Nejste přihlášen/a.
Zdravím zázrakem,jsem s mojí feldou ujel na rezervu 106km.Je to možné?Při občasném vyřazením z kopceMám zazračnou feldu jenom já nebo je tu víc takových?
Já s karburátorem a Favoritem jsem ujel přesně na 8,5 litru (do prázdné jsem nalil kanystrem a prázdná byla až do sucha, že nešlo nastartovat) 116km a pak tiše umřel . S Feldou to moc nedoporučuji, protože čerpadlo mají v nádrži a chladí se benzínem (platí i pro Favority 1993-1994 BMM). Jinak konkrétně pro mě to zázrak byl, protože jsem to takto testoval schválně jednou v noci a pak u pole cvrkali cvrčci a já s kanystrem do nádrže:"glg-glg-glg-bla bla bla sss ááá" a jel jsem dom
Ahoj,prosímtě a jak to je stím vyřazováním z kopce na volnoběh nebo ze zařazeným stupněm a z volným pedálem ušetříš něco?
Já ano, ale nedělám to (viz hlava). U tebe je to jedno.
Já, pokud u karbu Lekr zavřu klapku, tak ten tlak ze sání se snaží benzín cucat s volnoběžného kanálu a bere si ho otrošku víc, než při volnoběhu, ale já to nepoznám a spotřebu mám furt kolem 8l/100km kombinovaně. Aspoň se ten volnoběh tlakem pročištuje.
Ty u BMM pokud zavřeš klapku, tak se sepne mikrospínač, ECU pozná, že má běžet na volnoběh a víc paliva na vstřik nepustí, ani když v sání zvedneš tlak (zařadíš rychlost a s kopce máš 2000ot/min.). Prostě stříká jen tolik, kolik má stříkat při volnoběhu.
Naopak bych nevyřazoval, protože začne při dlouhém sjezdu rychle chládnout hlava motoru a za kopcem je namáhaná jízdou, než se zase ohřeje s blokem, který chládne pomaleji (je to hliník a rychle mění teplo). A jsou tam rozvodové tyčky, takže i k vůli ventilům nenechávám motor vydechnout a neutrál tam prostě nedám. Navíc šetřím brzdové destičky a nepřehřeji je.
Já něco skoušel u Lekru, že jsem z kopce udělaným vypínačem vypnul odpojovač volnoběhu a pak ho opět nahodil, ale vždy mi to cuklo a jakoby prsklo ve svodech.
To ta sierra měla jakou přípravu směsi?
Dobrý den,
je vidět že v této problematice máte nedostatky. Souhlasím s tím že ŘJ motoru dokáže regulovat předstih, ale pokud máte motor ve fázi decelerace t.j. od 1500 ot/min - 3000 ot/min a nemáte požadavek na akceleraci (nohu na pedálu plynu - pedál bez zatížení) tak není vstřikováno palivo (není to potřeba - kinetická síla vozidla ho pohání), ale regulace předstihu je v tento moment staticky nastavena na základní hodnotu. Například u novějších motorů s regulací předstiho a snímačem klepání na bloku motoru lze lepším oktanovým císlem (Nat 98, 101, 103) dosáhnout nižšího předstih protože kvalitativně palivo s vyším okt. číslem je méně náchylné na detonační spalovaní a tím pádem ŘJ může stáhnout hodnotu předstihu blíže k H.Ú. (blíže k 0° před Horní Úvratí klikvé hřídele). Tudíž se dá mluvit o lepším průběhu kroutícího momentu (nikoli větším výkonu motoru). pokud máte Felici 1.3 MPi tak už zde je snímač klepání ale u SPi (jednobodové vstřikování BOSCH) myslím že ješte není.
p.s.: fází decelerace při správném použití se dá ušetřit dost paliva.
S pozdravem FMC
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.