Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jaké horské kolo? Bazarové/Nové? max 10-15 tis

Od: ryba odpovědí: 12 změna:
Chtěl bych koupit horské kolo na občasné ježdění. Já mám 180 cm, 82 kg. Poradíte někdo, jaké kolo vybrat v cenové relaci max. 10-15 tisíc? Asi spíš 29". Může být i bazarové, když byste věděli o nějaké pěkné nabídce. Děkuju

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

mathew

1x
Za 10-15 tisíc bude na občasný výlet pěkné nové kolo, ono to z bazaru bude taky pěkné, ale nevíte jestli s ním nekdo nezkoušel 10m skoky a za týden se vám nerozpadne. Já bych vzal radši za ty peníze nové.

 


1x
Pokud za ty peníze (nevelké) chcete něco rozumného, pak jedině bazar.
Na druhé straně toho (dle mého názoru) zase tak moc nenajezdíte, takže by stačilo i takto levné kolo v dané relaci. U pár desítek či stovek km ročně nemá smysl o tom vést dlouhé diskuze.

 

perditax

1x

Vybrat bazarove kolo, kde nebudee hledet na stari, ale realny stav jednotlivych komponent.

Idealne po duchodci, ktery na nem jezdil jen v nedeli par kilometru do kostela.

 


0x

V částkách nad 10 tis si musíte kolo vyzkoušet - takže pokud budete hledat bazarové, tak z okolí. Pokud nové, zkusíte si na prodejně, domluvíte případně úpravy.

Jestli nemáte v plánu jezdit pravidelně, asi bude stačit bazarové - tam předpokládám to osobní převzetí - vyzkoušení, ale taky bych hledal s kupním dokladem!

Někteří fandové jsou pro kotoučové brzdy - já je rád nemám... pokud s kolem havarujete a brzda se trošku poškodí, můžete to tak akorát odnést na zádech.

mathew
To by mne zajímalo jak se dá s kolem havarovat tak aby došlo k poškození, o kterém píšete a zároveň to byla jediná vada. Nějaká osobní zkušenost? Protože ani na videích, kde jsou drsné pády jsem nic takového neviděl.
tyler

pro Mathew - jde to celkem jednoduše. V terénu lze přibrat kdejaký čouhající "kmen" malého stromku a v nejlepším se pouze ohne kotouč. Další věc jsou třeba samotné páky brzd. Člověk to párkrát někde "položí" a když je štěstí, odřou se šroubky v těch pákách a už to například nejde rozebrat - vyměnit brzd. kapalinu... Naprosto souhlasím s tvrzením, že hydra. brzdy jsou náročnější než klasické obyčejné V-brzdy. A že ty V-brzdy nebrzdí vůbec zle. To vám potvrdí každý, kdo "vozil" alespoň průměrně kvalitní "véčka". Než škrtit rozpočet kvůli toho, že chci hydra. brzdy, z osobní zkušenosti bych šel raději do véček a ušetřené peníze utratil jinde. Zvlášt když je ten rozpočet docela nízký a už tak je požadavek na 29", což je trend a co je trend, to je dražší.

runner2
Pro Tyler: rozbit na kole po padu se muze cokoliv, prasknout ram, ohnout kotouc, nebo rozcentrovat rafek. V brzdy bych uz na MTB kole nechtel, prestoze jsem s nimi najezdil spoustu let. Kotouc jsem jeste neohnul zatimco rafek jsem bouchnul castokrat a V jsou pak nepouzitelne. Stejne jako v desti, po projeti bahnem aj. Proste na MTB pokud nejezdite jen po silnici ale v terenu V brzdy uz dnes nepatri. A to nemluvim o tom, ze mate omezene moznosti pri koupi nahradnich dilu.
runner2
Pro Tyler:
Jeste k te narocnosti na udrzbu, o ktere pisete. Mam roky SH XT a krome vymeny desticek a kotoucu udrzba zadna. Zadne ladeni vzdalenosti spalku od rafku, presne centrovani vypletu, vymeny probrzdenych rafku.
tyler

Pro runner2: ano, souhlas, ty hydrauliky mají i velkou spoustu výhod oproti "véčkám". Ono to asi vypadalo, že ty hydry nějak haním (právě naopak, radši mám hydraulické), já spíše jen konstatoval, že rozhodně nejsou nesmrtelné a mají své slabiny. Zatímco vy máte zkušenost s řadou XT (dnes v sadě přední+zadní za 6000,- bez kotoučů a práce), já mám zkušenost pouze s Deore (přesné číslo si teď nevybavím a je to škoda, protože problematika nekončí jen u názvu produktu..), které mi tekly, z kopců mě nechaly několikrát ve štychu a vlastně brzdily jen o něco líp než průměrná véčka. Jestli se průměrnému cykloturistovi povede ohnout ráfek, nejspíš právě šetřil tam, kde neměl, aby si mohl dovolit něco jiného... Opravdu si myslím, že na kole s rozpočtem do 15 tisíc, které má sloužit na pár vyjížděk ročně prostě nemá smysl cpát takto drahé brzdy. A než vzít ty levnější, co zase nemusí fungovat na 100%, véčka jsou jistota. To je však můj názor a trochu i offtopic, já jen původně reagoval na komentář ,, viděl jsem spoustu videí s pády a nikdo neměl problém s hydr. brzdama" - prdlajs.

 

liska5

0x

Já bych šla taky do nového. Sama jsem prodávala, a vím, co na tom už bylo "vyběhané".

 

el

0x
Osobně bych do bazarového horského kola nešel.
Moje zkušenost z nového kola za 12000 byla taková,že po 3 letech bylo potřeba vyměnit tolik věcí že by to stálo skoro polovinu kupní ceny takže lepší to bylo prodat a koupit jiné, vzhledem k tomu za kolik se bazarové kola běžné prodávají.
A takové kolo si myslim určitě pak nevyplatí koupit.
To bych s tím kolem musel jezdit jen po asfaltu aby se nepotřebovalo s to už by nemělo zas smysl jezdit na kole horském.
Na občasné vyjížďky nové kolo za 10-15 tis. asi ok, párkrát za rok se projet. Pokud je myšleno občasné ježdění několikrát do měsíce na hory, doporučuji zvýšít rozpočet na dvojnásobek.

 


0x

Odpovědi tady jsem nečetl, ale máme rok kola z Decathlonu za necelých 10000, kotoučové brzdy, a jsou opravdu výborná. www.decathlon.cz ... doporučuji!

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]