Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Poznam rozdil v kole 1x11 a 1x12 prevodu?

Od: ka odpovědí: 7 změna:
Zdravim, je velky rozdil v horskem kole s 1x11 a 1x12 prevody? Vyplati se o prevod vice pro prumerneho rekreacniho cyklistu? Les, polni cesty atd. Diky

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x
Ano, poznáte...ne, nepoznáte.
Jak to máme vědět?
Pokud na kole jezdíte jen občas a pár set kilometrů ročně, tak spíše ne.
V případě zkušeného cyklisty ano, ale jde spíše o možnost jemnějšího odstupňování převodů na kazetě. Někdo je na to citlivější někdo méně.
Není to ale jinak věc, kterou bych se zabýval když se ptáte jak se ptáte.

 


0x

Já sám jezdím na krosovém kole a nedokážu si představit mít takový počet převodů.

Mám na kole 3x9 a většinou využívám zadní kolečka podle toho, jaký talíř mám navolený vpředu.

Když náhodou (třeba za jízdy potmě) zapomenu přehodit z největšího talíře, tak se mi pak ozývá řetěz, protože už se moc kříží.

Takže při nastavení krajních koleček už bude docházet k velkému křížení řetězu a tím se řetěz asi dříve zničí.

Nedokážete si to představit, protože jste to nezkusil.
Jezdil jsem 2x5, 2x7, 2x8. Teď mám 2x11 na silničce a 1x12 na MTB.
Ano, na silnici si 1x12 představit nedokážu, to nelze jezdit. Ale na MTB je to lepší než dvojpřevodník, natož trojpřevodník.
Nekříží se řetěz, dá se najet 2000km plus na jednom řetězu. Pro spoustu lidí je to daleko pohodlnější a "uchopitelnější" řadit jen jednou pákou než dvěma. A provozní spolehlivost je také vyšší.

 

mathew

0x
Já nevím já bych to nechtěl asi ani zadarmo. Teď mám 3x10 a funguje to jak v terénu tak na silnici. Vám chybí téměř 2/3 převodů takže to prostě nemůže fungovat. Protože optimalizace těch převodů bude nějaký kompromis a to nemluvím o tom, že při použití krajních převodů to bude skřížené jak... Takže každý rok (v lepším případě) na tom budete něco měnit.
Nic nebudete každý rok měnit.
Na 1x12 mám na kazetě i na převodníku najeto 20tis km za dva roky. A vydrží určitě ještě další porci kilometrů.
Ano, měním řetězy, kotouče, destičky a pláště, to je spotřební materiál.

 


0x

Tak jak se popisujete, tak vám 1x11 bohatě stačí. mathew s tím nemá osobní zkušenost a zbytečně mudruje. Jezdím na tom např. i v Alpách, a žádný problém. A za 3 roky jsem ještě nic neměnil. Budete spokojen, at se daří!

 

mll

0x

Rozdíl mezi dvěma a třema převody poznáte. Ale 11 nebo 12 rychlostních stupňů, to je úplně jedno a záleží už pak jen na tom, jaké jsou ty stupně a taky odkud kam a asi to bude spíš věcí zvyku.

Osobně jezdím na kole bez přehazovačky a jsem nanejvýš spokojený.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]