Nejste přihlášen/a.
Zdravím ano co vy na to,že důchodcům dají v prosinci 600kč jednorázově a pak děj se vůle boží. Větší sprostárnu jsem nezažila.Ji stě člověk v důchodě nemá právo na důstojné stáří.Já jsem jen zvědavá,,jaký budou mít a z čeho bezdomovci a lidé na sociální podpoře.
Je to smutné, ale co s tím chcete dělat? Už zde vidím tu spoustu jedovatých příspěvků, na kterých je vidět, že pisatel moc hluboko do kapsy asi nemá... Většina současných důchodců si celý život platila na důchod, aby nakonec brala malou almužnu. A budoucí důchodci - to ani radši nemluvím. Je to začarovaný kruh. Malý výdělek - malý příspěvek na důchod - nemožnost ušetřit - malý, nebo žádný důchod. Jak jsem psala, je to smutné.
clayman,,,,,,,,,vy si myslíte .že lidi všechno projedli pokud jsem dobřepochopila ..Byly také půjčky .které se muisely splácet--nikdo zadarmo nic neměl.Jste nějaký krátkozraký,,,Tehdejší doba byla jiná ,,ale určitě v určitých věcech dobrá..
zavinac - co naděláte - spousta lidí, kteří tenkrát v 89tém "cinkali" si to takhle nepředstavovala .. ! Já jsem pro jistotu necinkala, volím furt ČSSD a jsem na tom stejně ! - u důchodců je blbý, že musí navíc utrácet spoustu peněz za léky.
arne - proč? - to jsme všichni museli? cinkat, nebo, jak to myslíte? - mimochodem po revoluci 89 jsem volila OF a věřila jsem Klausovi a Havlovi, jako všechny ovečky ! , takže se nemám za co stydět !
Samozřejmě že se nemáte za co stydět. Pravda je jen jedna. Že komunisté a vůbec lidi s pochyným morálním kreditem se převtělili do Občanského fora a hlavně lichotili Havlovi. Nejsem zaujatá, jsem naopak ráda, že se změnila doba a nerozkazuje bába, domovní důvěrnice, ale pravda tohle je. Havel byl strašně samolibý a dokonce propadl falešným představám, že to on změnil režim, ačkoliv to byla pečlivě připravovaná akce USA. S jednou věcí se ovšem nepočítalo. Že lidé budou jak utržení ze řetězu a že se bude dít to, co by v žádném kapitalistickém státu, které nepoznalo socialismus neprošlo.
Proč si pořád někdo myslí, že Klaus a ostatní tehdejší představitelé mohou za vývoj ve světě, protože nejsme ostrov ale součást světa? Do roku 1989 jsme byli čím dál ve větších sračkách. Fabriky pro zaostalost ztráceli zákazníky, zatímco Asie se začínala vzmáhat. Vznikly tisíce firem a neskutečná konkurence. Na to vše se máme řekl bych dobře. Celá města jsou opravena, máme k dispozici nejnovější technologie a když je něco vyrobeno v Česku, má to jiný zvuk než z Číny. To je fakt.Na planetě je přes 7 mld. lidí a už začíná být těsno ve všem. Asie má oproti nám výrobní náklady téměř nula. Ka to chcete změnit?
Chtěli jste se mít dobře a nechodit do práce a politici aby to nějak vyřešili... Nejde ani vyřešit uprchlíky, přitom by stačilo zavřít hranice a nechat je pojít, přesně jako to dělají jejich arabští sousedé ! Proč jim nikdo nenadává?
jardan...bože vy jste k smíchu s vaším psaním..nebo k breku? Apíše mne vadí vaše neznalost a melete nesmysly .
Současní důchodci neplatili sobě na důchod vůbec nic, ale platili důchod těm, kteří jej tehdy pobírali. A dnes je to stejné. Problém je v tom, že důchodový systém je stavěn na jiné parametry - v té době se průměrný muž důchodu vůbec nedožil a průměrná žena jej pobírala několik málo let. Z toho plyne, že je potřeba důchodové reformy jako sůl, ale nikdo se k tomu nemá a ten, kdo něco udělá, velice rychle půjde od válu a jeho následník všechno zase zruší. Přechodová fáze bude totiž bolet, protože musíte zajistit souběh starého a nového systému a ten, koho tato etapa zasáhne, bude celý život dřít bídu s nouzí - bude muset platit dvakrát. Nebo je také možné nechat systém živořit a spoléhat na poplatníky, že se zajistí sami. Na tuto variantu to momentálně vypadá.
Z čeho? Třeba z takovýchto "zlodějin", kterých se tady stalo nespočet. "Bývalý management Letiště Praha v čele s Miroslavem Dvořákem si podle čtvrtečního vydání Mladé fronty Dnes rozdělil peníze formou mimořádné odměny, přes 150 miliónů získal právě Dvořák. Částku údajně dostal za převedení státního podniku na akciovou společnost a její privatizaci, ke které ale nedošlo. Český aeroholding, pod nějž Letiště Praha spadá, již podal kvůli případu trestní oznámení."
Zásadní změna to ale je. Protože nebyl jediný kdo bud kradl, nebo se obohatil na ukor občanů. A v tom právě spočívá národní tragedie, že je příliš mnoho zlodějů a podvodníků. A nejsou to žádní troškaři. Pod milony až miliardy nejdou.
Tyhle přemrštěné sice, ale přece jen legální výplaty nás tolik nepoškozují. Více nás poškozují milionové a miliardové uniky daní, podvody a zisk vyváděný ze země do cizích bank.
doplněno 01.07.15 21:15:Hodně nás také poškozuje, že stále 26 let nemáme dobré hospodáře, každý hospodaří jen pro sebe, do politiky jde s nahým pozadím a za krátko se z nich stávají milionáři. Že jsme ještě nezkrachovali je jen díky skromnosti našich lidí, kteří mají příjmy trojnásobně menší než by měli mít, ale samozřejmě i stoupá státní dluh, na který splácíme stále jen uroky, nikoliv jistinu samotnou.
doplněno 01.07.15 21:22:Samozřejmě i platby do EU jsou pro nás velkou zátěží. Navíc myslím, že dotace které zatím dostáváme končí snad v roce 2017 a pak už budeme jen platit. Přijmout euro bychom měli kvůli jistotě uspor. Řekové například udělali dobře že přijali euro, kdyby měli drachmy, tak si ted chodí pro výplaty s kufrem a každou hodinu by se jejich měna znehodnocovala.
Skromnost našich lidí je nesmysl. Prostě není politický zájem mzdy zvednout. Na druhé straně je klidně zvedněte ale nikdo si od vás nic nekoupí. Všude jsou tisíce jiných firem a okamžitě vás nahradí. Naše firma maká ale ty tahanice o cenu za výrobky jsou o držku. Přitom je to dřina zpracovat tisíce tun ocelových výrobků a pak trnout, jestli náhodu nezaplatí.
Co se týká Eura, tak to pro nás nemá moc význam. Norsko není v EU a díky společným dohodám funguje normálně. Na dotacích jsme získali asi 800 mld. EUR, zaplatili 400 mld. EUR nebo tak nějak. Bylo to v rádiu. Řecko drží pohromadě politic z EU. Správně by měli zkrachovat a žrát trávu. Žili si na úkor ostatních a ještě nechtějí splácet.
Taky nemuseli dát NIC, že? Zkuste si sednout, sepište si, jaký jste měla vy za komuny mzdu, co jste odvedla na důchodové a jaký berete důchod. Jak dlouho byste ho brala, z toho, co jste si odvedla. Dnes už není stát starostlivý tatíček.
OK, každý strůjce svého štěstí, jak si kdo ustele ... mohli si po převratu v 89 vydělat kolik chtěli. že se jim nechtělo, neumí, bojí se osamostatnit, nemají na to ... Většina jde na jistotu zaměstnání, pokud nejsou špičky, nepostradatelní, nechtějí se učit novému, tak at se nediví. Kdo dnes potřebuje lidi se základním vzděláním? Práci strojům ... Je jiná doba, jiné požadavky. Jistota není, to mohli vědět co bude.
doplněno 11.06.15 10:05:vklus voliči ale souhlasí ne? Kdyby ne, tak se postaví. Je třeba pracovat lépe a radostněji, aby se naši zástupci mohli bezstarostně starat o naše blaho. Jakže to říkal Marx? Napřed se postarat o sebe ...
bus,já jsem jezdila sjeřábem a nadřela jsem se moc..A státu jsem odváděla řádně daně, Mohla jsem si vyjet k moři 2x do roka..Ale znám lidi,kteří mají mizerné důchody -pochopitelně jejich věc,,za málo muziky málo penez..Ale jde mi o to ,že jsou postavení až na poslední místo.Já se špatně nemám,díky mé tvrdé práci v nepřetržítém provoze,,asi tak
Na poslední místo jsou v naší společnosti stavěni mladí lidé, kteří chtějí normálně žít, vychovávat děti a chodit do práce...
doplněno 14.06.15 16:08:Jo a ještě: jaké budou mít oni mladí lidé důchody, když mnohdy práci seženou až po x letech na pracáku?
Myslím, že jste moc zapšklý. Chyba není v důchodcích, pokud budete uvažovat logicky. Oni jsou opravdu velmi šizeni. Chyba je v nynější mladé generaci, že neumí tolik co právě kdysi ti důchodci. Vydělat na sebe, na své děti a na své rodiče. a jak to změnit? Volit dobré hospodáře, kteří nemají punc podvodníků a šejdířů. A to právě mladá generace nedělá. Volby jsou jim šuma fuk, stále ještě nepochopili že u voleb se řeší jejich budoucnost. Důchodci s tím nemají vůbec co dělat, jen hloupost lidí to je. Ale politikům tato politická hloupost mladé generace vyhovuje.
zavináč, jste štastná žena, že jste neviděla větší sprostárnu. To já jich viděl...
Jistě člověk v důchodě nemá právo na důstojné stáří
Zajisté že má právo, a mnozí toho využívají. Záleží kdo a jak to hodnotí.
Většina současných důchodců si celý život platila na důchod.
To tak není, platila jste důchodcům, zrovna tak jako mi platíme na dnešní důchodce. Ale platíme málo, proto je důchodový deficit.
Není to v děckách, protože i kdyby byl trojnásobný počet dětí, tak pokud nepracují, ale jsou na dávkách, tak to pro stát nemá potřebný efekt na daních a odvodech. Může mít každý 10 dětí, pokud nebudou mít práci, nebudou nic státu odvádět ale naopak využívat. Nehledejte tedy důvody, ale opravdové příčiny. Stát přes doporučení odborníků neinvestuje a to je ta chyba, není pak práce pro lidi. Investováním státu by nastal koloběh peněz a zvýšila by se prosperita a odvody.A proč to nedělají? Protože tam máme hlupáky, žádné odborníky - ekonomy.
Ahoj. Přátelé, ono by nebylo tak zle, kdyby ty miliardy z důchodového účtu nevykradl chmaták Véna Klaus. U něj to začalo. Já bych přidával jen na ty nejnižší důchody a dávky maminkám malých dětí. Rodičům v rodinách, kde aspoň jeden z rodičů dělá a mamina dělala před narozením potomka. Přidávání nějakých částek systémem procent % bych zrušil. Proč by měl dostávat někdo, kdo bere třeba od 50ti výš? Nebo se mýlím?
Nedávno jsem četl, že to rozkradl Kalousek. Kdo to tedy rozkradl?
doplněno 11.06.15 07:36:Zavináč, píšete že kradou všichni, což jsem pochopil že i Vy.
Jak píšete, správně, nemůže být každý podnikatel, nemůže se mít každý stejně dobře, někdo se má lépe, jiný hůře.
Někdo chválí, jiný nadává. Každý děláme to co umíme.
Všichni ,,každý hrabe,,Tady se všeobecně nadává na totalitu,,ale takové svinstva se neděly.Že se nesmělo ven? Ale mohlo,,Teď se může a teď tady budou přivandrovalci,,a to je máme živit? A co dál,,bude to jako v Německu už -co tam dělají..Nikdy jsem se o politiku nestarala ,ale z toho se mi chce zvracet a je smutno..To se mnou hnulo.
Jo je tady pár podnikatelů,co se mají dobře,ale každý jim nemůže být,,je třeba dělníků různých profesí ,byli jsme soběstačný národ...a kdo nepodědil má prd...tedy myslím ty podnikatele.Vím,že ne všichni ,,ale stejně----.
Nikdo. Viz mfcr.cz/...
Výše uvedené tvrzení o prostředcích "ušetřených na důchody"není pravdivé. Před rokem 1989, i po něm, až dodnes, jsou důchody financovány státem, ze státního rozpočtu. Důchodový systém fungoval a funguje na tzv. průběžném principu – důchody jsou hrazeny ze státního rozpočtu a od roku 1993, kdy bylo uzákoněno pojistné, jsou příjmy z pojistného odváděny do státního rozpočtu. Nedochází tedy k tomu, že by byly prostředky shromažďovány v nějakém fondu, z něhož by mohly být nějakým způsobem použity na něco jiného nebo zneužity. Výdaje na důchody jsou mandatorní výdaj, tedy ten, na nějž je zákonný nárok a výplata všech důchodů musí být ze státního rozpočtu pokryta.
...
Shrnujeme tedy: v r.1993 byla v rámci daňové reformy uzákoněna povinnost platit pojistné na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti, jehož součástí je i pojistné na důchodové pojištění. Pojistné nahradilo do té doby placené daně z mezd, a nadále zůstalo zachováno financování důchodů ze státního rozpočtu. Nedošlo tedy, a ani nemohlo dojít, k žádnému zrušení důchodového fondu, který neexistoval.
milancukrar..ale tady není řeč o normální smrtelníky ne z Olympu,,,ale bohové ,kteří na něm sedí.Tohle je o něčem jiné=m a vy to víte.
- jéžiš - humbuckere - kdybych brala od 50-ti výš, tak bych splácela státní dluh ! - co bych s tolika penězi dělala?
Ahoj Přátele, nějak jsem si nevšiml, jak si teda těch peněz Véna Klaus (jinak teda u mě pan president Václav Klaus) užívá? Pokud vím, sám je na důchodu, založil svůj institut, objíždí přednášky (jinak třetí nejlépe placený bývalý president po Clintonovi a Blairovi, co se týče přednášek v prestižních universitách). Manželka se sice asi odloučila, ale třeba jeho syn je taky dost chytrý (že by geny?) Jeho působení ve školství má jednak viditelný úspěch, ale hlavně hlavu a patu. To by byl ministr školství! Bohužel současná politická situace to neumožńuje.
doplněno 14.06.15 01:15:Jo to je reakce na Humbuckera
Ano, mýlíte se. Proč by neměl dostávat vyšší důchod člověk, který si ho zasloužil svýmu vysokými letitými odvody? Který příspíval poctivě svými daněmi na vyšší prosperitu státu? Můžete mi to nějak víc objasnit? Proč ta diskriminace? Podmínky pro důchod máme všichni stejné. Ovšem výšše důchodu se odvozuje od toho jak se kdo snažil, kolik odváděl. Podnikatel, který dával lidem práci a hodně odváděl, má mít malý důchod, jako proč?
?co si za 600kč koupíš? Jak směšné a ubohé sprosté a urážející .Bohové si přidávají a nekoukají ,,a když tak jen do svých kapes.To máš 600kč na 15 balíčků tvarůžek...To je síla...Zalepit hubu lidem před vánocemi..
Vy jako Bůh by jste si nepřidávala? Již Bůh toho měl více, jak poddanní.
doplněno 11.06.15 07:47:Pokud jste tak rozčilená, dejte peníze na charitu. Jen dejte pozor, aby Vám při rozčilování nepraskla žilka. To pak lidé končí na vozíku.
Pokud bych viděla to,co kolem se děje tak ne...Rozhodně ne,,musela bych se stydět..Já jim kašlu na 600kč at si je vrazí do.p...e,
cukrár,,,já nejsem vůbec rozčilená ale nesnáším takové plky co tady píšete..Vy jste důchodce? Snad jo ,,podle vzhledu nemáte mezi ně daleko..tak si dejte pozor aby vám nepraskla aorta v hlavě...to by bylo pak vození na invalidáku..Takové prognozy si laskavě nechtě od cesty.Takových "frajerů" už bylo a kde jsou ,,,třeba v domově důchodců... a vykládají dědečkům jací byli frajeři zdar..
- aorta, nebo mozková tepna - co na tom záleží - v každém případě může skončit na vozíčku, když se bude moc vztekat !
Asi chápu, že vás tohle jednání vlády rozhořčilo, ale celé vaše povídání mi jde proti srsti. Jednou větou mluvíte o sprostárně a důstojném životě, což mi příjde hodně nefajn a teatrální. A hned nato se strachujete o práva těch, kteří se o svůj důchod pražádným způsobem nesnaží, o bezdomovce a lidi na podpoře. Nebýt těhle, byly by naše důchody, po celý rok, o kapičku větší. Omlouvám se všem, kdo na podpoře uvízli přes veškerou snahu najít si práci, ale vím jak vypadá úřad práce a jak lidé, čekající a vedoucí chytré řeči, na chodbách , včetně cikánské rodiny v našem domě. Kdy cigoška řvala na poštačku, která přinesla 40.000, kde je složenka od manžela. A věřte, že těch složenek je měsíčně více, z různých úřadů, včetně nafasovaného auta a příspěvků na benzin (ani jeden nemá řidičák a do Kaufu jezdí taxíkem). Omlouvám se, kapku ze mě mluví závist, přiznávám. Těch 600 je více než předloni, kdy jsme dostali na důchodu přidáno 40 kč. Kdyby to nebyla taková tragedie, pak by to bylo hodně humorné. Fakt!
doplněno 12.06.15 07:12:Ne o ciganech nepíšete, ale oni na dávkách jsou. A ty zmiňujete.
Tak kdo si přečetl tohle a nenaštvalo ho to:
a tady se bavíme u usoplených 600kč v prosinci a tyhle prasátka hážou v korytu rypákem tak až to není hezký
V poslední době až příliš často poslouchám co vše je špatně a že by s tím už někdo měl něco udělat.
Jak tu píšu, řešení je jen u voleb, koho volíte, podle toho i žijete. Paradoxně si za to může národ sám.
Míra inflace za poslední rok..0.4%, průměrný důchod..něco přes 10 000,- (čistého)
Pokud by měl růst důchodů kopírovat inflaci vychází to na +40 měsíčně (480 ročně), co chcete?
Fascinují mě tihle nenávistní starci, celý život tu "budovali" komunismus, ale důchody by chtěli jako mají švýcarští nebo němečtí penzisté. Zrujnovali tuto republiku takovým způsobem, že když po 1989 čech vyjel za hranici byl všude v západní Evropě za největší lůzu. Před nástupem komunistů jsme posílali humanitární pomoc do Rakouska (potraviny, šatstvo), kam se dostalo Rakousko 1945 -> 1989 a kam my? (a všechny komoušské státy)
fakta - mne zase fascinují stejně nenávistní mlaďoši, kteří by nejraději všechny nad 60 poslali do plynu a pro důchodce mají jenom posměšky ! - mimochodem - kde berete tu jistotu, že dnešní češi jsou ve světě váženi? - já jsem teda slyšela něco jiného !
doplněno 11.06.15 21:29:- já se např. stydím mluvit v Německu česky !
ivik - jezdím vlakem za levnější víkendovou jízdenku Egronet, platnou pro příhraniční oblasti, poslední dobou nás bere autem za protislužbu švagr podnikatel, který jezdí do Německa běžně. Navíc jsem psala, že s důchodem vyjdu a nestěžuju si, i když za 600 kč. jsem ráda.
Já bych se taky styděl v Německu muvit česky třeba na recepční v hotelu. Oni by mi totiž málokde rozuměli...
Fakta kdybys ty věděl co my jsme jedli za komunistů tak by jsi se oblizoval až za ušima. Bohužel víš úplný prd a s chutí se cpeš těmi blivajsy ze samých náhražek. My už to nějak doklepem. No a ty budeš tou chemií tak konzervován, ze tě budou moci dát do biologického kabinetu jako blbý exemplář.
A navíc umíš jen papouškovat jen to co ti chtějí nacpat do hlavy. Koho chleba jíš, toho píseň zpívej. Vlastní hlavu máš akorát, aby byla kam dát čepice.
No až zas na takový oblizování to moc nebylo; bez známýho řezníka libový nebylo, salám gothaj, polosuchej s drobnými úlomky kostí, špekáčky s 1 – 2 cm nestravitelnými částicemi šlach, z tvrdejch salámů jen "turista" za 50/kg – tehdy dvouhodinová mzda řidiče nákl. vozu, rohlíky a chleba velmi často včerejší... tak nevím, když tak mě opravte...
akyme, neopravím, ale doplním. Máte pravdu, a když se šlo kolem hospody, to bylo smradu. Copak za komunistů zelinář a řezník nešmelili a nenahrazoval do vlastních kapes?
-milancukrar - pokud Vám tento režim vyhovuje, tak samozřejmě proti němu "remcat" nebudete, to byste byl blázen ... ale řekla bych jenom, že důchodci se v tehdejším režimu měli líp a žili v důstojnějších podmínkách (pokud tedy vím). A staří lidé nebyli tak ponižováni, jako dnes.
A dneska "nešmelí" jenom zelináři a řezníci !... - no nemá cenu jakkoliv argumentovat - každý si bude chválit jenom podmínky, které jsou výhodné pro něj samotného, to je jasné.
A že Vy se máte dobře neznamená, že jsou na tom dobře i ostatní. Mně osobně je to jedno, já mám to štěstí, že se mám pořád stejně, ale vadí mi zevšeobecňování, černobílé vidění skutečností a vymývání mozků současnými zfanatizovanými médii (která jsou vždy poplatná vládnoucímu režimu). A vadí mi lidé, kteří bezmyšlenkovitě opakují ideologická klišé současných "komunistobijců" - aniž by vlastně věděli o čem mluví !
Jinak - já nejsem náročná a dnes už se přizpůsobím každému režimu, pokud mi zrovna nebude "trhat nehtíky". Zdravím.
doplněno 12.06.15 11:16:milancukrar - děkuju za odpověď - vidíte, jak jsme se "shodli" ! - taky přeju krásný víkend - pokud bude ovšem tak horký, jak předpovídají, tak by té "krásy" mohlo být i méně - ne každému parno vyhovuje. Hezký den.
doplněno 13.06.15 13:54:- milancukrar - jenom ještě - co děláme dnes jiného, nežli se přizpůsobujeme režimu, to teda nevím !
Trošku jsem upravil Váš text.
Culdabulda - pokud Vám minulý režim vyhovoval, tak samozřejmě proti němu "remcat" nebudete, to byste byla blázen ... ale řekl bych jenom, že důchodci ( a nejen důchodci) se v tehdejším režimu měli hůře (pokud tedy vím). A staří lidé byli tak ponižováni, za každého režimu, záleží kdo hodnotí slovo ponižování.
A dříve "nešmelí" jenom zelináři a řezníci !... - no nemá cenu jakkoliv argumentovat - každý si bude chválit jenom podmínky, které jsou výhodné pro něj samotného, to je jasné.
A že Vy se máte špatně neznamená, že jsou na tom špatně i ostatní. Mně osobně je to jedno, já mám to štěstí, že se mám lépe, ale vadí mi zevšeobecňování, černobílé vidění skutečností a vymývání mozků současnými zfanatizovanými médii (která jsou vždy poplatná vládnoucímu režimu).
Zde udělám novou poznámku, v minulosti zde byl jediný režim, a všechny noviny musely psát idelogově dle KSČ. Nechcet přeci tvrdit, že Novinky a IDnes nahrávají stejnému pánu..
A vadí mi lidé, kteří bezmyšlenkovitě opakují ideologická klišé současných "prokomunistů" - aniž by vlastně věděli o čem mluví !
Jinak - já jsem náročný, dnes se již nechci přizpůsobím každému režimu, pokud mi zrovna nebude "trhat nehtíky". Zdravím.
Navíc Vám upřímně přeji krásný víkend.
cukrár...vy musíte stále prdelkovat tomuto režimu po druhých je vám houbec...mluvíte jen za sebe.Tady se nejedná jen o důchodce,,ale ti mladí jsou na tom hnusně...nebo se májí většinou dobře?..já o tom nevím.Nebo je snad lépe? Že jste nemohl dříve podnikat? O to vám jde,? Copak jste dělal že jste takový geroj..Nejste žádný mlaďoch pokud jste to vy. Porate druhým --at také jsou na tom OK...když není práce!
zavinac - zřejmě mu vadilo, že se nemohl na těch "komunistických rozkrádačkách" tenkrát taky podílet, zatímco dnešní režim mu to umožňuje.
- proč ne - když umí, tak at se má, ne? - nikomu, kdo opravdu něco umí - nezávidím, naopak ! - zadarmo většinou nikdo nic nedostane - ale jen někteří soucítí i s ostatními.
culdabulda,,,,,,,no někteří podědí po rodičích komunistech a teď si hrají na velké podnikatele. Ale aby se neřeklo,nadávat se musí,,,Z ničeho nic není..
Tohle si pan Milan rozhodně nezasloužil, je to náhodou jeden z mála lidí, kteří (oproti mně) jsou schopni udržet klid, nadhled a slušnou dikci vždy.
Protože já jsem jinej, tak vám s klidem napíšu, že vy jste jedubaba jak se patří. Ten jed ale žere a otravuje hlavně vás, zevnitř a po kouskách. Tak si ho užijte!
vůbec mne nežere jed,,,,velký omyl já jen reaguji na jiný názor,,jako jiní...Jedubaba to je hezké ,to se mi líbí
- sunset - i "zavinac" má pravdu, i když se nevyjadřuje tak kulantně jako pan Milan - nemůžete "umlčovat" někoho, kdo má jiné názory, jiné možnosti, jiné životní zkušenosti a jiné sociální cítění..
doplněno 13.06.15 14:53:- sunset - odvolávám - ve své obhajobě "spravedlnosti" jsem se ukvapila při volbě slov. Promiňte.
doplněno 13.06.15 15:48:- ježíš - to jste nemusel - děkuju za uznání - s takovými lidmi je radost diskutovat.
A já jsem jí někde chtěl umlčovat? Kde jsem to napsal? Můžete mi odpovědět konkrétním citátem nebo svá slova odvolat?
doplněno 13.06.15 15:31:Uff, teď jste mi vyrazila dech. Smekám svůj širák a klaním se Vám!
milancukrar - nemyslím si, že by Vaše kritika mých "politických názorů" byla tak úplně výstižná.
Jako většina národa jsem byla v 60-letech ovlivněna ideály tzv. Pražského jara 1968, které považuji za smysluplné stále a moc lituju, že se tento pokus o demokracii nepodařilo alespoň vyzkoušet ! Zatímco dnešní tzv. svoboda mi zas až tolik neříká, tehdy jsme si svobodní na krátký čas opravdu připadali. Zdravím.
Nevěřte, ze někdo kdo dřív rozvážel perníčky a teď má čas většinu času trávit u internetu a nejspíš mu vydělávají úplně jiní, bude s vámi souhlasit.
Tihle lidé po válce neměli jinou možnost než socialismus budovat, kostky podle vítěze války byly vrženy. Takže s odpuštěním plácáte nesmysly. Budovali to, co museli budovat, protože volby byly jen fraška, jistě mnoho lidí by volilo jinak tehdy. Pokud neznáte tu dobu aspon z historie, nebo jste v dějepisu chyběl, tak tu opravdu neříkejte pitomosti a nešpinte Vaše rodiče a prarodiče. To je jako kdyby jste odsoudil kvůli Hitlerovi všechny němce. Také nesmysl že? Znovu opakuji, že nynější mladá generace málo pracuje oproti svým prarodičům, dnes důchodcům, kteří dokázali uživit sebe, své děti a své rodiče. To dnes mladá generace nedokáže. Já vím, je to ostuda a mladí lidé se neradi k tomu příznávají...jen dokáží být nenávistní, což je trapné a hloupé. A nic to neřeší.
Beru to jako zbytečnost, ba přímo jako urážku důchodců. Kdo má slušný důchod, ten příspěvek nepotřebuje a ty ostatní to nevytrhne. Je to snad žebračenka, aby si chudí důchodci mohli aspoň na Vánoce dopřát...?
- Vy jste od Kalouska? ...
doplněno 12.06.15 13:18:- patronka - pokud umíte podnikat a daří se Vám, tak máte štěstí a zřejmě Vás 600 kč. urazilo. Ale měla byste v tom případě mluvit jen za sebe, třeba tato částka některé důchodce neuráží. Jenom by mne docela zajímalo, čemu říkáte slušný důchod - alespoň řádově kč. - aby si člověk mohl dovolit částkou 600 kč. (byt jednorázovou) pohrdat. Děkuju, zdravím.
doplněno 12.06.15 14:14:- patronka - děkuji za odpověď - mně po odečtení nutných plateb zbydou 4 tisíce/měs. - je to moc, anebo akorát? V každém případě mne 600 kč. neurazí.
Proč od Kalouska? Já jen celý život pracovala, studovala, nebála jsem se odpovědnosti, tak se mi to na stáří zúročilo slušným důchodem. Nikdy jsem nebyla v žádné politické straně, ani jsem neměla nějaké výhody v minulém režimu, jenže po roce 1989 byla konečně moje práce hodnocena podle zásluhy v soukromém podnikání.
doplněno 12.06.15 14:09:To nebylo moje soukromé podnikání, ale pokud chce být někdo úspěšný, musí se obklopit lidmi, kteří mu k tomu dopomohou. Babiš taky všechno nedělá sám... .
Ze slušného důchodu nám s kocourkem po odečtění pravidelných plateb zůstává cca dvojnásobek toho, kolik by nám pro život stačilo.
Srandistko. Co je hodnoceno podle zásluh. Třeba špičkový, ale opravdu špičkový lékař a vedle něho přiblblý. Čech nebo Jágr a další
Jevíte se mi poněkud sobecká. Vy se máte dobře, tak co je Vám po druhých. Myslím, že pokud máte tolik, že na rozdíl od druhých je Vám tato částka lhostejná, ptám se, proč ten přebytek nedáte na charitu, na potřebné, kteří to štěstí nemají?
culdobuldo, možná nemáte ten důchod tak velký, ale zase nejste sama, máte šikovného a chytrého partnera, máte si s kým někam vyjít a hlavně má partner taky svůj důchod a nebojte, ve dvou se to vždy lépe táhne...
-duchod - vždyt já osobně jsem štastná a neremcám - a z důchodu bych si i tu nemocnici zaplatila ! - ale zase na druhou stranu, žiju skromně a nic nepotřebuju.
Zrušení poplatků ve zdravotnictví bylo neštěstí. Jen na pobyt v nemocnici se neměla vybírat stovka, stačilo by 50 kč, to bylo moc, nebot nemocný musí platit složenky i doma. Ale 30 kč u doktora nikoho nezabilo a ve zdravotnictví bylo víc peněz. Ty peníze se tam dodaly dotacemi státu a ted chyběly třeba i proto, že důchodci mohli dostat více. Protože se vlastně ubralo z jednoho balíku a jen se to přemístilo, škoda. Sobotka je hlupák.
Ano četl jsem to. Taky jak naříkají, kde na to vzít. Další den jsem četl, jak si politici, díky zákonu, který si sami schválili polepší o nějakých šest tisíc - ne jednorázově, ale měsíčně! a ti kteří bydlí dál od Prahy ještě více. Ale už jsem se tam nedočetl tu větu - kde na to vzít! Dnes jsem se zase dočetl, že češi si polepšili o 53miliard. Když to podělím, vychází mi nějakých 5300Kč na osobu včetně dětí a důchodců. Tak se musím zeptat, kdo bere těch více než 21tis za mou rodinu?! Prostor pro vyšší mzdy je velký, ale kdo vám je dá?
Co se týká důchodů, peněz na důchodovém průběžném účtu zbylo po komunistech hodně, ale jen do té doby, než je Klaus spojil se státním rozpočtem. A na tom účtu bylo opravdu hodně a díky silnému ročníku 70 do něj přitékalo více než odtékalo a tento přebytek by hravě pokryl výpadek na nejméně dvě! další generace, kde se rodí méně dětí. Jenže peníze jsou fuč a tak se zakládají další "průběžné" pilíře. Rozdíl je jen v tom, že do tohoto pilíře si musí lidé navíc spořit ze svého, poněvadž odvody z mezd na to nestačí. Takže lidé spoří dvakrát, ale jen do doby, než zase někdo přijde s fintou, jak tyto peníze vytunelovat. Naprosto stejná situace je ve zdravotnictví, kde žádná solidarita téměř nefunguje. V podobě poplatků a doplatků za léky je nemocný sám sobě solidární. Je v podstatě potrestaný dvakrát, kdy Kalousek přišel na nápad, jak neplatit první dny nemoci vůbec. Nemocný člověk přijde o podstatnou část mzdy a ještě musí mít na léčbu a poplatky, které alespoň z části zrušili.
jj, nádherná, nadčasová a strašidelná písnička Důchodce od Karla Kryla. Poslechněte si ji.
V průběžném důchodovém systému je totiž schovaná pekelná finta. Slovo průběžný znamená, že důchodové pojištění si neplatíte sami pro sebe, ale platíte důchody těm, kteří už v důchodu jsou. No a teď počítejte. Lidí, kteří důchodový systém živí, těch ubývá. Důchodců přibývá, ceny rostou rychleji než důchody (a to nejen u nás, ale i všude okolo) a celý důchodový systém je v deficitu. Státní pokladna to nějakou dobu vydrží, ale pak se začnou dluhy kupit. A co teď? Co můžete čekat?
Já se přiznám, že nečekám. Dělám vše pro to, abych do téhle pasti nespadl.
Ona pravda k "zavináči"je trochu jiná.Chce to pořádně číst zprávy.Na Vánoce dostaneme těch 600.- ale od příštího roku asi stovku měsíčně.
JABRAKA
jabraka,,mi se jedná o to,že si nahoře přidávají horentní sumy...a lidem tady usmolí 100kč...Z toho nejsem veselá a hodmě lidí kolem mne, A ještě tady budou ti emigranti ..a my stát žebráků bezdomovců je máme živit?!Jsme národ žebráků ale kavalírů to jo,,To mne štve,,,a důchodci si opravdu přilepší...haha
Jsme s manželkou v důchodu, bydlíme v městečku o 3000 obyvatelích v domečku 120 let starém, trochu rekonstruovaném, od mladšího syna , který po práci - krmení dojnic na velkostatku soukromě hospodaří na 24 pronajatých hektarech, dostáváme ročně prase, plno kuřat, každý týden plato vajec, máme vysoký tlak, já anginu pektoris, hemoroidy, cukrovku, ledvinové kameny,ale dobře to snášíme, dva synové jsou šikovní a pracovití, každý má ročního synka, důchod máme dohromady 25 tisíc a když občas zajedeme pro něco potřebného do okresního města, stavíme se tam v nemocnici v krásném bufetu, kde dělají smažený kuřecí řízek stehení za 35Kč - to si dá manželka a já si dám 20dkg smažených drůběžích jater s tatarkou celkem za 50Kč a jak tam tak debužírujeme, kolem samí usměvaví lidé, tak si s bábi říkáme, jak je v tom důchodu blaze, nic nemusíme, nic nás nebolí a chutná nám ! 600Kč na vánoce o ničem nerozhoduje ! Manželka je momentálně na 10 dní cvičit v Chorvatsku, naše jedna kočka asi někde strčila ocas do želez a skalpovala si ho, tak je teď u veterinářky v její krásné ordinaci 10km ve vedleší vesnici na amputaci ocasu a čekám doma až mi zavolá, že si kočku můžu odvést. Bude to stát kolem 900Kč Před ordinací stálo pořád deset aut lidí se zvířecími pacienty a to je sobota. Tož tak mi tady tragicky žijem ! Ale dobře to snášíme !
moula - já si taky celkem "medím" (zatím... tuk, tuk, tuk .. ) - ale to neznamená, že si medí všichni a tady si právě "stěžují" ti ostatní, kteří mají jiné zkušenosti.
Nemůžete jim to zazlívat - někteří jsou na tom opravdu i špatně, ne že by jenom tak "žvanili" - a navíc je spousta takových, kteří si postěžovat nemohou, protože nemají internet ... Lidé přece odjakživa usilují o společnost, kde by nebylo žebráků a zbídačelých, proč by se tedy měli všichni tvářit spokojeně, když nemají důvod !
- možná jde tak trochu i o "štěstí" !
doplněno 13.06.15 13:49:verte -
jenže změna společnosti je možná jen revolucí, nikoliv volbami - a jak takové revoluce vždy dopadnou, vidíme pořád - at jde o "sametovou" či násilnou. To chcete vyjít do ulic? , nebo co se dá dělat? .. asi jenom "remcat" - každý má svou svobodu a je spokojenej.
doplněno 13.06.15 14:05:verte - to jsou jenom takové sny - i takové situace by někdo využil ke svému prospěchu - mluvíme přece o člověku.
To není o štěstí. To je o tom že ti dole proto nic neudělají a ti nahoře moc dobře vědí, že těm dole zacpou hubu nějakou demokracií a moc dobře vědí, že žádné volby nic nezmění. Komunisti si to podělali minule a moc dlouho jim to budou otloukat o hubu. Třeba nevidím rozdíl mezi špičkovým artistou, fotbalistou a hokejistou. No a odměny. Jistě protože v cirkuse se reklamami nevymeje hlava celému národu.
Ne každý může být členem správní rady, ba dokonce několika. Jak to stihnou. Těžko stihnou si chodit pro milionové odměny, které si mezi sebou rozdělují. Jaký byl jejich přínos. A položme si otázku. Kdo ty prachy na ně vlastně vydělal.
doplněno 13.06.15 13:59:Není to tak docela pravda. Možnosti jsou, ale nikdy k tomu nedojde.
Představte si v nějakém městě se občané bouří, že nechtějí další obchoďák. Stejně ho postaví. Potom by stačilo, kdyby tam nikdo nechodil. Co by se asi stalo. Myslíte, že k tomu dojde. Nedojde. S tím se počítá. Ale možnost tu je.
Je vám to opravdu přáno, zasloužili jste si to, ale i tady nevidím žádný důvod psát životopis o nemocech a debužírování přes cukrovku, takže jste asi vtipálek. Právě Vy by jste měl platit víc do zdravotnictví když přes cukrovku se přejídáte potravinami, které Vám škodí. Takže Váš příspěvek myslím je spíše jako provokace. Přeji Vám aby se Vám povedlo si vyléčit ty hemeroidy.
Milan + Patronka
Je mi vlastně líto těch, co nenašli odvahu se do něčeho pustit samostatně, co byli závislí na zaměstnavatelích, co byli líní, co nechtěli na svém pracovat od nevidím do nevidím, co nechtěli žádnou odpovědnost, ti, co odmítli zapojit mozek jak si přilepšit atd.. Vlastně jim zbývají oči pro pláč, nadávky, mylné názory, že pokud se někomu daří - musí krást. Všichni jsme po revoluci měli stejné možnosti. Jeden větší, druhý menší, ale možnost zde byla. A také, někdo měl větší štěstíčko, druhý menší.
V minulém režimu mi zaměstnavatel odmítl dát souhlas na druhou práci (uklízečka v odpoledních hodinách) s tím, že jsem v původní práci dost vytížená a že bych mu v práci klimbala za stolem. Dnes může mít každý několik prací i podnikání k tomu, pokud bude chtít a ještě se to lidem nelíbí.
-uska - ještě bych doplnila - někdo má lepší "mozek" a schopnosti, zatímco u jiných se třeba nedá o mozku ani mluvit ! A těch, co se nebáli a do podnikání po revoluci šli bylo dost, ale dost bylo i těch, kteří zkrachovali. Namátkou třeba vzpomenu populárního Romana Skamene. A docela často pořád kolem (v naší "ulici" ) sleduju otvírání a krachování různých drobných podničků.
A rozhodně nemyslím, že by všichni měli možnosti stejné, obyčejní lidé možná, ale o takových havlech, klausech a jim podobných bych to zrovna netvrdila.
doplněno 13.06.15 19:59:- uska - všimněte si, že píšu malé h a k - myslela jsem to jen jako označení určité sociální či ekonomické skupiny, nevím proč se tak rozčilujete - neexistuje nějaké přísloví o "potrefených husách"? ...
- dneska se o politice vyjadřuje každý, kdo má s prominutím díru do "pr*ele", nevím, proč bych nemohla i já. Tato diskuze je o důchodech a potažmo tedy i o současné sociální politice, tak o ní mluvím. Kdyby to byla diskuze o žížalách, tak bych mluvila o nich.
doplněno 13.06.15 20:22:- navíc jsem do diskuse ten dotaz nevložila já, nicméně - žádný důchodce se snad nemůže o otázku důchodů nezajímat ! - to by musel opravdu brát nad 50tis výše, jak zde zmiňuje "humbucker" a to já nejsem.
Culdo, vy mne xxxx. Vy Havla, Klause atd budete tahat do všech příspěvků? Všimla jste si, že jsme v tématu 1x600 u důchodců? Vy ty politiky musíte mít doma u oběda, na wc, v posteli i tady? To nemáte jinou zábavu? Nikdy není pozdě, vstupte do politiky a udělejte si tam pořádek.
- uska -
to Vy jste se začala posmívat ! těm, kteří byli líní "zapojit mozek".. atd. tak se nedivte, že Vám na takový argument někdo odpověděl.
Milan + Patronka
Je mi vlastně líto těch, co nenašli odvahu se do něčeho pustit samostatně, co byli závislí na zaměstnavatelích, co byli líní, co nechtěli na svém pracovat od nevidím do nevidím, co nechtěli žádnou odpovědnost, ti, co odmítli zapojit mozek jak si přilepšit atd.. Vlastně jim zbývají oči pro pláč, nadávky, mylné názory, že pokud se někomu daří - musí krást. Všichni jsme po revoluci měli stejné možnosti. Jeden větší, druhý menší, ale možnost zde byla. A také, někdo měl větší štěstíčko, druhý menší.
Úška jistě každý se může osamostatnit. Ovšem ne každý má žaludek na to, aby umýval záchody jako Vy
- jak se to vezme - pokud má člověk podnikatelský talent - dá se vybudovat impérium i na "záchodech" .. alespoň takto začínaly četné "americké sny" ...
mydlo - vidíte, mne tenkrát moc mrzelo, že jsem nedostala povolení (ke své práci) ty záchodky umývat. Peníze jsem potřebovala. Našla jsem si jiné druhé zaměstnání a nyní se mám dobře. Dnes místo hledání druhé práce si lidé nejčastěji jdou na sociálku a pak se diví minimálnímu důchodu.
Můžete mi říci proč si myslíte, že po revoluci měli všichni stejnou šanci? Jsme lidé různí a ne všichni máme uplné zdraví, stejné vzdělání a stejné podmínky. To jako kdyby jste tvrdila, že každé dítě, které se narodí má stejné šance. Nemá Už chápete co je to za nesmysl? A kdyby všichni podnikali, kde by pak brali zaměstnance?
Maminky na mateřské nebo rodičovské nebo samoživitelky nedostanou nic a mlčí, nikde se o nich nepíše.
K některým důchodcům asi tolik: mám sousedku, které je 66 let,vdaná,měli 1dítě.Bere důchod 11 000,- Kč,lítá k nám do práce "vypomáhat" za pouhých 12 000,-, i když na práci nestačí a nám krade tak i toaleták na WC,její manžel má důchod 11 500,-, ten zase pro změnu roznáší 2x denně letáky za 4500,- Kč i přes to, že šel do inv. důchodu proto, že vůbec nemohl chodit kvůli kloubům. Nevím,nikoho nechci osočovat, nezávidím,ale myslím si, že se důchodci zase tak špatně nemají...Výplaty normálně pracujících lidí mnohdy nedosahují ani těch důchodů...A teď do mě!
ivik - i Vy máte pravdu .
doplněno 13.06.15 23:13:ivik - moje reakce asi nebude nejvhodnější, ale napadá mne, s přihlédnutím k příspěvku "uska" , že vaše paní důchodkyně vlastně taky "podniká", a umí používat "mozek", aby si přilepšila - ale, na druhou stranu - proč by to nedělala, když jí to zákony dovolují?!
Ivik, otázka je, že možná "živoří " a cpou to vnoučatům, aby měli na kredity k mobilu, cigarety, alkohol a krek. No a ta zaměstnaná mládež si pak tady nechá spočítat příklady.
Zrovna tihle důchodci, které jsem uvedla jako příklad,vnoučata ještě nemají,ale jezdí 2x za léto k moři a pak v práci paní naříká, že s penězma nemůže vyjít.Už ji nikdo nemůže ani vystát,mladé maminky se potřebují vrátit do práce a ona tam vegetí díky tomu, že nosí do kanceláře zákusky a kafíčko:-/.Proč to vČR není jako v Německu: buď budeš pracovat a brát plat nebo budeš v důchodu a budeš mít důchod a ne obojí?
To přece není chyba důchodce, ale zaměstnavatele kterému to vyhovuje. Ta maminka by byla každou chvilku doma.
Jinak koukám kolem sebe. Jdeme na dvě piva a u vedlejšího stolu bužíruje mládež, která ještě nevydělala ani korunu.
Není to chyba důchodce.Nazvala bych to " nenažraností a bezohledností"onoho důchodce.Zrovna tak, jako není chyba mladé maminky, že přivede na svět potencionálního plátce daní a nakonec ho nemůže ani důstojně vychovávat a nestresovat se,z čeho zaplatí jídlo,oblečení a bydlení.
Šmajrá co chcete v tomhle dravém kapitalistickém systému. Tržní politika to je hnací motor. Kdo může topí uhlím. Nějaké přesvědčování a ohleduplnost to se nenosí. Od koho to chcete čekat. Od věřících, od farářů. Tam je spousta pedofilů. Jak je to možné. Vždyt je to v rozporu s jejich posláním. A majetek. Přece hlásají žít ve skromnosti. No papež zrovna ne. A v restitucích se soudí o každou mezičku. Tohle jim vyčetl již Jan Hus a proto ho upálili.
Co je pro firmu lepší: maminka, která má zajištěné hlídání pro případ nemoci dítěte nebo důchodkyně, po které se musí vše kontrolovat,nestačí v tempu práce,krade,ostatní na ní jen doplácejí?
Ivik,,jak jste na to přišla,že důchodkyně kradou, Probůh co to píšete,,přece nemůžete soudit podle nějaké nwspolehlivé osoby...Když chci pohlídat dítě,tak si zjistím o koho jde. Dneska mámy,které rodí v pozdnímvěku strčí děcko své mámě,i když by ta už měla si raději odpočinout,,je to sobecké .A pokud chce někdo děti,at si spočítá do čeho jde a co je stím spojené.Můj názor
Vy asi vnoučata nemáte, že?Maminky rodí v pozdním věku, o na je totiž taková doma, která je do toho nutí.Kde mají sehnat bydlení, práci atd.?A jak potom řešit nástup do práce,když nejsou školky? Jste těžce mimo mísu!
doplněno 14.06.15 15:40:Víte vy, kolik je např.RP nebo mateřská?
ivik,,,,,,já vnukya vnučky mám celkem7 takže o tom vím dost..Jo a ty ženy nemají muže? Nebo tady je řeč jen o sockách?
Promiňte, ale tak hloupého akrátkozrakého člověka jsem neviděla.Ona žena bez muže musí být socka? Ono se v životě nestává, že žena přijde o muže tím, že se stane neštěstí nebo že se zkrátka rozejdou?Ony nejsou např. VŠ,které chtějí a mají dítě a jsou na jejich výchovu samotné,to jsou socky?Svatá ty prostoto!
Nevím,co defrauduji,ale vytáčí mě, že řvou jen důchodci a kdyby byly důchody 15 000,-Kč, budou mít málo..Těch matek a ostatních se nikdo nezastane , bohužel, tito lidé se asi málo ozývají...
Jo ty ženy žijí schválně samy to vám nedochází? Je to pro ně výhodnější,,i když nejsou samy,,,To nevidíte,,je to chytrystika
Ivik, a jak dnešní doba nutí maminky mít dítě v pozdním věku? Když byla v dřívějších letech řekněme 19. století chudoba, tak nemám ten dojem, že by se chudým rodinám nerodily děti v hojném počtu. No nemusíme chodit do 19. století. I moje prababička měla něco kolem 8 dětí, některé umřely, některé přežily. Za první světové války byla na výchovu dětí sama, pak byla vdova... Kdo chce mít děti, tak je má bez ohledu na dobu.
sohlasím a kdo na ně nemá..at je nemá,,je to každého věc.. Tohle se musí řádně promyslet v dnešní době a pak nebude fňukat---
Aha, takže připouštíte, že v dnešní době je nelehké mít děti a starat se o ně a vychovat je?A fňuká tady snad nějaká maminka nebo otec? Fňuká tady někdo úplně jiný...
ivik,,,asi jim to stačí,,vidím jen samé drahé kočárky a kopy hraček a nejsou podvyživené...Vidím to v obchodech a slyším.
Ivik,,,,,,přejte jim to ježdění,,dříve to nešlo tak nevím,co proti tomu máte,,Nemyslí,že o práci na záchodcích a jiná včetně jejího muže ,,vím jaká je to práce s těma letákama,,je to děs.Má známá si také tak přivydělávala ,Maminky s dětma určitě na tuto práci nečekají,,nakonec také mohou rozdávat letáky .Ne,
Pokud se jedná o důchodcích v Německu,tak tam nemusí pracovat ,,mají dostačující důchody,,V zimě si odjedou na Kanáry a co máte proti tomu,,Také pracovali! A hodnotím je,že nesedí doma na zadku a pracují..Určitě také něco dají dceři ,nebo synovi ale nejsou povinní a ,,nakonec po nich zůstane byt a jiné,,to je málo?Takže neplivejte oheň že ještě pracují takovou práci dělají aspoň tady u nás důchodkyně ,,každá koruna je dobrá. Plně si to zaslouží...Já je obdivuji..
Pro zavinac: nechci vás urazit , ale žijete naprosto mimo realitu.Maminka na MD může roznášet letáky? A kdo jí to dítě,popř.děti, pohlídá?To je má nechat doma zavřené a jít do ulic? Snad si nemyslíte,že děti se dělají pro to, aby se pak musely rodiče chodit rozdávat letáky?.Na nikoho jsem neplivala, nikomu nic nezávidím, to jsem v příspěvku uvedla!Jen jsem tuto nenažranou paní uvedla jako příklad, jak to taky v praxi občas vypadá.Nepsala jsem, že důchodci kradou, ale že tato důchodkyně krade.A pokud jezdí 2x do roka k moři a pak skuhrá, že nemá peníze,tak mi to vysvětlete.At teda neskuhrá!Vůbec jste můj příspěvek nepochopila.Moji rodiče měli dohromady na měsíc 11 000,- a nikdy mi neřekli,že se mají špatně, pak zůstal otec sám a i se 7 000,- vyšel,za života si opatřili vlasní bydlení a mysleli na zadní kolečka a mnohdy pomohli i nám dětem bez toho, aby si stěžovali.HLAVNĚ JSEM CHTĚLA PŘIPOMENOUT,ŽE NEJSOU potřební jen důchodci, ale i maminky a mladé rodiny,matky samoživitelky,rodiny s postiženými dětmi atd.O těch NENÍ SLYŠET!
No s těmi matkami "samoživitelkami" bych se moc tady neoháněla. Jsou matky jakože samoživitelky, neprovdané samozřejmě, ale žijí normálně s partnerem. Ale před státními institucemi jsou holt ty chudinky, co musejí brát sociální dávky, protože jsou "samoživitelky".
doplněno 16.06.15 17:08:Ivik! I vy budete jednou stará s důchodem. A jak tady nyní dstite oheň a síru na duchodce, tak stejně pak budete nenávidět mládí a bude vám na nich všechno vadit.
Zrovna tak se tedy neohánějte,když žijí 2 důchodci buď jako manželé nebo na hromádce a dají dohromady 22 000,-.Ukažte mi, která maldá dvojice tohle dá dohromady.Ale před státními institucemi jsou holt ty chudáci,co by chtěli přidat,protože jsou důchodci!
No ano všichni jsou potřební.Akorát že si můžu rozhodnout zda přivedu dítě na svět.Ovšem stáří příjde at se rozhodnete jakkoliv.
Teď akorát překousnout pos...ných 600kč pro důchodce.
dalila, nejen těch pos. . . 600, ale i skoro nenávistné a závistí páchnoucí reakce. Při čtení některých řádků mně až zamrazilo. Reakce lidí, kterým by stejně nikdo ani nedaroval ani nepřidal. Systém, at sousedovi taky chcípne! A je moc podivné, jak přesně tihle lidé pokládají otázku: Proč lidi nejsou na sebe hodní?
Ano,,ti vaši rodiče ale žili v minulém století a to bylo dost peněz.Ta paní není nenažraná,ale pracovitá ,,ale vy jste asi závistivá...si myslím já.Proč se lidi neberou? Aby vytloukli co se dá..To vy nevidíte..Jo jsou to chudáci tedy ,,vyčůraní,,a důchodce,který pracuje je jako nenažraný? Máte divné názory ,,
Pokud ti lidé mají takové důchody, tak si je patrně zasloužili, nebo se domníváte že stát jim dal něco zadarmo? A pokud se snaží tak proč ne? Nevím, jestli pracujete u soukromníka nebo ve státním, ale pokud je to soukromník, tak rozhodně není charita a moc dobře si hlídá komu a za co platí. Naši prarodiče byli pracovití, vydělali na sebe, na své děti, na rodiče. Dnes to mladí lidé nedokážou a tak jim musí pomáhat důchodci. Tak to prostě je. Proč Vám to vadí, jde snad něco z Vašeho?
Já si osobně myslím, že se má člověk dobře, když prostě umí žít. 600 kč ještě nikdy nikoho nevytrhlo, a vcelku by bylo lépe, kdyby se za to postavil alespoň metr silnice někde, kde je to potřeba. Nehledě na to, že stejně dost (nevím jestli je to většina?) lidí stejně neumí hospodařit. Viz nevýhodné, nebo krajně nevýhodné nákupy, půjčky s neuvěřitelným navýšením, nebo smluvními pokutami. a tak podobně. Volání na zpoplatněné linky. Pouštění si do domu různé typy - to snad souvisí s nesvéprávností - kde jsou mladí? Myslím teda potomky těch nebožáků. Tam 600 kč stejně nepomůže. Já si teda nepřipadám nějak extrémně chytrý, ale pokud se toho dožiju, a v důchodu mě navštíví někdo podobný (jestli to teda ještě bude - prostě to zakážeme) tak ho pošlu do do patřičných mezí (možná holí).
mp, víte, proč máme nejdražší silnice na světě? Protože velká část peněz padne na úplatky, všimné, kamarádské dárky atd atd. Všechno, co zavání úplatkem, není o bonbonieře a láhvi. Tohle bychom si všichni měl uvědomit třeba v souvislosti s profláklými kauzami, viz Ráth, se svou krabící. Když by důchodci nedostali pitomých 600, které prezentují klidně třeba kus oděvu u Vietnamce, stejně by to naši představitelé stihli rozkrást, vytunelovat, prolomit, přesunout. A nikomu by to nevadilao, nikdo by to neřešil ani na poradte.cz ani nikde jinde. Každý by to bral jako fakt. Jako všechno, co se povídá, píše, vysílá. A co? A nic!
Dúchodci vycvičení předešlým režimem mají v sobě určitou displícínu a k volbám chodí. Mladší generace ne. A tam vidím velký problém, něco chci změnit, ale nic pro to neudělám, jsem líný jít k volbám. To ale není chyba důchodců..A každý má právo volit koho chce volit. Takže v čem vlastně vidíte Vy problém?
- ještě bych si na závěr trochu povzdychla - ono stáří jako tělesný stav většinou bohužel moc důstojné nebývá.. - stačí se jen zamyslet nad tím, jak nás vidí mladí ! - ale to už není k věci.
Beru to, jako dárek k Vánocům a nepohrdnu. Sama sebe si vážím a dárky si zasloužím. Jsme s manželem oba v důchodu a nic nám neschází. Vychovali jsme děti, které mají své rodiny a když je potřeba, pomůžeme si navzájem. Takže, ano, nyní "jednorázově 600,- Kč a pak děj se vůle Boží", přece není všem dnům konec.
Pokavaď vím tak v prosinci 600Kč a po novém roku budou důchody valorizované v průměru o 100kč měsíčně. Tak co se Vám nelíbí? Někteří pracujicí nemají ani tolik.
Dnes ve zprávách byla o tom řeč.ˇZe je to ubohé a nikoho to nevytrhne,,bude se to ještě asi řešit...
Pro karel21:Oni totiž důchodci nemají ponětí, kolik se dneska vydělává,a to i v kvalifikovaných profesích,kde je zodpovědnost, přesčasy, víkendy atd.Oni vesměs zažili dobu, kdy se ještě nebudoval ten náš dravý kapitalismus.
Aha,,oni důchodci asi nemají děti,,,Zažili spoustu jiných negativ jako dnešní mlaďoši.Také měli půjčky a děti.Každá doba má své ..
Ivik, a když tak nesnášíte důchodce, chtěla byste si to s nimi vyměnit? No že byste dostala těch 600 Kč, měla důchod 10 tisíc a k tomu byla prolezlá nemocemi, na které byste užívala několik prášků denně? Nechápu, kde se ve vás bere ta nenávist ke starým lidem? To nesnášíte ani vlastní staré příbuzné?
eulalie - řekla bych, že "ivik" jde o tzv. "spravedlnost". V nerovných sociálních podmínkách se taková nenávist snadno vytvoří. Samozřejmě i ona bude stará, ale to pochopí, AŽ bude stará, ne teď - a navíc může mít štěstí - někteří 90-níci ještě i cvičí a běhají a někteří "klempírují" už od 30-let !
doplněno 16.06.15 21:17:eulalie - asi máte pravdu, ale za zesměšňování a znevažování důchodců jsou dnes taky hodně zodpovědná i média, řekla bych.
Culdabulda. Už jsem to tu psala, ale myslím si, že Ivik bude přesně ten typ důchodce, co bude nesnášet mladé... Nerovné sociální podmínky jsou, ale ty tu byly vždycky, nebo ne?
doplněno 16.06.15 21:21:Média určitě přispívají k jakékoliv sociální nevraživosti. Proč to asi dělají? Že by záměr?
Ano, přesně tak, jde mi o spravedlnost.Nikoho jsem nezesměšnila a neznevážila,jsou to od vás silná slova.Popsala jsem jeden příklad ze svého okolí,nic víc.
Já že nenávidím důchodce? To jste četla kde? Kde jsem tohle uvedla? POUZE JSEM SE ZASTALA JINÉ SOC.SKUPINY LIDÍ -MATEK S DĚTMI ! A odezva: Kamenujete mě za to, že jsem napsala, že se tato skupina soc. slabých málo ozývá a že je slyšet jen důchodce.Pak nevím, kdo tady koho nenávidí.Spíš jsem tady někomu hodně šlápla na kuří oko!Já patřím do generace, která si musí spořit na důchod 20 let předem, abych nějaký vůbec kdy dostala.Mezi mladými lidmi pracuju a vím o jejich problémech, o tom, že je nedostupné bydlení, práce,že je mnohem těžší a dravější doba než dřív. Nevím, proč bych je měla nenávidětMelete tady páté přes deváté a vůbec jste někteří nepochopili,na co jsem chtěla poukázat.Holt jsou zde na poradně lidé, kteří vidí jen svůj problém ...
Vážená paní, těch 10 000,- nemá leckdy ani ten, kdo maká jako šroub..Těch profesí je docela dost.
"Oni vesměs zažili dobu, kdy se ještě nebudoval ten náš dravý kapitalismus."
Co to je za pitomost? Onen "dravý kapitalismus" se tu buduje skoro 26 let. Takže pokud někdo šel do důchodu před touto dobou, je mu dnes minimálně 85 let! A věřte - nevěřte, takových moc není.
doplněno 22.06.15 17:01:karel 21 - Jistě, ale těch posledních 25 let pracovali v současném režimu, takže ono zmíněné budování rozvinutého kapitalizmu znají velice dobře.
JEDNORÁZOVĚ!? - To byla a je finta na všechny důchodce, bez tohoto navýšení by MUSELO NASTAT NAVÝŠENÍ O NĚKOLIK DESETIN ČI JEDNOTEK PROCENT A TO NATRVALO!
A dále 600 Kč při útratě = 21 % DPH + marže 30 i více procent ´= celkem nazpět 300 Kč !
Stejně tak i se soc. dávkama - STÁT SI POLOVINU VEZME ZPĚT. PROTO SE STÁTU NEJVÍCE VYPLATÍ TI, KTEŘÍ CO VYDĚLAJÍ - BĚHEM MĚSÍCE UTRATÍ. Střadatelé nejsou přínosem. Proto je třeba vyplácet takové mzdy, aby je většina občanů během měsíce utratila.
Stát vám/nám vyplácí mzdy? To bylo 30 let zpátky, to jste seděl v kriminále? Nebo odkud vás pustili?
Píšu o soc. dávkých!? a dále o minimální mzdě, která obrovsky, jak vidím vyhovuje i jiným ! V RAK, NĚM, ANG, ... JE MINIMÁLNÍ MZDA 0,7 - 0.8 PRŮMĚRNÉ MZDY V DANÉM STÁTĚ A V ČR 0,35 - 0,4 - ! JE MI JASNÉ , POKUD BY JI ZVEDLI NA 0,7 TAK BY VĚTŠINA BOHÁČŮ V ČR OSTROUHALA. HLAVNĚ, ŽE TÁTA PRACUJÍCÍHO LIDU R.FALBER SEDÍ V EÚ. Vlastně náš vzor je jedinýj magučij - a ti i s hradním jsou oproti nám totálně v prd... !
To je pořád dokola, V RAKOUSKU, NĚMECKU, ANGLII SOUČASNÍ DŮCHODCI NEBUDOVALI CELÝ SVŮJ AKTIVNÍ ŽIVOT KOMUNISMUS! Fascinuje mě nebetyčná DRZOST důchodců co v diskuzích oplakávají promrhaný komunismus ale důchody by chtěli jako ti v tom prohnilém a zkaženém kapitalismu Nas*at!
cestsoudruhu -
- a co jako měli tenkrát budovat ! ... - vy taky budujete i to, co nechcete, že? - to je pořád "brekotu" na poměry v EU a na "uprchlíky" !..
doplněno 01.07.15 14:14:sunset -
ony ty ideály a vidiny "lepších zítřků" spravedlnosti a svobody, za které lidi tak nadšeně pokládají životy, případně s jásotem "cinkají" se vždycky zvrtnou - at už je to ruská revoluce, u nás rok 1948, 1968, rozpad SSSR, Varšavské smlouvy, rok 1989, vznik EU - atd.. a lidi jen s úžasem "čumí" jak to, co jednomyslně zvolili, je úplně něco jiného, nežli to co opravdu chtěli ! .. Taky jsem byla dvakrát v životě na Čechy opravdu hrdá - v r. 1968 a v r.1989 - bohužel jen krátce, a škoda, že nelze vybrat z každého režimu jenom ty kladné stránky .
Možná se nám zde, v Česku zdá, že jsme si oproti "komunistické éře" jednoznačně polepšili, ale jednak nevěřím, že bychom dnes, v r.2015 byli stejně "zaostalí", jako v letech 80-tých, i kdyby se režim nezhroutil, protože to prostě není technicky možné - a za druhé, když vidím do jakého "průseru" se svět řítí vlivem rozvolnění chcete-li totalitních režimů, tak myslím, že lidé nejsou uzpůsobeni žít naprosto svobodně a bez pevného vedení.
Nejde o budování zářných zítřků, ale nakonec jen a jen o to, koho jste delegovali do parlamentu. Vy jste pěkně dobrovolně v 99,8 procentech volili komunisty, na prvního máje poníženě mávali na pitomce, kteří vás ještě vzápětí kopli do zadnice, okradli a vaši práci prošustrovali s rusákama. Kdo nedržel pysk a neměl rudou, měl problém. Protože vždycky se našel nějaký udavač a zdrhnout z ráje bylo zakázáno.
Dnes si bohužel* většina lidí přeje v čele státu pitomce, kteří vás okradou jen přiměřeně a umí pěkně slibovat. Z mého úhlu pohledu to je významný posun vpřed, malý, ale lepší než ostnatým drátem na hranici do oka.
* nicméně zcela logicky - gaussova křivka je nemilosrdná a davové IQ klesá někam ke hranici idiocie.
doplněno 01.07.15 17:51:Culda: Ne, lidi vědí zcela přesně co volí. Bureš je zloděj z dob komunizmu, ten využije každou příležitost ke kradení- a že jich jako ministr financí má. Jeho voliči moc dobře vědí, že je to zloděj, ale doufají, že z panského stolu jim odpadne kobliha větší, než jim osobně ukradl jimi zvolený soudruh.
(jen pro příklad - jako by to napsal Bureš: Bojujeme proti zkorumpovanému parlamentnímu hospodářství a obsazování úřadů pouze podle potřeby stran, bez ohledu na charakter a schopnosti uchazeče. Zdroj)
Co se technologií týče - porovnejte si obdobnou škodovku a třeba vw z 89. Vzhledově vzdáleně podobné, technologicky nesrovnatelné. Pokud bychom dál jeli stejným tempem, máme v roce 2000 novinku - ve Škodě MB 3000 posilovač řízení a třeba v Potravinách bychom měli konečně aspoň 4 druhy jogurtů.
Skutečně takovéhoto debila s tak omezeným smýšlením, bych v parlamentu nechtěl. A to neříkám, že s těmi krytizovanymi mám něco společného. Největší nepřítel je vždy fanatik. A je jedno za koho kope.
doplněno 01.07.15 22:13:Chápu, že pernikáři mají jiný slovník. Ovšem pokud se jedná o to jedno slov, tak běžně používané primátorkou Prahy a vysílané v ČT před dvaadvacátou hodinou.
Podle vás důchodce se asi válel na kanapi? Do práce se muselo ne jako dnes,Za socislismu nikdo nežebral,,dělali jak broci a vy ještě máte takové pitomé řečí? A dneska aby někteří živoříli? Proč,? Státu odvedli kus práce...Ne jako dnešní mlaďoši Pochopitelně ne všichni..
Vy jste dělali to, že jste vyrobili třeba lodní motor pro ruské lodě a váš věčně opilý ředitel ho prodal do ruska ve stylu tunu motoru za tunu brambor, takhle to chodilo. A to je ta největší chyba, vy jste pořád volili někoho, kdo vaši sebelepší práci prodal pod cenou - proto jste byli chudí, naše země podfinancovaná a proto i chudý budete. Ale je to jen a jen chyba vaše, kdybyste se nedali ponížit při každé příležitosti...
Navíc si moc dobře pamatuju, jak makali "broci" ve fabrice, já tam taky dělal. Věčně někde někdo chyběl, třeba bába z nástrojárny chodila k okýnku jednou za hodinu. Ze slejvárny mám dodneška kostru na zahradní lavičku, dělaly se tam toho mraky. Sousedi měli altán ze dřeva z modelárny. Na kovárně zas neustále připravený "klacky", ráno se po převlečení došlo pomalu pro buřta z prodejny, ještě pomaleji zpět a už se opíkalo. Hasiči k nám chodili s kočkama na pekáči atd.
sunset -
- já teda nevím - jsem jen hloupá ovečka - ale není např. Čína taky komunistickej stát?
Není, čistě technicky je to socialistický stát. Však soudruzi donedávna jednoduchým trikem krátili každou platbu ze zahraničí zhruba o 20 procent a okrádali tak firmy i jejich zaměstnance...
Tak proč jste držel "hubu"?Já dělala ve fabrice jako jeřábnice a vím co je práce .No tak vidíte jak píšete nebl jste lepší. Proč jste se nechal ponižovat vy? tedy?Teď tady máte keců ,,Vidíte,,ještě máte kostru z lavičky to jste jako uzmul? Vidíte jak jste se měl dobře...
U vás byl ředitel jako samostatná jednotka?Onbyl soukromník?
Jak víte, že jsem se nechal ponižovat a že jsem držel hubu? Nebyli jsme všichni stejní, ostatně jinak bych nejspíš nikdy nepoznal tak hezky odmlada fabriku zevnitř...
Mně nejde o to, abych do vás kopnul. Jde mi o to, že vy jako generace jste bohužel svůj život prošustrovali (obrazně řečeno) na schůzích, nám jste předali totálně zanedbaný stát a dneska chcete co vlastně?
Kolik byste vlastně chtěla, abyste byla spokojená? 600 je málo, kolik konkrétně vy chcete?
Chudáčku, né ze bych jim chtěl fandit, ale nějak si všímám, že to co komunisti tady zanechali tak, teprve teď se prošustrovalo. A nechci slyšet, že na každém rohu je Market ve kterém se prodává šmejd. Pravda je, že v kostelích a zámcích již nejsou vojáci a brambory, zato tam začaly padat střechy. A copak tady zanechali ti co je tak Veškrna obdivoval. Jako Kožený, Moravec a další.
Já vím jak vypadal náš kostel za mého mládí, a jak vyblejskaný je dnes. Vím jak vypadalo naše město za totality, a jak vypadá dnes. Vím jak vypadala Praha, a jak vypadá dnes. Tak si ty vaše pohádky nechte na váš IXVII.sjezd KSČ
Souhlas. Jeden kostel je vyblejskaný a to se nám bude furt připomínat, ale dalším deseti padá střecha. Jednodušší prostáčci na to skočí. O tom to je vychovat si svoje ovce. A i když budeme pořád poslouchat jak byla malá produktivita, tak se vytvářely hodnoty. Dnes nejvíce bohatnou ti co akorát kšeftují s hodnotami, které vytvořili úplně jiní. Pravda je, že udělat novou silnici a ostatní nechat na pospas je mediálně zajímavější, než všechny alespoň trochu zalátat.
BOŽE, DO ČEHO JSI DUŠI DAL?! TOLIK AŽ NENÁVISTI, JEN PROTO? ŽE SE NĚKDO ZEPTAL NA 600 PRO DUCHODCE Zvedněte ruku všichni ti, kdo se ptají: Proč lidi na sebe nejsou hodní?!
Kde vidíš jakou nenávist. Smysl této diskuze jsou Fakta. Nikdo nepopírá, že dnešní důchodci se pouze mohou podílet na hodnotách, které vytvořili úplně jiní. Otázka je, že ti důchodci neovlivní to, aby tyto hodnoty byly spravedlivě rozděleny. A je zajímavé číst jak každou chvíli nějaký policista či soudce jsou stíhání za korupci. Řešení je přidat na platě, aby byli nezkorumpovatelní. Je zajímavé číst jak politik bere odměny za členství v několika správních radách. Kladu si otázku jak se asi podílí na vytvoření nějakých hodnot. Ani ten důchodce se nepodílí. Tomu má být jen vráceno co ze svého v produktivním věku věnoval na jiné důchodce.
Pro koho. Můj názor na korupci je, že vyšším platem korupci nevymítíte. Ta tu bude pořád. Záleží na osobních vlastnostnech toho dotyčného, jestli je úplatný, nebo ne.
Kdo má hodně, chce ještě víc.
Souhlas. Ovšem je to aspoň jistá záminka, jak si přidat sám sobě. Sice vykřikují jak jsou nezávislí, ve skutečnosti politik, soudce, státní zástupce, správce konkursní podstaty, exekutor to je často jedna banda. A to se to pak bohatne z cizích hodnot. A když se objeví nějaký ten Ištván tak po něm plivou. A nakonec měl pravdu dle ÚS s těmi trafikantami. Ti se teď jen smějí a ještě dostanou tučné odškodné, možná na úkor těch důchodců.
Koho: Ono by to chtělo nějaký důkaz místo slibů. A tak se na to podíváme, aneb jak vypadal Trutnov před sametem -
Kde je ta produktivita? Ve fasádách? Neudržovaných cestách a podivně propadlých chodnících? Nebo třeba v tom, že na telefonní přípojku naši čekali 11 let? To až budu vyprávět svejm dětem, tak si budou myslet, že si táta zas vymejšlí pohádky.
Zajímavé proč taky místní říkají něco jiného, než v TV, když se řekne Wonka, nebo Hrádeček. A nebyli rudí.
Píšete pitomosti a nevidíte co bylo včera. Každý měsíc 600kč..A kde jste vy s tím kapitalismem? V pr,,,li!
Hlavně že si naši pos*anci stále zvyšují platy a už neví, co by si ještě mohli nechat proplácet. Např. takový Jandák, který pořád ve směnovně křičí, jak mají málo, škoda, že se tak nerve za důchoce či za mladé rodiny nebo samoživitelky.
Důchody se v příštím roce zvýší o 0,9 %, platy státních zaměstnanců o 3 %, úředníků pod služebním zákonem o 5 %, platy ústavních činitelů o 9 %.
Pro x. Je to jednoduché. Zvýšení platů pro úředníky a ústavní činitele, kromě jiných důvodů proto, protože to jsou voliči toho systému /armáda státních zaměstnanců pro náš malý stát/, je to držhubné, měli by souhlasit s politikou EU a imigrační politikou. Na některých úřadech budou potřebné větší znalosti zákonů, jazyková vybavenost, jsou možná zdravotní rizika a bude potřeba psychická odolnost při jednání s azylanty. Za pár šlupek to nikdo dělat nebude. Též se říká, koho chleba jíš, toho píseň zpívej, jak již dnes prezentuje mnoho a mnoho neziskových organizací, agentur pro začleňování. Též je potřeba posílit složky obrany státu. Při nespokojenosti našich občanů, a již nyní se projevující agresivity imigrantů v jiných zemích, bude potřeba ve větší míře zasáhnout. Informace o skutečných problémech jsou velmi omezené pod názvem ,,politická korektnost,,.
Chápu že mají málo uplné rodiny. Těm sociálky nejdou tolik na ruku. Ale nechápu samoživitelky. Pracují, aspon by měly a dostávají alimenty, jejich chyba že je neumí vymáhat učinně soudně, zákony na to máme. Jsem zastánce rodin, nikoliv žen co nesmyslně se rozvedou i když muž není asociální, je pracovitý, své děti má rád a začnou střídat nové tatínky, to se mi nelíbí. Žena nemá podléhat pudům natolik, aby připravila děti o jejich otce.
Lidi myslím nezajímá ani tenhle cár papíru, protože nic neřeší. Co by ale všechny lidi mělo zajímat, aby se zajímali o to, koho budou volit, aby situace byla lepší. Ano, správné volby jsou řešením. Nedívat se na to, kdo co slibuje, ale kdo co už pro lidi opravdu udělal.
wasube -
-líbí se mi, jak jste do diskuze vtrhla jako "velká voda" a všechny nás zde rozsoudila.
Mluvíte moc dobře, jenom by mne opravdu zajímalo, koho volit ! - protože k volbám jít chci, i když v nich žádné zvláštní řešení nevidím - ale asi je to běh na dlouhou trat, nežli se podaří rekrystalizovat naši politiku tak, aby fungovala především pro lidi a ne jen sama pro sebe. Pokud je to vůbec možné a pokud se dříve svět nezhroutí. Zdravím.
Protože jste považovala 1×600 Kč za sprostárnu, tak nedostanete v prosinci nic a můžete se těšit na zvýšení důchodu o 40 Kč od ledna 2016.
- no, upřímně - těžko můžete od důchodců očekávat, že si budou svou situaci pochvalovat - každej chce víc - chudák i boháč - nic s tím nenaděláme - a teď nám do toho ještě "vlítli" uprchlíci, suché léto, lesní požáry... zlodějny politiků, tunely blanka - já jsem v této situaci vděčná i za těch 40 kč.
Znovu a opět poukazuji na to, kolik peně stačí vláda prošustrovat, dovolí, aby bylo vytunelováno, rozkradeno, profinancováno a já nevím jaká slova na zlodějinu používají. Lidi ani nenadávají. Raději budou nadávat důchdcům, že chtějí dostat přidáno, v době, kdy ceny úplně všeho, rostou.
Nevím jak jiné, ale zrovna včera Peny kousek chleba z 16.90 na 17.90 to je o 6% a to prý není žádná inflace, takže se důchody nebudou valorizovat.
Jistě že máš pravdu, ale na tom chlebu je to vidět nejmarkantněji. A nějak si nemohu vzpomenout co zlevnili. Možná tak různé již napytlikované balíčky s nahnilou zeleninou, což se nesmí vůbec prodávat.
Vážený pane, ano počítáte dobře - 3600Kč MĚSÍČNĚ pro každého důchodce, ale je třeba dodat, že ta stovka miliard se ztratí každý rok, tzn, že důchodce by měl mít navýšený důchod každý rok o tuto částku. Státní dluh je okolo 2bilionů, tzn minimálně 20x3600=72tis a o tolik by mohly ty důchody být vyšší, kdyby se nekradlo a to už je slušný balík měsíčně, nemusím ani počítat zákonem stanovené navýšení o inflaci.A to už je NĚKOLIKANÁSOBEK. A když jsme u té inflace, výpočet je udělaný tak, aby ta inflace byla nízká a nemuselo se přidávat. Stejně jako je upravený výpočet stanovení nezaměstnanosti, kde se podle noveho výpočtu počítá nezaměstnanost všech osob ve věku 15-65let, tzn i těch, kteří ještě studují nebo těch, kteří už v jsou v důchodu. Pak by nám nemohla vycházet takhle nízká nezaměstnanost, protože je ve skutečnosti okolo 15-17%! Ale samozřejmě, člověk je z médií hodně ovlivněný, hlavně že se máme všichni dobře, protože je nezaměstnanost na oko nízká a máme i slušný průměrný plat. Ve skutečnosti bohatí bohatnou a chudí chudnou, průměr jak průměr! Výše jsem něco psal o důchodovém účtu, který jsme zdědili po komunistech s přebytkem a v přebytku byl i v době, kdy ho tuneldědek přesunul do státního rozpočtu. Ten důchodový průběžný účet byl dobře vyřešený a dobře propočítaný a byl udělaný tak, že silné generace do něho přispívali více než se z něho čerpalo, aby byly pokryté výpadky na slabší generace a nějaký dobrák spočítal, že by bylo dostatek peněz na důchody pro nejméně další dvě generace. Nyní pracuje silný ročník sedmdesát, který by tento účet dále navyšoval pro slabší budoucí generaci, tedy naše děti nebo vnuky. Takže nikdo by naše děti nezadlužoval, právě naopak! by jim přispíval. Ony ty pravicové strany na to později přišly, že je někde chyba, tak bylo nutné zavést různé balíčky nebo piliře a to tak, že běžný zaměstnanec si tam musí přispívat již z čisté mzdy a právě tyto peníze lepí tu díru v rozpočtu, protože odvod na daních to nezvládá. Kdyby se tady nekradlo a více investovalo, bylo by více práce, větší výběr daní a i dost na to, aby se důchody valorizovaly a hlavně bez toho, že by se musel navyšovat odchod do důchodu, což je další okrádání lidí. Pravicové vlády dusily ekonomiku na dně, jen se utahovalo, šetřilo a tím pádem jsme tam kde jsme. A když vycítili konec vládnutí, ještě rychle uzákonili odškodnění církvím, což ja další téměř stovka miliard! v době kdy ekonomický růst byl v záporu, ještě více zadlužili své obyvatele, proč asi se neptám, ale určitě si to všichní domyslí, proč na tom měli takový zájem. Myslím že každá, trochu finančně zdatná a zodpovědná rodina se nebude v dobách nízkých mezd a vysokých rodinných výdajů ještě více zadlužovat, to může udělat jen politik, který jede přes mrtvoly, hlavně, že sám bude mít dost.
doplněno 19.09.15 16:31:Ještě dodám, že chyba byla nevzít euro, kdy jsme ho mohli mít, ale pravicové strany byly proti a neustále nás eurem strašili, jak je špatné. Opak je pravdou, ale modří ptáci, kteří mají kontrolu nad ČNB by ji ztratili, špatně by se tunelovalo a to si nemohli dovolit. V případě eura by nad ČNB měla kontrolu ECB. Pro nás obyvatele by to znamenalo zvýšení životní úrovně, protože téměř všechno zboží by bylo levnější, jelikož se dováží - poté co se po převratu u nás v zemi zlikvidoval téměř veškerý průmysl a zemědělství.
Stirecek vědomě lže, již jednou byl upozorněn na neexistenci důchodového fondu před rokem 1993. Tak ještě jednou ohledně tzv. vytunelování důchodového fondu Klausem v roce 93:
Shrnujeme tedy: v r.1993 byla v rámci daňové reformy uzákoněna povinnost platit pojistné na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti, jehož součástí je i pojistné na důchodové pojištění. Pojistné nahradilo do té doby placené daně z mezd, a nadále zůstalo zachováno financování důchodů ze státního rozpočtu. Nedošlo tedy, a ani nemohlo dojít, k žádnému zrušení důchodového fondu, který neexistoval.
Zdroj: mfcr.cz/...
Už je to jinak,,důchodci nedostanou 600kč,,ale o něco více ,ale na příští rok jim to bude dělat 40kč za měsíc
No, konečně se napakuju! Konečně mi bude co závidět.
doplněno 21.09.15 16:25:Štírečku a víte, že je to docela možné.
Kdo ví co bude příští rok, četla jsem, že konec světa se má konat 28.září 2015. Důchodci, sama vím, že důchody nejsou nic moc ale nezlobte se, dokud z nich můžeme mít připojení k nettu, kupovat dárky vnoučatům, jezdit s vnoučaty na výlety, tož si zas až tak zle nežijeme. Dostat přidáno 40kč za měsíc je k smíchu ale dík za ně, je to 480kč za rok a mám na rodinné vstupné do ZOO.
Že je republika rozkradená, to přece dnes každý ví.
liduš,,,,,,a jak můžeš vědět,co dělají důchodci.Na výlety nejezdím,dárky nekupuji,nejsem Ježíšek,,A do ZOO nechodím. Tu mám kolem sebe. Takže pokud ti to moc pomůže máš to Ok. Nekupuji si děcka dárkama ,,,
Zavináči, vy nedávate dětem dárky k narozeninám, k Vánocům? Vy nejezdíte s dětmi nebo vnoučaty na výlety? To ty děti lituju. Letos o prázdninách byly v ZOO, na hradech a zámcích a i na koupališti hlavně "staří" prarodiče s vnoučaty. Na výlet nepotřebujete mnoho peněz, svačinu si vezmete doma a klidně můžete třeba na rozhlednu v okolí (na tu je unás vstup za 20kč) ty děti nebudou vzpomínat na to, že babička naříkala jak má malý důchod. Také si vnučky nekupuju dárkama ale mám radost když ony mají radost, letos v ZOO si vnučka vybrala plyšového rejnoka za 500,- prý drahý je proto , že přispívám na rejnoky, nekoupila jsem ale objednala z internetu toho samého za 150,-., je mi jedno když na kolotoči holky protočí 500,- mám je na to nachystané, je to 1x za rok a buď tam jdu nebo nejdu ale jít s děckem na pout a jen mu říkat, to je drahé a pak si dát u stánku pivo a nějakou klobásu za 100,- to fakt nemusím.
Liduš,,já mám vnuky již tak velké,že o nějaké dárečky,které pak se založí bůh -ví kde nedávám.Mám 7 vnuků..Již jsou létech.A do ZOO by asi se mnou nešli ,mají jiné zájmy.Jsou to dospěláci.Byla jsem brzy babičkou.Mám muzikální rodinu ,jsou ,hrají v kapelách i v zahraničí ,tak uznejte,že chudáci nejsou.Vy si myslíte,jak babka nejde s vnoučetem do ZOO či jinde je vnuk-či vnučka chudáci? Kam na to chodíte?Přece mi nebudete radit jestli jim mám nšco koupit -či ne.
Když již něco koupí,.tak at je to věc ze které něco mají,,ale ne delfína,,koupím třeba pračku a věci tohoto charakteru. Také jsem koupila kuchyň,bazén,plovoučky ,skleník a pod. Nejsem povinná jim něco kupovat. Chovají se ke mně hezky a já jim něco koupím,jak na to mám -tak ráda dám.Zatím mohu, Ale věřte--že chudáci nejsou. ---Pomohou mi třebas na zahradě něco udělat a pod,,tak rozdáváme věci,které mají svůj a praktický význam. Promiňte,ale já nevyhazuji na kolotoče a jiné pro mne blbosti..Raději něco dodám a koupím hodnotnou věc.Pivo nepiji,ani nejím klobásy u stánku jako bufeták.Asi jsem vás zklamala,ale tento druh -jakým vy rozdáváte ,,je mi cizí.Raději si zajedeme k moři,pokud se jim chce,,asi tak..
Blá, blá, blá, všichni jsou VIP, v zahraničí, prachy přehazují vidlema a vy pláčete, že vám přidají jen pár kaček. Proč jim při jejich bohatých příjmech kupujete věci jako kuchyň, bazén... proč nekoupí něco oni vám? Ano, pokud prarodiče nejeví o vnuky¨zájem a nejsou schopni jít s nima aspoň do té ZOO, lituju ty prarodiče, že se ochuzují o zážitky a víc lituju ty děti. Nejsem bufeták a to pivo u stánku si dám raděj než tříchodové menny v nějaké drahé restauraci, klidně vyhodím peníze za kolotoč, chci aby vnučky měly zážitky. HÁDAT SE NECHCI, ŽIJTE SI JAK VÁM TO VYHOVUJE ale máte-li dostatek, neřešte kolik vám přidají a užívejte si.
Liduš,,proč tady plivete oheń a síru na lidi,kteří vám nic neudělali? Já nepláču nad těmi penězi ,ale kvůli vám a jiným, Mne se to netýká.
Pokud vyčítáte,nebo tady doslova blábolíte nemysly -proč mi oni nic nekoupí! Já vše ke slušnému životu mám.Mi se o dárečky naprosto nejedná,,nejsem typ,který se chrtí -co mi kdo přinese. A že jim kupiji já,, je mou věcí...jako vy pro radost..Aby si koupili třeba něco jiného.Nechodím do restaurací,,nebyla jsem tam aspoň 20let.Uvařím si doma ,nač mám chut já. Ale já žiji tak jak mi se líbí a celé mé rodině,,jste moc patrně závistivá..
Patrně píšete prarodičům,kteří ochuzují děti tím,že s nimi nechodí na výlety a pod...ale to pište jim ,,a neosočujte mne. Tím končím naši písemnou konverzaci. Mějte se krásně...
Zavináči vy buď špatně čtete nebo to špatně chápete. Dokonce bych řekla, že se v podstatě názorově schodnem a tak nechápu vaši zlobu. Přeji hezký večer.
- zavinac -
podle mne je každého věc, jak s důchodem naloží - pokud má Liduška vnučky, má je ráda, ráda se jim věnuje a ráda jim dává dárky - není na tom nic, co byste jí musela snad "zazlívat" - přece se zde nebudeme my důchodci hádat ještě mezi sebou ! Fuj !
doplněno 21.09.15 19:46:- Liduško ,
mně to říkat nemusíte, já jsem byla vychovávaná maminkou, která uměla v domácnosti "sakra" šetřit a táta jako tratový dělník musel uměl "sakra" pracovat (jsem ročník 46) - a přesto jsme měli štastné dětství, plné lásky a radosti - i dárečků na Vánoce - vůbec nevadilo, že "obyčejných" .
Ale myslím, že jde o důchodce, kteří mají dnes důchody opravdu malé - nechápu, proč se nemůže přidávat více jim (nevím, do jaké míry je to případ "zavinače" ) - a ti opravdu důvod k nadávání asi mají. Už proto, že staří lidé musejí vynakládat hodně peněz na léky a nemoci. Tak zdravím.
Marcelko, já tím chtěla říci jen to, že i z mála se dá ušetřit a když mi přidají i málo tak vím jak s tou částkou naložím. Všichni křičí kolik doplácí na léky, já se vždycky ptám zda je lék a on většinou je co ho ZP hradí, nepotřebuju chodit ke kadeřnici 5x do roka, léto na chalupě jsem odchodila v trojích šatech (dlouhých tričkách) a i z těch 10 000 mám na to abych koupila dárek vnučkám nebo si občas zašla do hospody, pachtovné z polí šetřím vnučkám na vzdělání a proto na chalupě topíme dřevem a ¨plynový kotel je na okrasu. Jistě, byla bych ráda pokud by přidali víc ale myslím, že matky samoživitelky co nemají babičky a dědy jsou na tom hůř. Nadávat můžeme ale je nám to prd platné, nakonec já v 89 klíči nezvonila, je to něco za něco. V žádném případě se nechci hádat ale neznám jedinou babičku co by vnoučatům nekupovala dárky.
Liduš a kolik důchodu má manžel?
Jirkovi je naprosto jedno jestli manžel pracuje nebo má důchod jen chtěl poukázat na to že z jednoho důchodu by tak nerozhazovala.
culda,,,já se nemíním hádat.také není proč.Jen jsem jí chtěla objasnit situaci.Liduš není zaměstnaná,tak si může vnuky užívat,ale já jsem musela chodit do práce na směny,včetně sobot a nedělí -takže na vnuky v 37 letech jaksi nebyl čas.Měli jsmew babičku invalidní a ta je sebrala a jela na hory a byli tam celé léto. Takže mi vnuci vyrostli ani nevím jak.Je jasné,že jak jsem přišla za nima,tak jsem něco přinesla,,,ale na výlety a nebyl čas.,,a ani já bych nešla,měla jsem práci doma a vlastně ani nebyli doma.Jak jsem poslouchala někdy jak se babky předhánějí -kdo má více zubů,nebo je větší/vnuci) tak se mi dělalo zle.Já si myslím,že člověk,který je již na odpočinku,by si měla konečně něco užít -a ne utírat zadky děcek do konce života a pod.Vyjet si ven odpočinout si,Jistě jak je potřeba tak i pohlídat,,ale ne aby to bylo samozřejmostí. Užít si ještě roky života ..dokud může a nedělat sluhu tak, aby neměla do konce života žít..podle svých představ. Proto jezdím ven a užívám si. Jak jsem psala i s vnukem tím ,nebo oným,,ale oni raději s mladšími hihi. A jsem spokojena..A pokud se jedná o ten příchlastek 40kč,,tak mne to za tu práci těžkou uráží.To beru jako za urážku všech důchodců,,Tot vše,,zdravím
zavinac
- svůj příspěvek jsem nemínila jako výtku - chraňpánbůh - ale na "užívání si života" neexistuje univerzální recept, protože každý má jiný "smysl života" - a těžko si bude užívat nějakého cestování, či čeho, ten, kdo miluje své děti a vnuky a svůj smysl života vidí v péči o ně. - S tím nic nenaděláte.
Ze svého okolí znám např. člověka, který se "vyžívá" v šetření peněz - a za nic ho nepřinutíte, aby si za ně ještě něco užil, protože si je do hrobu nevezme. On je ale se svým způsobem života spokojený a vůbec ho nenapadne, že by snad o něco přicházel - no užijí si jeho dědici - takže taky dobře.
Taky už teď netoužím nikam cestovat - i když v mládí byl můj sen, podívat se kamkoliv - třeba do Ameriky, Austrálie - prostě do světa. Problém je ale v tom, že, i kdybych si své sny teď splnit mohla - už bych je stejně nemohla prožívat s toutéž nadšenou naivitou, jako v mládí - takže už mne to neláká ani náhodou.
A pokud se týká důchodů - jsem ráda, že mám v současné situaci alespoň to, co mám a líto je mi těch lidí, kteří jsou na tom opravdu bídně. To si vůbec nedovedu představit - věřím, že někteří lidé opravdu naříkají právem a myslím, že by se mělo přidat především jim. Ostatně - bůhví, co bude za rok !
Přeposílám zajimavou zprávu ohledně důchodů,V prosinci nedostanou důchodci slibovaný příspěvek na tzv.vánoce ve výši 600 Kč ale až v únoru plných 900 Kč. Zato trvalá valorizace bude jen 40 Kč v průměru,tady ti kdož mají méně než 10 640 kč důchodu,nedosáhnou ani na těch 40 Kč. Je to tedy s bídou jedna třetina toho co přidal chemik Kalolusek v době velkého "valorizačního šetření,"tedy 134 Kč"
v době kdy hospodářství stagnovalo.Nyní v době 4% růstu HDP nám nadělí tuto 40 Kč valorizaci,to znamená že se to bude pohybovat od
25 do 40 Kč u těch důchodů které nedosahují 10 640 Kč. Důchodci kteří celý život poctivě pracovali a vytvářeli hodnoty pro tuto splečnost jsou pro naše politiky jen odporný přitěžující sliz. Bohušu,děkujeme Ti jsi mnohem hrorší než Kalousek.
V rámci valorizace důchodů v roce 2016 dojde od lednové splátky důchodu ke zvýšení základní výměry důchodu o 40 Kč. Všem důchodcům se tedy zvýší důchod o stejnou částku – o 40 Kč.
On ten Kalousek sice přidal 137kč v roce 2012, ale zároveň zpřísnil pravidla pro další roky na 45Kč cca. Zároveň slíbili, že vyšší daň z léků budou důchodcům kompenzovat, což taky nesplnili. Za rok 2013 přišli důchodci o cca 200Kč a dočasné snížení valorizací je tedy trvalé snížení důchodů a toto je slušný balík do rozpočtu, jež financují jen důchodci. Každý další rok a trvale. Pokud tedy by se měla látat díra v rozpočtu spravedlivě, měli potom zaměstnaci přijít o 600kč za rok 2013. Takže důchodci jsou nejvíc biti a napořád. Porovnání důchodu a mzdy stále klesá, už i na slovensku či maďarsku je procento vyšší než u nás. Tak stejně i minimální mzda... No a Bohouš jen slibuje a nic neudělá, protože Babiš nechce a nic se nezmění ani po dalších volbách. To zase budou slibovat všichni a důchodci vytáhnou hůlky a pohrnou se volit. Ale koho? Důchodci chodí volit poctivě, ale zároveň jsou nejvíc ožebračováni. Nebylo by lepší jedny volby vynechat a nechat je v tom vymáchat?
Štírečku, mi to vypadá, že většina důchodců půjde volit komunisty. Všichni mí známí okolo, takhle mluví. Funguje vzpomínkový optimizmus. A to je špatně.
Culdo, já taky, jestli k volbám půjdu. Babiš se mi líbí čím dál tím víc.
babkazov -
já půjdu volit Babiše - už proto, že každému vadí - a protože by mne zajímalo, co předvede on. Volit komunisty nemá cenu - dopadne to jako vždycky.
stireček-
- at volíte, koho chcete, at k volbám jdete, nebo ne, stejně někdo "vládnout" bude, tak co chcete dělat? Já osobně preferuju silné osobnosti nad tzv. "demokracií". Nevím sice, jestli je pan Babiš ta správná osobnost, ale je na naší politické scéně asi jediná. A kdyby stokrát kradl, je to pořád lepší, nežli strkat majetek církvím. A třeba by při lepším "hospodaření" i na nás "něco" zbylo. Jinak nevím - podle čeho se má dnes volič rozhodovat? - takovej obyčejnej, jako já?
Doufám, že se EU rozpadne a bude všechno jinak. Potom Babiš ano. Ale pokud unie bude fungovovat tak jako nyní, a volby budou v roce 2017, tak Babiše prosím ne. Je velmi zaháčkovaný na dotace a prodá nás, nevěřím mu.
Doufám, že se objeví nějaké nové strany, ve kterých budou lidé, kteří se nejen nyní vyjadřují ve prospěch nás čechů a České republiky. Babiš byl velmi opatrný a začal se vyjadřovat k imigrantské vlně dosti pozdě.
Suchydul, kdo nás kdy neprodal? Všichni, všichni, všichni. Babiš je tak bohatý, že nemá zapotřebí krást! Aspoň to. Majetek mu dává odvahu říci a jednat podle toho, co si myslí. Má je všecky na háku.
Proč by měl krást drobné? Nebo znáte ministra, který si nakradl pro sebe? Stačí být sám sobě kontrolorem, pak není třeba krást.
Koho všeho má na háku pan Babiš? Bez majetku nelze říkat pravdu, nebo nemají odvahu na pravdu?
Babko já nevím, komunisti už to nezachrání, ten bordel ani zachránit nejde, leda že by vše zase znárodnili a nakradený majetek by se vrátil státu. Oni ti komunisti ani do koalice jít nechtějí, protože to ví...Ale vtip je v tom, nebo paradox, že důchodci odevzdali socanům hlasy, v podstatě skočili na lep. Ty důchody, které Kalousek "dočasně" zmrazil nejsou zmrazené dočasně, ale trvale. Kdyby se valorizovalo o cca 200Kč ročně, to je již 600Kč měsíčně, které důchodcům chybí a budou chybět už napořád. Od ledna se valorizovat opět nebude, takže to dělá opět v průměru cca 200Kč měsíčně a když to spočítáme zpětně za čtyři roky, tak je to 800Kč, které budou důchdcům chybět napořád. A když spočítáme valorizaci z valorizovaného, tak těch tisic kč by měl mít od ledna český důchodce navíc. Ale nebude...Důchodci lepí díru v rozpočtu nejvíce, protože tisícovka měsíčně x počet důchodců x 12měsíců je již slušný balík a toho se žádná strana nevzdá jen tak, takže před volbama přijdou další sliby a po volbách se vše vrátí do starých kolejí. Jediné řešení je, alespoň pro důchodce, kteří na tom jsou tratní nejvíce, nechodit k volbám vůbec, aby si ty strany konečně uvědomili, že jen slibovat nestačí! Oni se sice snaží zalepit hubu jednorázovou tisícovkou, ale to je k ničemu, protože ta jednorázová tisícovka se nevztahuje do výpočtu k valorizaci, nic neznamená do budoucna. Aby teda si přišli důchodci na své, museli by tu tisícovku mít každý měsíc již započtenou. Mzdy dle údajů zaměstnancům rostly, přidali si i politici několik tisícovek, ovšem ne jednorázově, ale měsíčně napořád. No hlavně, že se mají dobře a důchodce dále škubou. Nejvíce se mi líbila Marxová, jak v pořadu Máte slovo prohlásila, že důchodci by si příště měli dobře rozmyslet, koho volit! Tak z toho jsem měl opravdu dost a z toho vyplývá, že nikoho. Pokud nějaká strany chce hlasy důchodců, at nejprve přidá, ještě před volbama, jinak to nemá smysl, protože těch lží už je hodně. Když se ptali Marxové na přídávní politikům, dělala jako by u toho nebyla. No já mám jasno, i když nejsem ještě důchodce, jen částečný, mám jasno. Člověk už se bojí zapnout tv, kde se denodenně pětadvacet let řeší jen tunelování a zlodějny ze strany politiků a oni se občanům jen smějí do očí.Viz další kauza Langer a ti, kteří by to měli vyšetřovat berou ještě úplatky. Takže co ještě od těchto svi.. očekávat? Nic se nezlepší a pořád říkám, že dobře už bylo!
Babka; Culda - Babíš se vám líbí proto, že nazývá věci pravými jmény a klidně pošle Kalouska do pr... a ruzně jinak pravdivě ho tituluje. Neříkám, že s některými jeho názory nesouhlasím, ale je to pořád jen politik. Pokud se mu nepodaří lépe a efektivněji vybírat daně, stále to bude na úkor někoho a ačkoliv se Babiš s navyšováním důchodů nijak extra nevyjadřoval, vypadá to tak, že je svatý. Nicméně jeho problém s navyšováním důchodů vyřešil Kalousek a Babišovi to právě sedí. On je ten, který sedí na prameni a kdyby chtěl důchodcům přidat, už by tak se Sobotkou dávno učinil, ale nechce! On si protlačí jen co se mu nejvíc hodí a důchody to rozhodně nejsou. Ostatně kdyby byl Babiš tak dobrý a spravedlivý, proč prodavačky v jeho firmách mají minimální mzdu a chlapi neberou o moc více? Přitom peněz má dost, problém by to určitě nebyl. Nakonec nedávno vyšel článek, že navyšování peněz ve firmách se zrychluje, ale mzdy téměř nerostou, přitom by růst mohly...
- štíreček -
"pravda pravdoucí" - ale vládnout budou vždycky jenom politici (nikoliv "matky Terezy" ) - a politikům jde vždy o moc a peníze - a vyhrává ten, kdo umí voliče lépe "oblbovat" ! Tak to vždycky bylo a bude - a dobře se má jenom ten, kdo se umí přizpůsobit a hrát stejně jako oni. Nějaké "ideály" a "pravdy" jsou jenom k smíchu - koukněte se, jak vždycky ty jakékoliv "revoluce" dopadly !
Já se těm 40 v průměru směju, daj celkem snad výš za poštovné, papír, obálku, tisk a sw. Měli by to propočítat a budou-li náklady nerentabilní, přidat jen těm, kde bude náklad efektivní. Přidat někomu 15 korun a vynaložit na to 45?
Chtějí-li přidat příští rok, počkaj ještě napříští. Nestihnou to zase přečíst včas. Hádáte se vlastně o ničem!
Když přidají, musejí jinde vzít. To je naprosto jednoduché. A komu jinému než těm, co pracují. Romové zůstávají se svými fakany na svém. K tomu přibudou utečenci z příkazu EU a jsme v prdeli hned. Němečtí důchodci musejí vracet obecní byty aby utečenci měli kde bydlet - což byl v TV ukázán tento případ. A co ještě nevíme se ukáže za čas.
Já bych také chtěl za odváděnou nadprůměrnou práci nadprůměrný plat ale to by firma za ceny, co zákazník je ochoten zaplatit, ztratila konkurence schopnost a tak je to pořád dokola. Odběratelé chtějí vyšší a vyšší přesnost na hranici vyrobitelnosti ale ceny by chtěli jako od Číňanů.
600 nedaj, slíbili 900, ale maj teď jiný priority na který mají rezervy? Chce-li pan Babiš registrační pokladny, já chci vidět přehled o svých odvedených daních, na co jsou použitý. Stát musí zabezpečit své občany a pak může pomáhat a říkat tomu humanitární pomoc. Řešení jakýkoli migrantů je až poslední příčka. Co invalidi, těžce nemocné děti? Stále se pořádají sbírky, hemží se to tu samým nadacemi, které se snaží, aby tito lidé mohli aspoň trochu důstojně žít. At používají daně pro tyto své občany a nadace, církve a sbírky at slouží opravdu humanitě. Tam mají tyto instituce smysl a význam!
magdaleno,
já chci vidět přehled o svých odvedených daních, na co jsou použitý
Ale takový přehled již existuje. Říká se mu státní rozpočet. Pokud ale hledáte seznam, kolik odvedla Magdalena a na co tyto peníze dají, tak takový seznam neexistuje a to je velice dobře. Víte jaký by to byl seznam? Kolik by to stálo?
Přídavek tisíc korun, to je poslední návrh, činí asi 83 Kč na měsíc, ale pozor, pouze pro rok 2016, takže je to prakticky pouze dvojnásobek těch 40. Anevím, kdo tady odsuzuje pisatel, co to přepočtel na tvarůžky, ty byly za první republiky y vlastně i za komoušů tím nejlevnějším jídlem pro chudé, stejně tak drštky, obojí je dnes pro bohaté. Podívejte se, co stojí slušný chleba nebo slušná houska, která se n edopélá v sámošce a o mléčných výrobcích raděj nemluvím. Takže i těchm 80 je výsměch českým důchodcům. V Německu nemakají o nic víc, nejnižší důchody jsou 900 euro a potravinmy za stejnou cenu. Takže se nelze divit, že si na zimu jezdí do Karibiku, Malorka už pro ně není. Já znám důchodc s 8 tis., pracovali celý život a dnes když zaplatí nájem a koupí si léky, tak musí jíst to nejlevnější a naprosto nekvalitní jídlo.
40, nebo 10, nevím jestli by šli na 5. Ruku na srdce. Pro ty s vyšším důchodem 400 nic neznamená, ti v průměru si můžou za měsíc koupit kostku másla navíc, ale i bez ní to v klidu přežijou. A ti s nízkým důchodem? Ty těch 20-15 Kč fakt tedy nevytrhne. Měla by být stanovena hranice pro minimální zvednutí důchodu 100 Kč. Náklady výpočtů, prac. síly, papíru, tisku a poštovné i tak zežerou 60% a možná i víc. Kolik asi z těch 40 Kč?
A takhle se v našem státě hospodaří!
aja - Podívejte se, co stojí slušný chleba nebo slušná houska, která se n edopélá v sámošce ...
Důchodce má fůru času, tak proč si chleba i housky neupeče za poloviční cenu? Mouka se dá koupit ve velkém v akci.Já v důchodu nejsem a peču jak chleba, tak housky.
já jsem také v důchodu a vím kolik stojí upečení chleba ,to co píšete je blalbla,,tak řekněte těm mladým,at si to pečou že ušetří .
Já tedy nevím, co je to za módu - srovnávat se s Německem. Možná geografická poloha. Německo je jeden z nejvyspělejších a nejbohatších států světa. To je přeci logické, že při srovnání dopadne většina států špatně. A upřímně - takovou produktivitu práce jako v Německu tady zdaleka ještě pořád nemáme.
Tvarůžky nebyly jídlem chudých já je mám ráda a chudá nejsem ale nemají již tu chut,Dneska je to delikatesa,jako křidýlka a pod..Mají malý obsah tuku tak jsou také zdravé.Můj muž je jedl kvůli malému obsahu tuku a vydělal dost.
Nejsem z první republiky -od té doby cojsme v EU to stojí vše za to hnědé.
Potřebují voliče, potřebují, aby někdo souhlasil s jejich politikou. Koho chleba jíš, toho píseň zpívej. Kapříci svůj rybník nevypustí.
Armáda státních zaměstnanců stále roste, stále nabírají nové síly a budou se sílící vlnou migrantů potřeba.
Jak prosté, milý Watsone.
Na konkrétně uváděné učitele a policisty bude v budoucnu nakládána větší a větší zátěž a kvalifikace. Zvládnutí nestejnorodých znalostí u žáčků po začlenění dětí, které jsou prostě pomalejší v učení, ale zároveň udržet kázeň u těch chápavějších a nudících se, zaměstnat je. Bude to chtít si práci ve třídě dobře zorganizovat, též za nějaký čas se budou ve třídách objevovat děti migrantů a tady bude potřeba také velká práce je všechno v novém jazyce naučit.
U policie je potřeba, aby byli velmi fyzicky zdatní a ovládali komunikaci ve světových jazycích. Oni budou nasazovat životy v případě demonstrací, ochraně hranic /pokud se vystaví/. Toto již sice je v náplni práce, ale těchto zásahů možná bude přibývat.
Zdravotníci se také budou setkávat ve vyšší míře s problémy při ošetřování migrantů s nakažlivými nemocemi, ne vždy klidnými a mnohdy bude problém i ošetřování pacienta personálem ženského pohlaví, kterému to bude víra zakazovat. Na pracovníky na přepážkách ve státních institucích budou kladeny také vyšší nároky, včetně jazykových.
Takže aby zůstalo dostačné množství kvalitních zaměstnanců, musí je zaplatit. Zároveň ale, protože budou mít jistý plat a benefity, budou státu loajální. jak se budou nároky zvyšovat, tak se jim bude i plat v této státní zvyšovat. Tím nezávidím, jak by bi někdo mohl myslet, pouze je to moje podrobnější vysvětlení.
opr. ... státní sféře...jak by si ...
Jde především o ten postoj k důchodcům. Tři procenta ze třiceti tis není jen 40Kč, ale několikrát více. Ani jsem v článku nezaregistroval větu "kde na to vzít" která často zní, když je řeč o důchodech. Na Marxovou jsem se díval v pořadu Máte slovo, kde prohlásila, že důchodci by si měli příště dobře rozmyslet, koho půjdou volit. Na dotaz, proč si sami přidali 6000 měsíčně během jednoho čtení, nedokázala odpovědět. Důchody byly a jsou zmrazeny dodnes a důchodci nejvíc dotují rozpočet, při tom by měli růst spolu se mzdou a částí inflace. Sobotka taky neví co mluví, je to pár dní zpět co prohlásil, že by se důchody měli přiblížit více ke mzdám, tak jako je tomu už i na Slovensku. Ve skutečnosti se ale důchody čím dále, tím více v poměru ke mzdám vzdalují. Můj názor je, že by lepit rozpočet měli všichni stejným dílem a ne jen ta nejslabší a ohroženější populace. Nůžky mezi mzdou ve státní sféře se rozevírají více a více ve srovnání s důchodama nebo minimální mzdou.
To je štírečku problém celého světa, právě hromadění celosvětového majetku mezi pár vyvolených. není to jenom u nás.
Každopádně chci říci, že svět a dějiny se mění. Naši politici i celá EU píší dějiny a nic již nebude jako dřív. Dal se do pohybu skoro celý světadíl a nebude již asi možné nastolit pořádek, na který byl bílý muž zvyklý.
Jako děti jsme většina z nás četli knihy Karla Maye v arabských oblastech s hlavní postavou Kara ben Nemsí, někde se i mihl Vinetou.
Velmi dobře si pamatuji, že my nevěřící jsme byli označování ĎAURY, které bylo možno s úspěchem balamutit, lhát a klamat, podvádět.
Již Královna ze Sáby prorokovala, ...jednou přijde doba, kdy Evropanům nebude patřiti ve skutečnosti ani celá Evropa, nebot kus této bude Evropanům národem z východu zabrán.
Teď jde o to, který kus se zachrání.
Tak a teď jsem se úplně v tom ztratila. Co vlastně dostaneme? Jednorázově a přidáno? Stále v rádiu něco slyším, pak zase, že někdo někoho přehlasoval a že to teda neplatí, ale že snad příští rok. Prosím vás, co je teda jisté? Co určitě dostaneme? Jednorázově a přidáno v příštím roce?
Týýýý jooo, kolik to bylo času s diskusemi a hlasováním a pak znovu a znovu. Že já jsem se nestala politikem. Mohla bych si číst noviny a pindat a pindat! Klidně do smrti o 600 kč, o 40ti kč. Do úplného zblbnutí, jakoby nebylo nic důležitějšího.
V lednové splátce dostane každý 40 korun k základní výměře, tedy ke stávající 2400 + 40. To je jíž jisté a to nezmění.
Prosincové přidání 600 Kč neprošlo, byla navržena jednorázová částka v únoru 2016 900 Kč, ale opět na něčí popud, tato částka byla navýšena o 100 Kč tedy na 1000 Kč. Ale nevím, jestli se u této nejvyšší částky nejedná až o březnový důchod.
Uvidíme, jaké změny ještě budou, jisté to vše bude, až to budete držet v ruce. Pokud budou takto pokračovat, je možná tradice - o každý měsíc pozdější navýšení, tak sto korun navíc za měsíc .
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.