Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Proc vlak vypina proud

Od: fino97* odpovědí: 17 změna:

Zdravim,pri dojizdeni do skoly jsem si vsiml zajimave veci.v jednom useku cesty ( mapy.cz/... )vlak uplne "vypne"(spadne motor,zhasnou zarivky,prestane vrcet kompresor atd..)na troleji jsou jakesi znacky (pokud vim tak sundej sberac a vypni proud ale jiste to nevim).nevite proc?trolej tam normalne je,tak nevidim duvod proc by to melo vypinat...diky moc

 

 

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

solenza*

0x

A není to v místě, kde končí jedna napájecí soustava a začíná jiná. V Česku se používají převážně 2 napájecí soustavy a to střídavá 25 kV 50Hz a stejnosměrná 3kV.

doplněno 04.10.12 17:15:

Tak tam bude asi nějaká bleskojistka jako v tomto dokumentu na straně 5.

fino97*

nene,to je na tehle trati u Svitav...

 


0x

Řekl bych, že tam probíhá prostřídání fází. Viz zde

fino97*

Dobre,ale pokud by to bula bleskojistka,tak by tam byla mezera as i tak 15cm,ne 200m,a utoho rozfazovani zase nechapu,jak muze vzniknout oblouk mezi dratem,ktery neni napojen ani na fazi,ani na zem a sberacem,na kterem zadne napeti neni...

Přečtěte si ten článek, je tam mimo jiné:

"Aby nedošlo k propojení fází sběračem lokomotivy, musí být do trakčního vedení vloženo tzv. neutrální pole. Neutrální pole lze projíždět se zvednutým sběračem, ovšem pouze s minimálním odběrem. (podle předpisů má být odběr lokomotivy nulový, ovšem děliče umožňují přejezd s malým odběrem. Při tom doje sice k vytažení oblouku, ale jeho intenzita je závislá na procházejícím proudu a dělič snese jistý malý oblouk)"

Dle mapy na provoz.szdc.cz/... se soustavy meni az u Svitav.

 


0x

Tady je akorat tunel a v tunelu vzdycky rozsveceli.
Snad se zeptat stiplistka.

fino97*

To pochubuju ze by to k necemu bylo...me bud posle nekam,ale s nejvetsi pravdepodobnosti to nebude vedet...

askmenow*

Já mám zkušenost, že tihle lidé překvapí. Zkuste to

 

cocinkamichalka*

0x

Tohle dělá "panták" i na výjezdu z Valašského Meziříčí na Hranice na Moravě. Děda vždycky říkal, že to je kvůli tomu, že je tam moc výhybek, přes které vlak jede - tak jede bez troleje.

fino97*

ano,ale to co vsichni rikate je zalezitost centimetru,max metru a tam to je na aspon 200m ale porad jaxi nechapu jak muze vytahnout sberac oblouk oproti mrtvemu dratu...

200 metrů vlak projede cca za nějakých 15 sekund. To je na stažení a opětné vytažení sběrače tak akorát.

doplněno 05.10.12 09:04:

No tak při průjezdu ze živého do mrtvého bez vypnutí proudu ten oblouk samozřejmě vytáhne udělat to párkrát za sebou, tak buď upálí v tom místě trolej nebo zničí sběrač.

 


0x

Ahoj, jezdím tudy taky denně do školy, ale tohoto jsem si nikdy nevšiml. Zítra zkusím dávat pozor a všimnout si

 

fino97*

Ted se mi zdalo ze to dela jen pri ceste smer na svitavy..cili pri vyjezdu z brna

Dneska jsem tama jel, z Brna osobákem, schválně jsem si sedl "do lokomotivy" abych slyšel i případný výpadek proudu, ale nic takového jsem nezaznamenal.

milan1m*
a co tak zaklepat na pana strojvedouciho a primo se ho zeptat,urcite vam odpovi kdyz uvidi ?e mate o jeho praci zajem,a to ?e rikal deda ?e jede pres vyhybky tak to je debilovina 1 tridy.(pro cocinka)
fino97*

Tak nevim..ja sem jel z Brna 16 03 a vypadlo to...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]