Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Felície 1.3 na rezervu 106km

Od: jura32* odpovědí: 17 změna:

Zdravím zázrakem,jsem s mojí feldou ujel na rezervu 106km.Je to možné?Při občasném vyřazením z kopceMám zazračnou feldu jenom já nebo je tu víc takových?

 

 

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

martinhajek*

0x
Je to možné. A z prudkých kopců se nevyřazuje, felda při brždění motorem nespotřebovává palivo.

 


0x

buď máš zázračnou feldu nebo rozbitý palivoměr ale tak Felda má rezervu +- 6 litrů (takže klidně i 7-8). Za 7 se dá jezdit s Feldou naprosto normálně, věřím že i za těch 6 by se s trochou zručnosti a předvídání dalo

 

gumidek*

0x

Já s karburátorem a Favoritem jsem ujel přesně na 8,5 litru (do prázdné jsem nalil kanystrem a prázdná byla až do sucha, že nešlo nastartovat) 116km a pak tiše umřel . S Feldou to moc nedoporučuji, protože čerpadlo mají v nádrži a chladí se benzínem (platí i pro Favority 1993-1994 BMM). Jinak konkrétně pro mě to zázrak byl, protože jsem to takto testoval schválně jednou v noci a pak u pole cvrkali cvrčci a já s kanystrem do nádrže:"glg-glg-glg-bla bla bla sss ááá" a jel jsem dom

jura32*

Ahoj,prosímtě a jak to je stím vyřazováním z kopce na volnoběh nebo ze zařazeným stupněm a z volným pedálem ušetříš něco?

gumidek*

Já ano, ale nedělám to (viz hlava). U tebe je to jedno.

Já, pokud u karbu Lekr zavřu klapku, tak ten tlak ze sání se snaží benzín cucat s volnoběžného kanálu a bere si ho otrošku víc, než při volnoběhu, ale já to nepoznám a spotřebu mám furt kolem 8l/100km kombinovaně. Aspoň se ten volnoběh tlakem pročištuje.

Ty u BMM pokud zavřeš klapku, tak se sepne mikrospínač, ECU pozná, že má běžet na volnoběh a víc paliva na vstřik nepustí, ani když v sání zvedneš tlak (zařadíš rychlost a s kopce máš 2000ot/min.). Prostě stříká jen tolik, kolik má stříkat při volnoběhu.

Naopak bych nevyřazoval, protože začne při dlouhém sjezdu rychle chládnout hlava motoru a za kopcem je namáhaná jízdou, než se zase ohřeje s blokem, který chládne pomaleji (je to hliník a rychle mění teplo). A jsou tam rozvodové tyčky, takže i k vůli ventilům nenechávám motor vydechnout a neutrál tam prostě nedám. Navíc šetřím brzdové destičky a nepřehřeji je.

jura32*

ok,dík za odpověd!

martinhajek*
U BMM a MPi to jedno není. Na neutrál běží motor na volnoběh, ale při brždění motorem, pokud jsou otáčky nad 2000 ot/min, se palivo vůbec nevstřikuje.
gumidek*

Takže tam jde jen vzduch?

jura32*

tomu taky nerozumím,to by muselo zdechnout ne?

gumidek*

motorem se točí setrvačností a pohání ho kola a sešup s kopce.

martinhajek*
Ano. ECU se postará regulací předstihu o to, aby vůz při vypínání a zapínání paliva necukal.
gumidek*
08.05.12 20:39

Vymakané

blackflamesiczi*

to uz umela sierra v 85 roce

 

gumidek*

Já něco skoušel u Lekru, že jsem z kopce udělaným vypínačem vypnul odpojovač volnoběhu a pak ho opět nahodil, ale vždy mi to cuklo a jakoby prsklo ve svodech.

To ta sierra měla jakou přípravu směsi?

blackflamesiczi*

prvni vstrikovani

fmc

Dobrý den,

je vidět že v této problematice máte nedostatky. Souhlasím s tím že ŘJ motoru dokáže regulovat předstih, ale pokud máte motor ve fázi decelerace t.j. od 1500 ot/min - 3000 ot/min a nemáte požadavek na akceleraci (nohu na pedálu plynu - pedál bez zatížení) tak není vstřikováno palivo (není to potřeba - kinetická síla vozidla ho pohání), ale regulace předstihu je v tento moment staticky nastavena na základní hodnotu. Například u novějších motorů s regulací předstiho a snímačem klepání na bloku motoru lze lepším oktanovým císlem (Nat 98, 101, 103) dosáhnout nižšího předstih protože kvalitativně palivo s vyším okt. číslem je méně náchylné na detonační spalovaní a tím pádem ŘJ může stáhnout hodnotu předstihu blíže k H.Ú. (blíže k 0° před Horní Úvratí klikvé hřídele). Tudíž se dá mluvit o lepším průběhu kroutícího momentu (nikoli větším výkonu motoru). pokud máte Felici 1.3 MPi tak už zde je snímač klepání ale u SPi (jednobodové vstřikování BOSCH) myslím že ješte není.

p.s.: fází decelerace při správném použití se dá ušetřit dost paliva.

S pozdravem FMC

martinhajek*
Máte to nějaký popletený.
U benzínů s vyšším OČ nastaví ECU motoru MPI vyšší předstih, ne nižší (a často ani to ne, protože MPI nechává hodnotu předstihu stejnou od 95 okt. výše, kromě přechodových stavů). Ten se nastaví směrem k HÚ pouze pokud se natankuje "horší" palivo, protože snímač klepání zaregistruje počátky detonačního spalování a předzápal sníží.
BMM toto nedělá, nemá snímač klepání, předstih lze ale i u něj snížit rozpojením svorky kódování datového pole. Tohle vše ale platí pro jízdu, při deceleraci může mít vstřikovací motor jakýkoliv předstih, je to jedno, není co zapalovat.
Navíc, Váš příspěvek je mimo téma, o ničem takovém jako je předstih při deceleraci tady před tím nikdo nemluvil, moje poznámka o řízení předstihu se týkala pouze a jenom přechodových stavů, kdy ECU zapíná nebo vypíná dodávku paliva - díky regulaci předstihu v tomto okamžiku auto necukne, což by samozřejmě jinak udělalo.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]