Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Defekt na kole

Od: detroit odpovědí: 19 změna:

Zdravím, známá koupila 9 leté dceři horské kolo, A ta má neustálé defekty,skoro na každém výletě píchne..co může být příčinou?, přece jen píchnout horské kolo se povede svátečně..a né pořád dokola..já si myslím že problém musí být v ráfku o který se to musí píchnout...

 

 

19 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1

4x
1.podhustena guma a procvakne to o hranu díry nebo sutr
2.neco ostrého v plášti nebo v ráfku, klidně i ostrý kraj pásky (moc široká páska má kraj vyhnuty dovnitř a rizne dusi)
Obojí jde rozlišit podle toho jak vypadá pichnuta duše,kde to je a jak pichnuti vypadá...

 


2x

Je díra zevnitř ráfku nebo zvenčí? Já když jsem kdysi koupil krosové kolo, měl jsem defekt každou jízdu, někdy i dva na osmi km. Vždy díra od ráfku, obě duše staré. Prodejce to vyřešil v záruce, dál mi nové duše a nové pásky do ráfku. Vyměnil jsem a 9 000 km bez defektu .

Přesně tak, je potřeba zjistit, na které straně duše dochází k defektu. Z toho pak lze vyjít.

 

 


1x
Počítám že ano, ale né v ráfku ale v některé špajchli. Kolo rozebrat a kouknout jestli nějaká nepřečuhuje dovnitř ráfku a nezpůsobuje defekt

 


1x

to jsem měl taky na úplně novém horákovi za 40 000,- kč. Prostě to mělo mělký pláště, koupil jsem nějaké od Authora se vzorkem jak traktor a je po problému.

mate59

Přesně tak jsem míval defekty i já,pláště byli měkké.Koupil jsem již podruhé zesílené Schwalbe a několik let nevím co je defekt na kole.

 


1x

Příčin může být více.

Ale na to, aby člověk našel tu pravou příčinu by musel "být u toho" a dle toho, kde a jak se defekt stal, a kde přesně se nachází v plášti resp. duši, posoudil, čím je defekt způsoben.

Obecně vzato je nejvíce defektů způsobeno nesprávnou technikou jízdy a tedy chybou cyklisty.

Jinak netuším, proč by se mělo povést píchnout horské kolo jen svátečně. Já měl běžně 4-6 defektů za sezonu. Pravda, najezdil jsem ale pravděpodobně daleko více kilometrů než devítileté dítě.

detroit

Tak to sem měl asi zatím štěstí, jen co sem pořídil novej tachometr tak sem najel 5000 km a zatím sem nepíchl

To je možné. Statistika je občas divná záležitost.

Na silničce jsem měl vždy defekt v pátek 13tého. Takže v tyto dny už nejezdím

No jo, já tuhle také měl defekt na bezduši. Ještě že byla benzina nedaleko a kompresor fungoval (bombičky se mi zkoušet nechtělo). Tmel naštěstí zafungoval.

 


1x
Na jednom kole jsem zažil, že syn se vrátil s práznou duší ze skoro každé druhé jízdy. Problémem bylo, že plášt prokluzoval na ráfku a při ostřejším brždění občas proklouzl natolik, že natrhl ventilek.
Další možností je, že v plášti zůstal ostrý předmět, který duši propichuje stále ve stejném místě. (Takhle mi jednou nechali velký hřebík v pneuservisu, ještě stará Škodovka s dušovými pneu, ujel jsem asi jen 500 m) No a pak to může být ta vyčuhující špice výpletu.
Prostě musíte vzít tu duši, označit si před vytažením její orientaci a prozkoumat. kde utíká.

 


1x
Jakpak potom dceru dopravuješ? jestli ji pak vozis na svym kole,tak je to skoro jasny, bych tipnul,ze pneumatiku nekde pichne schvalne aby nemusela slapat. At obrati kapsy naruby jestli nema maly nozik nebo sroubovak. Zensky to maji v genech vycuranost a jsou nevyzpytatelny.

 

ml1

0x

Jezdil jsem denně (než nám ve městě udělali rozumnou MHD) kolem 5 kilometrů, plus 15-20 km výlet v sobotu, a píchnul jsem tak v průměru 1x-2x do roka. Řešil jsem to výměnou duše a jejím zalepením, když se jich nasbíralo víc, v pohodlí domova.

Místům, kde jsem měl podezření (po skoro každém výletu tam jsem musel lepit) jsem se radši vyhybal.

Asi před třemi roky jsem řešil opakované defekty. Když je to dvakrát, třikrát, tak je to divné, ale počtvrté jsem celé kolo rozebral, zkontroloval, že tam nejsou ostré hrany na ráfku (mohl by koukat nějaký konec drátu, nebo mohla být poškozená ráfková páska, nebo co já vím), a že tam neni žádný bordel. No bordel se našel (už si přesně nepamatuju, myslím, že to bylo zapíchlé v plášti), tak jsem to očistil a od té doby je pokoj.

Pak jsem ještě jednou píchnul zadní. To se mi nechtělo rozebírat, tak jsem koupil otevřenou duši (něco na tento způsob koloshop.cz/... ), starou jsem přestřihnul (měla už hodně záplat, tak jsem ji obětoval), při té ceně jsem plášt i ráfek důkladně zkontroloval a nutno říct, že drží dodnes. Každopádně od té doby tuhle kontrolu už nevynechávám.

Objeďte prstem několikrát opatrně ráfek, vše musí být hladké, nikde žádné hrany ani výstupky. Prohlédněte si plášt, taktéž tam nesmí být nic zapíchnutého a musí být hladký. Ještě je možnost, že se duše skřípne mezi plášt a ráfek, což se taky neprojeví hned, ale na defektu se to pozná, že díra je v takové brázdě.

Souhlasím, že píchnout kolo není zase tak jednoduché. Je to spíš náhoda či smůla. Navíc až na vyložené výjimky (třeba cvaknutí) to člověk ani neví. Aspoň mě se vždy povede dírka taková, že se to projeví až po delší době, vetšinou po odstavení, před příští cestou najdu kolo prázdné. A pak nevím, jestli jsem píchnul, nebo nějaký naschválníček mi kolo vypustil (i takoví lidé s námi sdílí panelák), nebo třeba selhal ventilek (což je u těch s hadičkou skoro tak časté, jako ty defekty). Takže napumpuju a pokud nic nesyčí a ventilek neuniká, tak jedu a pumpičku radši beru s sebou. Takto jsem jezdil s píchlým kolem i 14 dnů - těch 15 minut, po které to vydrželo slušně nahuštěné mi bohatě stačilo - ale jinak opravuju hned nebo nejbližší víkend.

detroit

Všem mooc děkuji za odpovědi. Něco s tím uděláme

ka

Pozor na to objíždění prstem, ty věci co tu gumu propichujou bývají dost ostré, tedy opatrně

 

fram

0x

Příčiny píchnutí - vlastní zkušenosti:

1."Hedvábné" pláště, jestli jsou u horského kola také nevím

2. Znečištěný terén (nejhůře velké město)

3. Vyšší hmotnost jezdce vzhledem k typu kola

4. Podhuštění duší

5. Něco se dostalo mezi duši a plášt, nebo něco vadně okolo ventilku

 

ja1

0x

Šmejdské duše. Měl jsem na kole duše které i když byly úplně nové tak měly na sobě místa, vypadající jako zpuchřelá = při jejím roztažení na duši byly pruhy hladkého povrchu a pruhy rovnoběžných jemných hustých trhlin vedle sebe a v nich to praskalo. Příbuzná měla na kole ten samý problém. Prostě kolo z ničeho nic najednou uteklo, nebo jindy bylo přes noc měkké...

Běžná duše zpřekládaná a slisovaná do harmoniky a stažená gumičkou. Nějaká KENDA či co.

No a pak jsem se naštval a koupil Micheliny a ty byly při roztažení všude hladké bez jakýchkoli pórů. Od té doby byl pokoj... pří úniku byl v díře vždy cizí předmět (trn, drátek..), nikoli jen tak "zničeho nic".

 

rinner2

0x
"píchnout horské kolo se povede svátečně"..
S tim si dovolím nesouhlasit. Většina defektů, které jsem na horském kole řešil, byla způsobena cvaknutím duše, čili jezdeckou chybou nebo neopatrností v terénu. A ano, dokáže to i takto malé dítě.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]