Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Úprava brzd

Od: diesel® odpovědí: 9 změna:

Zdravím rádce cyklisty. Mám dotaz i když matně tuším že to asi není dobrá myšlenka, ale přesto zeptám se.

Lze nějak jednoduše (asi ne) přestavět kolo z ráfkových brzd na kotoučové?

Děkuji za rozumné odpovědi .

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1

4x

Někdy snadno někdy to je složitější.

Potřebuješ náboj s kotoučem, = buď přeplést nebo celý kola, to je vhodnější protože ráfek pro kotouč je jiný (nepotřebuje brzdnou plochu pro špalky). Pak třmen, pro něj potřebuješ navářky pro uchycení, když nejsou tak vyměnit vidlici nebo je dobastlit, podobně vzadu na rámu. Když je třmen lankový tak páčky zůstávají původní, nový budou jen bovdeny a lanka. Hydraulický brzdy = i nový páčky.

= Jednodušší a praktičtějsí je vyměnit celý kolo

 


2x
U některých kol ano, u některých ne (tedy ne jednoduše). Je třeba si také promyslet cenový limit, protože cena té úpravy může u některých kol převýšit jejích zbytkovou cenu.
Jinak ráfkové brzdy s dobrými špalky brzdí velmi dobře (ale ty špalky nejsou levné, nicméně rozhodně levnější než osazovat na starší kolo kotoučové hydrauliky).

Jo to je právě problém už pár let nemůžu sehnat špalíky-čelisti, které by vyhovovali.a brzdili dobře.

Zkuste BBB TriStop BBS-14T.
Na starém MTB na nich mám několik tisíc kilometrů a nemusel jsem je měnit, to brzdové destičky v hydraulikách měním častěji.

Nemám sice MTB ale trekové a zadní ráfek, původně ze staré esky-favorita? spíše faviorita ale stejných rozměrů jako originál (zadní kolo mi dělal Galík-už je to spoustu let, pevnějším ráfkem a dráty) ale díky za tip !

To není podstatné že to není MTB.
Pokud jsou dosedací (brzdící) plochy v pořádku, bude to brzdit dobře.
To by se opravdu nevyplatilo předělávat na kotouče.

 


1x

Za předpokladu, že máš na rámu kola a na přední vidlici místa (nálitky, konzoly, závity) pro namontování kotoučové brzdy, tak ti stačí koupit nové středy s uchycením pro kotouč a pak přeplést a vycentrovat kola.

To je moje velmi zjednodušená představa.

Co by to obnášelo na tvém kole ti řeknou v nejbližším cykloservisu. Ale protože při koupi kola se rozhoduješ jaké brzdy chceš, tak asi nebudou rámy kol univerzální. Takže když se rozhodneš pro ráfkové brzdy, tak změna na kotoučové brzdy znamená v podstatě nové kolo nebo nový rám a novou vidlici a ostatní použít ze starého kola..

 

el

1x
Co by to nešlo, je třeba zjistit jestli má rám a vidle kola úchyty pro osazení brzdy, dokoupit adaptéry.
Pak je třeba mít náboje co umožní osadit kotouče.
Jestli nejsou tak udělat nový výplet s novými.
Pak koupit nové brzdy a kotouče.
Pak bych zvážil jestli se to vyplatí, tady snad muže hrát roli citová vazba k danému kolu.

 


Děkuji všem za odpovědi.

Jinak -mít na rámu (vidlici neřeším, ta se dá v klidu koupit a vyměnit, tedy když na to přijde) uchycení pro kotoučovky tak se neptám, myslel jsem že existuje třeba nějaký "forichtung" který se dá namontovat a pak jen jiný náboj zadního kola na kotouč.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]