Nejste přihlášen/a.
Dobrý den. Když už jsme u těch řešení křižovatek, jaký je správný postup zařazení do pruhů, odbočují-li současně všechny 3 auta (1,2,3) ze tří pruhů do 3 pruhů (a,b,c) ve stejném směru? Většinou to na této křižovatce vidím řešit několika způsoby, které občas končí poruchami karoserie...Díky za správné tipy
doplněno 14.06.12 10:52:2.pokus vložení obrázku
Furt ta sama pisnicka dokola:
Přejíždět z jednoho jízdního pruhu do druhého smí řidič jen tehdy, neohrozí-li a neomezí-li řidiče jedoucího v jízdním pruhu, do kterého přejíždí.
Kdyz se odbocuje na krizovatce ze tri pruhu do dalsich tri pruhu, tak samozrejme kazde auto se musi zdrzovat v pruhu, ve kterem jede, a radit se do jineho smi az si je jisty, ze bezpecne muze.
Nebo jsem nepochopil dotaz.
Taky bych to tak řešil, ale v tom případě by přinejmenším všichni autobusáci měli vrátit papíry, poněvadž z pruhu č.2 odbočují do pruhu b, protože po pár metrech tam mají aut.zastávku. Samozřejmě dávají přednost protijedoucím, a odbočí až po odjetí aut z pruhu č.3
doplněno 14.06.12 10:59:pardon, měli by do pruhu b, ale odbočují doa
To není tak úplně jisté. Protože máme 2 pruhy, pak je křižovatka a pak jsou 3 pruhy. Je otázka, jestli se jedná o přejíždění do jiného pruhu, když si během odbočování vyberu jiný, než do kterého bych měl teoreticky při pohledu shora zajet. Tohle není podle mě zákonem 100%ně ošetřeno. V každém případě platí, že 1 a 2 musí dát přednost 3, at se zařadí kamkoliv. 2 a 3 pak musí jet tak, aby se navzájem neohrozili.
Jestli nemám pravdu, poučte mě, rád bych v tom měl už také jasno. Prosím ale konkrétní znění a výklad zákona, ne selskou logiku
doplněno 14.06.12 11:28:oprava: ... 1 a 2 pak musí jet tak, aby se navzájem neohrozili ...
Jak si to představit? Je to kruháč? Jako že odbočuje taková ruská vozová trojka? Většinou mají pruhy namalované směry, odbočovací bývají max 2. Samozřejmě z vnějšího pruhu zase do vnějšího atd.
Doplnění: Tak s obrázkem to je jiná. Copak to tam máme? Přednost zprava a přednost protijedoucím vozidlům. Taže nejříve zahnou ze šipek vpravo od 1 a 2, potom pojede 3 a nakonec 1 do b a 2 do a. Jasné jako
vpravo OD 1 a 2, pokud by se odtud něco blížilo na 2 odbočovací šipky a 1 jen rovně, z té přednost ovšem 3.. Předložka!
Buss: tohle prosím vysvětli. Jedou tři auta vedle sebe, každé ve svém pruhu, všechny odbočují vlevo, kde pokračují opět tři pruhy. Co na tom v praxi může být jiného? Nedovedu si představit, že levé auto v průběhu křižovatky přejede do prostředního pruhu, prostřední auto do pravého a pravé auto...? Porazí kandelábr, nebo hodí myšku do levého pruhu? Tady je to snad úplně jasný. I když jsem se se třemi pruhy odbočujícími na stejnou stranu ještě nesetkal, nevidím jiný způsob, jak to projet.
Logické je, že ze 3 pruhů do 3 pruhů odbočí každé do svého, ale tady ze dvou spodních odbočují do 3 pruhů. Z pruhu 1 logicky do pruhu c, ale z pruhu 2 můžu uvažovat o tom, že jsem krajní pravý, proto se chci řadit do krajního pravého, v tomto případě pruh a. Teoreticky můžu? po tom, co dám přednost autu z pruhu 3? A co ten, co pojede za mnou, a bude chtít odbočit správně do pruhu b...V praxi tam jezdí každý, jak chce, semtam se zatroubí...A když z pruhu 3 nikdo nevyjíždí, tak auta z 1 jedou do c, a ze 2 do b nebo a, anebo z 1 do b,c a ze 2 do a
Jednoduché, teorie říká jak, ale otázka není přesná, je obecná a proto teoretické řešení je. Jenže, musí být uvedeno, 1 a 2 jedou souběžně, stejnou rychlostí, čelo vedle čela. Po najetí do "svého" pruhu mimo předjetí nemění směr jízdy, není vyhrazený pruh... To je to teoretické.
Pak nastávají varianty, jeden vystřelí rychleji, může do kteréhokoliv pruhu? 3 po odbočení by mohlo chtít najet do c a odbočit vlevo. Co když 2 bude po projetí křižovatky odbočovat vpravo či vlevo, 1 vpravo... Budu 1 či 2, stát na spojce a než 3 zařadí, odbočím před ním, což je běžné. A ještě může vystřelit auto z pravé strany 1,2 a j. A mudrujte. No a nebyl brán zřete nal přechod pro chodce, který tam zřejmě bude. Život je prostě jiný.
Zkuste si vypsat, kdy nelze omezit, ohrozit, jinak bránit...
At se na mě nikdo nezlobí, ale křižovatky jsou tu pořád dokola. Doporučuji buď cvičné jízdy v autoškole, nebo odevzdejte řidičský průkaz. Nebo cesta nejmenšího odporu, přečíst si vyhláčšku a potřebný zákon. Ono to nestačí jednou za život, když se člověk učí do autoškoly.
sory ale tímto prohlášením by se dalo sfouknout 99% všech dotazů na poradně a pak by tady nemusela ani být. Nehledě na to, že jste porušil pravidlo Z4 této poradny.
Ale k věci: samozřejmě, že by všichni řidiči měli silniční pravidla ovládat do puntíku. Ale protože jedna věc je teorie, druhá praxe a kdo jezdí, potvrdí mi, že jsou situace, kdy výklad pravidel nemusí být jednoznačný. Nebo se jedná o řídce se vyskytující situaci, která se většině vykouřila už z hlavy. proč se asi dělají doškolování řidičů profesionálů, proč musí řidiči referenti každý rok na školení a přezkušování?
No a když jste takový dopravní kanón, jsme všichni velmi žádostivi vašeho řešení této situace.
Tak nyni s obrazkem je to samozrejme zcela neco jineho nez sem puvodne uvazoval.
Vuz cislo 3 ma prednost pred vozem 1 a 2, vozy 1 a 2 tedy musi respektovat, kam se vuz c. 3 zaradi.
Praxe je takova, ze se auto odbocujici doprava zaradi co nejvice ke kraji, aby auta z protismeru mohla plynule vyuzit ostatni pruhy, coz je zcela spravne, nicmene pokud se rohodne vjet do jineho pruhu, musi na to byt vozy z protismeru pripravene.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.