Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak se napálit při koupi kuchyně, Oresi

Od: raks* odpovědí: 37 změna:

Plnou cenu kuchyně jsem uhradil 9.7. 2012, dne 17.7. 2012 byl proveden závoz a od té doby čekám na dokončení. Od doby první montáže dne 27.7. 2012, která skončila již po dvou hodinách (dosaďte si, čí vinou, je to definováno panem Pražanem, zástupcem montážní čety v protokolu, že linku smontovat nelze kvůli špatnému projektu). Druhý termín montáže byl 3.8. a opět montážní skupina dala do zápisu, že linku smontovat nelze a proto byly vyrobeny atypické díly. Vše jsem opakovaně reklamoval, naprosto bez úspěchu. Prostor zaměřovala Oresi, vyráběla Oresi, montovala Oresi. Já jenom platil. Vedení firmy se domnívá v zamítnuté reklamaci, že pár centimentů nic neznamená, a změna dílů za jiné je podle nich "věc naprosto běžná z důvodu dílčích změn". Každý stolařský učeň, který by pronesl tuto větu, by byl vyhozen z učebního poměru. Rád bych, aby si Oresi linku odvezla a peníze mi vrátila. Ale toto nechtějí ani omylem. Jsem v šoku, od jaké firmy jsem si kuchyni objednal a jak dokážou s člověkem jednat. Pokud by někdo věděl o dobrém právníkovi, který by mě mohl v tomto případu zastupovat, děkuji za info. Apeluji na všechny, kdo si kupují kuchyňskou linku, čtěte recenze, přemýšlejte o špatných zkušenostech, nenechte se napálit.


 

 

37 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ladinpraha*

0x

Zřejmě sis nastavil špatně podmínky smlouvy. Já vždycky platím až po převzetí hotového díla.

raks*

Děkuji všem,

je otázka, zda my mafie (viz výpis z OR) dala šanci.

ladinpraha*

Jaká mafie? Truhlářů, i kvalitních, je dost. Zadám si poptávku a stanovím podmínky. Jak zaměření, tak provedení, ceny i způsobu platby. Spousta lidí si není schopna uvědomit, že když někomu dávají své peníze, tak si mohou stanovit, za jakých podmínek je vydají.Proč někdo platí za něco, co vlastně nechtěl nebo mu nějakým způsobem nevyhovuje? Protože dané věci nevěnuje od prvopočátku patřičnou pozornost a spoléhá na to, co mu kdo nakuká.

mo
Souhlasim...mafie...také toto přirovnání mě dnes napadlo...a toto je standard...tak pozor pokud nemate luxusně levňoučká zdi a rohy v pravem uhlu.a to bohužel musím jen mušky fotek,,chce to videt jako celek..TO JE VAM PAK PODIVANA ZA 180.0O0KČ!OD JEDNICKY NA TRHU,!Šampión!a zamestnanci jsou:pozitivni,pečující,optimističtì,poctiví a vỳkonní,,,viz.stranky Oresi..nu s par lidmi jsem komunikovali a myslim si,že by je meli tedy propustit.Nedoporučuji firmu Oresi a sebe lituji .
kath

tak to pockejte, az se Vam ta cervena folie zacne loupat... ja to resim uz jak dlouho a doufam, ze se mi ted podari odstoupit od smlouvy

 

daniell*

0x

No tak tohle rozhodně není PÁR CENTIMETRŮ to kdyby viděl můj učitel který mě kdysi učil ten říkal i milimetr navíc je světová tragedie kdyby viděl a slyšel že pár centimetrů nic neznamená asi by jim omlátil tabuli o hlavu

 


0x

Asi by neškodilo přihodit ještě pár fotek, protože už z tý jedný je vidět, že to nějak nevychází.

raks*

na co je dobrá štěrbina s dvířky, když madlo naráží do sousedních dvířek a po otevření zůstane jenom 9 cm?

Správná odpověď: Na pravítko nebo past na myši.

To je někde nějaká chyba zadání. Z osobní zkušenosti vím, že dost lidí si neumí úplně představit projekt a pak na skutečnost koukají jako tele na nový vrata.

Takovýhle detaily se kolikrát vyskytnou a pak někdy trvá dost dlouho, než zákazník pochopí o co jde a jak to bude vypadat. Když se mu to nelíbí, musí se najít jiné řešení. Dej sem ještě pár fotek.

raks*

nemůžu, časový limit

doplněno 23.09.12 22:44:

další perla

ohneta*

Tak tohle by se dalo řešit výsuvnou skřínkou, ale nechápu, že na to nepřišel borec hned při kreslení návrhu. My máme taky kuchyň od Oresi a chlapík který nám to navrhoval hned řekl, jak řešit tyhle "chybějící" centimetry.

doplněno 24.09.12 10:00:

A platili jsme jen zálohu, zbytek až po dokončení.

raks*

pokud máte ve smluvních podmínkách, že bez zaplacení celé částky Vám nic nedovezou, stěží s tím něco naděláte. Možná šlo jednat o notářské úschově, ale to nevím, opravdu mě nenapadlo, jak velké problémy mohou nastat.

Tohle je klasickej příklad, jak to vypadá, když se něco dělá z typizovaných věcí. Pak samozřejmě někde kousek chybí nebo přebývá. Znám případ, kdy zástupce firmy při zaměřování řekl paní domácí...klid paničko, do ty díry co tam vznikne si dáte kytku.
Tohle je na přesdržku. Dvířka na draka, výsuv na draka protože by narážel na úchytku pod dřezem. Normálně se to dělá tak, že se udělá větší skříňka.

"Dvířka na draka, výsuv na draka protože by narážel na úchytku pod dřezem."

A to nemluvíme o samotném typu dřezu a jeho umístění...to je také hodně "chytré".., ovšem to je otázka, zda i toto je "domácí tvorba firmy", nebo to tak investor chtěl (což bych v tomto případě předpokládal).

 


0x

Víte, ono s těmi recenzemi to má také háček. Ne, že by to lidé nečetli, ale stejně nakonec jdou a koupí to - PROTOŽE JE TO LEVNÝ! To, že si tu už potisící omíláme klávesnici, aby lidi pochopili, ještě neznamená, že pak dokáží pochopit, že kvalita a cena mohou být někdy v protikladu. Jak jinak vysvětlit, že vždy se najde někdo, kdo pěje ódy na Ikea, stejně tak třeba na AAA a podobně. Ostatně poslední metanolová aféra opět potvrzuje má slova - proč kupovat drahý chlast, když to jde i levně. Že to pak někoho otráví? No ale vždyt to je tak levný...

Prostě :


Škoda, že tady nejde dát bod...tahle odpověd je za několik bodů, nejen za jeden...

raks*

a kdo říká, že je to levný? Rohová nefunkčí 2,4x1,6 m přijde na 70 litrů? Je to levný?

doplněno 23.09.12 22:18:

A doplnění, spotřebiče nejsou součástí dodávky

martinaa*

Myslím, že ano. Rodiče před nějakými 10 lety kupovali linku, materiál plast dekor dřevo, dvoudílná, obě části rohové. Obě mají délku kolem 2,5 m, šířka cca 1,4. Před deseti lety kupovali za 95 000,-.

doplněno 24.09.12 20:32:

Nenapálili se proto, že kuchyň sedí, drží, je plně funkční. Má reakce byla jen na to, že dle mne 70tis. za kuchyň není až tak moc.

doplněno 24.09.12 20:36:

Ze ten rozměr se omlouvám, je to nesmysl, nevím, co mě napadlo... ale změřila jsem si to, šířka je 52 cm, sečtená délka jednoho dílu 3,30m, druhého 3m.

raks*

Myslím, že Vám plně nerozumím. Jestliže obě části rohové mají délku 2,5 m, kde je šířka 1,4 m?

Pracovní deska je široká 60 cm.

V r. 2004 stál automobil Opel Astra ve slušné výbavě 580 tis. Kč.

V r. 2009 obdobný 290 tis. Kč.

Srovnání v čase můžete dělat jenom u konstatních hodnot - zlato, diamanty.

Jak víte, že Vaše rodiče někdo řádně nenapálil?

Já mohu uvést, že stejnou linku jako Oresi mi nabízí Kika, veškeré díly z Německa, za cenu 58 tis. Kč.

Projekt zpracován, ale vkládat sem nebudu.

 


0x

Ja bych do toho metanolovou aféru vůbec nepletl, koupením levné, nepovedené kuchyně nepříjdu o zrak nebo o život A pokud nejde o život, jde o h...

No to tedy sorry, ale TOHLE mi předvést truhlář u mě doma, tak půjde o život. Jemu.

No to je ale jiný problém :D

 

hanher*

0x

Sám radíte
"Apeluji na všechny, kdo si kupují kuchyňskou linku, čtěte recenze, přemýšlejte o špatných zkušenostech, nenechte se napálit."
Když napíšu do Google Oresi recenze, tak je to samá negativní zkušenost.

 


0x

Tak těch "perel" tam máte více než jen jednu...

Jednak se na tom podepsal dodavatel kuchyně, ale pokud to bylo jen zčásti nakresleno na papíře (což být muselo) a Vámi odsouhlaseno, tak na tom svůj podíl máte také..a ne zcela malý..plus další v tom, že jste je to nechal vůbec takto namontovat.

raks*

netvrdím, že na tom nemám svůj podíl, do montáže jsem nezasahoval. Ovšem tušit výsledek z přiložené hromady desek, jste si jist, že Vy byste to poznal?

raks*
24.09.12 17:24

asi stěží

Nechápu všechny tyhle firmy, co přivezou nábytek v krabicích a na místě to všechno dávají dohromady. Jak to pak může vypadat. Kovat šuplata někde na koleně na zemi, příšerný. Samozřejmě to nejsou jen šuplata.

Jistá věc je, že většina zákazníků netuší jak se to má dělat a z takovýhle hromady krabic to nemůže při sebelepší snaze poznat.

Osobně, kdyby mě přivezli nábytek a začali vynášet krabice, tak by už druhou krabici z auta nevyložili a pelášili by svinským krokem jak bych je hnal.

raks*

Myslíte to dobře, ale u Oresi to takhle chodí. Malá dodávka vezla naráz tři kuchyně. I když jsem měl zaplacené vynesení do II. patra, vše jsem si odnesl sám (400 kg). Řidič měl natolik pomíchané špatně popsané díly, že byl rád, že vůbec našel ty moje. Vypadaly všechny stejně. Dvakrát mi nabídl i nerezový dřez, ale já jej odmítnul, protože to nebyl můj. Byla tam spousta rozsypaných sáčků s madly, příchytkami, lištami, šrouby, smotané hrany, plastové příborníky, i ty jsem odmítl, protože dát za jeden 500 Kč je opravdu velký luxus. Stačí, že větrací mřížka příjde na 260 Kč, ta stejná stojí v Bauhausu 115 Kč. A nemyslím, že tu cenu Bauhaus dotuje.

Montážníci ji přede mnou skryli do skříňky. Náhodou jsem ji objevil a zeptal se, proč ji nenamontovali. Řekli mi, že je stejně na hovno. Tak jsem chtěl vrátit peníze. Ale to nechtěli, tak zase rozbalili vercajk a mřížku namontovali. Nějak nedopatřením nepřipojili dřez, tudíž první vypuštění dřezu (za divných zvuků, až jsem se lekl!) bylo do korpusu. Inu to víte, spěchali.

Ano, 3. srpen 2012 nebyl můj štastný den.

 


0x

Je to celé na kočku, hodilo by se to tak leda do mé chaloupky na kuří nožce do lesa, až přijde Hejkal na kafe.

Co mě ale fascinovalo nejvíc, je velice "praktické" umístění dřezu. To snad navrhoval a kompletoval sám Pepek Vyskoč! Do toho zadního dřezu se bude lézt trasou A/ - přes sporák? nebo trasou B/ přes tu přední vanu? Svatá prostoto, vyhodila bych je, jen by to takhle sestrčili dohromady. Slyšeli v Oresi někdy o rohových dřezech? Podle všeho ne. Jaga.

ohneta*

Babojago slyšeli, viz obrázek. Sami nám toto řešení nabídli. Ono záleží na jaké lidi člověk narazí. Já slyšel na Oresi taky mnoho nelichotivých věcí, dokonce si vzpomínám, že i admin měl s nimi nějaké popotahovačky, ale já proti nim nemůžu říct křivého slova.

Ano, Ohneto, přesně tohle jsem měla na mysli. Vypadá to pěkně a je k tomu normální přístup. Ne přes kamna! Máte pravdu, že záleží na tom, na jaké lidi člověk narazí. Ale trochu podezřívám i pana zákazníka. Pokud bych si tohle neporučila, či alespoň neodsouhlasila, nemohli by mi takové neštěstí do kuchyně sami o své vůli nikdy dát. Jaga.

babajaga:

Ano, přesně tohle jsem (v příspěvku výše) myslel tím, že si za to také může zákazník sám..Velmi pochybuji že takhle umístěný dřez jako má on, mu navrhla firma..a on o tom nevěděl, tohle musel být již v původních plánech.

 

dfshs

0x

Jaké si to uděláš takové to máš... Nejasné zadání, smlouva bez sankcí, platba plné ceny předem.. Se nedivte že máte drahý paskvil. Bez vyjádření druhé strany ale nejde říct jak moc za to může Oresi a jak moc zákazník (např. umístění dřezu - to muselo být vidět už v zadání)

Písemně reklamujte konkrétní vady (např. jiné rozměry). Pokud vady neodstraní tak využijte svého práva a odstupte od smlouvy.

 

raks*

Vše jsem písemně reklamoval jak protokolem, tak i deseti dalšími dopisy přímo jednateli. Možnost odstoupení od smlouvy není tak jednoznačná, pokud Oresi nesouhlasí, musí proběhnout soud. Pro potřeby soudu budou povoláni znalci. Soudy se povlečou mnoho let. Pokud nezaplatíte alespoň 15 tis. Kč, Oresi s Vámi smlouvu neuzavře. Odstoupení od smlouvy by mohlo být pochopeno i tak, že Oresi si kuchyni odveze a vyúčtuje Vám stornopoplatek, dle smlouvy 50 % z ceny. Ale na tyto podmínky při koupi zákazník nebere zřetel, nikdo si neuvědomuje, že by na tyto konce mohlo dojít. Málo osob z řad kupujících budou právníci. A když už - ti si koupí kuchyni dražší a jinde.

 

ladaadal*

0x

To si děláš strandu, že jsi za tohle haraburdí dal 70k. Dobrej truhlář by ti to udělal na míru a za polovic. Kolik sis nechal udělat nabídek, než jsi šel do tohodle? Já dnes už bez 3-4 nabídek nezadám nic, pokud tomu sám nerozumím, ale to si to pak radši udělám sám.

 

kangaroo*
08.10.15 12:14

0x

 


0x

Upřímně vás lituji. Já navštívil Oresi při plánování kuchyně a když jsem viděl "odborně nažehlené" hrany, polilo mě horko a mazal pryč. Nakonec jsem zašel do studia, kde si se mnou paní projektantka (majitelka) sedla ke stolu a na mém vlastním předběžném návrhu vysvětlila, co je špatně a dovedla mě k takovým detailům, až jsem zíral. Linka mě stála o malinko více, než ty sériově vyráběné u "jedniček na trhu", byla přesně na míru a v super kvalitě, dodržený termín, úžasné jednání... U renomovaných prodejců kuchyní mi nikdo nic nevysvětloval, nikdo se mnou nediskutoval, jen si převzali návrh k vypracování rozpočtu. Za osm let jsem nemusel ani seřídit panty.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]