové tohle je urážka

iz*

Nezlob se na mne, ale to není žádná urážka. Jde o adekvátní reakci na tvé nedospělé vystupování v dotazu i v následných reakcích. ____ Ale dobře, třeba se všichni mýlíme a ty jsi schopná se realizovat, rozmumně se vyjadřovat (k tomu patří mj. i pravopis). Tak cos do svých 16 už zrealizovala? Pochlub se!

 

cervenamrkev

0x

Tak snad nejdříve bude svatba, pořízení bytu a zařízení, při tom dostudovat a po závěrečné učňovské zkoušce porodit. Konečně ne ,,svoje,, miminko, ale ,,naše,, miminko. Může se stát, že Váš t.č. přítel nebo Vy zahynete při nehodě, nebo zemřete zákeřnou nemocí a pozůstalý manžel i sirotek bude potom zabezpečen od státu pozůstalostními důchody. Dnes není problém přijít den ze dne o práci, takže na přítele nespoléhejte, že budete mít stále příjem. Ono stačí úraz a člověk je namydlený. Doufám, že jsem Vám poradila.

 

olaf71*

0x

tohle není dobrý nápad. vím z vlastní zkušenosti. za pár let zjistíš, že ta nejlepší léta si byla doma s dítětem, nic si neužila a začneš blbnout.

 

cuca*

0x

Nezlob se na me, ale v 16 letech jsi opravdu mlada.delej si co chceš, stuj si za svym, otehotni si v 16.

Pak navstevuj predmanzelske poradny s pritelem, povinne. Pak soud, s tvymi rodici za zady, zda jsi ci nejsi schopna se o dite starat.

Prosla jsem tim take, jen mi bylo dva mesice osmnact, ale az kdyz se dcera narodila.

Ted jsem rada, ze jsem si ji nechala, jsem uz 15 let vdana, myslím docela stastne.

Ale ten šok, kdy mi doktor řekl, ze jsem tehotna v zivote nezapomenu.byla to hruza.kdyz jsem zjistila, ze si me pritel vezme, vydelaval a bydlet tedy bylo kde, zacalo se to měnit ve štěstí.chtela jsem studovat vysokou, nedopadlo to, a uz bych se nedokopala neco delat dalkove.

Takze ti tu rikam, ze dalkove studovat nebudes, dite te dostatecne zaměstná, pritel se bude chtit bavit s kamarady, ty budes doma na zadku.

Pokudti tedy tvoje nadseni vydrzi do 18, tak pak do toho prašti.

Pokud to udelas drive, promin, jsi padlá na hlavu ty i tvuj pritel.

A vim o cem mluvim. Teda ted jsi me fakt nastvala...

doplněno 19.03.14 16:39:

@jancaak ano, z vlastni zkusenosti rikam, ze bude mit absolutne jine starosti. A mne rict dcera, ze chce v 16 otěhotnět a studovat dalkove, tak mě vezou nohama napřed. Nastesti jsem pro ni s tim brzkym tehotenstvim spis odstrasujici pripad?

Takze o podporu rodiny tedy lze tezkožádat.

A tazatelko, ja vas pouze upozornuji predem, ze si akorat ztěžujete zivot, moc brzy...Kéž

z byste me pochopila

Nasadila jste si sakra ruzove bryle...

nesouhlasím, na vš i voš studují dálkově ženy s dítětem...hodně ovšem záleží na podpoře a možnostech rodiny. Na vš dokonce bývají dětské koutky, kde dítě pohlídají a matka může jít na přednášku či zkoušku

paipera*

Ty si asi jediná kdo mi rozumí :/ ostatní se do mě naváží jak jsem hloupá a podobně ..!

dělej co umíš máš svůj rozum a já se těším jak se tu do roka a dne oběví téma jak vydolovat z otce co největší alimenty

jumba

Říká se, že v jednoduchosti je krása. Ale promin, ta tvoje jednoduchost je pěkný průser.

cervenamrkev

To děvče na to nemá, aby dostudovalo s dítětem. Když si přečtete její dotaz a reakce /chování otce/, tak si uděláte asi úsudek z jaké rodiny pochází a jak se to bude vyvíjet dál. Další sociální případ.

kdoví...jako sociální případ na dávkách může skončit i bezdětná svobodná žena

doplněno 19.03.14 16:42:

radši nesoudím, mám v okolí kamarádky a známé, které s dítětem vystudovaly...a u některých bych řekla, že na školu neměly. At si každá žena rozhodne po svém, je to život tazatelky, sama si zařídí svoji budoucnost. Učňák se dá též dodělat dálkově a jestli bude chtít, maturitu si může dodělat třeba ve čtyřiceti na dvouletém dálk. nástavbovém studiu

doplněno 19.03.14 16:44:

samozřejmě souhlasím že studium s dítětem je mnohem náročnější než studium bezdětných

doplněno 19.03.14 16:53:

od mamky známá vystudovala s dítětem lékařství s červeným diplomem. Další filozofická fakulta

3axel

vystudovaly s dítětem jakou školu? pro zajímavost

miklous*
3axel: Asi se budete divit. Také znám ženu, která otěhotněla v šestnácti. Porodila syna, odmaturovala, dále vystudovala vysokou (chemii). Dnes vede firmu a světě div se - stále žije s otcem svého dítěte a jsou spokojeni ve svém domě. Souhlasím s tím, že bez podpory obou rodin by to těžko zvládli a samozřejmě dítě neplánovali. M
Tazatelce: Jak dlouho žiješ s přítelem? Jak velký byt má tvůj přítel? Kolik máte našetřeno na výbavičku? Kam nastoupíš do práce, až miminku budou tři roky? Co bys v životě chtěla dokázat? Jaký je cíl tvého přítele? Jaké je jeho zaměstnání a jakou má pracovní smlouvu? M
3axel

nedivím se, jen myslím že takových lidí s pevnou vůlí, a ochotných tvrdě se učit - je to tak přece mnohem těžší - je málo. a ne na všech školách to jde. Měla jsem na mysli jen tu tvrdou práci s tím studiem, jak kdo vydrží ve vztahu nebo ne, to jsem vůbec na mysli neměla. dnes vidím nějak menší ochotu ke studiu -svědčí o tom často i zdejší dotazy např. maturantů. požadavky učitelů často berou jako že si učitel něco vybíjí ) na dětech

paipera*

Veřejně právní činnost nejsem hloupá

lidus*

Jančak, to bych si nikdy nemyslela, že zrovna vy budete obhajovat plánované rodičovství 16ti letého děcka a sotva 18ti letého muže (muže? i to je ještě děcko). Ta slečna potřebuje otevřít oči, ne nasadit růžové brýle. Ale je vám vděčná, jste jediná, co ji rozumí. Příště ji poradíte kde a jak žádat o soc. dávky, jinak to nemůže dopadnout.

doplněno 19.03.14 16:59:

Jančak, studovat VŠ jde samosebou i s dítětem, celkem v pohodě když máte partnera a rodiče. Naplánovat si dítě a pak možná dodělávat učiliště nebo skončit se základním vzděláním, je rozdíl.

doplněno 19.03.14 17:03:

No jo ale ona si z toho vybrala to, že vy souhlasíte a my ostatní jsme proti ní, v podstatě jsme jelikož ji od tohoto kroku odrazujeme.

lidus --- nerozumíme si. Neobhajuji, tvrdím, že si stejně rozhodne sama...takže kritika nemá smysl, prostě ztráta času a energie. Když bude chtít slečna otěhotnět, bude jí úplně jedno, proč tady všichni píší neotěhotnět

doplněno 19.03.14 17:00:

souhlasím...psala jsem výše ..."hodně ovšem záleží na podpoře a možnostech rodiny"

doplněno 19.03.14 17:10:

mi je úplně jedno jestli slečna bude mít dítě nebo ne...stejně se zařídí po svém a bude to její život a její rozhodnutí

paipera*

Jak můžete věděc něco o mí rodině? Ted se jen směju :D

miklous*
To se tak dospělým stává, že si udělají úsudek. To neznamená, že vědí, ale že mají určitou představu na základě indicií a zkušeností. Zde lidé komunikují a mají nárok na svůj názor. Všichni - I tazatelé i poradci! Tomu se zase říká tolerance. Jednou, až přijde správná doba, vše pochopíš. M

 

konecnemimi

0x

V 16ti a plánované rodičovství? Ne, to nejde k sobě, to si raději v tom,to věku naplánujte koupit tamagotchi. Věta --kdybych měla konečně miminko---o co jde? Utíkáte před sebou a myslíte, že něco vyřeší to mít plánovaně v 16ti dítě?Ne, budete mít větší zodpovědnost, starosti. Plánované rodičovství patří do jiné věkové kategorie.

 


0x

Zdravím. Asi také napíši to, co se Ti nebude líbit, ale rozhodně ne proto, abych Tě zde shazovala...

Reakce rodičů se bojíš oprávněně, protože už v tuto chvíli, jestli-že si prosadíš svou, je mi jich upřímně líto. Do teď se o Tebe starali, živili Tě, poskytovali Ti ubytování atd. Ty nejsi schopná se prozatím postavit na své vlastní nohy, být samostatná, soběstačná , ničím nejsi a už uvažuješ o tom, že přivedeš na svět dítě. A myslíš si, jak všechno bude fajn...Bude se o Tebe starat přítel, finančně rodinu zabezpečí atd.. Ten zatím zaměstnání má, ale může se stát, že bude nezaměstnaný, nebo nemocný a jak se pak dokážete postarat o sebe i o dítě?

Budete se pídit po tom, na jaké sociální dávky máte nárok, v tom horším případě vás nouze donutí třeba se zadlužit a vy nebudete mít z čeho své dluhy splácet...A pokud máš zodpovědné a milující rodiče, nenechají Tě padnout, bude jim líto hlavně toho malého tvorečka a ve většině případů, které znám, na to doplácí právě hlavně rodiče...Co kdyby ses na to podívala právě ze strany rodiče? Nechtěla bys, aby Tvé dítě mělo pěkné dětství, vystudovalo, aby se naučilo zodpovědnosti, samostatnosti atd. než si pořídí své děti? Schvalovala bys svému dítěti, kdyby v 16ti letech uvažovalo tak jako Ty a nepokusila by ses mu zabránit v tom, aby si zničilo život v době dospívání tak, jak si ho zničíš třeba Ty sama? Nejsi připravená zvládnout tak velkou zodpovědnost jakou péče a výchova dítěte představuje. A bez podpory rodičů to leckdy nezvládají v dnešní době ani starší děti. Jsi-li rozumná, pak se nad tím vším, co zde bylo napsáno, zamyslíš. V opačném případě, pokud chceš ještě i jinou radu, pak dej tuto diskuzi přečíst svým rodičům a přiznej se, žes dotaz položila Ty. Reakce se dostaví jistě i od mámy, která je pořád v práci a věřím, že i od táty, který jindy nehne ani brvou. Myslím si, že tohle ho přiměje třeba i k tomu, aby odepnul pásek od kalhot...To ber trošku s nadsázkou, rozhodně nikoho nenavádím k týrání dětí...Kde selžou všechny pokusy o rozumnou komunikaci mezi rodiči a dětmi, někdy i výchovný pohlavek, daný v pravý čas, dokáže divy..Ale pravda je, že někdy nepomůže už ani ten. Tobě i Tvým rodičům držím palce, at ještě není na ten pohlavek u vás pozdě...Nepospíchej, tohle Ti neuteče, dospělejší Tě předčasné mateřství určitě neudělá. Pokud s ním počkáš, nad tímto svým dnešním dotazem se zpětně jen pousměješ a zakroutíš sama nad sebou pořádně hlavou.

doplněno 20.03.14 18:02:

Mrkvičko, děkuji. Vypadá to, že si děvče přece jen zapřemýšlelo...

cervenamrkev

Kapičko moc krásně napsané, do duše, hlavně at to padne do úrodné půdy a děvče se podle toho zachová.

martinaa*

Pokud má vedle sebe vola (sorry, ale jinej výraz nemám), který souhlasí s plánovaným těhotenstvím 16letého děcka, tak bohužel těžko, navzájem se budou utvrzovat v tom, jak to bude skvělé a jak jsou připravení.

 

amadeus*

0x

Pokud mate vlastni strechu nad hlavou, dost penez pro zajisteni sebe i potomstva (a to bez pritele, protoze ten si to muze pozdeji rozmyslet a vam zustanou jen alimenty), tak si delejte co chcete. Pokud ovsem nic takoveho nemate, pak necekejte, ze vam vasi rodice a nas milovany stat neco da.

Sverte se s timto planem rodicum, treba vas budou ochotni podporovat, pokud je hned nepostavite pred hotovou vec. V takovem pripade bych vas vykopl na mraz... a doufal, ze vam zadne socialni davky nepriznaji (cim byste si je zaslouzila? zadne dane ani pojisteni jste jiste v zivote neplatila, takze by se vlastne vsichni lide skladali na vas a vase dite, coz je nefer k nam ostatnim)

Pro zajímavost: na rodičovský příspěvek má nárok každá studentka po porodu (i když vůbec nepracovala). Pro výši RP je vždy určující vyšší průměrný hrubý měsíční příjem jednoho z rodičů ( v tomto případě příjem otce). RP má strop na hrubém měsíčním příjmu 16 429 kč. Pokud otec bere více, nedostane vyšší RP. Částka je 220 000kč rozložená od dvou do čtyř let dle výběru délky RP

Pak jsou další dávky, na které dosáhnou jen rodiny s velmi nízkými příjmy (porodné na první dítě 13000kč, příspěvek na dítě do 6 let 500 Kč, od 6 do 15 let 610 Kč, od 15 do 26 let 700 Kč) Dále příspěvek na bydlení posuzován dle příjmů osob na stejném trvalém bydlišti. Pro nezaměstnané dávky hmotné nouze (příspěvek na živobytí, doplatek na bydlení...)

zvidavajanca*

Jo, je možnost dálkového studia. Ty ji všude dáváš snad na první místo, to mi nepřipadá OK. Stejně tak existenci všech možných dávek. To je podle mě také špatně. O dítě se mají postarat rodiče a ne stát (a ještě hůř, aby se stát staral o nezodpovědné rodiče)

Možná je to můj názor, ale já bych dítě "do bídy" nepřivedla. Asi bych hodně řešila ekonomickou otázku věci - mít bydlení, mít co jíst, z čeho žít. My všichni - já, partner i dítě/děti.

Možná bych přemýšlela i o tom, co kdybych byla matkou samoživitelkou, co kdyby partner došel o práci. Dále mít nějakou finanční rezervu.

V 17 letech bych fakt dítě nechtěla. Pokud spěcháš, dodělej školu, najdi si práci, nejlépe se smlouvou na dobu neurčitou - budeš mít mateřskou a práci po konci dovolené zajištěnou (nebo odstupné).

Myslíš si, že jako matka s malým děckem a základním vzděláním (!) najdeš nějakou práci. Možná při troše štěstí něco nekvalifikovaného ano, ale kolik si třeba taková uklizečka či dělnice vydělá?

Takže nad tím opravdu zapřemýšlej.

nevidím nic špatného na dálkovém studiu při práci nebo s dítětem...lepší vystudovat dálkově než vůbec, takže ano, jsem zastánce zvyšování kvalifikace a na formě studia nezáleží...zaměstnavatel raději přijme do práce vysokošláka, který během studia pracoval v oboru, než absolventa z prezenčního studia bez praxe (častěji si přivydělávají studenti kombinovaného studia)

Jancaak, vy tady teoretizujete sice dobře, ale přece jen dost mimo. Jsou věci, které nejsou vyloučené, ale jsou vysoce nepravděpodobné. Ano, může mi na hlavu spadnout meteor, ano, mohu na zahradě kopnout motykou a najít poklad. Jestliže v této diskusi už tolik žen a většinou zkušených matek děvčeti doporučuje, aby na tu hloupost, o které přemýšlí, co nejrychleji zapomněla, tak vy jí dodáváte svými úvahami naději, jak to všechno bude snadné a fajn. Možná neúmyslně. Zaštitujete se slovy, že se musí rozhodnout sama. Zdá se mi to takové pokrytecké.

Sama jsem poslední rok VŠ dokončovala s dítětem. Moc dobře si i po létech vzpomínám, co jsem se naplakala. A jak maminka i babička i tchýně (tři milující pečovatelky!) toho měly plné zuby. A jak jsem trpěla, když malý nějaký čas považoval za svou mámu moji mámu.

Děvče se potřebuje dozvědět realitu, ne nějaké co by kdyby. Nejen informace, že se to pár jedincům v minulosti povedlo. Možná povedlo, ale za jakou cenu!

cuca*

kéž by vas vyslysela

 

jumba

0x

Neznám Tebe ani přítele. Nemáš žádnou školu. Takže nejsi nic. Myslíš si, že je jednoduché studovat při škole? Nebo si myslíš, že si babičky sednou na prdel, až budeš potřebovat hlídat? Většina babiček ještě pracuje. Budeš úplně na vše sama. Přítel do práce a ty budeš doma kmitat 24 hodin kolem mimča. Ani kamarádky nebudeš mít. Ony si budou užívat a nějaká 17 letá kámoška jim bude ukradená. Možná nakouknou do kočárku, udělají tutu nunu a půjdou za lepší zábavou. Může se stát, že přítel přijde o práci. Z čeho budete žít? Pak si vzpomeneš na zdejší rádce. Bude pozdě.

Nebud blbá a nejdříve dokonči školu, najdi si práci. Můžete pak začít s přítelem i bydlet, uvidíš co to všechno stojí.

 


0x

Jsi dost naježená, i když se lidé snaží poradit Ti dobře. Tak se na mě nezlob, nechci Ti ublížit, jen můj názor.

Zarazila mě hned na počátku Tvoje věta: Byla bych strašně štastná, kdybych měla KONEČNĚ SVOJE MIMINKO.

Kdyby tuhle větu pronesla 35 letá paní, naprosto bych ji pochopila. Ale v 16 letech? Mít KONEČNĚ miminko? Na své první miminko máš ještě nejmíň 4 roky času. Dodělej školu, sežeň si práci, vlož něco do soc. systému a pak odejdi na mateřskou a můžeš čerpat. Z čeho budeš žít po porodu? Chceš dostudovat dálkově, nebudeš tedy vydělávat, ale někdo Tě musí živit. Máš našetřené peníze Ty nebo Tvůj partner? Má on jistou práci? Nemůže o ni přijít? Nebo vám budou pomáhat Tví a jeho rodiče?

Uvědom si, že budeš-li mít dítě v 16 a bude "po Tobě", budeš v 32 letech babičkou, v 50 letech prababičkou...atd. A budeš dělat do nějakých 72 let. To si ty červíčky vůbec neužiješ.

Měla jsem děti v 23 a 25 letech. A myslím si, že jsem vůbec nic nezmeškala. V 16 jsme chodívali s partou na večerníky, jezdili na kolách, koupali se, hráli na návsi volejbal, večer u ohně hráli na kytaru a opékali buřty. Byla to doba, na kterou moc ráda vzpomínám. Svého manžela jsem tehdy ještě neznala a nepromeškala jsem nic. Proč si chceš mládí tak brzy useknout?

I já jsem studovala už jako vdaná, a sice postupně 2 nástavby. O dítě /děti/ se mi postarala vzorně tchyně. Jenže tehdy šla do důchodu v 54 letech, to už je dneska utopie. Ale přešla léta, z tchyně je dneska troska s Alzheimerem, nic nevědoucí, znečištěná, která sama potřebuje pomoc. Bude jí za 14 dní 89 let. Ovšem za to, co pro mě dělala, pokud mohla, musím dneska nastoupit já. Je to moje povinnost. Kdo se Tobě bude za studií o maličké starat? Tví rodiče jistě ještě nejsou v důchodu a dlouho nebudou. Tipuji je tak nejvýše do 40 let věku.

Nechci být nositelem špatných zpráv, ale podle toho, jak se odmítavě stavíš ke všem radám si myslím, že už je na miminko "zaděláno". Že se neptáš, zda ano, ale že už je rozhodnuto. Že jen sonduješ.

Tak teď záleží na tom, kolik máte do začátku financí, zda to zvládnete sami a v pohodě, či zda budete jen další sociální případ.

Tak se nezlob, musela jsem to tak napsat. S těhotenstvím 16 letých naprosto nesouhlasím. Většinou se dosud hledají a nevědí si rady co se sebou samým, natož starosti s miminkem. V té době jsou rodič možná zralí fyzicky, ne však psychicky. Miminko je krásné, ale musí na něj mít člověk věk, vzdělání a zázemí. Ty první 2 podmínky evidentně nemáš, tu třetí - kdo ví? Jaga.

 

dobře jste se vyjádřila - přesně tak...též mi připadá, že na dítěti "pracují" nebo je "zaděláno"...

paipera*

Jestli jde o to ne nejsem těhotná a ano otevřely jste mi oči..kamarády nemám sedím doma a skouším se učit..pak doma uklízím a strám se o domácnost...jsem dost neštastná ale tohle není řešení otevřely jste mi oči a já za to moc děkuju nejsem hloupá,ale jsem mladá a myslela jsem že to bude fajn ale po stránce rodičů by to nebylo fér..nikdy nebudu mít život jako ostatní...moc děkuju

martinaa*

Život budeš mít takový, jaký si ho uděláš - ovšem v momentě, kdy za sebe budeš plně odpovědná. Pokud se v 18 rozhodneš odejít z domova a pořídit si dítě, je to tvoje věc, papírově budeš dospělá. V 16 je to samé průser, protože za tebe zodpoívají právě rodiče.

Po téhle odpovědi Tě opravdu vidím rozumnější. Vážně o nic nepřijdeš, neboj se, ale pro to malé musíš mít nejdřív zázemí a nějaké jistoty.

Miminko v kraječkách a pěkném kočárku je sladké, ale přijdou i nemoci, noční pláč, prdečky, porostou zoubky a budou opravdu chvíle, kdy mamka sotva plete nohama. Zažily jsme to všechny. A vše se točí jen kolem toho cvrčka - plínky, čajíčky, kašičky, koupání...pořád dokola.

Je hezké, že máš vztah k malým dětem, ale opravdu ještě nějaký ten rok počkej. Ale myslím si, že jsi to pochopila. A to je dobře. Jaga.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]