Nejste přihlášen/a.
Napadlo mě že v době dnešních moderních technologií je nejčastější domlouvání na něčem po telefonu nejčastěji po mobilním at už jde o pracovní , rodiný nebo jiný hovor vždy se po zvednutí telefonu nějak představíme , co řeknete jako první jak se do telefonu představujete? To je tém spíše na odlehčení ale mě to příjde zajímavé.
řeknu jméno xxxxxx, dobrý den = soukromý telefon
doplněno 27.08.12 09:24:buss - a tohle mě na tom vytáčí. Já zavolám a uslyším ...halo,... hmm, prosím... Tak se představím a musím pátrat kam jsem se dovolala. Dotyčného co zvedne telefon neubude když se představí. Tak jak když voláte na úřad, k lékaři atd...
To uska - nějak mi není jasné, proč pátráte, kam jste se dovolala. Předpokládám, že víte, které číslo vytáčíte a tudíž víte, koho voláte. Na svém soukromém mobilu se také zásadně nepředstavuji, protože číslo na něj má jen mé blízké okolí. Tudíž vidím- li cizí číslo, řeknu jen ,,Prosím´´. Pokud jde o nějaké ,,kólcentrum´´ zfleku hovor utnu, pokud jde o skryté číslo, hovor nezvednu a rovnou vypípnu. Hulvátům, co se skrývají za anonymitu svůj čas neposkytuju.
U služebního telefonu je to jinak - tam reprezentuji firmu, takže se představím příjmením a názvem firmy. O callcentrech a skrytých číslech to však platí stejně - to nejsou lidé, s kterými bych chtěl ztrácet čas - o to víc, že když pracuji, platí mě zákazník za hodiny, které u něj odpracuji, proto mě přijde nevhodné, abych se v čase, který platí, vyplkával s někým, kdo dělá nějaký telemarketing a pod.
Mně zase s..e, když někdo vyzvídá, kam se to dovolal (pak se dozví že třeba pohřební služba...), on(a) snad vytáčel(a) číslo, já se neprosil o zavolání. Cizímu se nemám! co představovat. A neplést si soukromý telefon a firmu! Mělo by se to ve škole učit...
Kolik na to doplatilo. A nemluvě nabízeči čehokoli.
Představuju se i nepředstavuju - vždycky záleží na tom, kdo mi volá. U rodiny a nejbližších kolegů řeknu jenom ahoj, protože mě poznají po hlase. Skrytá čísla bývají reklamní dohazovači, těm se už vůbec nepředstavuju - co je jim po tom. Takže jak nad tím uvažuju, jménem se do telefonu ohlašuju docela málokdy.
Pokud někdo volá, měl by vědět kam.
Takže u známých čísel "dobrý den", "ahoj", "slyším", "co zas chceš" - podle toho kdo volá.
Neznámá čísl na jednom mobilu nezvedám a na druhém jednoduše "prosím".
Skrytá čísl zásadně nezvedám.
Podle nálady a podle toho, kdo volá. Například:
Tady já, kdo tam? - Jsem jedno velké ucho - Slyším a poslouchám...
Neznámým číslům se někdy představuju, někdy taky ne. Ono mě neubude. Navíc, pokud jde o hovor "úřední", volající se stejně zeptá, jestli mluví opravdu s panem XY. Skrytým číslům se nepředstavuju, ale hovor většinou přijmu. Tato čísla totiž používá například plicie a podobné instituce, takže je dobré zjistit, o co jde.
U soukromého telefonu řeknu jen "slyším". Kdo mě zná, ví komu volá a cizí jsem se o telefon neprosil, takže at se představí nejdřív on. U služebního řeknu vlídnějším hlasem "dobrý den, poslouchám".
Jinak otravné reklamní agenty nenechávám domluvit. Jakmile začne, razantně řeknu "nechci nic", pokud i nadále otravuje, většinou mu dám ještě šanci větičkou: "kterému slovu ve větě nechci nic nerozumíte?".
Pak bez rozloučení pokládám.
Vlezlé nabízeče obvykle nenechám ani vyslovit jejich nabídku. Ovšem, když mám náladu, si s nimi lehce zašpásuju. Například:
Hovořím s majitelem čísla 123456789?
Jo, jo, o co běží?
Věnujte mi pár minut času. Dovolte abych Vám nabídla...
Obávám se, že mi nemáte co nabídnout.
Proč myslíte?
Protože já už všechno mám.
Aha... no jo... tak nic. Nashledanou.
-
nebo rozhovor s bankou, nabízející kontokorent:
...jak budete řešit, když se Vám znenadání rozbije nějaký spotřebič?
No... nevím... co by se mi to tak muselo rozbít, abych potřeboval hodně peněz... Možná vrtulník?
...aha, tak to tahle nabídka asi opravdu nenbude pro Vás zajímavá.
Všem z neznámého čísla říkám Dobrý den. Pozdravit je vždycky slušné a Prosím se mi nelíbí. Přece nikoho neprosím. A pak čekám, co mi kdo poví.
V zaměstnání jsem zachovávala pořadí dobrý den, firma, jméno. Vedení si přálo jednotné představování s pozdravem až na třetím místě, ale neposlechla jsem, z vlastní zkušenosti i z jednoho školení jsme věděla, že úplně první slabiky v telefonu bývají pro cizí ucho nejméně srozumitelné, proto je vhodné nejdříve pozdravit. Ten druhý se pak lépe zaposlouchá.
Vím, že nejstarší generace zvedá sluchátko a říká nejprve své jméno. Ze slušnosti. Ale doba se mění, je lepší si jisou anonymitu uchovat.
Krkovička- to mi připomíná tchána, ten vždycky zařval NOOO? nebo JOOO? a čekal co se bude dít. A to ještě nevlastnil mobil.
doplněno 27.08.12 11:35:Krkovičko: švára jednou zvedl telefon a než stačil něco říct, ozvalo se: bobíčku, můžeš přijít, manžel právě odjel. Když pronesl, že rád přijde, jen neví kam, tak to mladá paní ihned zavěsila
Podle nové směrnice EU 362/2013 se od 1.1. 2013 musí všichni občané EU hlásit do telefonu sloganem : Ucho přiloženo!
ringo, trochu jsi to popletl, v nařízení stojí:" Ucho přiloženo dle směrnice EU 362/2013". Kdo se takto nezahlásí, dostane pokutu ve výši - soukromá osoba až 100 tisíc, právnická až 1 milion EU bodů. Ty budou místo eura. EU to bude kontrolovat náhodnými telefonáty. Telefonisté budou placeni přímo od majitelů telefonů, které budou náhodně kontrolovány. To znamená, že když se zahlásíš správně, nedostaneš pokutu, pouze zaplatíš 360 EU bodů jako výplatu danému kontrolorovi. Ten si pak vydělá dle toho, kolik lidí za hodinu obvolá. Z pokut mu půjdou ještě zvláštní odměny.
doplněno 27.08.12 18:58:Ale Kapkonadeje, to není strašení. Spíše bych to nazval varováním. Když můžou nařizovat okurkám, aby rostly rovně, jablkům, aby byly kulatý, proč by nemohli nařídit zrovna tohle. Dyk celá EU je svět naruby, připravme se na další kravinonormy paředem, nebo budeme překvapeni, co je ještě možné nařídit.
Apropos - budou muset i novorozeňata splňovat váhu a tvar dle norem, nebo alespoň toto necháme na matičce přírodě?
No já to právě nechtěl ventilovat mezi lidi, protože jdu teď v září dělat konkurz na telefonistu pro tento účel. Musíme mít perfektní výslovnost slovíčka HALÓÓÓ a umět si převádět EU body na Kč. Budou na to speciální směnárny. O kurzu se jedná.
Asi tak jako většina ostatních. Když vidím kdo mi volá a je to kámoš nebo rodina,tak čau co potřebuješ,Když je toněkdo jiný ze seznamu komu vykám,tak dobrý den,když je to cizí číslo tak,prosím.
Když banka ohledně supr čupr úvěru pro nejlepšího klienta v Evropě a středním východě tak ji řeknu že peníze nepotřebuju že už všechno mám.
A když se mi ozve po prosím hláška kam jsem se to dovolal nebo Kájo jsi to ty? tak řeknu že je to omyl a nebo soukromé číslo.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.