Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Baterie elektrokola Crussis

Od: rudy odpovědí: 16 změna:

Mám elekrokolo Crussis Largo 9.7 asi rok a půl. Najel jsem cca 2 tisíce km. Začíná se výrazně snižovat dojezd a hlavně pod 50% kapacita baterie padá velice prudce. Na 50% klesne po ujetí cca 50km, pak ale k poklesu na 30% stačí 5km. Navíc při poklesu pod 60% ztrácí výkon. Kde stačil při nabité baterii stupeň 1, tam je nutno při poklesu kapacity pod oněch 60% přepnout na stupeň 2 - 3. Nové kolo táhlo pořád stejně i při poklesu na 25%. Baterie má za sebou cca 50 dobíjecích cyklů, prováděných přesně podle pokynů výrobce. Je normální že ta baterie tak rychle odchází?

Dík za radu.

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


3x
Zkuste nechat baterii na nabíječce déle, třeba i několik dní. (Třeba i přerušovaně, pokud chcete dobíjet jen pod dohledem). Je tam spousta článků v sérii a balancér zpravidla dává jen malé proudy. Delším připojením na nabíječku dáte šanci všem článkům se více srovnat.
Baterii škodí, když je dlouho skladována příliš nabitá, nebo příliš vybitá a když je zatěžována při vybití cca pod 30 %.

 


3x
Záleží,jak bylo o baterii pečováno. Někdo nabíjí často na sto procent,pak to nechá takto stát. To je chyba. Též je chyba nechávat kolo na slunci. Pak co jsem si všiml u elektrocyklistu, téměř nikdo nepoužívá přehazovačku a trápí baterii při rozjezdu nebo v kopci na malém kolečku. Když se kolo nepoužívá, stačí nabít na30-40% a dát do sklepa nebo někde do chladna.

Každému říkám, že "elektrocyklistu" poznám na kilometr i dále. Jede do kopce, sotva se mu točí nohy, převod 58/11..

No a že kolo tazatele často někde stojí, to je při daném nájezdu evidentní..., to kolo právě spíš stojí než jezdí.

Přesně tak, baterie se na těžký převod extrémně zahřívá a zabrat dostává i motor. A navíc drtivá většina nabije baterku na sto procent a pak kolo odstaví, baterka pak extrémně trpí a při nájezdu dva tisíce za tu dobu je evidentní se ptát, na kolik je baterie nabitá, když kolo pořád stojí. Dva tisíce najedeme za měsíc a přehřátí nevadí, protože jedeme za své

 


1x

Určitě to normální není a jako jedinou smysluplnou radu bych tady viděl - dejte to do servisu. Jsou schopní vám přesně říct, kolik úplných cyklů nabití baterie absolvovala a v jakém je stavu - mají na to diagnostiku. Vše ostatní tady je věštění z křištálové koule. A i kdyby odešel v baterii nějaký článek, stejně vás servis nemine ( tak jo, koukám do té koule a toto bych tipoval já ).

 

id

0x
Pátým rokem máte jiný model Crussisea a v pohodě. Roční nájezd 1200 km. Motorek zapínám jen tehdy, když už nemám jak přeřadit a chytám křeče do nohou. A to jsme přestárlí senioři. Bydlíme na horách, tudíž rovinka u nás není. U vás to vypadá, že s motorkem jezdíte stále.

 


0x
To vypadá na nekvalitní akumulátor.
Pokud je ještě v záruce reklamujte.
alois5

Záruka na kapacitu bude 6 měsíců, na funkčnost 24 měsíců. Pokud aspoň chvilku vydrží, tak záruka na funkčnost nelze uplatnit.

To tak je u neznačkových článků lion vyrobených v Číně, ty jsou po dvou rokách prakticky nepoužitelné.

 


0x
Normální to určitě není, ale možné to evidentně je.
Ale třeba výrobce v návodu k použití píše, že se baterie má měnit vždy v polovině životnosti řetězu a to by pak odpovídalo a výrobce je z obliga.

 

rudy

Cože? ... id: "U vás to vypadá, že s motorkem jezdíte stále."

Úplně vypnout motor (stupeň 0) mohu pouze z kopce. I po rovině kolo s vypnutým motorem, klade motor šílený odpor. Když jedu po rovině na obyč. kole, je to pohoda i na těžký převod. Na kole Crussis s vypnutým motorem to je i na velmi lehký převod šílená dřina. Musím tam mít alespoň st. 1, aby se s tím dalo vůbec ject. Myslel jsem, že je to váhou kola, ale na obyč. kole kolikrát vezu náklad i težší, a jede to OK.

Jak to tedy je? Má kolo Crussis s vypnutým motorem klást odpor nebo ne?

A k dalšímu: Rozhodně ve stoupání napřed řadím. Až když jsou chodci rychlejší než já, zvyšuji výkon motoru. Nabíjím včas. Nikdy to nenechám padnout pod 50%. Nebo jenom zcela vyjímčně při dlouhém tripu. Občas nabíjím celou noc.

Tak jste to měl napsat hned, že je chyba v motoru. Odpor by měl být minimální. Jinak jak už jsem psal, baterie při uskladnění cca 30-40%, takže držet ji nad padesát nedává smysl. Nabíjet max na 80% , 100% snad těsně před jízdou a nenechávat celou noc na nabíječce. To platí i pro telefony. Taktéž nenechávat dlouho vybitou, to je další extrém. Pokud používáte denně na krátké trasy držet třeba rozmezí 40-60, pokud občas tak nechat těch 30-40a nabít těsně před jízdou nebo nabít den předem na 80a ráno před vyjetím docerpat, pokud je to delší trasa. Každopádně tam bude něco jiného, když vám to klade si odpor a mohlo to baterii poškodit.

 

Ještě záleží, jaký druh motoru tam má. Některé motory přímo zapletené v kole nemají volnoběžku a samozřejmě kladou odpor při šlapání.

Toto je ten zázrak:

tntrade.cz/...

rudy
Co napsal stir® je v přímém rozporu s doporučením výrobců, prodejců, i odborníků na moderní baterie.
Tak potom to můžete v klidu reklamovat...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]