Nejste přihlášen/a.
Uvědomili si výrobci pneu, že na základě rozhodnutí našich zákonodárců o povinnosti jezdit na zimních pneu v období od 1.11. do 31.3. kalendářního roku poklesne významně poptávka po pneumatikách s letním vzorkem? Když totiž ojedu zimní vzorek na výšku 4 mm, tak koupím nové zimní pneu a ty původní dojedu v létě až na výšku 1,6 mm. Těch zimních se 4 mm vzorkem bude vždy dost, takže letní prakticky nebudu kupovat nikdy!
doplněno 24.10.11 15:44:A ještě něco : Toto zákonné opatření udělalo tzv. medvědí službu bezpečnosti silničního provozu v létě. Složení pryže pro běhoun zimní pneumatiky má totiž nepříznivé vlastnosti pro použití za vyšších letních teplot.
Nechci nic navrhovat, jen jsem upozornil na to, že z úsporných důvodů se bude vzorek zimních gum dojíždět v létě. Člověk bude muset v zatáčkách myslet na to, že má zimní vzorek, který je měkčí než letní a může se snadněji smýknout. Tomu se musí přizpůsobit rychlost. Jinak bez zimních gum bych v zimě nemohl vyjet, protože na chalupě vyjíždím do kopečka a to bych se na sněhu ani nehnul.
Někdo jiný však jezdí jen po městě po upravených silnicích a pokud jezdí opatrně, tak by to s letními pneu také přežil bez karambolu. Nyní však už má utrum)
Jistě, pokud někdo dojíždí zimní v létě - a ruku na srdce, není to zase tak řídká věc - tak na to pochopitelně musí myslet. Já pneumatiky nedojíždím, vyhazuju je na konci životnosti, jakmile se mi pneumatika nechová dobře na silnici i s ohledem na její stáří, a to nezávisle na hloubce vzorku. Pokud je vzorek málo hluboký, tak je pochopitelně vyhodím dřív.
To nedokážu přesně posoudit. Já mám a budu mít na léto letní a na zimu zimní. Vzorek není vše. Poslední zimní pneumatiky, co jsem vyhodil, měly vzorek ještě 6 mm. Vyhodil jsem je proto, že byly tak tvrdé, že to pořádně nedrželo na silnici. Takže žádné dojíždění v létě se nekonalo. Z hlediska zákona byly v pořádku. Každý by měl mít v hlavě mozek. Bohužel si uvědomuji, že realita je jiná u 3/4 populace.
i mě to nařízení zimních gum přijde jen na peníze. Když jezdím v zimě jen po městě,ke zima nikdy není výrazná, tak jsou pro mě zimní gumy docela velký luxus.
přišel jste na nějaký rozdíl při jízdě na zimákách? zřejmě ne,jelikož tam máte nasazené nějaké mrdky,aby jste měl pocit, že tam máte zimáky
Já jednou jela na letních gumách po Jablonci, no jela...potřebovala jsem odvést auto když přes noc napadl sníh...
Jela jsem dopředu, dozadu a do strany a pak do pangejtu :D
Auto jsme museli dát na špalky, odvézt gumy, přezout a pak zpět, fakt sranda...
Zimní gumy jsou potřebná věc, žádný luxus...
Nechápu , jak až 50 let i více , mnoho řidičů přežilo v minulosti bez nutnosti používat jiné pneumatiky v zimě a jiné v létě.. A to zimní údržba silnic nedosahovala ani náznaku toho , jak se silnice udržují dnes . I vozidla v té době pohodlně dosahovala max. rychlostí , dnes povolených zákonem. Někteří uvádíte , že se nedokážete v zimě bez zimních pneumatik ani pohnout. Nejsou to také nedostatky v kvalitě řidiče a na druhé straně úsilí ( koho?) vysát od řidičů náležité peníze za účelem , dnes toho nejdůležitějšího t.j. zisku. Ano i v minulosti jsme používali na zimu pneumatiky se zimním vzorkem. To se zpravidla nechaly neprotektorovat , cca za 150,- Kčs pneumatiky ojeté . Chápu vývojové trendy , ale proč se nařizuje, dnes pomalu i to v jakých botech máme chodit v zimě na chodnících? Neni to třeba také proto , aby bylo jednodužší nalézt viníka nehody a od něho vymáhat odškodnění.. miro .
Nikdo z Vás prachy nesaje. Můžete stejně jako dřív jezdit autobusem akorát že už týdenka nestojí sedm korun.
To je tedy názor. Asi si neuvědomujete, že před padesáti lety byl trošku menší provoz než dnes. Byly i jiné požadavky na bezpečnost - žádné samonavíjecí pásy, žádné airbagy atd... A co takhle ABS, také je to k ničemu a kvalitní řidič se bez této zbytečnosti obejde? Vezměte si příklad z posledních let a povinností svítit i přes den. Co kolem toho bylo řečí, jak to zvýší spotřebu a jak je to vlastně zbytečné... Takže: když má někdo na to jezdit autem, má i na zimní gumy. Pakliže v zimě nejezdí, tak je nepotřebuje. Pakliže chce ušetřit (dle mého názoru na nesprávném místě), může si koupit bazarové, protektory nebo Čínu. Neprodělá, protože dvoje gumy logicky vydrží dvojnásobek doby. Takže jediným vícenákladem je přezouvání. Kdo chce ušetřit, není problém zimáky obout na plechové disky, které zase majlant nestojí. Přehazovat si pak můžete doma na dvorku, případně na parkovišti. Nepříjemností je tedy ta výměna a nutnost uskladnění druhé sady. Ale jak říkám, toto je jedno z mála nařízení za poslední dobu, které vítám...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.