Nejste přihlášen/a.
K poslední otázce, všechno jde pokud to rám dovoluje.
Pokud jde o ty brzdy, kotoučové jsou samozřejmně lepší, ale taky záleží na co kolo pužíváte, kolik vážíte atd. Taky je důležité o jaký model "Véček" a kotoučovek jde. Než nějaké obyč. mechanické kotoučovky, to raději nechat "V". Z mechanických jedině tak ještě snad Avid BB7. Jinak jasná volby jsou hydry, ale zase ne úpně to nejlevnější, pak to akorát věčně někde škrtá a nebo nebrzdí.
No a včem jsou lepší? mají větší účinost. To neznamená že "V" by nezablokovala kolo ,ale u kotoučovek nemusíš použít takovou velkou sílu na brzdové páčky, což hlavně oceníš při delším sjezdu. Takže pokud jsi opravdu sváteční jezdec a nic moc terén, bohatě stačí "V" brake. Jestli půjdeš do kotoučovek, počítej s minimální investicí cca 7000 (kola, brzdy, kotouče) a to je cena opravdu nízká a nepočítám s tím, že máš řadiče společné s brzdovou pákou.
Petře pokud je to jen do práce a na občasnou vyjížďku, opravdu nemá cenu do toho investovat tolik peněz. Když se na "V" koupí kvalitní bowdeny, broušená lanka a pořádné brzdové špalky, páčky jdou taky daleko lehčeji a brzdí to dostatečně (investice do 1000Kč). Navíc netuším co si koupil kolega za kolo a jaké má osazené brzdy, klidně na tom můžeš být s V-brake lépe než on s ktoučema.
Ono Ferrari je taky lepší než Fábia, ale určitě bych si jí kvůli ježedění do práce nekupoval.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.