Nejste přihlášen/a.
Zdravím všechny. Zajímalo by mě, kolik z Vás jezdí za jízdy připoutáno bezpečnostním pásem a kolik z Vás ne. Dělám takovou statistiku. Poprosím Ty z Vás, kteří se nepoutáte, abyste uvedli důvod. Díky a omlouvám se za otravování P.S.: Já se poutám vždy.
čekejte prosím, probíhá přenos dat...
lidé nedoržující pravidla silničního provozu by měli být z provozu vyloučeni, a to podle závažnosti jejich jednání i navždy...myslím tím doživotné odebrání řidičského oprávnění...
V případě doživotního zmrzačení nepřiopoutaného řidiče nebo spolujezdce pak tito lidé doživotně "nadužívají " lékařskou péči, na kterou přispíváme my poctiví...a solidarita společnosti je jim najednou dobrá, přestože pravidly této společnosti předtím pohrdali...
Koukám, že si spousta lidí myslí, že když se nepřipoutá, tak ohrožuje jen sebe. To není pravda a je to stejně nesmyslná výmluva, jako když kuřák řekne, že kouřením ohrožuje jen sebe. Nepřipoutaný člověk (at řidič nebo spolujezdec) nesmírně ohrožuje ostatní v autě - jak bylo zmíněno: uražená hlava, proletění oknem atd.
Je pravda, že záchranáři se nepoutají. Důvod je jedoduchý - potřebují každou sekundu a nemůžou riskovat, že jim nepůjde pás otevřít. Nesmíme ale zapomínat, že houkají a blikají, takže o nich každý ví. Není to jako s obyč autem, které si jede po silnici a nebliká. To totiž někdo, kdo jede z boku, třeba vůbec nezaznamená (dokud nezastaví na stopce).
Poutání trvá asi 2 sekundy. Spousta lidí v autě šteluje rádio, klimatizaci atd. a nenajde si čas na pásy, protože to prý zdržuje... to je fakt nesmysl.
Když auto narazí do stromu/sloupu - nemáte šanci. Když se auto převrátí - nemáte šanci. Ano, jsou nehody, kdy je lepší být nepřipoutaný (např. zahučení do řeky/jezera) nebo visení z mostu, ale to jsou výjimky. Pomalu každá druhá nehoda je náraz do stromu. Tam bez připoutání ani nestihnete zakřičet.
Pokud jsou v autě airbagy, tak to bez připoutání urazí hlavu (nebo zlomí vaz).
Jezdit bez připoutání je jako jezdit na motorce bez přilby. Hazard se životem. A je jedno jestli jedete 5 km nebo 500 km. Nehoda se stejně stane na úseku pár metrů.
A je jedno, jak dobří jste řidiči, jak jste zodpovědní a jak máte super auto. Vždycky se najde idiot, který to do vás narve z polňačky.
Nicméně souhlasím s tím, že pásy nejsou moc pohodlné. IMHO by se do aut měly dávat ty, co bývají v závodních autech (jak se zapínají mezi nohama).
IMHO by se do aut měly dávat ty, co bývají v závodních autechTomuhle se divim uz dlouho - proc se do aut nedavaji 4bodove pasy? Zvlaste dnes, kdy se pasy uz neukotvuji do karoserie, ale jsou (mohou byt) soucasti sedacky (tedy duraz je kladen na ukotveni sedacky ke karoserii), neni duvod, proc by tam nemohli byt alespon 4-bodove pasy (pres obe ramena a z jedne strany na druhou).
Mozna by stalo za to, zalozit na to novou otazku. Uvidim, kolik tady pribyde odezev.
Já ohrožuju jen sebe, takže mé svědomí je v klidu.
Nehodlám jezdit tak, abych narazil do stromu. Máš nějaké relevantní výzkumy ohledně hlavudrtících airbagů, nebo to říkali v televizi Prima family náš pořad pro vás-Krimi plus?
Vždycky se najde idiot, který to do vás narve z polňačky. Jezdím každý den a ještě se takový nenašel. Jak to, když vždycky?
IMHO pětibodové pásy jsou k ustrojení ještě pohodlnější. Závodník nerozváží mlíko.
Ano
Ano, bez výjimky, a trvám na tom i u spolujezdců. Moje děti jsou tak vycvičené, že jsem jednou couval z garáže na dvůr, a oni na mě ze zadních sedadel ječeli že ještě ne, že nejsou připoutané
Ano
Poutám se vždy a všude, prakticky hned po nastartování, tak nějak automaticky, jako automaticky zapínám a vypínám světla. To jsou věci nad kterými prostě nepřemýšlím
doplněno 07.03.13 22:48:jinak ve Škodě 105 nemám zadní pásy, proto vzadu vozím lidi jen když je opravdu potřeba. Nevím jak se tam cítí cestující, ale já jako řidič se cítím docela nesvůj, když vím že mám v autě nepřipoutané lidi.
doplněno 07.03.13 22:54:Sestra (malá a ještě hloupá) se mi jednou odmítla připoutat v autosedačce, že prý jedeme jen kousek. Slovně jsem ji nepřesvědčil, tak nezbývalo než se trochu rozjet a prudce přibrzdit. A hned to chápala.
Ano
cobraku, já se poutám, dokonce se domnívá, že jsem už uchyl. natankuji u stojanu benzin, zajíždím dofoukat gumy a jsem uvázaný...
Pokud jede někdo se mnou musí být rovněž uvázán, když jedu u někoho v autě, uvážu se tovněž..
.
Pokud jedu v některém z mnou provozovaných aut a jsem za volantem (de facto 100% mých jízd), poutám se pouze když jedu mimo město a nebo na silnici, kde se bojím (typicky pražská jižní spojka a nebo např. magistrála v okolí Václaváku).
Pokud jsem nucen jet s něčím, co je novější (mladší 20let - což velmi nerad) jako řidič, poutám se, protože ta auta už nejsou pro mne jako pro řidiče moc čitelná.
Pokud jedu s někým jako spolujezdec vpředu, poutám se pouze pokud to auto má:
a) airbag
b) pokud se s dotyčným řidičem bojím
Jako spolujezdec vzadu jezdím hodně málo kdy - upoutaný jsem byl pouze jednou.
Důvody, proč a proč se poutám jsou uvedeny výše (strach z řidiče, případně z magorů za volantem ostatních aut v místech, kde sem nucen se pohybovat), důvodů nepoutání se je více - začínal jsem na autech, která neměla pásy vůbec (ani vpředu) - takže zvyklý spoléhat pouze sám na sebe a nespoléhat na to, že mi něco pomůže, když to zvořu; začínal jsem v době, kdy poutání se bylo povinné pouze mimo obec; většinu mých jízd nyní už tvoří jen popojíždění (do cca 5km/cesta) takže bych nedělal nic jiného než se poutal/odpoutával; při jízdě s vlekem (za OA) mne dost často pásy omezují, protože pokud za vlek dost dobře nevidím a potřebuju couvat, používám k přehledu za vozem způsob starých řidičů náklaďáků - tzv. lehnout ze dveří a to se zapnutými pásy prostě nejde (pokud bych se na nich nechtěl oběsit).
Věřím, že většině z mladých to bude připadat divné, nezodpovědné,... Takže si dovolím jen takový postřeh - samotného mne docela překvapuje, že nejen že se se mnou lidé nebojí jezdit (a to nejezdím nijak pomalu) , ale že se dost z nich při jízdě se mnou kupodivu neváže taky (a to ani ti, kteří už mají za sebou vážnou nehodu). Přitom o autech, kterými se převážně pohybuju, se dnes hovoří jako o "pojízdných rakvích" - žádní asistenti, žádné ABS apod, žádné deformační zóny, navíc vysoké a úzké pneu.
Takže si to každý přeberte jak umíte a chcete
Ne
Já se nepoutám. Důvodů mám několik, ale přiznávám, že především je to pohodlnost, většinou jezdím krátké trasy a poutání mne zdržuje. Takže nějak nejsem zvyklý se poutat. Důvodem jsou i teorie, že je někdy lepší z auta vyletět nebo utéct, než v něm uhořet. Mám i osobní zkušenost, taxikář se mnou asi v sedmdesátce narazil do auta, které odbočovalo vlevo a nedalo mu přednost. Taxikáře vezli naležato do Vinohradské nemocnice. Já jsem narazil hlavou do předního skla, pak vyletěl airbag, típnul mi cigáro a vrátil mne do sedačky. Pak jsem vyrazil dveře od auta a šel na tramvaj a pokračoval v cestě do práce, tenkrát jsem opravoval mobily ...
Cobraku, chtěl jsi názor, neotravuješ, máš ten můj...
Ostatní žádám, aby můj příspěvek nekomentovali a především nezpochybňovali, kdo mne zná tak mi snad věří...
doplněno 07.03.13 23:57:Ještě doplním, u spolujezdců vyžaduji poutání na delších nočních cestách, když je pravděpodobnost že usne, ztratí ostražitost, přestane kontrolovat jízdu a provoz. A pokud mne jako spolujezdce řidič požádá abych se připoutal, udělám to...
Samozřejmě jako řidič nikomu v použití bezpečnostních pásů nebráním a pokud spolujezdec tento pás chce použít, rád mu pomohu!
Ano
Poutám se v autech, kde to má smysl - to znamená auto je ze železa, má pásy a má airbag (ten jinak člověku urazí hlavu). Když jedu v mopedautě z plastu nebo tříkolce z laminátu, poutám se jen občas - jedu pomalu a pásy by se stejně asi vytrhly, jsou tam spíš "aby se neřeklo". A když jedu v autech, kde nejsou pásy vůbec a ani tam nikdy nebyly, je to asi jasné - takže těžko říct jak odpovědět
Ano
Poutám se vždycky, mám to tak zautomatizované, že zapnu klíček> zapnu pás> nastartuju> rozsvítím světla. Ani nad tím už nepřemýšlím. Párkrát jsem se už přistihl, že jsem takhle hledal pás i v traktoru, kde není
Poutám se proto, že
- obvykle jezdím v autě s airbagy
- nerad platím pokuty
Nepoutám se, pokud
- jedu v terénu (v teréňáku nemám airbagy)
- jedu opravdu rychle (pokuta za pás už nehraje roli, aspoň ne podstatnou)
Proč? - začal jsem jezdit kdysi, kdy pásy ani vpředu neměla všechna auta, airbagy neměla žádná. A ´párkrát´ jsem jel se soutěžákem, takže vím, jaký je rozdíl ve funkci 4-6 bodových pásů a těch běžných.
Pokud jde o spolucestující - nechávám volbu na nich, jde o jejich pohodlí, (ne)bezpečí a jejich peníze...
nepoutám se nikdy. proč? havárka mé dcery - kdyby byla připoutaná, tak nepřežila. havárka moje - kdybych byla připoutaná, skončila bych dolámaná. Takhle jsem byla relativně v pořádku.
Ano
příští havárka může skončit tak, že proletíte čelním sklem, nejlíp pod kola jiného auta či nákladáku a nebo rovnou do sloupu a podobně... nebo budete v nešikovné pozici jak střelí bagy a pak budete moct otáčet hlavou skoro jako sova... a pak si (ne)povíme, proč se v autě poutat... ono toto jsou spíš vyjímky co popisujete a rozhodně to risknu raději s pásama než bez... ono nejlepší je nehodám předcházet, ale to se musíte dívat co se děje kolem a počítat s tím, že vám nějaký vůl nedá přednost... a samozřejmě nesmíte být tím volem vy... jinak za mě, pokud to není trasa kilometr, kde to zvládnu i bez pásu i když s takovým nedobrým pocitem, tak se poutam vždy automaticky... je už to taková rutina po nasednutí do auta, otočím klíčkem, zapnu pás-2 sekundy, nastartuju , zapnu světla a jedu.. nic na tom není :D
Ano
Mám kamaráda, který nedostal přednost, snažil se vyhnout, povedlo se, ale auto převrátil na střechu, říkal, že když mu pak kousek od hlavy běžela silnice, byl za pas hrozně vděčný...bylo to mimo obec z kopce, takže se klouzal daleko. Další věc, jak tu někdo psal, že je to jeho věc, s tím si dovolím nesouhlasit, na internetu je spousty videi z nehod, kdy nepřipoutany léta po celém autě, klidně i dozadu...sice vaše věc, ale můžete klidně zabit ostatní v autě. Tím nechci nikoho k ničemu přesvědčovat, jen píší svůj názor.
Poutám se jen když projíždím Polsko, nebo na delší trasy kvůli pokutám, jinak se nepoutám. Znám případy, kdy právě kvůli pásu přišel člověk o život, nejsem sebevrah.
Ano
to jo... stane se že někdo zařve kvůli pásům a někdo zase že proletí čelním sklem.. to si člověk nevybere... radši jezděte autobusem,, to je bezpečnější
Nekde jsem cetl ten pomer a je to vyrazne ve prospech volby "pripoutat se".
Uz si presna cisla nepamatuji, ale bylo to neco jako: "Z lidi, kteri pri havarii zemreli, by 40% nemuselo zemrit, kdyby byli pripoustani. Z lidi, kteri pri havarii zemreli, by 1% nemuselo zemrit, kdyby nebyli pripoutani."
Jak jsem psal, presny pomer nevim, ale byl strasne vysoky (mozna nebyl 40-1, ale mozna "jen" 30-4). I tak je to vice nez 10x.
Airbagy nemám. Nepoutám se. Když umřít, tak jako chlap.
Ale vážně. Rozhodnutí poutat se (a ostatní jiná rozhodnutí která neomezují jiné) by mělo být na každém jeho věcí a ne aby to přikazoval zákon.
Odpověď: Krátké trasy v rámci města se nepoutám. Důvod-pohodlnost, otravuje to.
Pouám. automaticky.Pak mám taky kobercák po ruce pro připad jakýkoliv.Taky kontroluju co mám kolem sebe,aby mi třeba mobil kinetickou sílou v případě nárazu nevletěl do údivu
doplněno 08.03.13 09:00:Po městě,kde pouze popojíždím se v autě uzamknu -osobní zkušenost proč...
ifkali, co je to kobercák? Tento termín jsem ještě neslyšel.
doplněno 08.03.13 09:09:Jasný, díky, ulamovák znám, jen jsem nevěděl, že se mu říká kobercák. Taky mě nenapadlo, vozit v autě nůž. Já vozím jen dřevěnou tomfu .
Mam i klasický nůž,ale kobercákem rychlejí přeřežete pásy ,at už sobě,nebo když chcete pomoct při nehodě jinému.Vysouvací nůž
takový jak ulamujete ostřï.
doplněno 08.03.13 09:17:Já bez nože ani krok to mě naučil táta,když jsem někam šla,tak prej co máš sebou?Máš nůž?Ten se hodí vždycky,buď praktická
a ne jenom ženská
takže i moje kabelka obsahuje kudlu,páč s tou si uřežete třeba i chleba ...
poutám, nevadí mi to, ale jsem zasádně proti tomu aby za to policajti pokutovali!
nemají právo zasahovat do škodlivosti mého rozhodnutí zda se připoutám nebo ne! holt policejní stát.
pokud pojedu nepřipoutaný ohrozím jen a jen sebe tímto a nikoho ostatního, jenže holt policejní diktatura a bezednost policejní pokladny to mají nastaveno jinak
Také se mi příčí povinnost pásů a postihy za nepřipoutání, protože každý rozumný člověk se připoutá i bez povinnosti. Vadí mi i další věci, do kterých erár strká nos. Nicméně rozhodně nemáte pravdu s tím, že ohrožujete jenom sebe! Ohrožujete ostatní, co v tom autě sedí s vámi. Nepřipoutaný spolucestující na zadním sedadle vám při nehodě bez problémů urazí hlavu řidiči a ještě proletí předním sklem pod kola protijedoucího vozidla.
Ano
Souhlas s millanem! Jak je možné, že v autě na 4 kolech, za deformačními zónami mne pokutují a rogalisti a paraglajdisti a podobní, třeba cyklotrialisti a motokrosaři pásy nemají, přestože u nich je nebezpečí či pravděpodobnost úrazu nepoměrně vyšší!Ano
nemohu souhlasit s kolegon millanem, potažmo s kolegou hejkalem.
Příklad, nedám Vám přednost, dojde k nehodě bez zranění... drobný trest (páč řidič byl připoután.)
nedám Vám přednost, dojde k nehodě se zranění... tvrdší trest (páč řidič nebyl připoután.)
Vidíte ten rozdíl,
Ano
Ano, to jsem chtěl taky napsat. Dobře, at si řidiči dělají co chtějí, ale at pak následky nenese nikdo jiný, to teď nefunguje a řekl bych, že si to málokdo uvědomuje.
Ne
Milane, nezlobte se, ale nesouhlasím.
Záležitost ohledně připoutání by vůbec neměl řešit Zákon o silničním provozu. Měla by být moje svobodná volba, zda se připoutám nebo ne. Jde přece PŘEDEVŠÍM o moje zdraví. Pokud bych při nehodě svým nepřipoutaným tělem způsobil někomu škodu, byl bych na to pojištěn nebo bych tuto škodu zaplatil ze svého. Pokud bych při nehodě jako nepřipoutaný utrpěl zdravotní újmu, mohla by mi zdravotní pojištovna snížit nebo odmítnout plnění pojistného. Podobně jako se to řeší, pokud za volant usedne řidič bez ŘP nebo pod vlivem.
A úplně naprosto nesmyslné mi přijde, že za nepřipoutání se rozdělují trestné body, kdežto za neosvětlené vozidlo, které ohrožuje HLAVNĚ ostatní účastníky provozu nikoli!
Ano
tím chcete říct že by jste zlegalizoval chlast za volantem a ježdění bez řidičáku? :D prostě tak jako musí být řidičák, tak samo musejí být pásy... jak ne tak si zacálujete a nebo chodte svobodně pěšky.. a třeba i na boso... já v tom problém nevidím a nemám potřebu to rozpitvávat.. ono svým tělem nemusíte zpusobit škodu na majetku ale taky ujmu na zdraví druhých... především těch v autě..a těm to asi těžko zaplatíte..
kdysi mi nepřipoutání se zachránilo asi i život(nohy od pánve dolu minimálně)-povedlo se mi co by náctiletému "závodníkovi" s Fáčkem sestřelit tramvaj v protisměru na nábřeží(no ono to bylo samozřejmě obráceně...,jenom jsem jí svojí převodovkou škrábnul spřáhlo...),no a Fáčko začínalo v místě,kde jsou přišroubovaná vnější zpětná zrcátka...Takže hodně záleží na osobním úhlu pohledu(pokud jedu sám,většinou se nepoutám,s dětmi "výchovně" ano)...no a osobně jsem z pohledu bezpečnosti za co možná největší masu materiálu před předním oknem auta-to totiž nic nenahradí a podstatně zvyšuje šanci při případné nehodě z auta odejít po svých...Ve stejné situaci autonehody třeba v 80 km/h rychlosti na tom budu úplně jinak(lépe) já třeba v Bafíku se šestiválcem než človíček ve Fábii HTP-a v tu chvíli mu budou airbagy,pásy,předpínače pásu atd.víte na co(nechci být sprostý)...Airbag je účinný do max.rychlosti 62 km/h(info přímo z výroby),nejen proto se veškeré crash testy dělají do max.této rychlosti,pak už je to (podle mne i předtím) o štěstí a o hmotnosti materiálu,který mám před sebou...Další úhel pohledu je "svobodnost" rozhodnutí se zda budu připoután či nikoli-na silnicích v ČR ročně zemře něco málo přes tisíc lidí-už jen chřipka si vyžádá víc jak dvojnásobek...,na nemoci spojené s užíváním legálních "drog"(alkohol,tabák) zemře každoročně desetinásobně víc lidí,a rozdíl-jeden jediný(jako obvykle) peníze-z konzumentů legálních drog má stát nemalý příjem(spotřební daně,DPH atd.),z nepřipoutaného jedince nemá stát ani kačku(krom DPH z pohřebného)...Z toho plyne jediné-státu ani za mák nezáleží na nějakém bezpečném provozu,zdraví a životu jedince(daň.poplatníka),stát zajímá jak z takového každého jedince vytáhnout ještě více peněz do eráru-proto je třeba nepřipoutání se pokutováno...
Domnívám se, že v případě nárazu ve vysoké rychlosti vás nebude zajímat, kolik materiálu máte před sebou, protože nebudete mít šanci se při takové síle nárazu udržet v sedadle a opustíte vozidlo předním sklem.
Ne
Ano, souhlasím, někdy je lepší opustit zraněný vozidlo předním sklem, než v něm zůstat a zemřít...
ano,přesně má řeč...,viz.nedávno smutný konec mladíka na D1,který v tátově odcizené Audině uhořel...
Koukám, že se nám to tu zozjelo, což je dobře. Díky Vám za příspěvky a hlasování! Také teda něco zkusím napsat, když jste tu u strávili mládí Pohybuju se ve zdravotnictví nějakou dobu a viděl jsem hodně lidí, kteří měli autonehody. Výsledek? Ti, kteří byli připiutaní, měli jen pomlácené nohy a pobitou hlavu (od věcí volně se pohybujících po kabině) a jinak nic. Občas se někomu sem tam pohmoždila žebra, ale to je vše. A Ti, kteří nebyli připoutáni? Byli na tom podstatně hůř. Dodneška vidím šestiletou holčičku, která na mě koukala z postýlky na neurologii a v ruce svírala plyšového medvídka a říkala mu do ouška: ,,Tak jsme na tom teď oba stejně Míšo, oba budeme jen ležet v postýlce nějakou dobu. Pan doktor ale říkal, že já zase vstanu a postavím se na nohy a budu zase tancovat..." Tahle holčička, nejenže si nikdy nezatancuje, ale ani se nikdy nepostaví na nohy. Už jezdí jen na vozíčku! A důvod? Rodiče se v autě zásadně nikdy nepoutali, ale po ní chtěli, aby byla připoutaná vždy. Jednou jeli na dovolenou, zkontrolovali ji, jestli je zapnutá, ona byla a tak jeli. Jenže ona se jim během cesty rozvázala, protože to viděla u nich a měli nehodu. Na rovném nepřehledném úseku proti nim jela stará Škodovka a její řidič dostal infarkt a oni měli v plné ryhlosti čelní náraz. Výsledek? Maminka jí proletěla čelním sklem, otec měl od airbagu zlomený noc (což je v pohodě), ale jak jsem psal, ona bude nadosmrti na vozíčku. Chtěl bych ještě říct, že ti, kteří se nepoutají a říkají, že to je jen jejich věc a nechápou, proč za to policajti pokutují, nemají podle mě tak úplně pravdu. Ano, když to napálíte do stromu a umřete, je to Váš problém, ale když vyletíte sklem pod protijedoucí auto, které Vás přejede, tak jeho řidič to bude mít navždy před očima a bude mít psychickou újmu po celý život. A Ti, kteří říkají, že se nepoutají proto, že můžou v autě uhořet, ano máte pravdu, můžete. Ale řekněte mi, jak často auto při nehodě začne hořet. Málokdy. Hasiči tam nejsou pak kvůli požáru, ale kvůli vyproštování lidí. A když nebyli připoutání, tak dost často jen k vyproštování jejich těl. A vždycky byste v autě měli mít nůž na přeříznutí pásů nebo něco na ten způsob. Stojí to do stovky a nemusíte tím při nehodě zachránit život jen sobě, ale i třeba někomu jinému. Tot já...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.