Nejste přihlášen/a.
vkládám sdem pro zájemce větu z novely zákona o odpadech
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zákon 186/2013 Sb.
46.
V § 37e se za odstavec 2 vkládá nový odstavec 3, který zní:
"(3) Poplatek se platí též při přeregistraci použitého vozidla následující po registraci nebo přeregistraci, při kterých byl žadatel od poplatku osvobozen podle odstavce 2.".
Dosavadní odstavce 3 až 6 se označují jako odstavce 4 až 7.
(...)Tento zákon nabývá účinnosti dnem 1. října 2013 (...)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
zákon o odpadech si může každý najít, a pokud jde o text, jinak řečeno...kdo je držitelem průkazky ZTP, ZTP-P, dědic, jeden z manželů kde došlo k zániku manželství a vypořádání SJM jsou podle zákonas OSVOBOZENI...ale je na dobu resp. po dobu kdy je auto registriváno na tyto osoby...při pořevodu na někoho jiného ten někdo jiný ekodaň zaplatí...pokud ještě nebyla zaplacena...
Takže končí éra bílých koní ZTP, a to počínake dnem 1.10.2013
doplněno 02.09.13 16:22:doplňuji - a omloluvám se za špatně uvedené číslo normy - jde o zákon 169/20132 Sb.
částka 71, rozeslaná dne 21.červan 2013
stačí si nzadat do vygledavače např. stránky mvcr, tedy|: www.mvcr.cz
pan vpavo nahoiře legislativa
pak si na stránce sbírky zákonů zadat do číslo normy a otevřít sbírku
najít příslušný zákon a jeho boid č.46
Nebudu to nikde hledat,tak hluboko jsem neklesl,ale pokud nejde o žert tak je to vážně...no nesmím tady být sprostý...
Naštěstí auto mám a nechystám se kupovat jiné-nojo,průmysl se musí točit,nedokážou ekonomiku rozběhnout normálně tak jen represe,a zdírání z kůže a represe a do toho ještě píp brusel...to je vážně píp
ŽERT? jE TO REALITA.
doplněno 02.09.13 16:24:Ročník 2013
SBÍRKA ZÁKONŮ
ČESKÁ REPUBLIKA
Částka 71 Rozeslána dne 21. června 2013 Cena Kč 78,_
O B S A H:
167. Zákon, kterým se mění zákon č. 549/1991 Sb., o soudních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů
168. Zákon, kterým se mění zákon č. 157/2009 Sb., o nakládání s těžebním odpadem a o změně některých zákonů
169. Zákon, kterým se mění zákon č. 185/2001 Sb., o odpadech a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů,
zákon č. 25/2008 Sb., o integrovaném registru znečištování životního prostředí a integrovaném systému plnění ohlašovacích
povinností v oblasti životního prostředí a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 56/2001 Sb.,
o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů
170. Zákon, kterým se mění zákon č. 119/2002 Sb., o střelných zbraních a střelivu a o změně zákona č. 156/2000 Sb., o ověřování
střelných zbraní, střeliva a pyrotechnických předmětů a o změně zákona č. 288/1995 Sb., o střelných zbraních a střelivu
(zákon o střelných zbraních), ve znění zákona č. 13/1998 Sb., a zákona č. 368/1992 Sb., o správních poplatcích, ve znění
pozdějších předpisů, a zákona č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání (živnostenský zákon), ve znění pozdějších předpisů,
(zákon o zbraních), ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony
Tak jsem volal na úřad do Ml. Boleslavi a tam nikdo nic o ničem neví, ani jim nepřišel metodický pokyn z ministerstva, jen mi paní řekla, že něco z toho zákona platí od roku 2015.
Má někdo nějaké jiné info přímo z úřadu?
jaké další info ze spících úřadů? když to nevyberou je to nesprávný úřední postup a škoda jde za viníkem
novela je účinná od 1.10.2013 a není o čem diskutovat
je to tak jak píše nu.. to, že v Ml. Boleslavi o ničem nevědí, neznamená, že to tak není. Za těch pár let se na tom dost držitelů ZTP napakovalo a autobazary taky nepřišly zkrátka. bohužel na to doplatí slušný občan, který ekopoplatek bude muset zaplatit, protože si nemůže dovolit auto na které se ekopoplatek nevztahuje.
Tak se holt akorat zvysi pocet aut, ktere navzdycky zustanou v poloprevodu.
Zadne prihlaseni, zadny poplatek.
Tak tak,taky kamoš jezdil 4 roky v polopřevodu,lhůta sice je 10 dní,ale žádný postih za překročení nehrozí...ale jedno je jistý tak jak tak,jsou to prostě...píp...
polopřevod je zákonem tolerován jen do 30.06.2015, od 1.7.2015 tedy po 6-měsíční lhůtě ve které maj skuteční vlastníci možnost přihlásit se k autům do registru jako vlastníci, auta u kterých nebude dokončen registrační úkon ze zákona zaniknou včetně značek a dokladů
registr se vyčistí
jde o něco jiného, o vytváření různých kategorií občanů, jedna kategorie nemusela nic, ta druhá je najednou ždímána státem a vybrané prachy jsou přerozdělovány a poskytovány někomu jinému o to jde, o nerovnost a nespravedlivé přerozdělování
doplněno 19.09.13 14:34:a doplňuji, lidé co nesledují co se v er společnosti děje budou nasraní, jsuž teď vidím ty fronty po 1.7 2015 kdy prostáček řve na úřednici, že auto JE, že doklady JSOU, že značjky také JSOU tak o jakém zániku to mluví
protože "polopřevod, to je trik, jak neplatit ekodaň"
bohužel 1.7.2015 trik končí
Aha. Vsak ona se ale najde zase jina klicka.
A co bude s fyzickyma autama, ktera takhle papirove prestanou existovat? Na ne uz se nebude vztahovat ekolikvidace, pac "neexistuji"?
To by zase mohl byt zpusob, jak prijit ke kompletnimu autu na nahradni dily.
stát se snaží všemožně(i nemožně) napumpovat další a další prachy z občanů do rozpočtu,ale...Co se převodů a s tím související jakože "eko" daně týče-jde to zcela jednoduše a hlavně legálně obejít místo smlouvy o prodeji(a s tím související jakože "poviností" přeregistrace) smlouvou o dlouhodobém pronájmu např.na 99 let...V konečném součtu je to totéž veškerá práva a povinnosti přejdou na nájemce akorát se nemusí nic přeregistrovávat,a tím cpát státu další tisíce do chřtánu...
To jsou ale pěkně rafinovaný...no nemůžu tui být sprostý...a co ty auta co se to bude týkat?...to se na ně nebude vztahovat ta ekolikvidace?-pokud to tak bude,tak si dotahám aut do zásoby na náhradní díly a pak je jedoduše nechám zaniknout...
Ale jen to podtrhuje ekologické smýšlení tvlrců tohoto zákona-fakt jde naprosto jistě o ekologii
A netuší někdo, jak to bude v případě, že vozidlo bude v polopřevodu ze ZTP na dalšího vlastníka a ten dohlásí po 1.10.2013? Já bych to bral jako, že úkon převodu byl zahájen ještě před účinnosti a nemělo by se to tak na to vztahovat.
je jedn na koho je polopřevod, ekodaň platí ten kdo je uveden na žádosti jako PROVOZOVATEL
je to jednoduché
Tomu rozumím, že to platí ten, kdo je uveden jako PROVOZOVATEL, ale jde mi o konkrétní situaci ZTP udělá odhlášku 27.9.2013 na dalšího PROVOZOVATELE a ten dojde na úřad 2.10.2013 a celý proces dokončí, tedy jestli se bude brát ohled na poplatek podle data zahájení úkonu převodu, či dle data ukončení převodu. Protože mám ten pocit, že už v okamžiku, kdy se udělá odhláška, tak je v registru uveden nový PROVOZOVATEL
Zdravím všechny
protože se mne výše zmíněná novela o EKODANI také týká (ne, že bych doposud převáděl auta přes ZTP, ale do budoucna tuto potřebu vyloučit nemohu, protože stará auta - ale ještě ne veterány - taky sbírám), nelenoval jsem a podíval se opět (zrovna tak, jako kdysi, když EKODAŇ zavedli) trochu hlouběji po tom, kdo za to může.
Výsledek? (to abychom věděli, komu máme poděkovat)
- předpis změny psp.cz/...
- sněmovní tisk - novela zákona o odpadech psp.cz/...
- výbor pro životní prostředí - členové - psp.cz/...
- hlasování o novele (včetně inkriminovaného přílepku) - psp.cz/... - zajímavé na tom je to, že jediní 3 proti byli členové ČSSD
- usnesení - psp.cz/...
Pokud se vás to týká a najdete si tam svého "pro"hlasujícího poslance, kterého jste si zvolili, zeptejte se ho, proč tak hlasoval.
Já jsem to udělal už při schválení EKODANĚ v r. 2008. Odpověď jsem v podstatě nedostal a odměnou mi tehdy byl jen údiv, když jsem mu řekl, že ani on ani jeho strana už ode mne hlas nikdy nedostane.
Nebo si vážně máme nechat "kakat"donekonečna na hlavu?
Zdravím,
jestli jsem to dobře pochopil,tak pokud vlastník vozidla sepíše při prodeji vozu smouvu např.o dlouhodobém pronájmu bez převodu přes státní orgán s následným provozovatelem,který už bude ze zákona povinen jako provozovatel odpovídat za všechny škody jím způsobené,odpovědný za tech.stav vozu atd.,pak nebude nutno platit nějaké ekovýpalné.
Ano, pokud se vám podaří od někoho koupit auto s tím, že v papírech bude stále on jako vlastník a užívat ho budete vy (jak si pořešíte odpovědnost za pokuty, pojistky a td. je zcela vedlější, protože to taky třeba papírově nemusíte řešit vůbec), pak samozřejmě žádnou EKO daň neplatíte, protože auto nepřevádíte.
Vymyšlený to máte dobře, tedy pro kupujícího a toho, kdo by měl ekodaň platit. Jinak pro člověka, který je zapsán v tp to jsou další starosti. At už problémy s čkp, policií atd. Rozhodně by se mi nechtělo stále obesílat čkp kvůli neplacenýmu pojištění nebo obíhat policajty kvůli překročení rychlosti (v lepším případě) atd. Druhá věc je ta, že ta vaše smlouva o užívaní vozidla by ne vždy musela stačit!
Takže s tímto bych jako prodávající vozidla určitě nesouhlasil.. možná kdyby byl kupující hodně dobrý známý. Takže buď auto chceš a já to odhlásím nebo nechceš a já to prodám někomu jinému.
Myslím si, že na to, že se nezmění provozovatel přistoupí jen šílenec. Jinak jsou dvě věci vlastník vozidla a provozovatel vozidla. Eko daň platí ten, kdo je napsaný v kolonce provozovatel!
To znamená vlastník vozidla může být Fanda Vomáčka a provozovatel Karel Novák a 800 Kč + případnou Ekodaň platí Novák. Přepis vlastníka vozidla je za 50 Kč.
Ale už je to i tak na nic
čaute hoši,
jsem majitelem auta peugeot 205 takže velice stare auto a majitel předemnou řešil ekodan přes ztp tak se chci zeptat zda při prodeji novy majitel bude platit eko dan? asi ano že?
díky
Pokud by platio to, co je naspáno výše tak by nový majitel platil.
doplněno 03.11.13 15:53:Nojo.
Pokud bude,či spíše byl další převod (tj.ze ZTP na někoho kdo není ZTP)do letoška resp do října leoška tak se snad neplatil ale nyní se již převod ze ZTP na dalšího bude platit! Ale opět jen jeden první převod po říjnu 2013
doplněno 03.11.13 20:41:To Fred a jinak P205 není až tak staré autí! Vyráběl se nevím odekdy až do roku 2000!Takže nejm ladší modely jsou dnes jen 13 roků staré!
S tím dlouhodobým pronájmem mě napadla ještě jedna myšlenka - jak by se ten provoz řešil v případě úmrtí majitele vozu? Auto by spadlo přece do dědictví a dědic může provozovateli vypovědět nájemní smlouvu a je hotovo. Přiznám se, že např. nebýt majitelem, jen provozovatelem vozidla, investovat do auta a nakonec muset auto vrátit dědici - to je na klepnutí...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.